Ministerul Educației, sancționat de Consiliul pentru Combaterea Discriminării pentru că un elev de a VII-a nu a fost lăsat să participe la olimpiada de Latină de clasa a X-a

5.854 de vizualizări
Foto: © Gajus | Dreamstime.com
Colegiul director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat Ministerul Educației cu avertisment din cauză că a refuzat unui elev din clasa a VII-a să participe la olimpiada de limbă latină organizată pentru clasa a X-a, potrivit unui comunicat de presă. CNCD recomandă Ministerului să modifice regulamentul de participare la olimpiade și să permită “participarea elevilor din clasele inferioare la olimpiadele organizate pentru elevii din clasele mai mari”.

Ministerul Educației a fost sancționat cu un avertisment de Consilului Național de Combatere a Discriminării pentru că nu a permis unui elev de clasa a VII-a să participe la olimpiada de limba latină pentru clasa a X-a.

“Refuzul participării unui elev din clasa a VII-a la olimpiada de limbă latină organizată pentru clasa a X-a constituie faptă de discriminare săvârșită de Ministerul Educației, potrivit art. 2 alin. (4) și art. 11 alin. (1) și (2) din O.G. 137/2000. Consiliul a aplicat sancțiunea avertismentului contravențional Ministerului Educației”, scrie în comunicatul de presă.

Potrivit OUG nr. 137 din 31 august 2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, la care face referire decizia CNCD:

Art. 11 (1) Constituie contravenție, conform prezentei ordonanțe, refuzarea accesului unei persoane sau unui grup de persoane la sistemul de educație de stat sau privat, la orice formă, grad și nivel, din cauza apartenenței acestora la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată, respectiv din cauza convingerilor, vârstei, sexului sau orientării sexuale a persoanelor în cauză.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică tuturor fazelor sau etapelor din sistemul educațional, inclusiv la admiterea sau la înscrierea în unitățile ori instituțiile de învățământ și la evaluarea ori examinarea cunoștințelor.

Potrivit articolului 2, alin 1 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea olimpiadei naționale de limbi clasice: greaca veche, latină: “Fiecare concurent participă la clasa în care este înscris în anul desfășurării Olimpiadei”.

CNCD recomandă Ministerului să modifice regulamentele specifice privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor naționale, “în sensul de a permite participarea elevilor din clasele inferioare la olimpiadele organizate pentru elevii din clasele mai mari”.

Foto: © Gajus | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Învățământul este supus permanent unui atac din partea instituțiilor statului (instanțe judecătorești, CNCD, etc.), precum din partea unor asociații, ONG-uri, a majoritatii părinților și elevilor. Romania educata a lui Iohannis are viitor de aur.

  2. numai titlul l am citit și parca sunt in Seinfeld…pai daca e in clasa a 7-a ce sa caute la olimpiada de a X-a?!
    Nu vrea sa dea și Bac ul?! Și apoi, după Bac, EN…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, către partidele parlamentare: fără investiții în inovație și cercetare, “vom irosi iar resursele naționale și europene” și vom deveni “o colonie științifică/tehnologică”

“Investițiile țării trebuie făcute înțelept, susținând în paralel inovația și motorul generator al acesteia – cercetarea avansată exploratorie și resursa umană. Altfel, vom irosi iar resursele naționale și europene pe…
Vezi articolul

Planurile Comisiei Europene de “resetare a educației”: competențe digitale pentru toți profesorii, investiții în conectivitate și echipamente, incluziune / Un nou Spațiu euopean al educației și un plan de acțiune pentru educație digitală

Competențele digitale ar trebui să fie esențiale pentru toate cadrele didactice, iar alfabetizarea digitală este esențială pentru traiul în lumea digitalizată: acestea sunt două dintre principiile care stau la baza…
Vezi articolul