Medicul Gindrovel Dumitra, vicepreședinte al Societății Naţionale de Medicină a Familiei, a declarat, marți, la Masa rotundă „Soluții pentru abordarea dezinformării și narativelor anti-științifice pe teme de sănătate”, organizată de G4Media.ro și Free Press for Eastern Europe, la Universitatea Româno-Americană, că Ministerul Educației trebuie să ia decizia introducerii cursurilor obligatorii pentru sănătate în școli, cu conținut adecvat vârstei.
„Este necesar ca Ministerul Educației să conștientizeze un lucru foarte important. Da, într-adevăr, principalele decizii pe care trebuie să le apăr în ceea ce privește expunerea copiilor la anumite componente educaționale stau în decizia părintelui, dar, de cele mai multe ori, când vorbim despre comportamente sanogene, aici decizia trebuie să aparțină fără discuție autorităților. De ce? Este inacceptabil ca un părinte să nu fie de acord ca copilul respectiv să beneficieze la școală de anumite cursuri inclusiv de natură a înțelege mecanismele de reproducere. Vă spun în cunoștință de cauză pentru că sunt unul dintre medicii de familie care lucrează în mediul rural și care are acces la școala din localitate. Am avut uneori surpriza să constat că unii părinți vor să le spun copiilor cum să spele pe dinți, cum să se spele pe mâini, dar să nu le explic nimic în ceea ce privește viața sexuală.
Acestea sunt aspecte care trebuie obligatoriu livrate ca și conținut, ca și informație la un moment dat, la momentul potrivit, sunt perfect de acord, însă eu pun la îndoială în acest moment decizia părintelui sau decizia de a nu expune un copil, pentru că este o măsură nerealistă. Acel copil oricum află, și află de unde, de pe internet, acolo unde informațiile sunt livrate într-un mod mult mai brutal”, a afirmat medicul Gindrovel Dumitra.
Citește articolul complet pe G4Media.ro
Informații de context
Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 prevede ca elevii să învețe în trunchiul comun elemente de educație rutieră, de alimentație, de educație civică, sănătate și altele.
Art. 88 – „(10) Planurile-cadru de învățământ și programele școlare pentru disciplinele de studiu și modulele de pregătire obligatorii din învățământul preuniversitar au în vedere, în mod obligatoriu, includerea următoarelor teme: educație pentru mediu și schimbări climatice, educație pentru sănătate, noțiuni pentru acordarea primului ajutor, educație financiară, educație juridică, educație antreprenorială, educație tehnologică, educație rutieră, educație civică, istorie și civilizație locală, educație interculturală, educație pentru cetățenie democratică, egalitate de șanse, etică, gândire critică, oratorie și dezvoltare personală, educație pentru cetățenie europeană, securitate cibernetică, educație pentru alimentație sănătoasă.”
În luna mai, după ce un proiect de lege care viza cursuri de prim ajutor în școli a primit vot negativ în Senat, PSD a precizat că aceste cursuri de prim ajutor trebuie introduse în programa şcolară, aşa cum se întâmpla în trecut, potrivit G4Media.ro.