Ministerul Educației „nu este interesat să vadă ce face un anumit copil, ci să vadă imaginea de ansamblu” la testările standardizate de săptămâna viitoare, spune secretarul de stat Sorin Ion / Fiecare copil va primi un cod de participare la test de la școală

4.587 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com
Ministerul Educației „nu este interesat să vadă ce face un anumit copil, ci să vadă imaginea de ansamblu” la testările standardizate care vor fi organizate săptămâna viitoare în 329 de școli, spune secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, pentru Edupedu.ro. Acesta a precizat că elevul își va putea introduce o adresă de email pentur primirea raportului descriptiv, dar că acest raport va ajunge și la școală.

Codul unic pe care îl vor folosi elevii pe platforma privată de testare standardizată este cel de identificare din SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România).

„Pagina de testare va fi personalizată pentru acțiunea aceasta, astfel încât accesul să fie mult mai ușor. Școlile vor primi instrucțiuni privind conectarea copiilor pe platformă. Conectarea se va face cu codul unic de identificare a copilului din SIIIR. Fiecare copil își va primi codul de la școală. Nu se loghează cu date personale, ci cu codul unic de identificare pe care îl are fiecare copil de când există SIIIR. Dăm (școlilor participante – n.red.) câteva explicații despre cum se derulează testarea, că se pot întoarce la o întrebare, că pot finaliza testul înaintea scurgerii timpului, dacă au considerat că au făcut tot… După care accesul la rezultate: copilul poate să-și introducă, dacă dorește, adresa de email pentru a primi pe adresa personală sau pe adresa părintelui, rezultatele. Dar rezultatele, evident, se comunică cu școala”, potrivit secretarului de stat.

Acesta a mai spus că elevii vor avea programare pentru aplicarea testelor în platformă.

Sorin Ion: Vom avea și un calendar de testare, pentru ca în intervalul săptămânii în care se desfășoară testarea să nu intre toți odată și să nu fie zile în care nu intră nimeni, astfel încât să echilibrăm traficul pe platformă. Le dăm un calendar orientativ, în sensul că, la anumite discipline, la o anumită clasă, [elevii] vor trebui să dea într-o anumită zi, dar nu condiționăm ora. Ora e în funcție de orarul de la școală. Pentru că, dacă accesezi un test la ora 10 sau la ora 14, el va fi diferit, pentru că se generează cu itemi de același nivel de dificultate, dar nu același test – de fapt, aceasta înseamnă testare standardizată, să poți să schimbi subiectele, dar testul să fie la fel de relevant.

Edupedu.ro: Datele culese nu pot fi asociate în niciun fel copilului?

Sorin Ion: Noi, care avem acces la datele cu caracter personal, putem avea, dar ministerul nu este interesat să vadă ce face un anumit copil, ci să vadă imaginea de ansamblu. 

Edupedu.ro: Compania parteneră va avea posibilitatea?

Sorin Ion: Nu, în protocol datele cu caracter personal vor putea fi prelucrate de către Ministerul Educației. Compania parteneră vede date cu ID-ul de logare. Dacă ați văzut vreodată un raport de la Brio, nici în raport nu e scris numele copilului, e scris doar ID-ul cu care se loghează. 

Edupedu.ro: Protocolul este semnat?

Sorin Ion: Nu semnez eu, deci nu aș răspunde la această întrebare.

Edupedu.ro: Standardele de evaluare sunt stabilite?

Sorin Ion: E bine de știut că cei de la Brio au conținuturile avizate de către Ministerul Educației de câțiva ani, cred că din 2019.

Edupedu.ro: Deci faceți cu conținuturile lor…

Sorin Ion: Cu conținuturile avizate de Ministerul Educației, cu siguranță. Dacă vă referiți la interpretarea rezultatelor (…) este foarte important că putem culege date pe itemi, astfel încât să-ți faci o imagine de ansamblu asupra capacității copiilor de a răspunde unui anumit tip de itemi. Chiar dacă am fost criticat la un moment dat, am spus că există posibilitatea să constatăm că un item este nepotrivit pentru clasa respectivă, pentru nivelul de vârstă respectiv. Și, de fapt, nu itemul, ci ceea ce este în spatele lui, adică competența vizată. Aceasta ne ajută în viitor pentru a ne regla programa școlară, conținuturile programei școlare și competențele vizate și în funcție de aceste rezultate. O astfel de acțiune ar trebui repetată pentru a avea o validare. Dar trebuia început de undeva și ne-am asumat”. 

Reamintim că în perioada 30 mai-10 iunie Ministerul Educației a anunțat în urmă cu o săptămână și două zile că va organiza o testare standardizată pentru elevii din clasele I-XI, fără cei de clasa a VIII-a.

Vineri seara, pe 13 mai, a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin de ministru care prevede “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic”. Testarea se va face în „parteneriat” cu o companie privată, Brio, pe platforma pe care aceasta are la vânzare și teste școlare pe bază de abonament, pentru elevi, fără ca Ministerul Educației să încheie transparent un contract sau o procedură de achiziție publică pentru atribuirea la licitație a serviciului oferit.

Vezi aici lista cu cele 329 de școli alese de Ministerul Educației pentru pilotarea testării standardizată până la finalul anului școlar 2021-2022, pentru elevii tuturor claselor, cu excepția anilor terminali.


2 comments
  1. Ministerul stie bine situatia de ansamblu. Exista indicatori precum DESI care arata de ani de zile unde este Romania. Probabil vor spune ca au nevoie de “granularitate”. De ce nu se uita spre tari gen Estonia, UAE sau Marea Britanie care au introdus informatica in trunchiul comun la primar, gimnaziu si liceu ca sa rezolve problema competentelor digitale? In loc sa actioneze in mod concret, se tin de comisii, conferinte, studii, comitete si alte cele din care cam reiese ca avem nevoie de Brio sa ne salveze. Intre timp sute de mii de elevi termina liceele fara sa stie sa scrie o linie de cod. Iar inspectorii si inspectoarele, directorii si directoarele isi construiesc cu meticulozitate si smecherie o increngatura de relatii, certificate, puctaje si alte interese. Vai de copiii nostri!

  2. >>să vadă imaginea de ansamblu
    La fel este interesata si firma privata. Mai ales ca datele sunt facute cadou de ME. Cate firme private primesc asa cadouri de la stat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Au fost grele subiectele la Istorie, de la Bac? Profesoara Andreea Laura Martinescu: Nu au fost grele, materia a fost foarte bine distribuită și nu a dat șansa vânătorilor de note să înșface un 10 pe nemerit

Subiectele de la Istorie nu au fost „prea grele”, cum s-au plâns cei nepregătiți pentru examen, dar „prima dată după foarte mult timp s-a făcut o “distribuție” a materiei. În…
Vezi articolul

Cum vede școala Marinela Muntean, olimpică la Limba rromani și prima din familia ei „cu liceu”: Am întâlnit persoane care îmi spuneau să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare, profesoară. Dar eu știam cum se descurcă ai mei și știam că vreau și că pot mai mult. În școală eu mă regăsesc

Am întâlnit persoane care mi-au spus să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare. Am văzut în aceste persoane proiectată neîncrederea lor în sine, povestește Marinela Muntean,…
Vezi articolul

Ligia Deca: Trebuie să punem în prim-plan și necesitatea organizării rețelei școlare în așa fel încât să avem clase cu componență socio-economică mixtă / Studiu OECD: Reducerea analfabetismului funcțional până în 2030 are impact economic pe termen lung de 200% din PIB. Dacă îl eliminăm, e de aproape 300%

Trebuie să punem în prim-plan și necesitatea organizării rețelei școlare în așa fel încât să avem clase cu componență socio-economică mixtă, a declarat consilierul prezidențial pentru Educație și Cercetare Ligia…
Vezi articolul

Ministrul Educației din Franța vrea ca profesorii să poată preda și după studiile de licență, ca răspuns la deficitul de personal / Masteratul este obligatoriu pentru cariera didactică în prezent

Formarea inițială a profesorilor din Franța este pusă în discuție zilele acesta de ministrul educației Pap Ndiaye. Oficialul a declarat, într-un interviu recent pentru publicația Le Monde, că o soluție…
Vezi articolul