Ministerul educației va fi interesat de media de la sfârșitul anului școlar, spune ministrul Cîmpeanu:” V-a întrebat cineva vreodată despre media din clasa a X-a, semestrul I?” 

4.323 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministerul Educației “nu mai vrea să oblige profesorul la un număr de note” și “va fi interesat de media de la sfârșitul anului școlar”, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul unui eveniment desfășuat, joi, la Colegiul Național Mihai Viteazul din București. “V-a întrebat cineva vreodată despre media din clasa a X-a, semestrul I? Eventual v-a întrebat de media din clasa a X-a, dar despre media din clasa a X-a, semestrul I eu personal nu știu dacă folosește”, a spus ministrul cu aceeași ocazie.

Cîmpeanu și-a reafirmat punctul de vedere că, îndeosebi în contextul școlii online din pandemie, “când ai 60% note de top, peste 60% la nivel național”, “notele au căpătat o relevanță mult mai scăzută”. El a afirmat că în acest sistem “se pune semnul egal” între elevii din școli unde se face carte și cei din școli unde elevii “nu au mai fost dinainte de pandemie”.

“Ministerul Educației vrea ca fiecare profesor să-și dimensioneze, în raport cu procesul de predare și procesul de evaluare, care trebuie să fie ritmică pe parcursul întregului an școlar. Ministerul educației va fi interesat de media de la sfârșitul anului școlar”, a spus oficialul.

Sorin Cîmpeanu – declarațiile pe larg:

“Notele au căpătat o relevanță mult mai scăzută. (…) Când ai 60% note de top, peste 60% la nivel național, după primul semestru… De ce spun că nu este în regulă un astfel de sistem care să încurajeze irelevanța notelor? Pentru că se pune semnul egal între elevii dumneavoastră și elevii dintr-o școală – sigur, nu există așa ceva în România – la care nu au mai fost dinainte de pandemie. Și acolo au note de 9 și 10, la fel ca la dumneavoastră. Și așa se va pune egal. (…)”

“Trebuie să se păstreze și să se pună în valoare munca fiecăruia dintre voi. De aceea trebuie un sistem de note relevante. Din păcate, aceste teze și-au pierdut relevanța.”

“Numărul de note: sunt profesori care, uneori – nu la dumneavoastră, nici în România, în alte țări – dau note pentru că mai trebuie să-ți dau o notă, sau încă două, sau încă trei, sau încă patru note, mă obligă Ministerul Educației. Ei, uite, nu mai vrea Ministerul Educației să oblige profesorul la un număr de note. Ministerul Educației vrea ca fiecare profesor să-și dimensioneze, în raport cu procesul de predare și procesul de evaluare, care trebuie să fie ritmică pe parcursul întregului an școlar. Ministerul educației va fi interesat de media de la sfârșitul anului școlar. V-a întrebat cineva vreodată despre media din clasa a X-a, semestrul I? Eventual v-a întrebat de media din clasa a X-a, dar despre media din clasa a X-a, semestrul I eu personal nu știu dacă folosește.”

Citește și:
Cîmpeanu, despre renunțarea la obligativitatea tezelor și a numărului de note normat: Să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă

1 comment
  1. >>semestrul I eu personal nu știu dacă folosește
    In concluzie s-au facut degeaba dupa mintea traktoristului.

    Oare nu-i sta mai bine traktoristului pe tarla decat ministru al invatamantului? Ce treaba are incompetentul asta cu evaluarea din scoala si cu educatia in general?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scandalul admiterii schimbate. Monica Anisie: Andronescu vrea să-și „șteargă eticheta de groparul învățământului profesional”

Ecaterina Andronescu este preocupată să-și șteargă „eticheta de ,groparul învățământului profesional, schimbând din pixul propriu raportul numărului de locuri de la liceu și învățământul profesional”, spune Monica Anisie, fost secretar…
Vezi articolul

Supravegherea audio-video în clase: Un proiect de lege pentru introducerea sistemelor de monitorizare în grădinițe a primit aviz negativ și de la Consiliul Economic și Social, și de la Consiliul Legislativ / Filmarea fără consimțământ „încalcă drepturile individuale, dreptul la confidențialitate și demnitate personală”

Un proiect de modificare a Legii învățământului preuniversitar, așa încât să fie permisă instalarea unor sisteme de supraveghere în grădinițe și creșe, anume în clase, pe holuri, în sala de…
Vezi articolul

OFICIAL Din anul școlar 2024-2025, elevii claselor primare ar trebui să știe să salveze informații, adrese web pe dispozitive portabile, cu sprijinul adultului. Care sunt competențele digitale pentru elevii de gimnaziu și liceu

Din anul școlar 2024-2025, elevii de clasele primare ar trebui să identifice conținutul digital pe diverse medii de stocare digitale (de exemplu, regăsirea unui film pe o platformă video publică,…
Vezi articolul

Președintele Iohannis, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Bucureşti: Provocările viitorului sunt numeroase, dar toate îşi găsesc răspunsuri rapide şi inovative într-un mediu conectat la cele mai prestigioase reţele de cercetători, cum este Universitatea din Bucureşti

Klaus Iohannis, președintele României, a transmis, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Bucureşti, că „ceea ce leagă trecutul şi prezentul acestei mari instituţii a…
Vezi articolul