Ministerul Educației cere Guvernului deblocarea situației în care pentru proiectele europene din subordine nu poate angaja experți / În caz contrar, pot apărea „posibile corecții financiare”, pentru că indicatorii din proiecte nu vor fi atinși

591 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Angajarea de experți în afara organigramei Ministerului Educației și a instituțiilor publice din subordinea sa este solicitată Guvernului, printr-un memorandum, de către Minister. Documentul se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Angajările sunt pentru posturile aferente proiectelor finanțate din Fondul Social European (proiecte cu finanțare nerambursabilă) în anul 2022, precum și în cazul celor ce vizează implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
  • În perioada septembrie-decembrie 2022 ar trebui să se organizeze apelurile de selecție, conform documentului.
  • Amintim că Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 111/2022 interzice angajările în instituțiile publice până la 31.12.2022. Pe 31 august, fostul ministru al Educației a anunțat că a fost aprobat un memorandum prin care „se deblochează concursurile pentru ocuparea posturilor didactice, didactice auxiliare și nedidactice” din preuniversitar și universități. – detalii aici

„Supunem spre aprobare angajarea personalului în urma apelurilor de selecție pentru ocuparea posturilor vacante în afara organigramei Ministerului Educației și a instituțiilor publice subordonate, aferente proiectelor finanțate din Fondul Social European, respectiv a posturilor vacante aferente implementării Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”, se arată în memorandum.

Ministerul este de părere că imposibilitatea angajării experților duce la un nivel redus de absorbție a fondurilor europene: „Imposibilitatea selectării și angajării experților în vederea implementării activităților previzionate va determina un nivel redus de absorbție a fondurilor europene cu impact negativ asupra bugetului de stat”.

„Această aprobare este necesară având în vedere faptul că perioadele de implementare ale proiectelor în cauză nu mai pot fi prelungite”, conform documentului. Dacă nu va fi aprobat memorandumul, situația „va determina imposibilitatea atingerii indicatorilor și a rezultatelor asumate la nivel național, respectiv posibile corecții financiare”.

Salariile experților ce ar urma să fie angajați în afara organigramei vor fi decontate din Fondul Social European, potrivit documentului: „Cheltuielile salariale aferente experților angajați în afara organigramei Ministerului Educație și a instituțiilor publice subordonate sunt decontate integral din Fondul Social European, fiind previzionate anterior, fără a avea un impact negativ asupra bugetului de stat, în sensul creșterii cheltuielilor bugetare”.

  • În memorandum se amintește de proiectele din cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020 și Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA).
Memorandumul poate fi consultat mai jos:
  • Memorandumul este un act administrativ care are efecte asupra instituțiilor, nu asupra cetățenilor.

Ministerul Educației a publicat în 2021 lista proiectelor cu finanțare externă în implementare, în exercițiul financiar 2014-2020, în care Ministerul Educației are calitatea de beneficiar/partener.

De exemplu, în lista ministerului este inclus proiectul „Noi perspective în educație”, care are următorii parteneri: Asociația pentru Implementarea Democrației (AID) și Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI). Proiectul este realizat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA), potrivit ministerului. Obiectivul este „optimizarea și creșterea calității serviciilor oferite de administrația publică din domeniul educației, prin crearea unui cadru normativ predictibil și stabil și prin dezvoltarea unei politici publice bazată pe orientările strategice în învățământul preuniversitar și universitar la orizontul 2030”.

Un alt proiect este cel referitor la „Dezvoltarea de reglementări instituționale privind etica, integritatea și anticorupția în sistemul de educație”. Beneficiarii sunt Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza (APAIC) și Asociația pentru Implementarea Democrației (AID). Proiectul este realizat prin POCA. Valoarea acestuia este de 4.892.870,30 lei, din care 3.716.880 lei din buget al Ministerului Educației.

În 2021, Ministerul Educației a anulat un acord de parteneriat din 18 decembrie 2018 cu Asociația pentru Implementarea Democrației a controversatului personaj Alexandru Cumpănașu, după cum a scris Educație Privată, citând surse din instituție. – detalii aici

Asociația pentru Implementarea Democrației este una dintre cele două ONG-uri conduse de Alexandru Cumpănașu, abonate la bani publici

  • Cine este Alexandru Cumpănașu și cum au ajuns ONG-urile lui să fie alimentate din bani publici – detalii aici
Citește și:
Cîmpeanu: Am aprobat un memorandum prin care se deblochează concursurile pentru ocuparea posturilor didactice, didactice auxiliare și nedidactice din învățământ – DOCUMENT
Înființarea a încă 3.500 de posturi la Ministerul Educației, propusă printr-un proiect de hotărâre de Guvern / Salariile pentru acestea sunt înghețate până în 2026
aprilie 2021 – Ministerul Educației a reziliat un acord de parteneriat cu asociația lui Alexandru Cumpănașu – surse
martie 2021 – Asociația lui Cumpănașu și Academia de Poliție îi învață „etică, integritate și anticorupție” pe angajații din Ministerul Educației, într-un proiect de 4,8 milioane lei / Ministrul Cîmpeanu: Este semnat în 2018. Am solicitat o analiză cu privire la cât de adecvat este parteneriatul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul

Educația va fi întotdeauna un șantier în lucru. Acești copii au nevoie de oameni care să-i vadă, să treacă dincolo de hainele murdare, de pantofii rupți, de caietele lipsă, a mărturisit Mihaela Bucşa, profesoară de Fizică la două școli din Brașov, premiată la Gala Merito

„Părinții, care aveau cel mult patru clase, mă întrebau la ce le trebuie copiilor atâta școală. Nu au de unde să știe că școala îi ajută, trăiesc cu sentimentul că…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre salariile profesorilor de la 1 ianuarie 2024: În discuțiile tehnice “se va merge pe trei scenarii de grile. S-a discutat, în linii mari, despre o echivalență cu anumite poziții din grila de la sănătate”

Ministerul Educației, Ligia Deca, a declarat că „se va merge pe trei scenarii de grile, una dintre aceste grile fiind cea lucrată deja la Ministerul Educației, împreună cu federațiile sindicale,…
Vezi articolul

INTERVIU Adrian Țiripa, elev în clasa a XII-a admis la Universitatea Princeton, vrea să revină în țară după ce termină studiile: România reprezintă un teren cât se poate de fertil pentru a face lucruri mari și lucruri bune

Adrian Țiripa, elev în clasa a XII-a la Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” din Brăila, a fost admis la Universitatea Princeton din Statele Unite ale Americii, după cum a declarat acesta…
Vezi articolul