Ministerul Sănătății nu a fost de acord cu propunerea ca școlile să se funcționeze cu prezență fizică fără condiția vaccinării a 60% din personal, acolo unde incidența e sub 3 la mie. Cîmpeanu: Nu putem decât să respectăm decizia

6.176 de vizualizări
Foto: World Vision România
Ministerul Sănătății “nu a putut fi de acord, din motive epidemiologice”, cu propunerea Ministerului Educației ca, în localitățile unde rata de incidență nu depășește 3 la mie, școala să se desfășoare cu prezență fizică indiferent dacă se îndeplinește condiția vaccinării a 60% din personalul școlar, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru Edupedu.ro.

Declarația vine după ce, miercuri seară, ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila, afirma că vor fi păstrate “o anumită perioadă de timp” condițiile ce însoțesc reluarea școlii, după vacanța de două săptămâni, abia încheiată.

Sorin Cîmpeanu spune că, fiind o decizie care ține de Ministerul Sănătății, “nu putem decât să o respectăm”, iar “noi, Ministerul Educației, nu putem și nici nu dorim să ne substituim Autorității cu competențe în domeniul sanitar”, chiar dacă se susține școala cu prezență fizică, mai ales în zonele din rural.

Sorin Cîmpeanu pentru Edupedu.ro:
  • “Ministerul Educației a susținut și susține importanța trecerii din scenariul online în cel cu prezență fizică, în special pentru grădinițele și școlile din mediul rural, acolo unde incidența este sub 3 la mie.
  • Ministerul Sănătății nu a putut fi de acord, din motive epidemiologice, cu propunerea Ministerului Educației, de exceptare în acest moment a condiționării funcționării școlilor cu prezență fizică în localitățile în care rata de incidență este mai mică de 3/1000.
  • Având în vedere că decizia intră în atribuțiile Ministerului Sănătății, nu putem decât să o respectăm. Este decizia Ministerului Sănătății iar noi, Ministerul Educației, nu putem și nici nu dorim să ne substituim Autorității cu competențe în domeniul sanitar.”

Miercuri seară, ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila, declara la Digi 24:

  • “Aș recomanda tuturor să păstrăm regulile pe care le avem inclusiv pe școală, o anumită perioadă de timp, măcar să avem o consecvență, o predictibilitate. Dacă constatăm după 7, 10 zile, 2 săptămâni că cifrele sunt hai să zic îmbucurătoare, atunci sigur putem să discutăm de alte criterii sau de criterii mai permisive, dacă vreți. Dar până atunci în niciun caz, trebuie să așteptăm acest efect al măsurii care se aplică de săptămâna aceasta.”
  • “Noi am vrea să avem această consecvență și măcar o regulă să o aplicăm o anumită perioadă de timp. Nu suntem naivi, nu vrem să fim inconsecvenți legat de necesitatea desfășurării actului pedagogic, am spus acest lucru că trebuie să fim responsabili, dar în același timp e bine ca o măsură [să fie aplicată] măcar o anumită de timp să vedem care sunt efectele produse, după care să analizăm și să discutăm.”
Citește și:
Condițiile ce însoțesc reluarea școlii vor fi păstrate “o anumită perioadă de timp”: Dacă după 1-2 săptămâni cifrele sunt îmbucurătoare, putem să discutăm alte criterii mai permisive – ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila
În jumătate dintre localitățile fără niciun caz de Covid-19 raportat, elevii nu pot merge la clasă pentru că școlile au sub 60% dintre angajați vaccinați / În 3 comune, semnalul de telefonie necesar școlii online e slab sau inexistent

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Definitivat 2024. Modelul de subiect pentru educatori și puericultori, publicat de Ministerul Educației – descarcă documentele. Eseu despre valorile educative ale unei povestiri, printre cerințele pentru candidați

Modelul de subiect pentru examenul național de definitivare în învățământ 2024, pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, a fost publicat de Ministerul Educației prin Centrul Național de Politici…
Vezi articolul

Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională, solicitate într-o scrisoare deschisă Ministerului Educației, de un părinte al unui elev de clasa a 8-a: “Elevii din clasa a opta sunt la a patra variantă de subiecte de examen pe care o cunosc de-a lungul gimnaziului”

Modele sunt în continuă schimbare, iar cele mai recente, publicate în noiembrie 2021 nu sunt clare, acuză mama care a trimis scrisoarea către ministerul Educației. Elena Ungureanu, mama unui elev…
Vezi articolul