Ministerul Educației dă putere absolută inspectoratelor asupra școlilor particulare: verifică, aprobă planurile de învățământ și validează numărul de elevi

9.562 de vizualizări
Școli particulare - copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală
Școala după școală – copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală
Inspectoratele școlare județene și cel al municipiului București capătă un rol mult mai important în relația cu școlile particulare, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. ISJ-urile vor fi cele care verifică și aprobă planurile de școlarizare de la toate școlile și grădinițele private. În plus, inspectoratele școlare județene sunt în același timp și cele care „validează” numărul de elevi, în raport cu capacitatea de școlarizare a unității de învățământ. Toate aceste reguli sunt valabile din acest an școlar, în condițiile în care până acum ISJ-urile aveau rol doar de avizator.

Același Ordin de Ministru prin care liceele fără niciun promovat la BAC nu mai au dreptul să mai înființeze clasa a IX-a în anul școlar următor, OMEN nr. 5090/2019, prevede și noi reguli pentru evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular. Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 736 din 09 .09. 2019, actul prevede la articolul 19, alineatul 2 următoarele:

Prevederi legale pentru școlile particulare

Inspectoratele şcolare verifică şi aprobă proiectele planurilor de şcolarizare propuse de către unităţile de învăţământ particular în raport cu capacitatea de şcolarizare a unităţii de învăţământ, validând numărul de elevi/preşcolari pe nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, pentru elevii şi preşcolarii cu vârsta peste 3 ani din învăţământul general obligatoriu particular şi confesional acreditat, precum şi pentru cei din învăţământul profesional şi liceal acreditat, particular şi confesional, din unitatea de învăţământ.

Prevederile sunt noi, ele nu existau anul trecut și după cum se poate vedea regulile se aplică unităților de învățământ confesionale, adică grădinițelor și școlilor bisericii, precum și seminariilor teologice.

În 2018, în Ordinul 5.235 prin care se stabileau regulile pentru școlile particulare, Inspectoratele școlare aveau atribuții mult mai puțin invazive, de analiză și avizare a acestor planuri. Iată forma articolului 19, alineatul 2:

Inspectoratele școlare analizează și avizează proiectele planurilor de școlarizare propuse
de către unitățile de învățământ particular din perspectiva respectării de către acestea a școlarizării pe nivelurile de învățământ/limba de predare/domeniile/specializările/calificările profesionale pentru care unitățile de învățământ respective sunt autorizate/acreditate și transmit centralizat proiectul planului de școlarizare al unităților de învățământ  preuniversitar particular la Ministerul Educației Naționale.”

FOTO: pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raport al Ministerului Finanțelor: Pentru o familie cu un singur venit și doi copii România are cel mai ridicat grad de impozitare a muncii dintre toate țările europene – peste 42% / În Polonia, sarcina fiscală pentru un caz similar e sub 2%

O familie cu un singur venit și doi copii are, în România, cel mai ridicat grad de impozitare a muncii dintre toate țările europene, arată un raport publicat săptămâna trecută…
Vezi articolul

Nu închideți bibliotecile, ci deschideți altele noi cu activități care nu țin doar de a împrumuta cărți, ci de a dezvolta societatea – mesajul unei bibliotecare către politicieni și Președinte

“Nu închideți bibliotecile, ci deschideți altele noi. A dezvolta o bibliotecă din prisma unor activități care nu țin doar de a împrumuta cărți, ci de a dezvolta societatea, sunt un real câștig”,…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Am propus Ministerului Educației, fără să dea niciun ban, să intervenim ca să reducem burnoutul profesorilor prin tehnici pe care le pot învăța și aplica. De un an așteptăm aprobarea care ar presupune doar interes din partea ministerului pentru starea de sănătate a cadrelor didactice cu efect asupra copilului

Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, spune că, împreună cu mai mulți colaboratori, a propus Ministerului Educației de peste un an un proiect cu tehnici pentru a reduce…
Vezi articolul

Extinderea programului „Școală după școală” la nivel național, prioritar cu acoperirea integrală a școlilor dezavantajate – cerută ministrului Educației, Ligia Deca, de organizația World Vision România

Extinderea programului „Școală după școală” la nivel național este cerută oficial de organizația World Vision România, într-o reacție la proiectele legilor învățământului lansate în dezbatere de ministrul Ligia Deca. Organizația…
Vezi articolul