Ministerul Cercetării și Digitalizării, în discuții pentru a “participa” și la domeniul Educație, în Programul Național de Redresare și Reziliență / Bugetul ministerului pe 2021, între ținta de deficit bugetar și creșterea dorită de UE pentru cercetare – ministrul Teleman

1.774 de vizualizări
Ciprian Teleman – al doilea sumar al saptamanii la Ministerul Cercetarii / Captura Facebook
Noul Minister al Cercetării și Digitalizării și-a exprimat poziția “pentru a participa” la mai multe domenii, inclusiv Educația, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, a spus ministrul de resort, Ciprian Teleman, într-un sumar al activității sale din ultima săptămână, publicat sâmbătă seara. El a spus, totodată, că a început discuțiile cu privire la bugetul ministerului pentru 2021 și a arătat că acesta va ține cont atât de ținta de deficit bugetar de 7%, cât și de angajamentele politice și recomandarea Comisiei Europene în privirea unei creșteri a bugetului pentru cercetare.

Ciprian Teleman a prezentat, într-un material video publicat pe Facebook, activitatea de săptămâna aceasta. Dacă la sfârșitul săptămânii precedente, în primul astfel de sumar, nu vorbise deloc despre cercetare, aceasta a apărut acum, prin referințe la discuțiile privind Planul Național de Redresare și Reziliență și bugetul pe 2021.

Ciprian Teleman, principalele declarații referitoare la cercetare:

  • “Ne-am exprimat poziția în privința memorandumului redactat de Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene pentru a participa la domeniile Mediu, Sănătate, Educație, Antreprenoriat, Cercetare-Inovare-Dezvoltare și Reziliență în noua variantă de Program Național de Redresare și Reziliență și rămâne acum să desemnăm coordonatorii la nivel politic și tehnic pentru a menține dialogul cu Ministerul Investițiilor.”
  • “Am început și vom continua luni discuțiile cu Ministerul de Finanțe cu privire la bugetul ministerului pentru 2021. Va fi un buget în concordanță cu ținta de deficit bugetar de 7%, dar în același timp va trebui să ținem cont atât de angajamentele politice, dar și de recomandarea Comisiei Europene, care a subliniat că o creștere a alocării bugetare pentru cercetare face parte din criteriile de condiție favorizantă care condiționează deblocarea unor programe operaționale care prevăd și activități de cercetare. Este vorba despre Programul Operațional de Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare, este vorba despre Programe Operaționale Regionale, Programul Tranziție Justă, așa că e un lucru important și trebuie să îl tratăm cu atenție.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 150 de profesori și mai mulți părinți semnează scrisori de susținere pentru directoarea Colegiului de Muzică „George Enescu” din București, demisă de Inspectoratul școlar după ce a înființat o clasă de a V-a, inițial fără aprobare / ISMB a antedatat o decizie în acest caz – surse

Două scrisori de susținere pentru fosta directoare a Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București, demisă pe 25 septembrie de Inspectoratul școlar (ISMB) pe motiv că a înființat o…
Vezi articolul

EXCLUSIV Un student exmatriculat de la Facultatea de Drept, din grupul celor 45 care ar fi copiat la examen, va fi reprimit la cursuri după ce Tribunalul Constanța a suspendat decizia Universității București în cazul său. Decanul facultății: E o decizie provizorie

Tribunalul Constanța a decis suspendarea deciziei de exmatriculare a studentului Florin Alexandru Cartoafă, potrivit deciziei publicată pe portal.just.ro. Cartoafă este unul dintre cei 45 de studenți exmatriculați pe 2 martie…
Vezi articolul

Modificări la regulile pentru școli-pilot, propuse de Ministerul Educației pentru a putea derula proiectul de finanțare de 12 milioane de euro prin PNRR: Statutul se poate obține pentru cel puțin un an, față de patru cât e în prezent și nu se mai precizează cum vor fi plătiți profesorii care sunt implicați în activități specifice – ordin de ministru în dezbatere

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică, vineri, 26 aprilie, proiectul de metodologie prin care școlile pot aplica pentru statutul de școli-pilot. Documentul nu mai prevede modul prin care ar…
Vezi articolul