Mihnea Costoiu: Avem un sistem educațional bun, pe care trebuie să îl protejăm și să îl promovăm

514 vizualizări
Foto: Facebook.com – Mihnea Costoiu
“Avem un sistem bun educaţional, pe care trebuie să îl protejăm şi să îl promovăm”, a declarat rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti, Mihnea Costoiu, la lansarea de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a Raportului privind starea învăţământului bucureştean pentru anul şcolar 2018 – 2019. “Eu sunt din categoria celor care nu blamează acest sistem, nu pentru că face parte din acest sistem”, a precizat Costoiu, citat de Agerpres.

Fost ministru al Cercetării și Învățământului Superior în Guvernul Ponta (2012-2014), Costoiu a precizat, totuși, că “cea mai mare problemă a noastră, în şcoală şi în România, este resursa umană. (…) Această criză pleacă în Europa şi în România de la un sistem social care a dus la o criză majoră demografică“.

Acest sistem nu este perfect, fără doar şi poate, dar nu este nici de blamat, nici pe departe a fi blamat aşa cum se întâmplă din ce în ce mai des. (…) Spaţiul public este ocupat de cu totul şi cu totul alte informaţii despre şcoală şi mai puţin despre lucrurile bune care se întâmplă în şcoală şi care sunt covârşitoare. (…) Avem un sistem bun educaţional, pe care trebuie să îl protejăm şi să îl promovăm“, a declarat Costoiu, după cum relatează agenția de presă citată.

Rectorul UPB a susținut că “a face o comparaţie între ceea ce se întâmplă în Bucureşti şi ce se întâmplă în ţară este profund greşit. Managementul Inspectoratului Şcolar Bucureşti este cu totul altul decât managementul inspectoratului oricărui judeţ al ţării, dimensiunile sunt altele, problemele sunt altele. Acoperirea, normele, oamenii, resursa umană, investiţiile nu se compară. Chiar în centrele mari – vorbesc de Cluj, Iaşi, Timişoara – lucrurile stau cu totul diferit. Din acest motiv, cred sincer că discuţia despre Bucureşti trebuie purtată separat. (…) Orice fel de statistică am consulta, Bucureştiul şi din punct de vedere al învăţământului preuniversitar reprezintă elita ţării“, transmite Agerpres.

 

 


1 comment
  1. Costoiule, sistemul este bun pt voi, cei lipsiti de inteligență, viclenie si puternici. Pentru elevi și studenți este praf. Dar cine ar mai fi atat de încuiat să stea să îți argumenteze o realitate pe care si orbii o percep clar?!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Noua directoare a Institutului Cultural Român din Londra, Catinca Nistor, nu a absolvit London School of Economics, așa cum a susținut la audierile din Parlament și în CV, potrivit unui răspuns oficial al LSE

Actrița Catinca Maria Nistor, numită de Parlament director la Institutul Cultural Român din Londra fără concurs, nu a absolvit și nici nu a urmat cursurile prestigioasei universități London School of…
Vezi articolul

VIDEO De ce ar fi utile grădinile în curtea școlilor, cultivate în regim de permacultură? „Noi nu doar facem agricultură, ci realizăm un echilibru. Facem adăposturi pentru arici, iar copiii pot învăța cum se îmbină ecosistemele”

Dacă în școli din Europa se face educație ecologică prin exemple practice, în România, odată cu deschiderea curților școlilor pentru activități sportive extrașcolare, s-ar putea crea contextul potrivit pentru realizarea…
Vezi articolul