Ministerul Educației impune școlilor să organizeze, până pe 22 martie, întâlniri cu părinții în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 – document

43.341 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Până pe 22 martie, școlile vor organiza întâlniri cu părinții, în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unei adrese a Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. În cadrul acestor întâlniri se vor prezenta, printre altele, măsurile remediale la nivel de școală/clasă.

Amintim că, săptămâna trecută, Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție

Potrivit Ministerului Educației, termenul de 22 martie este pentru organizarea de întâlniri cu părinții pentru:

  • „prezentarea gradului de reuşită la itemi, la nivel de şcoală/la nivel de clasă;
  • analiza rezultatelor;
  • prezentarea constatărilor, a măsurilor remediale şi a modului de lucru stabilit la nivel de şcoală/clasă, pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor.”

Deja cel puțin două inspectorate școlare județene au și executat comanda dată de Ministerul Educației. În adrese trimise către școli repetă întocmai instrucțiunile de la centru și transmit la rândul lor comenzi la școli. Este vorba despre ISJ Mureș:

Și ISJ Ilfov a procedat la fel, după care a șters adresa de pe site. Aceasta poate fi încă văzută în cache.

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale Pia Brătianu din București, a declarat, pentru TVR Info, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „atât timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni?”. „Cred eu că o problemă este în clasele primare”, a mai spus cadrul didactic.

Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să discutăm cu elevul, să discutăm cu părintele, să implicăm și familia în responsabilitatea aceasta a examenului”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea “Profesor și Părinte AZI,” difuzată pe A7 TV

„Dacă noi îi blamăm, dacă noi le spunem „de nota asta ești tu și, de aici încolo, nu se mai poate face nimic”, am pierdut acel copil. Nu asta trebuie făcut, ci trebuie să încurajăm”, a spus Anisie.

Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”

Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Citește și:
Ligia Deca: Vom solicita ca fiecare școală cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale să aibă un plan dedicat de intervenţie. Planul de intervenție va fi monitorizat prin inspecții, potrivit ministrului Educației

14 comments
  1. Sistem educațional nefuncțional, manuale prost făcute, timp pentru fixarea informațiilor insuficient, profesori lipsiți de interes și tact pedagogic. Fără meditații, cu greu ține pasul un elev de gimnaziu. Profesorul nu știe să provoace învățarea, elevii sunt tratați ca si cum ar fi studenți.

  2. Cred, c-ar trebui si la cls a IVa sa se dea o simulare si veti constata aceleasi rezultate , unii inv si prof nu stapanesc metodele de predare..merg pe volum informational mare si nu pe transfer de cunostinte….ei ar trebui sa selecteze ceea ce e important pt dezv capacitatilor intelectuale ale elevilor..sa nu se ajunga la meditatii , sa ne gandim ca e primul examen din viata lor…primul handicap..,,am inv mult si rezultatele sunt cele care sunt..de ce parintii trebuie sa invete cu copiii lor..nu e normal..asa cum dansii isi indeplinesc sarcinile pe linia lor profesionala , asa si inv si prof sa faca..nu goana dupa meditatii..bani..etc..au vrut salarii marite..primesc..dar vrem si implicarea lor..nu doar banii sa primeze..este valabil pt toate cadrele did..chiar daca predau alte materii sunt la fel de neimplicati..
    ..

  3. Acte, acte, acte. Azi am intrat la a 8-a. Au avut de invatat 4 formule. 3 elevii au fost la tabla, au inventat cate o formula. Alti doi calmi si relaxati mi-au adus la cunostinta ca nu au invatat. De ce sa fac plan de remediere? Nici acum nu invata lectia de zi. Cand si cum sa remediezi dezinteresul?

  4. Daca un profesor iti da 8.30 si alti 3 profesori iti dau 9.80. Eu pot intelege doar faptul ca acel profesor este dezinteresat si frustrat.

  5. De ce sunt vinovati doar elevii? (Pt ca vina cade pe ei si pe noi parintii,💯)De ce nu se ia in considerare modul de predare al profesorilor? Programa este exagerata! Copiii nu fac fata,noi parintii trebuie sa platim in privat meditatii. Numai in Romania se intampla asta.. cum scrie cineva mai sus,avem un sistem educational Handicapat ..

  6. daca la clasa nota copilului bate cu nota la simulare, nu vad care e socul …aaa….daca la clasa are 10 și acu a pocnit un 6 sau un 7,poate ar trebui sa ne punem întrebări că părinți….cu siguranță cei care știu cât și cum învață copilul și sunt ancorați în viața lui școlară, n au leșinat după notele de la simulare

  7. Era normal si firesc ca la acedte intalniri sa ni se prezinte noua parintilor punctajul pe fiecare item a propriului copil. La sedinte ni s-a vorbit la general. nici elevului nu i s-a prezentat greselile facute. Cum se putem remedia daca nu se cunosc greselile fscute pentru a le remedia. Sedinte facute de drsgul de a le face.

    1. ar fi drăguț de știut dacă în ședința ați spus aceste lucruri sau ați tăcut și ați dat din cap…apar nemulțumirile dv in procesul verbal?! mda,așa mă gândeam și eu…

  8. În calitate de părinte, am rugămintea sa pot vedea lucrările fiului meu de la aceasta simulare. Nu le-am primit pana în prezent. Altfel, nu vad ce am putea discuta la aceasta întâlnire pe care obligați sa o facă școlile. Trebuie sa vedem întâi greșelile ca să le putem remedia.

    Va mulțumesc!

  9. Inutil! M-me Deca este total ruptă de realitatea din școli! De fapt, de ce mă mir?! Nu cred că a predat vreo oră, se vede!

  10. Ședința cu parintii nu rezolva minusurile care le au eleviii.Gasitii soluții utile,,, scoateți din materiile inutile si revizuiti manualele sânt cu 2-3 ani mai avansați decât clasa 8.

    1. Subscriu faptul că probele de la simulare sunt rupte de realitate, nu mai spun de promovarea autorilor necunoscuți “pudrat plăcinta precum pudra cățelul” iar la matematică s-a exagerat mult. Să revizuie ministerul aberațiile care le propun la evaluarea națională nu ședințele cu părinții rezolvă problema ci sistemul care e cu în handicap major.

    2. Exact! Nici nu apucă să rețină ceva,că imediat vine”tăvălugul” cu altceva de învățat.
      Materia s-a condensat foarte mult și este clar că țin pasul foarte putini copii și cu foarte mari eforturi. Cât despre cadrele didactice, sunt și ele vinovate pentru ca “tac și înghit ” programa școlară ca niște roboței.
      Iar acum profesorii trebuie sa “tragă” tot de elevi ca să se identifice “problema” ,când de fapt “Peștele de la cap se împute”.Cu asta am spus TOT!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pregătirea olimpicilor internaționali rămâne subfinanțată, atrag atenția mai mulți profesori. Ministerul Educației acordă câte 100 de lei per participant, din bugetul propriu, pentru taberele celor mai performanți elevi, fără o reglementare exactă pentru aceste fonduri

Finanțarea pentru pregătirea olimpicilor internaționali ai României este făcută de Ministerul Educației la un nivel derizoriu, după cum semnalează mai mulți profesori consultați de Edupedu.ro. Aceștia mai spun că cei…
Vezi articolul