Ministrul Cîmpeanu: Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat” / Nu putem spune predarea online e în regulă, sunt necesare eforturi pentru digitalizare

2.431 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat, așa cum înțeleg eu predarea online”, a spus marți seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24. El a comentat pe seama deciziei de a închide școlile pentru “vacanță” prelungită în aprilie, așa încât toți elevii să poată face “zile cu prezență fizică” ulterior. Ministrul a apreciat că în ultimul an s-au făcut eforturi importante și există progrese în privința școlii online, dar e insuficient.

Ministrul Sorin Cîmpeanu, la Digi 24, despre calitatea predării online, în contextul deciziei de a impune “vacanță” în aprilie și de a prelungi cu câteva zile semestrul:

  • “Am avea șansa ca aceste zile în plus de vacanță în aprilie să se transforme în zile cu prezență fizică la sfârșit de mai – început de iunie, ceea ce e un mare câștig. Dacă am fi continuat cu predarea online, e această problemă de inechitate, pe care am prezentat-o. Și este retezarea, lipsa oricărei șanse de a avea zile cu prezență fizică în luna iunie.”
  • [În ultimul an] “s-au făcut eforturi importante (…) Suntem cel puțin de două ori mai bine pregătiți decât eram în urmă cu un an. Elevii, cadrele didactice au acumulat competențe digitale mai multe. Acoperirea de internet a fost extinsă, numărul de echipamente distribuite a fost foarte important. (…) E mai bine.”
  • Întrebat despre calitatea actului educațional în online: “Nu au fost formați profesorii. Mulți au încercat să facă orice, dar nu e suficient să intri pe Whatsapp și să trimiți niște prezentări PowerPoint ca să spui că ai făcut educație online. Predarea online e total diferită, de la alcătuirea conținutului. Mulți au făcut eforturi și acum sunt aproape de ceea ce ar trebui să fie, dar foarte mulți sunt încă departe, deși au făcut eforturi. Aceste eforturi sunt apreciate și recunoscute pentru că am reușit, cum necum, să încheiem anul școlar 2019-2020. Îl vom încheia și pe acesta, mai bine decât anul trecut.“
  • “Dar nu putem spune că predarea online este în regulă. Putem spune că am înțeles din această pandemie că trebuie să facem eforturi pentru a susține digitalizarea educației. Dar suntem departe de ce trebuie să fie.”
  • Întrebat câți dintre profesori sunt pregătiți pentru școala online: “[Pentru] predarea online cu adevărat, așa cum înțeleg eu predarea online, probabil că sunt mai puțin de jumătate. Dar nu este vina cadrelor didactice. Cel mai puțin vinovați pentru situația dată sunt elevii. Apoi sunt cadrele didactice. Și apoi mai vinovați suntem noi, cei care nu am reușit să facem mai mult decât până acum.”

Înregistrarea emisiunii:

https://www.facebook.com/watch/live/?v=355560249123206&ref=external

Photo 190933908 © Eakrin RasadonyindeeDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Asa cum intelegi tu! Pai tu nu intelegi nimic, nenica! Ai idei foarte putine si nici macar fixe, dupa cum le vanturi in fiecare zi. Acum ii dai cu digitalizarea, desi nu stii cu ce se mananca, si numeri in continuare diverse chestii, precum ouale de la Cornu. Stii tu ca jumatate din profesori a invatat facand eforturi, iar cealalta jumatate n-a invatat facand eforturi…I-ai numarat tu pe drumul dintre doua studiouri TV.

    1. Stimate B., A stat la fundul profesorului sa vada cat se screme cand face efortul, ca sa cuantifice. Altfel cum a aflat procentul celor “efortati” si celor “neefortati”? A se observa ranjetul(metaforic) si perversitatea(nemetaforica) din spusele lui Campeanu cand afirma ca pe primul loc vinovat de predarea online deficitara este cadrul didactic si abia pe locul 2 Ministerul. De elev nici nu se pune problema. Anul asta locul 3 nu se acorda. Elevul e mai sfant decat Arsenie Boca. Nu se atinge nimeni de el, caci, de se frange elevul, se frang si voturile parintilor. Dom’ Campeanu, ca de la profesor la profesor va spun: FUGITI CU CERCUL! (Edupedu, nu tip, e doar in loc de ghilimele. Not. )

      1. “Elevul e mai sfant decat Arsenie Boca. Nu se atinge nimeni de el, caci, de se frange elevul, se frang si voturile parintilor. ”

        Când spui elev (la modul general), te referi și la copiii de clase primare, care cu siguranță sunt inocenți față de tine, un om trecut prin viață.
        Se “frânge” și locul tău de muncă, dacă nu mai fac oamenii copii. Și dacă fac doar cei care nu îi pot ajuta la învățat și nu au nici bani de meditații, tot tu vei avea de suferit, ca profesor.

        Mulți “veniți”, puțini “chemați” și în sistemul de învățământ. Chiar nu poți să-ți expui punctul de vedere (care are legătură cu ministrul/ministerul) fără să te legi de copii?
        Ei nu au ales să fie elevi în vremurile astea (așa au prins…), dar tu ai ales să predai și ai oricând opțiunea de a demisiona, dacă nu îți convine. De ce stai să ne suporți- când poți mai mult de atât? Să vezi ce bine este când ai 10 șefi și 0 “subalterni” pe care să-ți “verși” frustrările!

        Să știi că sunt destui elevi/părinți nedreptățiți, iar noi nu suntem nici plătiți de la bugetul de stat (doar contribuim la el) și nici vaccinați cu prioritate când ne sunt duși copiii la școală (cu…arcanul, că pentru noi există lege- dacă refuzăm).

        1. Cu ce l-am pus pe Campeanu sa fuga, fugi si tu. Ba da, TOTUL ESTE DESPRE ELEV. Si a devenit o moneda de schimb pentru voturi. Ministerul a obtinut ce si-a dorit: neplata parintilor in online si nepierderea, totusi, a voturilor lor cand a decis sa lase gradinitele deschise. Cu ce sunt eu vinovat sa nu mai am concediu la vara pentru ca nu sunt lasat sa predau elevilor intr-o localitate cu 0,00 rata de infectare, intr-o scoala in interiorul careia totusi gradinita ramane deschisa? Eu si ceilalti elevi de ce suntem nevoiti sa dam la 4 iunie nas in nas cu cei de gradinita care nu au impusa nicio norma de protectie si au venit la scoala? Vorbiti de facutul copiilor de parca ar fi opera de arta. Ii tot scoateti in fata. Tot prostul poate face copii. Ce face? Raman eu fara serviciu? Tu, sclavete ce esti, daca te da afara seful de santier, nici macar cu tarnacopul nu ramai, e al patronului. Mie, din cap nu-mi ia nimeni nimic. Imi fac un PFA si predau in continuare. Legal si fara sa ma vand pe 2 sparangheli. V-a bagat actuala conducere in cap ca se darama lumea daca nu existati voi. Ehe, afla, dragalita Doamne, ca pana sa dea la tarnacop cineva, romanii au cladit un imperiu cu capul unora care au proiectat constructiile. Ca de-altfel, se darama sandramaua. Vezi-ti de treaba ta. Eu imi permit sa comentez sistemul pentru ca fac parte din el. Tu esti dinafara, un simplu privitor instigat de politicieni. Habar nu ai cum se moare de foame in invatamant in vreme ce in primarii si oamenii de serviciu au de doua ori mai mult salariu. Care primarii? Alea mentinute in viata de voturile voastre drept moneda de schimb ca va lasa politicul, iata, gradinitele deschise. Ma trimiti pe mine afara din invatamant? Vino in locul meu. Daca imi dau demisia locul ramane liber. SuccesURI!

          1. “Eu si ceilalti elevi de ce suntem nevoiti sa dam la 4 iunie nas in nas cu cei de gradinita care nu au impusa nicio norma de protectie si au venit la scoala?”
            Școala reîncepe pe 5 MAI: “Cu excepția claselor terminale, pentru care structura anului școlar nu va suferi niciun fel de modificare, vacanța de primăvară va începe în data de 2 aprilie și se va încheia în data de 4 mai.”
            Slavă Domnului că nu trebuie să proiectezi clădiri cu o așa memorie, precizie și siguranță pe ceea ce crezi că știi..
            Cât despre prelungirea școlii în luna iunie, toți cei implicați în activitatea școlară avem de suferit, nu doar tu, că nu merg doar cadrele didactice la școală în perioada respectivă. Și încă un exemplu de “logică”: îți este teamă de reîntoarcerea la școală în localitate cu 0,00 rată de infectare? Noi, în localități care deja au (înainte de Paște) peste 7 cazuri la 1000 locuitori…să plângem toată luna la gândul revenirii (câte 2) în bănci?

            “Imi fac un PFA si predau in continuare. Legal si fara sa ma vand pe 2 sparangheli. V-a bagat actuala conducere in cap ca se darama lumea daca nu existati voi.”
            Tu spui de ăla care nu știe altceva decât să dea cu târnăcopul altuia și te lauzi că faci PFA tot pe partea de predare, că altceva nu poți face? Logic, ai rezolvat așa, nu vei mai avea nevoie de “clienții” copii și de părinții lor, vei trăi pe cont…”propriu”.
            Bravo, “boss”, dar scrie și tu mai structurat, pe modelul ideilor de bază care trebuie să iasă în evidență la predare! 😉

  2. Felicitari d le Ministru pentru increderea avuta in competentele cadrelor didactice din sistemul de invatamant.
    Felicitari pentru initiativa avuta referitoare la eliberarea gratuita de abonamente de transport pentru elevii navetisti.
    este bine de analizat :
    1.ca inspectorii scolari pentru rromi sa fie angajati fara recomandare de la Partida rromilor , in baza unor criterii stabilite de ISJ ( cunoasterea comunitatilor de romi, cunoasterea lmbii rromani, conditii de studii, calificative etc )
    2. nici mediatorii scolari nu trebuie sa fie angajati in baza unei recomandari data de partida rromilor .
    se pare ca prin recomandare se politizeaza aceasta parte a invatamantului.
    Succese
    2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O școală din județul Suceava nu mai are voie să organizeze examene naționale timp de un an, după ce o parte dintre elevi au primit subiecte greșite la simulare. Nu putem spune că elevii n-au susținut o evaluare – reprezentantul Inspectoratului școlar

La Şcoala Gimnazială „Învăţător Vasile Hlihor” Baia din județul Suceava nu se vor putea organiza examene naționale, inclusiv în vara aceasta, transmite Inspectoratul școlar județean. Măsura vine după ce la…
Vezi articolul

Președintele Iohannis, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Bucureşti: Provocările viitorului sunt numeroase, dar toate îşi găsesc răspunsuri rapide şi inovative într-un mediu conectat la cele mai prestigioase reţele de cercetători, cum este Universitatea din Bucureşti

Klaus Iohannis, președintele României, a transmis, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Bucureşti, că „ceea ce leagă trecutul şi prezentul acestei mari instituţii a…
Vezi articolul