Ministerul Educației anunță profesorii din preuniversitar că de mâine, 19 martie, începe o sesiune de instruiri online pentru dezvoltarea competențelor digitale. Primul webinar debutează la ora 10:00 și va fi difuzat pe pagina de Facebook a proiectului CRED, anunță Ministerul, într-o notă trimisă astăzi către toate inspectoratele școlare județene.
Formarea profesorilor va fi realizată de echipa proiectului CRED, iar aplicațiile și platformele în care Ministerul Educației își specializează cadrele didactice sunt Teams/Office 365, Google Meet, Zoom, Livresq și Google Classroom.
Programul instruirii online a profesorilor:
- Joi, 19 martie, ora 10.00: Utilizarea Teams/Office 365
- Vineri, 20 martie, ora 11.00: Utilizare Google Meet
- Luni, 23 martie, ora 11.00: Utilizare Zoom
- Marți, 24 martie, ora 11.00: Utilizare Livresq
- Miercuri, 25 martie, ora 11.00: Utilizare Google Classroom
Instruirile vor avea loc în transmisie LIVE sau vor fi înregistrate și difuzate pe Youtube Educred și pe pagina de Facebook a proiectului CRED, precizează Ministerul Educației.
17 comments
Ce se intampla cu cadrele universitare care nu vor sa tina cursurile? Este vreo lege care sa ii oblige, sau e la libera alegere?
O problema reaala: am incercat sa predau online elevilor din scoala mea. I-am indreptat spre platforma google classroom dar au reușit doar 8 elevi dintr-o școală să-și facă cont.
Dacă nu ai avut o perioadă în care să-i pregătești, e greu să vii azi și să spui: de mâine predai online.
Predau, dar cui? O soluție ar fi să folosesc Facebook dar nici acolo nu sunt toți copiii de clasele 5-8 sau părinții lor.
Să nu uităm că vârsta minimă pentru creearea unui cont pe oricare platformă socială este 15-16 ani.
Iar cine crede că predarea online este spontană, să încerce să predea ceva, orice, timp de o oră și apoi să spună cum a făcut, cât timp i-a luat pregătirea și altele, ca să învăț și eu.
P. S. Din elevii care au intrat pe platforma google classroom doar 2 au parcurs lecțiile și au făcut temele.
Știți că de fapt și la orele din școală, numai vreo 8 elevi vă ascultă cu adevărat și numai vreo 2 parcurg întreg materialul. Restul vin să petreacă timpul ca să nu stea acasă să facă prostii. Situația de acum a scos la iveală un adevăr. Așa e în toate școlile.
Pentru elevii de liceu, insistați ca diriginții (sau direcția liceului) să-i contacteze prin telefon și să le spună că sunt obligați să-și facă un cont gmail și să accepte invitația pe care o vor primi de la profesor pentru Google Classroom. (Dacă dvs. ați ales Google Classroom, rămâne așa, nu mai schimbați, indiferent ce fac ceilalți profesori.) Iar dirigintele să vă transmită prin email o listă cu emailurile elevilor de la clasa în cauză.
Pentru elevii de gimnaziu, insistați ca diriginții să-i contacteze telefonic pe părinți. Părinții trebuie să facă un cont pentru copii (parola să o știe părinții, părinții îi loghează pe copii, părinții îi deloghează) și toată activitatea de acasă a copilului se presupune că va avea loc sub supravegherea părintelui.
Ma numesc Macovei Ionel, profesor discipline tehnice la Colegiul Tehnic Forestier Piatra Neamt si doresc sa va felicit pentru afirmatiile facute in textul de mai sus ce denota un grad ridicat de profesionalism si experienta in activitatea de predare precum si in cunoasterea particularitatilor psihopedagogice ale elevilor.
S-a lansat acum cativa ani proiectul ,,scoala altfel”in care profesorii organizeaza alte activitati decat cele de invatare conform programelor scolare.
Pentru realizarea acelor activitati profesorii trebuiau sa fie creativi pana la limita imposibilului: sa organizeze o paleta larga de activitati inclusiv tabere si excursii fara sa ceara fonduri parintilor. Pe langa faptul ca acele activititati necesitau competente specifice unor alte meserii pentru care profesorul nu a fost format (management turistic, ghid turistic, abilitati artistice pentru realizarea unor piese de teatru, etc) si ca urmare nici platit pentru organizarea lor iar timpul de lucru in acea saptamana depasea cele 8 ore specificate in legea muncii (daca se organiza o tabara, noaptea profesorul veghea astfel incat elevul sa nu se expuna unor riscuri: consum de alcool procurat uneori chiar de parintii iubitori si asezat cu grija in bagaj, etc) ministerului i s-a parut o idee geniala acel program si l-a integrat in structura anului scolar.
Oare in acea scoala altfel, nu ar fi fost mai potrivit sa se realizeze instruiri atat a profesorilor cat si a elevilor pentru utilizarea platformelor online? Exista in tara noastra ierni in care zapada inchide scolile si invatamantul online ar fi putut fi utilizat in astfel de situatii. Dar instruirea profesorilor si a elevilor necesita costuri suplimentare asa ca ideea de tabere si excursii fara contributii banesti din partea parintilor a castigat si a devenit celebrul proiect ,,Scoala altfel” sponsorizat daca se poate de catre profesor. Si daca totusi parintii platesc costul taberei copilului lor, profesorul isi plateste singur cheltuilele suplimentare rezultate din deplasarea de la domiciliu fara a primi diurna cum se intampla in cazul deplasarii unui angajat din alte sectoare economice sau un decont al cheltuielilor suplimentare si plata orelor suplimentare lucrate. In acest caz, profesorul poate fi rasplatit cu o ancheta in cazul in care prestatorul de servicii turistice nu respecta prevederile contractului iar el ca profesor nu a verificat la Anaf, directia de sanatatate publica, etc eligibilitatea prestatorului de servicii.
Acum profesorul face invatamant online la recomandarea ministerului si munceste peste norma, mai mult de 8 ore pe zi fara a stii care este scopul acestei munci, va fi echivalata aceasta munca cu cea din sala de clasa a scolii?
Deci la fel ca intotdeauna, profesorul din Romania isi pune propriile resurse (telefon, internet, curent electric, timp suplimentar si isi in plus isi transforma locuinta in spatiu de lucru) pentru a sustine sistemul de invatamant al unei tari.
Mai exista vreun angajat care sa faca home office cu propriile resurse sau sa plece in delagatii pe propria cheltuiala?
Eu cred ca nu iar daca unora dintre voi li se pare normal, va recomand sa incercati in googleclasroom (de exemplu) sa elaborati 4 lectii pentru 4 clase diferite si sa va cronometrati timpul alocat precum si sa realizati un calcul al resurselor folosite pentru realizarea acelor patru lectii.
Dupa ce faceti asta, puteti sa comentati liber despre inutilitatea profesorului, eu personal stiu ca motivatia suprema a profesorului este de a fi util elevului.
Profesorii care in toata perioada ,,postrevolutie” au pus umarul la mentinerea in viata a sistemului educational aflat in agonie, sunt genotipuri defecte ai speciei umane care dezvolta o dependenta pentru ,,a fi utili, a ajuta” si aceasta dependenta ii transforma in sclavii unui sistem in agonie.
In sfarsit ,se mai up dateaza si profesorii,care vor schimbari de la toti ,dar de la ei nu .Ei doresc sa foloseasca aceleasi metode ca acum 50 de ani.Parintii si elevii trebuie sa se up dateze.Oricum stati fara grija, ca au sa se faca probabil recuperari sambata,profesorii de fapt asta doresc ,ca stiu ca nu o sa se faca ore deloc.Banii sa vina pentru recuperari .
de ce nu te faci profesor daca e asa de bine?
Proiectul CRED a fost facut pana acum ca sa iasa certificatele si ca sa aiba unii sinecuri bine platite. 60 milioane de eur!!! Si inca 20 milioane de EUR pentru RED, acolo unde trebuiau dezvoltate resurse educationale utile profesorilor si elevilor… Doar ca s-a mers pe formalitati birocratice… In spatele acestor proiecte stau, ce de obicei, devoratorii de bani publici…
Initiativa aceasta, venita la nevoie, nu va schimba mare lucru pentru ca era nevoie de instruire tehnica fata in fata….
Dar sa credem ca, datorita unor profesori corecti si inimosi, se vor schimba ceva lucruri. Oricum, profesorii buni foloseau mijloace online. Iar acum, consumatorii de bani, se vor folosi de disponibilitatea unor oameni speciali din educatie ca sa isi acopere mizeriile financiare!
Totul este la colegii nostri de calitate!
Bună ziua,
Ce ne facem cu cei ce nu au dotarea tehnica necesară? Am colegi care inca folosesc telefonul mobil cu butoane. Si poate chiar elevi ce nu au acces la tehnologie. Cu ei cum facem?
Nu înțeleg de unde atâta disperare referitor la școală!!!!
Este vorba deocamdată de 18 zile care se pot recupera chiar și prin prelungirea anului școlar.
F bun comentariul lui Silviu și Cetățean.
Revenirea zilnica cu tot felul de știri ale Ministrului, în situația actuală, obosește și enervează!!!!
Pentru oricine ACUM prioritatea este VIATA COPIILOR NOȘTRI.
RESTUL……
Aoleu ce bine! Să vezi note mari de acum
în colo…la testele PISA, la examene….totul va merge ca pe roate cu ochii în ecran…pe timpul lui nea impuscatu’, învață bietul elev la lumina opaițului de-i sfârâiau călcâiele a doua zi la școală…și apropo de note, unde se pun notele zilele astea dacă tit învăță elevul online?
Felicitari ! Nici eu nu puteam spune mai bine ! Daca incerci sa accesezi gasesc scuze ca ju avem cont , ca trebuie nu stiu ce . Genul de cursuri care exista ca sa justifice fonduri dar nu ofera liber nimic . Ca e doar pentru cursanti . Atunci ” ministerul ” sa se intereseze inainte sa dea sfaturi .
O problema reaala: am incercat sa predau online elevilor din scoala mea. I-am indreptat spre platforma google classroom dar au reușit doar 8 elevi dintr-o școală să-și facă cont.
Dacă nu ai avut o perioadă în care să-i pregătești, e greu să vii azi și să spui: de mâine predai online.
Predau, dar cui? O soluție ar fi să folosesc Facebook dar nici acolo nu sunt toți copiii de clasele 5-8 sau părinții lor.
Să nu uităm că vârsta minimă pentru creearea unui cont pe oricare platformă socială este 15-16 ani.
Iar cine crede că predarea online este spontană, să încerce să predea ceva, orice, timp de o oră și apoi să spună cum a făcut, cât timp i-a luat pregătirea și altele, ca să învăț și eu.
P. S. Din elevii care au intrat pe platforma google classroom doar 2 au parcurs lecțiile și au făcut temele.
Eu salut această inițiativă. După ce mi am bătut capul cu descoperirea secretelelor unor platforme și site uri și aplicații pt elevi, fara ajutor, acum mă bucur măcar că mă pot verifica. Sper sa pot parcurge și participă la cursurile CRED și eu, profesor de chimie.
Bună inițiativa dar jignitoare asupra corpului profesoral, sau carul înaintea boilor. Premiza presupun că e capacitatea elevilor de a receptiona mesajele online instant peste nivelul profesorilor sau a părinților care au competențe digitale deja? Nu vă supărați!
In sfarsit se gasesc solutii la multe probleme ale educatiei: lipsa spatiilor scolare, lipsa cadrelor didactice, in special in mediul rural, lipsa de atractivitate pentru elevi.
Felicitari celor care CRED in noi, cei care urmam acest curs.
Si iara, precum in povesti, broscoiul raios se transforma prin sarutul printesei online intr-un print minunat, care se apuca sa predea piticilor prin mijloace moderne tot ce acestia ar avea nevoie intr-o padure minunata si fericita!
Am incurcat personajele si povestile, dar la fel a incurcat si ministerul realitatea cu fictiunea!
Odata ce de multi ani profesorii isi aduna creditele profesionale prin cursuri finantate din buzunarul propriu, ca scolile nu au avut bani!
Odata ce multi furnizori de cursuri profesionale au avut mai mare interes pentru bani decat pentru orice altceva!
Odata ce sistemul este amortit sau paralizat de persoane fixate in posturi politic sau pe alte criterii!
Odara ce se crede ca in cinci zile se recupereaza, sa zicem, cinci ani de stagnare (sunt mult mai multi)!
Atunci concluzia este: O poveste frumoasa, dar neaplicabila!
Daca am miza pe sinceritate, ar trebui ca sistemul sa isi faca o autoevaluare reala si cand trece criza sa se apuce de treaba! Conform dictonului: Pas cu pas!