Vineri, ministrul Educației s-a întâlnit cu comisarul european pentru locuri de muncă și drepturi sociale, Nicolas Schmit la Colegiul Național “Mihai Viteazul” din Capitală, unde învață 227 de elevi refugiați, cu profesori ucraineni, fugiți și ei din calea războiului. Dintre elevii ucraineni care s-au înscris la școli în România, cei mai mulți au ales programa ucraineană.
Potrivit datelor ministerul Educației, aproape jumătate dintre refugiații din Ucraina aflați în România sunt minori (43-44%).
1.236 de elevi ucraineni sunt înscriși deja în unitățile de învățământ preuniversitar în calitate de audienți si studiază după curriculum românesc, participând la toate activitățile educative în unitățile de învățământ, precum și în cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor și cluburilor copiilor.
Cel mai mare număr de copii ucraineni au cerut să continue procesul educaţional în şcoli româneşti după curriculum ucrainean, caz în care este extrem de important sprijinul logistic (săli de clasă, materiale didactice, acces internet şi echipamente IT). Ministerul Educației pune la dispoziție profesorilor ucraineni, manualele de comunicare în limba maternă, clasa I-a, clasa a II-a, clasa a III-a, clasa a IV-a, clasa a V-a și clasa a VI-a.
Este şi cazul Colegiului Național „Mihai Viteazul”, unde cei 227 de elevi ucraineni sunt grupați în 8 clase cu predare în limba ucraineană și studiază după curriculumul național din Ucraina, cu profesori ucraineni.
Toți elevii ucraineni, indiferent ce programă școlară urmează, românească sau ucraineană, și-au manifestat dorinţa de a face cursuri de limba română. Ministerul Educaţiei acordă o atenţie deosebită acestui subiect, subliniază comunicatul de presă.
O importanţă deosebită din acest punct de vedere o are şi implicarea celor 214 profesori din învăţământul preuniversitar românesc, capabili să predea limba ucraineană şi/sau în limba ucraineană, precum şi a cadrelor didactice din învăţământul superior.
Ministrul și comisarul european și-au exprimat convingerea că înscrierea copiilor la școală contribuie la atenuarea stresului psihologic la care aceștia au fost supuși în retragere din calea războiului.