Ministerul Educației va face o comparație a rezultatelor pe școli, până pe 15 iulie, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și de la examenul din vară – document

3.967 de vizualizări
Foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com
Până pe 15 iulie, Ministerul Educației va realiza o analiză comparativă a rezultatelor pe unități de învăţământ la simularea evaluării naționale şi la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2023-2024, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Amintim că puțin peste 42% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 au luat note egale sau mai mari ca 5 la Matematică, potrivit datelor Ministerului Educației.
  • Săptămâna trecută, Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție

Conform documentului consultat de Edupedu.ro, termenul de 15 iulie este „pentru măsurarea eficienței aplicării măsurilor cuprinse în planurile de intervenție, realizarea unui raport ce va conține o analiză comparativă a rezultatelor pe unități de învăţământ la simularea evaluării naționale şi la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2023-2024.” 

Același document mai prevede ca școlile să organizeze întâlniri cu părinții, până pe 22 martie, în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024.

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministerul Educației impune școlilor să organizeze, până pe 22 martie, întâlniri cu părinții în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 – document

5 comments
  1. Și dacă e o școală incluziva? Cu cine, ce compara? O mare porcărie…Sunt scoli de elita și scoli de cartier…O măsură fffff proasta…👎👎👎👎👎👎

  2. Managementul școlar este defectuos iar o problemă o reprezinta părinții care nu se implica în educația și sprijinul copiilor. Directorii de școli nu au un plan real de redresare a situației școlare a elevilor. Ei merg doar pe teorie și trimit planuri la minister , formale. Au 10.000 lei salar dar nu au performanțe pentru banii aceștia. Salariile managerilor de școli ar trebuie să fie și după performanță.

    1. Numai comparații știu să facă si vor rămâne cu ele,pentru că nu vor îmbunătăți nimic,iar de făcut schimbări…poate din rău in mai rău!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
începerea școlii, predare bilingvă

Ministrul Educației din Republica Moldova propune ca școala să înceapă pe 1 septembrie 2024, într-o zi de duminică și să se încheie într-o sâmbătă. Dan Perciun: “În prima zi de școală se repartizează manuale și se prezintă orarul”

Ministerul Educației din Republica Moldova propune ca anul școlar viitor să înceapă pe 1 septembrie, într-o zi de duminică și să se încheie pe 31 mai, într-o zi de sâmbăta,…
Vezi articolul

Anca Dragu: În educație rezultatele investirii banilor se văd foarte, foarte greu. Copiii nu votează și atunci această investiție în educație e foarte costisitoare/ Devine o investiție puțin tentantă pentru politicienii care nouă nu ne plac

Preşedintele Senatului, Anca Dragu, afirmă că al doilea domeniu ca importanţă în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este Educaţia, domeniu afectat de lipsa investiţiilor de-a lungul anilor. „Copiii nu…
Vezi articolul
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Lipsa unei reforme a carierei didactice și a formării profesionale continue din PNRR, remarcată de Camera de Comerț Americană în România, AmCham: O reformă este necesară și pentru a încuraja atragerea talentelor în sistemul de învățământ

„O reformă a carierei didactice este necesară și pentru a încuraja atragerea talentelor în sistemul de învățământ din România”, dar „remarcăm, din nefericire, lipsa unei reforme a carierei didactice și…
Vezi articolul