Ministerul Educației publică luni la ora 21:00 situația din școli pe care ar fi trebuit să o prezinte vinerea trecută. Din 6,4 milioane de teste de salivă date elevilor, s-au întors puțin peste 2.000 de rezultate / Numărul cazurilor s-a redus cu două treimi față de acum două săptămâni

4.950 de vizualizări
Foto: captură edu.ro
În ultima săptămână s-a înregistrat o scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar și, implicit, a numărului de clase și unități cu activitate organizată în sistem online, confirmându-se trendul semnificativ descendent pentru a doua săptămână consecutiv, potrivit comunicatului Ministerului Educației dat luni seara. Aceste date veneau, de regulă, vineri, dar pe 18 februarie nu a existat nicio raportare.

Remarcabil este numărul de teste de salivă raportate de către școli – doar 2.069 de teste din cele 6,4 milioane câte sunt oferite elevilor și angajaților din școli, potrivit declarațiilor oficiale, în fiecare săptămână.

„În urma administrării testelor antigen pe bază de salivă în unitățile de învățământ, în săptămâna 14 – 18 februarie 2022 au fost raportate 2.069 teste de salivă pozitive. Dintre acestea, 1.299 (63%) au fost confirmate RT-PCR, 492 (24%) au fost infirmate RT-PCR, iar pentru 278 (13%) de teste nu exista răspuns la data raportării”, potrivit comunicatului citat.

Conform raportărilor centralizate, la finalul săptămânii trecute 33 de unități de învățământ, cu personalitate juridică sau structuri, și 883 de clase/grupe funcționau în sistem online. La momentul raportării, situația epidemiologică se prezenta astfel:

  • 10.818 elevi/preșcolari pozitivi Covid-19 (0,4%)
  • 2.663 de persoane angajate în sistemul de învățământ preuniversitar pozitive Covid-19 (1%)

Evoluția situației epidemiologice în perioada 10 ianuarie – 18 februarie 2022 rămâne în continuare pe un trend descendent, așa cum se poate remarca în graficele de mai jos.

DataElevi/preșcolari infectați Covid-19 la momentul raportării / procentPersonal infectat Covid-19 la momentul raportării / procentClase cu activitate suspendată la momentul raportării / procentUnități în sistem online / procent
10 ianuarie1500 (0.1%)547 (0.2%)876 (0,6%)67 (0,4%)
21 ianuarie13.541 (0.5%)4.252 (1.6%)2.882 (2,1%)46 (0,3%)
28 ianuarie26.974 (0,9%)7.307 (2.7%)3.576 (2,6%)108 (0,6%)
4 februarie32.100 (1,1%)8.290 (3.1%)4.757 (3,4%)163 (0,9%)
11 februarie19.064 (0,7%)4.703 (1.7%)2.025 (1,5%)54 (0,3%)
18 februarie10.818 (0,4%)2.663 (1%)883 (0,6%)33 (0,2%)
Comunicatul integral, aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Niciun profesor nu va mai pune note ca în prezent, din septembrie 2025, ci pe baza noilor standarde de evaluare pentru fiecare disciplină, inexistente momentan / Nerespectarea standardelor este abatere disciplinară pentru profesori

Ministerul Educației interzice profesorilor, din anul școlar viitor, să mai pună note sau să mai facă evaluări pe baza criteriilor actuale, folosite de aceștia la clasă. Regulamentul de organizare și…
Vezi articolul

Accesul părinților în grădinițe este permis în baza unui program discutat și aprobat de consiliul de administrație al unității de învățământ, se arată în scrisoarea metodică a ISJ Brașov: Se recomandă elaborarea unui program clar, în acord cu cererile părinţilor

Părinții au acces în grădinițe în baza unui program de acces discutat şi aprobat în Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ, după cum se arată într-un document publicat de…
Vezi articolul

Comportamentul elevilor, absenteismul și nevoile educaționale speciale – priorități în reforma inspecțiilor Ofsted, forul englez responsabil cu asigurarea calității în învățământul din Anglia

Inspecțiile în școlile din Anglia, organizate de Ofsted, echivalentul englez al Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), vor trece printr-o reformă accelerată în perioada următoare, conform unui…
Vezi articolul

Profesorii să nu fie obligați să depună toate eforturile pentru atingerea competențelor necesare de către fiecare elev, solicită sindicatele din Educație în amendamentele la proiectul legii. Cer și ca Registrul declarațiilor de interese, pentru profesorii care fac meditații, să nu se aplice

Sindicatele din Educație solicită eliminarea prevederii prin care profesorii sunt obligați să depună eforturile pentru atingerea competențelor necesare de către fiecare elev, potrivit amendamentelor trimise la proiectul Legii învățământului preuniversitar.…
Vezi articolul