Ministerul Educației primește amendamentele la cele două proiecte de legi, Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior, deși acestea nu au fost făcute publice. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților Edupart, a scris, pe Facebook, că i-a înaintat Ligiei Deca câteva propuneri de amendamente: „Am avut un scurt dialog cu doamna ministru Ligia Deca, ocazie cu care i-am înaintat câteva propuneri de amendamente formulate de către Federație”.
„Miercuri, 25 ianuarie 2022, am participat la ședința CDS de la M E, pentru avizarea Ordinului privind organizarea simulărilor la EN și BAC. La finalul întâlnirii, am avut un scurt dialog cu doamna ministru Ligia Deca, ocazie cu care i-am înaintat câteva propuneri de amendamente formulate de către Federație, în urma lecturării proiectului legii învățământului, așa cum a apărut în presă”, potrivit lui Iulian Cristache.
Printre propuneri s-a numărat și acordarea de burse sociale preșcolarilor din învățământul obligatoriu. Altă propunere a vizat „gratuitatea auxiliarelor, un kit educațional care să cuprindă manualul școlar și auxiliarul (format digital, cu această ocazie eliminăm și problema greutății ghiozdanului)”.
Pe 10 ianuarie, la întâlnirea liderilor Coaliției de guvernare, decizia a fost că proiectele de legi nu pot fi aprobate politic în forma prezentată de Ligia Deca și că partidele vor face comisii de experți care vor ajusta textele. A fost stabilit chiar și un calendar:
- 1 februarie prezentare în Guvern, lansarea în avizare interministerială pentru două săptămâni,
- 15 februarie, aprobare în Guvern ca proiecte de legi și trimiterea lor în Parlament pentru procedură de urgență și constituirea în Legislativ a unei comisii comune de învățământ, formată din deputații și senatorii din cele două comisii de profil
- 15 martie, aprobarea de către Parlament a pachetului legislativ.
Reamintim că în luna iunie 2023 pachetul legislativ ar trebui să fie în vigoare deja, potrivit jalonului PNRR asumat de către Guvern.
Redăm mesajul lui Iulian Cristache:
„Miercuri, 25 ianuarie 2022, am participat la ședința CDS de la M E, pentru avizarea Ordinului privind organizarea simulărilor la EN și BAC. La finalul întâlnirii, am avut un scurt dialog cu doamna ministru Ligia Deca, ocazie cu care i-am înaintat câteva propuneri de amendamente formulate de către Federație, în urma lecturării proiectului legii învățământului, așa cum a apărut în presă.
Amendamentele noastre fac referire, printre altele, la:
- acordarea de burse sociale preșcolarilor din învățământul obligatoriu;
- statutul părinților de parteneri educaționali, punându-se accent pe colaborare și sprijin reciproc și nu pe impunerea de limite și condiționarea accesului în UÎ, pe consultare și implicare reală, atât la nivelul școlii cât și la nivel central;
- organizarea și funcționarea consiliilor de administrație ale UÎ;
- reglementări cu privire la elevii cu CES, în mod special al celor ce prezintă TSI;
- stimularea constituirii de consorții școlare între UÎ suprapopulate cu școli din proximitate, care dispun de infrastructura necesară și au un număr mai mic de elevi;
- înființarea cabinetelor de asistență medicală;
- gratuitatea auxiliarelor, un kit educațional care să cuprindă manualul școlar și auxiliarul (format digital, cu această ocazie eliminăm și problema greutății ghiozdanului).
Modul în care se propune organizarea admiterii la liceu și a bacalaureatului rămâne un subiect fierbinte. Am transmis, nu e prima dată, în numele tuturor părinților, care și-au exprimat opinia în chestionarele noastre, faptul că nu susținem aceste propuneri. Așteptăm ca ministerul să facă publică decizia finală și vom decide cu ce amendamente vom reveni.”
1 comment
>> în mod special al celor ce prezintă TSI
Interesanta discriminarea asta. Probabil sunt studii solide la baza?! La fel ca la toata legea facuta varza de Ligia Minune von Luxembourg & Co.