Ministerul Educației ar fi trebuit să anunțe joi, 8 august, lista școlilor eligibile în apelul de proiecte „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 15: Educație, conform calendarului publicat de instituție. Acest lucru nu s-a întâmplat până la ora publicării acestui articol.
În competiție s-au înscris 129 de unități de învățământ, conform surselor Edupedu.ro.
Apelul de proiecte a fost lansat pe 3 iunie 2024, iar Ghidul solicitantului a fost modificat pe 15 iulie. În acest ghid modificat, calendarul evaluării eligibilității proiectelor indică termen limită data de 8 august 2024. Deja de vineri, 9 august, curge perioada de contestații, conform calendarului oficial.
Doar 60 de școli vor primi câte 200.000 de euro fiecare – Ministerul Educației anunță că acestea vor forma o rețea de școli-pilot „care vor testa diverse intervenții inovative în educație. Se vor finanța proiecte care introduc noi modele curriculare, noi căi de carieră pentru profesori și noi modele de management descentralizat pentru creșterea treptată și sustenabilă a autonomiei în școlile preuniversitare”.
Nu este prima dată când Ministerul Educației își încalcă propriile termene. Amintim că instituția a încălcat ordine de ministru semnate de Ligia Deca, a uitat că are o nouă lege a educației, fundamentând un proiect de HG pe baza unei legi abrogate, plus inventarea reglementării prin „erată” sau cu scuza că s-a produs „o eroare materială”.
Articol în curs de actualizare.
3 comments
Ministerul Educatiei si-a incalcat propriile calendare pentru absolut fiecare apel de finantare gestionat.
Uneori au explicatii precum “stim ce scrie in ghid dar e perioada de concedii”.
Perioadele ce concedii nu ar trebui sa ne surprinda iar o mai buna organizare si comunicare cred ca ar fi deosebit de utile.
bani stricați, precum orzul pe gâște.
Aș propune, de dragul echității în sistemul național de învățământ, ca soluțiile curriculare și de practică școlară care au dovedit viabilitate în școlile pilot, să fie oferite ca opțiune de generalizare la nivelul întregii rețele școlare. Dacă pilotarea merge lent, măcar diseminarea inovațiilor valoroase să meargă mai repede. Școlile servesc interesului public, bănuiesc că nu au drept de proprietate asupra soluțiilor pe care le-au gândit și implementat cu succes.