Ministerul Educației întreabă școlile câți copii nu au curent electric, în ziua în care toate cursurile se suspendă fizic

3.573 de vizualizări
Foto: © Dwnld777 | Dreamstime.com
Ministerul Educației întreabă toate școlile și grădinițele câți copii nu au curent electric, potrivit unei circulare obținute de Edupedu.ro. Situația solicitată unităților de învățământ a fost primită de la inspectorate în acest weekend și este pentru prima dată când ministerul solicită date despre câte localități au zone neracordate la curent electric și câți elevi din fiecare școală locuiesc în astfel de zone.

Reamintim că pe 20 octombrie ministrul Monica Anisie a acuzat că a fost ținta unui atac de tip „fake news” în care mai multe publicații susțineau, cu informații scoase din context, că ar fi recomandat copiilor care nu au curent electric să urmărească emisiunile Teleșcoala. A promis o lege “care să pedepsească aspru fake news-ul”.

Pe lângă cererea cu elevii care nu au curent electric, în solicitarea de la minister, școlile trebuie să precizeze ce platformă folosesc pentru orele online profesorii și elevii, câți elevi sunt în zone/localități fără „semnal pentru internet” și care sunt aceste localități.

Ce prevede solicitarea către școli:

„La solicitarea Ministerului Educației și Cercetării vă rugăm să completați chestionarul de mai jos până luni, 9 noiembrie 2020, ora 10:30. Informațiile solicitate sunt:

  • Unitatea utilizează o platformă de predare învățare-online?
  • Dacă da, precizați care
  • Precizați care sunt măsurile luate de unitate pentru elevii care nu dețin dispozitiv IT, în vederea continuării procesului de predare-învățare
  • Precizați care sunt măsurile luate de unitate pentru elevii care nu au acces la internet, în vederea continuării procesului de predare-învățare
  • Precizați care este numărul elevilor care nu au curent electric
  • Precizați care sunt măsurile luate de unitate pentru elevii care nu au curent, în vederea continuării procesului de predare-învățare
  • Precizați numărul elevilor care provin din localități în care nu există semnal pentru internet de la niciun furnizor
  • Enumerați localitățile din care provin elevii de mai sus, în care nu există semnal pentru internet”

Potrivit OMEC 5.972 din 8.11.2020, începând cu data de 09.11.2020 se suspendă, pentru o perioadă de 30 de zile activitățile didactice care impun prezența fizică în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal și postliceal a preșcolarilor și elevilor. 

Documentul oficial stabilește că în unitățile unde cursurile nu se pot desfășura online, inspectoratele și școlile “au obligația să asigure resursele educaționale pentru elevii care nu au acces la tehnologie informațională și internet.” 

Ordinul vine după ce posibilitatea de suspendare a școlii fizice până pe 31 decembrie 2020, prin acest ordin al ministrului Educației, a fost aprobată prin ordonanța de urgență nr 192, document care a fost publicat în Monitorul Oficial. În preambulul actului normativ Guvernul motivează urgența prin faptul că neluarea deciziei “poate genera disfuncționalități majore cu efecte negative asupra bunei desfășurări a activităților din sistemul național de învățământ, dar și asupra elevilor”.

OUG 192 modifică Legea 55/2020, iar articolul 38 are un nou alineat care prevede: “În perioada noiembrie 2020-31 decembrie 2020, prin excepție de la prevederile alin. (1), prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență și analizei situației epidemiologice la nivel național, se pot dispune suspendarea activităților care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și continuarea activităților didactice în sistem on-line”.

Foto: © Dwnld777 | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Verificați ce se întâmplă în Ialomița, unde inspectorul general Mitrea Steluța, protejata fostului secretar de stat Barcari Luminița, cere directorilor, printr-un mesaj trimis pe whats app, să creeze un cont fiecărui inspector în fiecare clasă din Google Classroom (pleacă de la premisa că în toate școlile se utilizează platforma GSuite)! Un abuz incalificabil, un inspector poate asista la oră dacă anunță în prealabil și nu are dreptul să aibă acces la toate datele și documentele existente pe platforma unei școli, oricând are chef. Este singurul județ unde se cere așa ceva directorilor de școli.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu reacționează la avertismentul lansat de Mircea Miclea, pe tema securității datelor din portofoliul educațional al elevilor: Ministerul Educației coordonează și în prezent funcționarea optimă a Sistemului Integrat de Management al Școlarității / SIMS este de fapt programul catalogul electronic, de 42 de milioane de euro, semnat în 2019 și blocat până acum, a cărui resuscitare ar trebui făcută de STS și ADR

Ministrul Educației reacționează la avertismentul lui Mircea Miclea care a spus, într-o analiză pentru Edupedu.ro asupra noilor proiecte de legi ale învățământului că „este neclar cine gestionează portofoliul personal educațional…
Vezi articolul

Standardele calitative sunt esențiale pentru o digitalizare eficientă a Educației – întâlnire între participanții la Forumul Global OCDE și reprezentanții ECDL România

Importanța standardelor calitative pentru digitalizarea Educației au fost tema principală a întâlnirii delegației OCDE cu reprezentanții ECDL România, potrivit unui comunicat de presă al organizației. Prezenți la București la Forumul…
Vezi articolul

Ce declanșează comportamentul cyberstalkerilor. Diana Ioaneș, psiholog școlar: Stalker-ul, la încheierea unei relații, trăiește un sentiment de abandon exagerat de puternic, reiterat pe fondul unui atașament nesigur din copilărie. Care este forma corectă de parenting care poate proteja victimele

Părinții care doresc să-și protejeze copiii de cyberstalking și cyberbullying „ar trebui să încerce să creeze cu propriul copil o relație de încredere, de susținere, și mai ales în adolescență…
Vezi articolul

OFICIAL Plata cu ora pentru profesori, directori și inspectori în anul școlar 2025-2026: tariful se calculează în funcție de vechime și sporuri prin raportare la numărul total de ore lucrate / Model Fișa de evidență lunară

Normele metodologice care reglementează salarizarea prin plata cu ora, în anul școlar 2025-2026, pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control, precum și pentru cadrele didactice metodiste,…
Vezi articolul

Ligia Deca, întrebată de ce Guvernul nu și-a respectat promisiunea pentru profesorii debutanți, de a le acorda salariul mediu pe economie în 2024: „Grilele de salarizare includ un nivel absolut decent pentru profesorii debutanți” / Aceștia primesc 250 de lei în plus, de la 1 ianuarie și încă 200 de lei de la 1 iunie

„Un nivel absolut decent”, așa califică ministrul Educației, Ligia Deca, salariul profesorului debutant pentru anul 2024, prevăzut în grilele de salarizare aprobate joi de Guvernul Ciolacu prin ordonanță de urgență.…
Vezi articolul