Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat într-un interviu pentru RFI că sistemul hibrid, în care unii elevi vor merge fizic la școală, iar alții vor învăța online, va fi cel mai probabil pus în practică, dintre opțiunile avute în vedere pentru începutul noului an. Ea a reafirmat, însă, că totul depinde de evoluția situației epidemiologice.
- Monica Anisie, pentru RFI: Monica Anisie: “Văzând situația epidemiologică la momentul acesta, care este o situație destul de gravă, cred că cel mai probabil, scenariul acesta hibrid ar putea fi pus în practică. Numai că trebuie să ne pronunțăm asupra acestor scenarii doar în momentul în care o să știm exact cum va evolua situația epidemiologică, pentru că observați și dvs., în spațiul public nu mai sunt respectate normele de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor. (…).”
Despre pregătirea cadrelor didactice pentru școala online, ea a spus, în cadrul aceluiași interviu, că “profesorii vor fi formați în toată această perioadă, vom avea lecții filmate la nivelul Ministerului Educației, vom pune în practică ceea ce nu s-a pus din 2011, vom avea bibliotecă virtuală. De asemenea, avem proiectul național CRED, prin care formăm profesorii de gimnaziu și din învățământul primar și totodată vom avea programul în parteneriat cu Televiziunea Română, programul Teleșcoală, tocmai pentru a realiza și o formare de calitate a profesorilor, dar și lecții de calitate pentru elevi.”
Depre copiii care nu au avut acces la școala online în primăvară, ea a afirmat că aceștia “au avut acces la educație” și că ministerul pregătește ghiduri pentru o etapă de recapitulare a materiei, când vor fi reluate cursurile:
- “Au avut acces la educație, fiecare unitate de învățământ, profesorii din unitățile de învățământ s-au mobilizat, în așa fel încât copiii să nu aibă de suferit. Noi în cadrul Ministerului Educației în această vară pregătim ghiduri metodologice pentru profesori și elevi, pentru fiecare disciplină și obiect de studiu, în așa fel încât în momentul reluării cursurilor, să fie și o etapă de recapitulare a materiei, dar și activități remediale pentru acești copii.”
Interviul integral – pe RFI.ro