Ministerul Educației extinde cu o lună înscrierea în programul-pilot al catalogului electronic (P) 

6.099 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Toate școlile care folosesc un catalog electronic conform cu reglementările oficiale se pot înscrie în programul-pilot 2022-2023, printr-o simplă cerere la ISJ-ul de care aparțin, până pe 16 august. 

Ca lider de 14 ani al digitalizării educației în România, Adservio salută decizia Ministerului Educației de a încuraja folosirea exclusivă a catalogului electronic în școlile din România. 

Noutatea față de primul program, inițiat anul trecut, este extinderea timpului de înscriere a școlilor. În loc de doar o săptămână, acum au la dispoziție o lună de zile pentru a face acest pas. Totodată, Ministerul Educației introduce programul chiar în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a școlilor (ROFUIP 2022), o asumare clară a generalizării digitalizării în învățământul românesc.

Adservio contribuie consistent la succesul digitalizării

Decizia Ministerului Educației vine în urma succesului primului program-pilot, abia încheiat, care a inclus 248 de școli. Situația pe țară arată că cele mai active județe au fost Sibiu (33 de școli înscrise în pilotare), Cluj (24 școli), București (23 școli) și Iași (19 școli). 

Echipa noastră a generat un raport detaliat despre beneficiile concrete aduse școlilor celor 94 de școli din program care au folosit catalogul electronic Adservio, împreună cu celelalte module ale platformei. Directorii estimează că:

  1. Fiecare profesor a economisit între 3-4 ore pe săptămână prin introducerea rapidă a notelor și absențelor în catalogul electronic, precum și datorită calculării automate a mediilor
  2. Alte 3-4 ore pe săptămână au fost câștigate prin diferite automatizări, precum notarea și mesajele în grup sau trimiterea online a temelor. În total, asta înseamnă o zi de muncă eliberată în fiecare săptămână
  3. Diriginții și secretarii au „salvat”, în medie, 4 ore de muncă pe săptămână prin generarea rapidă de statistici și rapoarte 
  4. Rata de promovare a elevilor a crescut până la 32%
  5. Rata absenteismului a scăzut între 14-52%, iar abandonul școlar a scăzut între 9-43%

Dincolo de cifre, acest program-pilot transformă fundamental în bine viața tuturor celor implicați în procesul educațional. Doar prin folosirea catalogului electronic, în care se pot pune de pe laptop, tabletă sau telefon note și absențe, munca profesorilor devine mult mai ușoară. Toate acele ore care se pierdeau în fiecare săptămână pot fi reinvestite în ceea ce contează cu adevărat: lucrul cu elevii. Informațiile școlare sunt văzute instant de diriginte, elevi, părinți, conducerea școlii. Astfel, părinții observă trenduri pe diferite materii, comportamentul copiilor lor sau orarul. Comunică imediat cu dirigintele, profesorii sau alți părinți oricând e necesar. De asemenea, părinții primesc orice act de la Secretariat online, fără a mai pierde timpul cu deplasări la școală. 

Elevii colaborează pe platformă la proiecte cu alți colegi, au tot ce ține de școală, inclusiv manuale, într-un mediu digital, la care se simt perfect adaptați. Mai mult, chiar le sunt sugerate universități și cariere, în funcție de abilitățile lor.

Testimonialele directorilor care folosesc Adservio și au făcut parte din primul program-pilot sunt relevante. Domnul Marius-Ioan Tomuleț, Director la Colegiul Național „Mircea Eliade” Sighișoara, Mureș, spune: “Comunicarea cu părinții e mult mai rapidă și există posibilitatea evidențierii activităților școlare și extrașcolare a cadrelor didactice în timp real, cu economie de timp și consumabile”. Doamna Alina-Monica Baraian, Directoare la Colegiul Național “George Barițiu”, Cluj-Napoca, apreciază că “folosirea catalogului electronic a fost utilă în eliminarea erorilor materiale legate de calculul mediilor semestriale și anuale, respectiv a eficientizat evaluarea și notarea elevilor”. La rândul său, Doamna Antoneta Împușcatu, Profesoară la Școala Gimnazială “Ion Creangă”, Com. I.C. Brătianu, Tulcea, spune: “Am redus timpul de finalizare a situațiilor cu absențele, mediile și statisticile, iar comunicarea cu părinții și elevii este mai bună”. Feedback-ul general este că proiectul-pilot este extrem de necesar și că școlile care folosesc deja digitalizarea vor să continue așa și nu-și imaginează revenirea la sistemul clasic, anacronic.

Extinderea programului-pilot este doar începutul adevăratei digitalizări

Adservio este un pionier al promovării digitalizării educației în România. Susținem de mult timp ideea acestui proiect pentru toate școlile din țară care folosesc o platformă conformă cu cerințele Ministerului Educației. După 14 ani de dezvoltare a acestei tehnologii și peste 1.000 de școli digitalizate, credem că e absolut necesar ca lucrurile să fie în sfârșit accelerate. În cazul Adservio, siguranța datelor e deja certificată, iar descărcarea și tipărirea catalogului electronic la sfârșit de an școlar se face în deplină conformitate cu exigențele Ministerului Educației.

În viziunea Adservio, pasul următor va fi generarea de date și statistici, într-un format standardizat, la nivelul tuturor școlilor din România. Colectarea automată a acestor informații va ajuta Ministerul Educației să analizeze trendurile din educație și să elaboreze politici adaptate la particularitățile diferitelor realități din sistem.

Provocarea este enormă: estimăm că, în România, sunt aproximativ 2.000 de școli digitalizate. Aceasta este însă doar o mică parte din totalul unităților de învățământ din țară. Potrivit INS, în ceea ce privește elevii din învățământul primar și gimnazial de masă, aceștia studiază în aprox. 3.900 de unități de învățământ independente, din care 3.800 publice, iar restul private. Pe lângă unitățile de învățământ independente, funcționează și 4.560 de secții de învățământ primar și gimnazial de masă din cadrul grupurilor școlare. Vorbim despre 1.573.000 elevi. În același timp, rețeaua învățământului liceal cuprinde 1.461 de licee și grupuri școlare, cu peste 620.000 elevi. În acest context, sunt județe în care nicio școală nu s-a înscris în programul-pilot anterior (Mehedinți, Sălaj), iar în altele s-a înscris doar câte o școală (Olt, Maramureș, Hunedoara). Așadar, mai e un drum lung de parcurs.

Adservio crede cu tărie că toate școlile, profesorii și elevii lor, împreună cu părinții merită să aibă acces la o educație digitalizată. În acest sens, promovăm intens deschiderea față de tehnologie, îi ajutăm direct pe toți utilizatorii platformei noastre să obțină rapid competențe digitale specifice. Acesta este doar începutul adevăratei transformări a educației în România. 

Îi îndemnăm pe toți directorii și profesorii din țară, precum și pe primarii, reprezentanții mediului de afaceri ce pot susține financiar școlile din comunitatea lor să ni se alăture. Împreună, putem ajunge mult mai repede la transformarea digitală pe care ne-o dorim!


6 comments
  1. Mincinoșii!!!
    Adică dacă folosim catalogul electronic, elevii lipsesc mai puțin și învață mai bine?
    Hai să-i prostim pe proști, ca să facem noi bani!

    1. Nu. Au acces fraierii de parinti la note, fara sa faca o gramada de drumuri la scoala. Ca nici in carnetul de elev nu sunt trecute. Se presupune ca in anul 2022, cand ne laudam cu acces la tehnologie, ar trebui sa avem acces facil la notele copilului, nu credeti?

  2. Ceea ce nu știe( și sunt sigur de asta) Ministerul, este că multe școli nu au necesarul digital la îndemâna profesorului, în așa fel încât, în locul catalogului fizic, profesorul să poată merge la clasă cu cel digital, sau daca dotarea este, trebuie spus pe față adevărul: laptopurile de care beneficiază profesorii în.multe unități din țară, sunt refăcute,recondiționate, cu procesoare vechi, cu Rami mici( max 2 GB de RAM) și rețele de internet care nu pot susține mai mult de 3 – 4 dispozitive deodată!
    In privința tabletelor oferite in anii trecuți de Orange( cine știe contra cărei sume fabuloase?) Sunt “jaf-uri”! Majoritatea după cca 3 luni de funcționare “au crăpat”! Interesant este faptul că în acel contract pe care îl semnea părintele său profesorul ce primește un astfel de dispozitiv, scrie foarte mic – DAR SCRIE – că cel ce semnează de primire in cazul defectării dispozitivului își asumă responsabilitatea de a o repara!
    In privința catalogului digital se pare că dacă se prezintă că cel de anul trecut de la Adservio, va fi o mare pierdere de vreme ptr profesori, iar ptr părinți, o mare cheltuială – că sa nu credeți că statul va susține toată această cheltuială! Statuia nudă! Adică: Statu ia, nu dă!!!

  3. Articolul nu oferă informații despre costurile financiare ale implementării catalogului digital în școală. Cine suportă costul?

    1. Bună ziua,

      Sunt Mihai, de la Adservio. Vă mulțumim pentru interesul dumneavoastră. Investiția în digitalizare este acoperită de fiecare școală sau cu ajutorul Primăriei de care aparține. Mulți edili înțeleg importanța digitalizării și dau o mână de ajutor directorilor care le solicită sprijinul.

      În privința costurilor, acestea diferă în funcție de numărul de elevi din școală și nevoile particulare ale școlii dumneavoastră. Vă invităm să ne contactați aici pentru o ofertă personalizată: https://idei.adservio.ro/cu-adservio-ai-mai-mult-timp-allschools2/

      1. „Începând de la 199E pe lună!” Sunt curios câte primării vor avea bani pentru așa ceva. Sigur, în orașul meu, nu va avea bani pentru 3 școli.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Patricia Benea, proaspăt absolvent de master în psihologie, nota 10 la Titularizare 2021, viitor consilier școlar suplinitor pentru că nu există posturi: În facultate nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre acest examen, nu cred că e în zona lor de interes

La 23 de ani, Patricia Benea a absolvit Facultatea de Psihologie și un master în consiliere și dezvoltare la Cluj, iar anul acesta a susținut pentru prima dată examenul de…
Vezi articolul