Ministerul Educației poate face o achiziție directă de tablete sau alte device-uri pentru elevii din mediile rurale sau cele defavorizate, în contextul situației de criză – susține Asociația Elevilor din Constanța

SURSA: Pixabay.com

Ministerul Educației poate face o achiziție directă de tablete sau alte device-uri pentru elevii din mediile rurale sau cele defavorizate, în contextul situației de criză, potrivit unui comunicat al Asociației Elevilor din Constanța primit de Edupedu.ro. Reprezentanții elevilor susțin că astfel s-ar putea rezolva o parte din problemele învățământului online și s-ar asigura accesul la educație al cât mai multor elevi.

Redăm comunicatul Asociației Elevilor din Cosntanța:

Asociația Elevilor din Constanța solicită guvernanților să nu mai neglijeze sutele de mii de copii din România! 

Asociația Elevilor din Constanța trage un semnal de alarmă asupra dezinteresului autorităților față de asigurarea accesului la educație tuturor elevilor și de efectele acestuia, în contextul suspendării cursurilor din cauza COVID-19. Înghețarea anului școlar nu reprezintă o soluție!

 Luni, 23 martie a.c, viceprim-ministrul României, Raluca Turcan, a afirmat, în spațiu public, că printre scenariile luate în calcul cu privire la modul în care va fi asigurată finalizarea anului școlar în curs se numără utilizarea platformelor online, dar și posibilitatea “înghețării” acestuia. Această afirmație vine după ce ministrul educației, Monica Anisie, a declarat că varianta înghețării anului este exclusă, creându-se, astfel, o stare de panică din cauza contradicțiilor dintre afirmații.

Reprezentanții elevilor susțin că, la două săptămâni de la suspendarea cursurilor, mii de elevi din România sunt privați de dreptul la educație, întrucât aceștia nu-și permit să cumpere device-urile necesare continuării procesului educațional, iar acțiunile concrete ale autorităților în vederea soluționării acestei probleme întârzie să apară. Procesul de învățare nu trebuie să se oprească în această perioadă, iar, în contextul actual, recuperarea orelor de curs prin intermediul platformelor online este greu accesibilă elevilor și profesorilor care nu dețin device-uri, aflați fiind în imposibilitatea materială de a le achiziționa.

În contextul situației de criză, Ministerul Educației și Cercetării poate face o achiziție directă, astfel încât să cumpere tablete sau alte device-uri pentru elevii din mediile rurale sau cele defavorizate. Din păcate, aceste achiziții și o centralizare a datelor pentru a vedea care este numărul exact de elevi care au nevoie de aceste dispozitive, nu s-au realizat până în acest moment.

Soluția este asigurarea accesului la internet a tuturor profesorilor și elevilor, fapt ce va permite predarea și evaluarea copiilor într-un mod eficient. O continuare a procesului de învățare nu va impune o recuperare dificilă și îndelungată a materiei sau repetarea acestui an școlar, amânarea perioadei de susținere a examenelor naționale și prelungirea anului școlar în curs, situații ce vor duce și la decalarea datei de începere a celui următor. În momentul de față, eficientizarea accesului la platformele de e-learning reprezintă soluția pentru recuperarea materiei, susținerea examenelor cu o întârziere minimă și începerea anului școlar 2020-2021 fără a exista piedici sau goluri ale elevilor în ceea ce privește materia ce trebuia a fi parcursă.

Așadar, Asociația Elevilor din Constanța solicită ministrul educației, Monica Anisie, să se asigure de faptul că tuturor elevii din România li se asigură dreptul la educație, prin realizarea unei centralizării, prin intermediul structurilor din teritoriu, în vederea achiziționării device-urilor necesare continuării procesului de învățare în mediul online, pentru ca acesta să fie cu adevărat eficient și accesibil. De asemenea, cerem decidenților să excludă posibilitatea înghețării anului școlar, date fiind condițiile prezente.

 Accesul la educație trebuie asigurat acum mai mult ca niciodată, din păcate ne-am lovit de realitatea sistemului și de problemele acestuia pentru a nu știu câta oară. Dacă procesul de învățare nu se realizează așa cum trebuie acum, mai târziu vom suporta consecințele. Repetarea anului va crea un disconfort și multe alte probleme pentru toți actorii din sistemul educațional, în special elevii. Gândiți-vă la stresul prin care vor fi nevoiți cei din anii terminali să treacă.  Este o situație cu care nu ne-am mai confruntat până acum, dar fiecare dintre noi trebuie să se adapteze, mai ales autoritățile, pentru că ei sunt cei responsabili de viitorul nostru. Dacă înghețarea anului școlar va fi propusă de MEC, vom realiza toate demersurile necesare împiedicării acestui lucru!” – Andreea Sabina Spătariu, președinte AEC

FOTO: pexels.com

Exit mobile version