În acest an școlar au fost 178.899 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, a anunțat ministrul Ecaterina Andronescu în cea mai recentă conferință de presă. Cifrele sunt diferite de cele prezentate anterior în comunicatele Ministerului Educației, potrivit documentelor oficiale analizate de Edupedu.ro. Între numărul de elevi înmatriculați în clasa a VIII-a anunțat acum și cel anunțat în urmă cu 4 luni, de exemplu, este o diferență de 3.436 de elevi. Diferențe mai mici sunt și în privința elevilor înscriși la Evaluarea Națională și a numerelor prezenților la examene, iar aceste diferențe pot influența rata de promovare finală.
Iată momentele anunțurilor, cifrele folosite și diferențele dintre ele.
Diferențe între numerele comunicate de minister ale elevilor înscriși în clasa a VIII-a
18 iulie 2019. Cele mai recente cifre au fost prezentate în conferință de presă de ministrul Ecaterina Andronescu, joi. La sediul Ministerului Educației ministrul a anunțat că în acest an școlar au fost 178.899 de elevi înscriși în clasa a VIII-a.
23 martie 2019. La simularea Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a Ministerul Educației anunță că numărul celor înscriși în clasa a VIII-a este de 175.463 de elevi. Față de de numărul care a fost anunțat patru luni mai târziu, cel din primăvară este cu 3.436 mai mic. Acest număr nu este unul oarecare, ci este echivalentul a 137 de clase cu câte 25 de elevi.
Numere diferite de elevi înscriși la Evaluarea Națională
Tot pe 18 iulie, la conferința de la minister, Ecaterina Andronescu a anunțat că 154.958 de elevi s-au înscris la Evaluarea Națională din promoția curentă. Prezentarea acestor date este în această captură de imagine, iar întreaga conferință poate fi văzută aici.
În aceeași conferință, dar pe alt tabel, ministrul a prezentat o altă statistică – una care arăta că au fost de fapt 155.019 elevi înscriși în total „promoție curentă și promoție anterioară”. Dacă facem calculul rezultă, potrivit cifrelor, că doar 61 de elevi au venit din promoții anterioare, restul fiind din cea curentă.
1 iulie 2019. Anunțarea rezultatelor finale, de după contestații, venea cu un număr de 155.020 de elevi înscriși, potrivit unui comunicat publicat pe edu.ro. Este vorba despre 1 elev în plus față de cifrele anunțate pe 18 iulie. Ce s-a întâmplat cu el? Nicio precizare din partea oficialilor.
25 iunie 2019. La anunțul primelor rezultate la Evaluarea Națională, numărul prezenților era același cu cel care a fost dat o săptămână mai târziu, pe 1 iulie, după contestații. Și anume 155.020 elevi înscrişi. (Sursa)
Asta deși pe 13 iunie 2019, la finalul înscrierilor și începutul examenelor ministerul Educației anunță pe site-ul oficial că la Evaluarea Națională (EN VIII) din sesiunea 2019 s-au înscris 154.956 de absolvenți ai clasei a VIII-a, ”conform situației centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale”. Între momentul acestui anunț și cel al conferinței din 18 iulie, au dispărut deja 63 de elevi din statistica înscrișilor la Evaluarea Națională. Iar față de cifrele anunțate pe 25 iunie și 1 iulie, sunt în minus 64 de elevi.
Diferențele între numerele de elevi prezenți la probele scrise de la Evaluarea Națională
Nu toți cei înscriși s-au și prezentat la examenele scrise. Potrivit anunțului dat de Minister pe 18 iunie, imediat după proba scrisă de la Limba și literatura română a Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, au fost 146.553 de candidați prezenți.
La Matematică, prezența a fost de 146.181 de elevi, anunța pe 21 iunie același Minister.
La anunțarea rezultatelor, pe prezența finală oficială a fost de 146.105 elevi, acest număr fiind dat atât înainte de contestații cât și după.
În concluzie, cifra finală de prezență a fost mai mică decât cea de la Limba română cu 448 de elevi și mai mică decât cea de la Matematică cu 76 de elevi.
De ce sunt importante datele de prezență? Pentru că pe baza numărului total al elevilor prezenți la examen ar trebui să se calculeze rata de promovare (n.a. nefiind un examen eliminatoriu, la Evaluarea Națională este vorba despre elevii cu media 5 sau peste 5). Dacă numărul prezenților e mai mic, atunci rata de promovare (sau numărul mediilor peste 5) va fi mai mare.
Exemplu de calcul: Dacă numărul prezenților la examen ar fi fost cel de 146.553, de la proba de Limba română, atunci raportat la 106.999 elevi care au luat peste media 5, procentul celor cu medii egale cu 5 sau peste 5 ar fi fost de 73,01%, în loc de 73,2% cât a anunțat oficial ministerul Educației.
NOTĂ: Spre deosebire de anii trecuți, când rezultatele examenelor naționale erau prezentate prin statistici detaliate, 2019 a fost anul în care informațiile de acest fel nu au mai fost oferite publicului prin comunicările oficiale. Un exemplu de bună practică în prezentarea acestor detalii importante legate de cele mai importante examene din sistemul românesc de educație poate fi considerat modul în care au fost comunicate ”dosarele” de câte 19, 25 sau 61 de pagini cu statistici detaliate pe tranșe de medii, note, județe, promoții și materii făcute la Evaluarea Națională în 2017 (descarcă), 2016 (descarcă), 2015 (descarcă) și 2014 (descarcă).
FOTO: Edu.ro (Conducerea Ministerului Educației, de la stânga la dreapta: Ecaterina Andronescu-ministru, Petru Andea-secretar de stat, Irina Elisabeta Kovacs-secretar de stat, Ionel Florian Lixandru-secretar de stat)
2 comments
Adica sa intelegem ca acoperirea ar veni de acolo de sus ???
Precum spunea un coleg intr un comentariu la numele Stancu din Bucuresti dintre cei care apareau ca inscrisi si apoi dupe examen cu notele obtinute – proaste – au disparut 3 elevi cu totul ca si cum nu ar fi existat din sittuatia repartizarii in licee … Interesant in ce licee vor ajunge , curios cum programul permite asa ceva ! De aici si discrepantele , fara dubiu ca doar avem 41 judete ….