Ministerul Educației „regretă eroarea”, după ce a transmis presei un raport din care puteau fi aflate numele copiilor implicați în cazurile de violență de la Școala Titulescu / Instituția face apel la jurnaliști să nu publice datele care ar putea duce la identificarea persoanelor din raport

1.245 de vizualizări
Foto: Alex Tudor / Agerpres Foto
Ministerul Educației vine cu precizări în cazul expedierii către presă a unui document care conținea datele copiilor minori implicați în cazul de violență și abuz sexual de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din București. Reacția ME este următoarea: „ne exprimăm regretul pentru eroarea produsă” și „Ministerul Educației va demara verificări interne pentru a identifica persoana/persoanele care se fac responsabile de această eroare”. Reacția vine după ce Edupedu.ro a semnalat abuzul făcut de Ministerul Educației în acest caz.

Instituția face apel la jurnaliști să nu publice datele care ar putea duce la identificarea persoanelor din raport.

De remarcat faptul că în precizări Ministerul Educației explică ce s-a întâmplat folosind chestiuni de detaliu, inclusiv cum a fost făcută eșuata „anonimizare a datelor” din document, după care anunță că „Ministerul Educației va demara verificări interne pentru a identifica persoana/persoanele care se fac responsabile de această eroare”. Or, din descrierea detaliată – „documentul sinteză a fost redactat și anonimizat într-un procesor de texte consacrat, utilizând instrumentele dedicate pentru acest tip de operațiune. Ulterior, a fost transformat în PDF și transmis către reprezentanți ai presei în această formă anonimizată” – este mai mult decât clar că se știe cine a făcut acel document și cum a făcut asta, întreg procesul fiind expus.

Redăm reacția Ministerului Educației:

„Precizări: Având în vedere informațiile din spațiul public referitoare la „dezvăluirea, de către Ministerul Educației, a unor date cu caracter personal”, odată cu transmiterea sintezei activității de control desfășurate la Școala Gimnazială N. Titulescu din București, facem următoarele precizări:

Documentul sinteză a fost redactat și anonimizat într-un procesor de texte consacrat, utilizând instrumentele dedicate pentru acest tip de operațiune. Ulterior, a fost transformat în PDF și transmis către reprezentanți ai presei în această formă anonimizată.

La scurt timp după ce ne-a fost semnalat că, la copierea textului, datele de identificare devin vizibile, a fost transmis publicațiilor către care sinteza fusese transmisă inițial documentul în format PDF scanat, care nu permite vizualizarea datelor cu caracter personal odată cu efectuarea operațiunii de copiere.

Ministerul Educației va demara verificări interne pentru a identifica persoana/persoanele care se fac responsabile de această eroare.

Ne exprimăm regretul pentru eroarea produsă și facem apel către reprezentanții presei să nu folosească, în materiale, date care ar putea duce la identificarea vreuneia dintre persoanele menționate în sinteza raportului”.

Ministerul Educației a comis un abuz, vineri, la adresa minorului care ar fi fost agresat sexual, de două ori, la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din București, dar și la adresa unui alt elev al acestei unități de învățământ. Instituția guvernamentală a transmis jurnaliștilor care au solicitat informațiile o sinteză a controlului desfășurat la această școală, document în care numele persoanelor menționate în text – inclusiv numele și alte date privind elevul care a fi fost agresat, dar și ale unui alt elev, reclamat pentru „acțiuni agresive și jignitoare” – sunt acoperite cu bandă neagră. Însă aceste date nu sunt anonimizate în documentul ministerului, așa cum este normal pentru protejarea datelor personale: o simplă selectare a textului, într-un document editabil, dezvăluie numele acoperite, deci și identitatea minorilor, în special a minorului aflat într-o situație extremă.

Identitatea celor doi copii este dezvăluită într-un document în care se cere chiar sprijin pentru aceștia, „în vederea prevenirii stresului posttraumatic și a riscului de marginalizare sau excludere socială, facilitând astfel integrarea socială și culturală a minorilor în mediul școlar”.

Toate datele acoperite cu bandă neagră în documentul transmis de Minister către presă – numele elevului împotriva cărora ar fi fost ținta abuzurilor, clasa acestuia, numele altui elev, numele directoarei, numele persoanei care a transmis reclamații în acest caz, persoanele care semnează documentul în numele Ministerului Educației / Direcția Generală Juridică și Control – pot fi astfel aflate de către oricine, în cazul în care documentul ajunge, în varianta transmisă de minister, către publicul larg.

Analiza integrală asupra documentului trimis presei de Ministerul Educației


11 comments
  1. GDPR a fost inventat pentru protecția la spam, pe internet. Românașii șmecheri îl folosesc abuziv, mai ales în “Educație”. Acest abuz contribuie din plin la scăderea calității din domeniu, inclusiv la creșterea corupției. Nu mai există liste cu nume și prenume, doar cu numere de dosar.
    Nu mai poți contesta, eventual, vreun tâmpit care ia bacul și doctoratul.

  2. Interesant cum totul s-a ,,rezolvat” cu niște hârtii. Si alea prost făcute.
    Interesant cum cu o simplă demisie cred ei că se rezolvă totul.

    Cum nu înțeleg cei din minister că trebuie curățat totul (director adjunct, consiliul de administrație, secretarul școlii care a auzit discuția cu părintele, consilierul psihologic al școlii…și alți părtași direcți dacă NU au luat atitudine măcar verbal într-o astfel de situație.

    Aici ar mai fi un subiect.
    Cum e posibil că într-o școală din Capitală să existe asemenea incompetență? O asemenea delăsare? O asemenea ignoranță?
    Cine a permis asemenea numiri?
    Cine a validat rezultatele concursului de directori dacă la interviu era clar că fosta directoare NU cunoaște deloc procedurile?

  3. Incompetențã crasă la nivelul cel mai înalt, nepăsare, nerușinare … în continuare, fără o reală responsabilizare.
    Funcționari înalți de hârtie și hârtii.

  4. deci cine pe cine a traumatizat ?
    cine riscă excludere socială ? băiețașul care se urca pe dulap ?
    dar oare daca un individ greșește fata de societate , aceasta nu trebuie sa se protejeze cumva ?
    când ai o tumoră te duci și o extirpezi . de ce ? că sa nu se întindă și să cuprindă întreg organismul.
    așa e si cu societatea . ce e bolnav trebuie izolat. e minor , e antisocial , pb e a părinților , sa l aducă în parametri. dacă nu să plătească amenzi consistente până li s o acrii. și să l tina acasă să intre online la ore. e pericol social .
    e un fel de Pascu 2.
    că și pe ăla l a protejat societatea până a băgat doua suflete sub glie.
    de ce nu s-ar proteja societatea singura prin excludere ?
    ce fac ” structurilii” de ordine ? , s a văzut în cazul Pascu.

    nu i mai dați înainte cu protejarea infractorilor , nu folosește nimănui nici măcar lor.. daca se îndreaptă , după izolare , bine , daca nu , nu are ce căuta în societate. nu are ce căuta o maimuță că el Intr o sala de clasa.

    1. ERATA
      comentariul de mai sus ,l am făcut strict pentru cazul berbecului care și a lovit diriginta cel de la Târgu Mures , in niciun caz pentru situația vizată de evenimentul extrem de traumatizant din Bucuresti. . .
      eroarea este a mea..

  5. n are nimeni nicio demisie,unde mai prind așa locuri bune?!
    daca făcea vreun profesor așa ceva, cu mascații veneau cei din minister….cu circ…urlete….
    Sila!

  6. Valoarea lor!Ce i recomanda pe funcțiile ale plătite cu bani multi?Vocea și talentul lor/ impostură,ticăloșie,slugărnicie,prostie,superficialitate,lipsa de empatie,hotie……..Romania distrusă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Colegiul Psihologilor din România nu a avizat sistemul de scanare a palmelor ce ar fi urmat să fie folosit de inspectoratul școlar Cluj pe 100 de elevi pentru determinarea profilului de orientare în carieră / În 2018 a recomandat ca dispozitivul să nu fie utilizat de către psihologi

Dispozitivul de scanare a palmelor elevilor pentru profilul de orientare în carieră care ar fi urmat să fie testat pe 100 de elevi din județul Cluj nu a fost avizat…
Vezi articolul

INTERVIU Semnificația zilelor de 9 și 10 mai, pe înțelesul tuturor. Profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu, despre regalitate, alegeri și ziua Europei: Tinerii se regăsesc într-un discurs echilibrat. Este necesar ca tocmai aceștia să fie mai implicați, să contrabalanseze tendințele ultranaționaliste

Nu mai puțin de șase evenimente s-au petrecut în istorie pe 9 și 10 mai, importante atât pentru istoria României, cât și la nivel internațional: de la Ziua Monarhiei, Independență…
Vezi articolul
Inspecția specială

Ligia Deca nu a știut să spună dacă și când vor primi profesorii prima tranșă din diferențele salariale prevăzute în ordonanța aprobată în aprilie: “Mă voi interesa, nu mi-a fost semnalată problema de către sindicate”

În prima conferință de presă de când este ministru al Educației, Ligia Deca a răspuns și întrebărilor legate de viitorul bugetului Educației și cum ar putea fi acesta calculat. Edupedu.ro…
Vezi articolul