Ministerul Educației și Cercetării: competiție pentru soluții de cercetare care să susțină măsurile împotriva pandemiei Covid-19

943 de vizualizări
Foto: Pixabay.com

Ministerul Educației și Cercetării a lansat, joi, competiția pentru soluții inovatoare care să susțină intervențiile pentru limitarea pandemiei Covid-19 pe teritoriul României. Competiția acoperă șapte teme de cercetare aprobate de Ministerul Sănătății, care au ca obiectiv accelerarea cercetărilor ce pot contribui la combaterea Covid-19 prin prevenție eficientă, diagnosticare rapidă și facilitarea ingrijirii optime pentru cei afectați.

Ministerul a anunțat că această competiție e lansată, prin Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Ceretării și Inovării (UEFISCDI), Programului 2 – Creșterea competitivității economiei românești prin cercetare, dezvoltare și inovare (PNCDI III).

Obiectivele specifice pentru fiecare temă de cercetare:

– Tehnici avansate de management a epidemiei în comunitate

Realizarea unor instrumente şi metode moderne și eficiente de prevenire, predicție, control și monitorizare a transmiterii asimptomatice și simptomatice în cadrul comunităților.

– Abordări inovative în tratamentul și controlul pacienților infectați cu virusul SARS-CoV-2

Realizarea și testarea unor produse sau dispozitive inovative sigure, eficiente și eficace cu rol în tratamentul și/sau controlul infecției la pacienții cu forme medii și severe.

– Evaluarea eficacității și siguranței utilizării unor protocoale de tratament inovative

Aplicarea practică și evaluarea eficacității și siguranței unor protocoale de tratament inovative sau utilizate în alte țări.

– Tehnici avansate și creșterea performanței în detecția precoce a virusului SARS-CoV-2

Obținerea şi validarea de metode de diagnosticare rapidă și fiabilă a infectării.

– Secvențierea genomului SARS-CoV-2 și analiza filogenetică a tulpinilor circulante în România

Tehnici de monitorizare a patogenității tulpinilor circulante in diferite regiuni geografice din Romania, în relație cu exprimarea fenotipica a infecției la persoanele SARS-CoV2 pozitive și a potențialului de adaptare la organismele umane, bazate pe secvențierea genomului SARS-CoV-2.

– Dezvoltarea de noi tehnologii, medicamente și vaccinuri pentru prevenirea SARS-CoV-2

Obținerea de metode, instrumente și mijloace medicale eficiente cu scop profilactic.

– Dinamica transmiterii virusului SARS-CoV-2 pe teritoriul României

Identificarea de metode epidemiologice de control si atenuare a transmiterii a virusului SARS-CoV-2 pe baza de modele de propagare și de estimare a potențialului de evoluție a epidemiei.

Potrivit anunțului făcut de minister, soluțiile sunt date de către conducătorul consorțiului (organizația publică de cercetare) la o problemă ridicată de administrația publică, sub formă de produse, servicii și/sau procese de fabricație inovatoare.

Competiția organizată în cadrul acestui apel este de tip „top-down” (licitație restrânsă), fiind organizată conform HG 1265/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanțarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, cu modificările si completările ulterioare.

Ministerul precizează că un al doilea set de teme de cercetare va fi lansat în competiție până la jumătatea lunii aprilie. Detalii cu privire la modalitatea de desfășurare a competiției sunt disponibile pe pagina https://uefiscdi.gov.ro/solutii. Idei noi de proiecte de cercetare sunt colectate pe pagina Ministerului Educației și Cercetării.

Foto: Pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Marian Preda, rectorul Universității din București, despre prezența sa în comisiile care aleg membrii CNADTCU: Eu sunt acolo tocmai pentru a preveni formarea unei comisii în care să nu fie reprezentate cele mai bune universități

Marian Preda, rectorul Universității din București și unul dintre cei 12 rectori care vor să numească membrii CNATDCU, a declarat pentru Edupedu.ro că dacă Ministerul Educației vrea să le interzică…
Vezi articolul

Probleme majore la examenul de Română de la Evaluarea Națională, identificate într-un Raport de cercetare alarmant realizat de aceeași instituție a Ministerului Educației care face subiectele: subiecte concepute pe curriculumul care nu mai este în vigoare, cu barem de corectare care “compromite validitatea probei” prin punctaje alocate arbitrar / Plus: efectul backwash constatat oficial

Achizițiile de învățare nu au putut fi identificate corect, rezultatele așteptate ale învățării nu au putut fi măsurate suficient de bine, deoarece este favorizată măsurarea imprecisă, potrivit unei analize a…
Vezi articolul

PROIECT 150 de elevi și studenți olimpici vor putea beneficia de premii de mii de lei pentru rezultatele de la concursurile tehnico-științifice internaționale, prin programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Programului “Henri Coandă”, după cum informează instituția într-un comunicat de presă. Prin…
Vezi articolul

Rankingurile luate în calcul ar trebui să aibă aceeași pondere pentru metarankingul național al universităților, care va conta pentru 40% din fondurile alocate de Ministerul Educației pentru cercetarea universitară – proiecte de metodologii / Daniel David, UBB: Demers promițător, dar trebuie corectat

Metarankingul universităților românești, ce urmează să fie realizat de un nou grup de experți sub umbrela Ministerului Educației, ar urma să țină cont de clasamentele internaționale care evaluează “global” universitățile,…
Vezi articolul