Miniștrii educației din UE vor coordonare în fața crizei Covid-19. Cum se traduce “unitatea” europeană când vine vorba de redeschiderea școlilor

3.336 de vizualizări
Conferinta ministrilor Educatiei din UE / Sursa: Facebook – Blazenka Divjak
Țările membre UE vor o acțiune coordonată, pe baza unor principii comune, în privința modului cum sistemele de educație vor intra în fazele următoare ale răspunsului la criza Covid-19. Așa au insistat marți, după o videoconferință a miniștrilor de Externe, Comisarul european Mariya Gabriel și ministrul de profil din Croația, Blazenka Divjak, a cărei țară deține în prezent președinția rotativă a Consiliului UE. Cele două oficialități au evitat, însă, să intre în amănunte în legătură cu o “foaie de parcurs” la nivel european, cu privire la redeschiderea școlilor. Și au sugerat lipsa de unitate în UE, pe această temă, arătând cum unele țări se grăbesc mai mult decât altele să redeschidă școlile, în timp ce o bună parte nu au încă vreun termen definit în acest sens.

Mai precis, potrivit ministrului croat, 6-7 țări au în vedere perioada de până la finele lunii aprilie pentru a redeschide școlile. Alte șapte-opt vor să redeschidă începând din luna mai. Iar restul le-au închis pe termen nedeterminat, unele spunând chiar că instituțiile de învățământ ar putea rămâne închise până la sfârșitul anului școlar.

  • O mare provocare pentru țările membre, a spus ministrul Divjak, este și cea referitoare la modul cum să fie organizate sau înlocuite, după caz, finalul anului școlar și evaluările aferente, zonă în care, din nou, abordarea țărilor membre este foarte diferită. Ea a arătat că, deși unele țări au decis sau analizat amânarea sau anularea examenelor, majoritatea doresc să le susțină la finele lunii mai, în iunie sau iulie.

Ambele oficialități au refuzat să comenteze ce ar cuprinde o “foaie de parcurs” a Comisiei, pe tema reacției învățământului la situația de criză, inclusiv în chestiunea redeschiderii școlilor. Dar au insistat pe elementele de colaborare la nivel european, arătând că toți miniștrii de profil din UE sunt de acord că – potrivit Mariyei Gabriel – “trebuie acționat într-o manieră coordonată, să păstrăm sănătatea publică și știința în centrul abordării noastre”. Abordarea, spune ea, trebuie să pună accentul pe solidaritate, țările membre să conlucreze în combaterea epidemiei.

Potrivit comisarului european, maniera coordonată înseamnă ca reacția să fie treptată, să fie asigurată protecția elevilor, profesorilor și a școlilor.

Ministrul croat al Educației a descris prioritățile actuale în discuțiile la nivel european legate de școala online – “chestiunea socială” indusă de inechități, de dificultatea unor elevi în a obține acces la predarea la distanță; respectiv nevoia de pregătire a profesorilor care nu au abilități de predare online.

Miniștrii au insistat, spune ea, că este nevoie de sprijin susținut pentru copiii din zone depărtate, din zone dezavantajate sau copii cu diverse dizabilități, ca aceștia să aibă în continuare acces la învățare.

Înregistrarea conferinței de presă:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 1,2 milioane de copii de grădiniță și clasele primare, excluși de la tichetele de 400 de lei pentru after school, prevăzute de Legea Educației, potrivit unui proiect de OUG / Valoarea unui voucher pentru “școala după școală”, tăiată la jumătate. Programul devine unul pilot, pentru 49 de mii de elevi vulnerabili

Copiii de grădiniță nu mai pot cere tichete de after school, ci doar elevii din clasele primare, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență aflat pe ordinea de zi a…
Vezi articolul