Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat, așa cum înțeleg eu predarea online”, a spus marți seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24. El a comentat pe seama deciziei de a închide școlile pentru “vacanță” prelungită în aprilie, așa încât toți elevii să poată face “zile cu prezență fizică” ulterior. Ministrul a apreciat că în ultimul an s-au făcut eforturi importante și există progrese în privința școlii online, dar e insuficient.
Ministrul Sorin Cîmpeanu, la Digi 24, despre calitatea predării online, în contextul deciziei de a impune “vacanță” în aprilie și de a prelungi cu câteva zile semestrul:
- “Am avea șansa ca aceste zile în plus de vacanță în aprilie să se transforme în zile cu prezență fizică la sfârșit de mai – început de iunie, ceea ce e un mare câștig. Dacă am fi continuat cu predarea online, e această problemă de inechitate, pe care am prezentat-o. Și este retezarea, lipsa oricărei șanse de a avea zile cu prezență fizică în luna iunie.”
- [În ultimul an] “s-au făcut eforturi importante (…) Suntem cel puțin de două ori mai bine pregătiți decât eram în urmă cu un an. Elevii, cadrele didactice au acumulat competențe digitale mai multe. Acoperirea de internet a fost extinsă, numărul de echipamente distribuite a fost foarte important. (…) E mai bine.”
- Întrebat despre calitatea actului educațional în online: “Nu au fost formați profesorii. Mulți au încercat să facă orice, dar nu e suficient să intri pe Whatsapp și să trimiți niște prezentări PowerPoint ca să spui că ai făcut educație online. Predarea online e total diferită, de la alcătuirea conținutului. Mulți au făcut eforturi și acum sunt aproape de ceea ce ar trebui să fie, dar foarte mulți sunt încă departe, deși au făcut eforturi. Aceste eforturi sunt apreciate și recunoscute pentru că am reușit, cum necum, să încheiem anul școlar 2019-2020. Îl vom încheia și pe acesta, mai bine decât anul trecut.“
- “Dar nu putem spune că predarea online este în regulă. Putem spune că am înțeles din această pandemie că trebuie să facem eforturi pentru a susține digitalizarea educației. Dar suntem departe de ce trebuie să fie.”
- Întrebat câți dintre profesori sunt pregătiți pentru școala online: “[Pentru] predarea online cu adevărat, așa cum înțeleg eu predarea online, probabil că sunt mai puțin de jumătate. Dar nu este vina cadrelor didactice. Cel mai puțin vinovați pentru situația dată sunt elevii. Apoi sunt cadrele didactice. Și apoi mai vinovați suntem noi, cei care nu am reușit să facem mai mult decât până acum.”
Înregistrarea emisiunii:
Photo 190933908 © Eakrin Rasadonyindee – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.