Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație: Este colaps în sistemul educaţional, cu aproape 90% din elevii de la sat cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale, în Iași, dacă scoatem zona metropolitană din mediul rural

20.312 vizualizări
Foto: Facebook.com
Simularea examenului de Matematică din cadrul Evaluării Naționale a adus note sub 5 pentru 81,15% dintre elevii ieșeni care învață la sat, arată raportul oficial publicat de Inspectoratul Școlar Județean Iași. „Dacă scoatem şi zona metropolitană din mediul rural, ajungem la aproape 90% de elevi cu note sub 5. Vorbim de un colaps în sistemul educaţional şi, deşi au fost bani, decalajul s-a accentuat”, a declarat pentru Ziarul de Iași profesoara Mihaela Popa.

Fost secretar de stat responsabil cu fondurile europene în Ministerul Educației pentru 5 luni, în perioada 2020-2021, astăzi profesor de matematică la Colegiul „Vasile Alecsandri” din Iaşi, Mihaela Popa a atras atenția că Ministerul Educației ar trebui să ia drept model raportul cu rezultatele simulării publicat de Inspectoratul Școlar Județean Iaşi. „Faptul că acceptăm aceste rezultate este un prim pas. De aici încolo există bani de la Uniunea Europeană efectiv pentru acest obiectiv de a micşora decalajul rural-urban. Însă, de aici începe un întreg proces, pentru că nici orele remediale şi nici heirupismul în cele patru luni care au mai rămas nu cred că rezolvă foarte multe“.

Mihaela Popa a precizat pentru Ziarul de Iași că lipsa resursei umane este una dintre cauzele colapsului din învăţământul din mediul rural și susţine introducerea dublei specializări. „Noua lege nu aduce nimic nou pentru a schimba ceva şi pentru a atrage resursă umană în sistem. Sunt de acord că trebuie evaluaţi profesorii, dar întâi să îi avem. Ministerul a apelat la un artificiu destul de dureros pentru elevi şi anume menţinerea cadrelor didactice ca titulari până la 70 de ani”, a declarat fostul secretar de stat, pentru publicația citată.

Profesoara a vorbit și despre forma actuală a examenului de Evaluare Națională, testare susținută în continuare la doar două materii. „Evaluarea Naţională cu această ierarhizare unde se poate intra şi cu nota 1 a început în 2000. Din 2000 până în 2024, starea învăţământului s-a deteriorat fantastic de mult. Înseamnă că această Evaluare Naţională nu este bună. Eu, în timpul scrierii Legii educaţiei, am strigat cât am putut şi am explicat de aici, de la catedră, că modalitatea de a evalua elevul la 14 ani este toxică. Pe mine, ca matematician, nu mă avantajează că un copil este dopat cu nişte teste, dacă el nu are o cultură generală şi nu are o gândire critică. Iniţial, în proiectul România Educată, era o reaşezare a învăţământului gimnazial şi a programei, o schimbare de paradigmă totală, ceea ce ar fi dus la o schimbare a învăţământului. Aşa cum un zgârie-nori nu poate rezista fără o fundaţie bună, nici elevii nu pot avea performanţe fără o bază solidă în primele 10 clase, indiferent de disciplină”, a declarat pentru Ziarul de Iași fostul secretar de stat în Ministerul Educaţiei.

Citește și:
Inspecții tematice în școlile din județul Iași, până pe 15 martie, după ce peste 80% din elevii din rural au luat note sub 5 la Matematică – simularea Evaluării Naționale 2024 / Programul intensiv de învățare remedială, pentru elevii de clasa a VIII-a, printre aspectele vizate
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Șeful inspectoratului școlar Botoșani, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024: Vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi
Directoare de școală, despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024: Atât timp cât în şapte ani elevii nu au învăţat să socotească, credeţi că mai învaţă în următoarele luni? Cred eu că o problemă este în clasele primare
Ligia Deca: Vom solicita ca fiecare școală cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale să aibă un plan dedicat de intervenţie. Planul de intervenție va fi monitorizat prin inspecții, potrivit ministrului Educației
Ce le-au spus elevilor și părinților cinci profesori de Matematică și Română, după rezultatele de la simulare Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor: Rezultatele copiilor noștri sunt rezultatele noastre, fie că ne place uneori, fie că nu. Nu trebuie să le creăm iluzii
Fost ministru al Educației: Rolul inspecției școlare este de consiliere. Nu hârtiile contează. Contează ceea ce face profesorul la clasă
Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil
Elevii cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024 pot depăși această barieră „având încredere în ei” și ”obținând rezultate remarcabile” – inspectorul general adjunct din Dolj, județ unde doar 44% au primit note peste 5 la Matematică
Comisii din inspectori școlari, profesori metodiști pentru Matematică și Română, activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”, printre măsurile “imediate” anunțate de ISJ Neamț după simularea Evaluării Naționale 2024
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”
SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică


9 comments
  1. Adaptați programele scolare la vârsta copiilor. Sunt grele și stufoase, descurajatoare pentru majoritatea copiilor. Ei nu au timp să-și fixeze și consolideze cunoștințele. Își dedică școlii
    cel puțin 9 ore pe zi, fiind continuu obosiți
    și neavând timp de joacă, lectură sau activități extrașcolare.

  2. Oare cum se intampla ca aceste persoane “pun punctul pe i” si spun lucrurilor pe nume doar dupa ce nu mai sunt in functiile alea din care chiar ar fi putut face ceva ?!?
    Ce sa intelegem din ce spune dna fosta secretare de stat : ca se spovedeste, ca se disculpa sau ca-si face “mea culpa”…?

  3. Veniți cu piciorele pe pământ: copiii de etnie romă nu învață și nu vor sa învețe în proporție de cca 90%. Nivelul la care se da matematica și romana la capacitate este mult peste ce pot ei. Mulți dintre ei nu pot nimic pentru că nu învață nimic, mai degrabă ei râd de școală, de profesori, de cei care învață. Asta e realitatea necosmetizata.
    Apoi mulți copii de la sate sunt mai degrabă atașați de muncă decât de învățat. Ei de-abia așteaptă sa lucreze, nu vor și nu pot sa învețe.
    Sistemul școlar ar trebui organizat ținând cont de realități, eventual pe culoare diferite de educatie, de cerințe și de finalitate.

    1. Felicitări pentru argumentare. Nu toți vor deveni ,,domni”, cei care nu -și doresc, de ce sa dea examene care nu le vor folosi in viitor,ei doresc sa activeze pe alte nise , trebuie testari care sa scoata in evidenta competentele pe care ei le ating la un moment dat, nu cele care ating idealul. Lăsați i sa se califice în domeniile care li se potrivesc, vad ei dacă vor vrea sa se recalificare. De ce ii țineți 4 ani la Liceu cu profil real și ii trimiteți pe piața muncii analfabeți în orice domeniu? Rușine!

  4. Colapsul societății rurale a condus la colapsul învățământului din mediul rural, era previzibil. Acei mulți bani de la UE sunt folosiți prost. Nimic din ce s-a făcut nu a putut umple golul lăsat de părinții plecați în lumea largă la muncă, de exemplu.
    Vorbind despre resursa umană, mai exact despre profesori, ce am făcut cu banii? Am făcut cursuri inutile. Cum nu există suficienți tineri care să își dorească meseria de profesor, ar trebui instruiți oamenii aflați deja în sistem așa cum sunt ei, buni sau proști. Așa cum se face acum, perfecționarea cadrelor didactice este doar praf în ochi.
    “Faptul că acceptăm aceste rezultate este un prim pas.” – nu este deloc un prim pas. În fiecare an recunoaștem că suntem proști și nu facem nimic eficient ca să ne deșteptăm.

  5. Eu nu inteleg de ce ne e rusine sa recunoastem sau ne facem ca nu stim.Am mai scris asta peste tot…In Romania coruptia este spre 100% si oricati bani ar intra(si daca si-ar dona toti banii oameni ca Becali si Tiriac) tot nu s-ar vedea nimic bun in folosul oamenilor de rand si al tarii.Pt ca DA,sistemul de invatamant cu TOTI oamenii din el e corupt ,invepand de sus de unde incep primele compromisuri.Daca maine s-ar face un audit extern su s-ar oenaliza orice abatere(inclusiv bazat oe marturii) peate 80% ar trebui dati afara si cerute salariile indarat de cand lucreaza ei…Pai cine sa-i controleze daca stiu materia daca tocmai acolo au dat soaga sa se angajeze?Cune sa-i verifice oebei daca-si fac daroria(vin la ore,predau cum si ce trebuie nu sa vb despre politica si religie la ora de romana,etc)daca toate inspectiile sunt anuntate si aranjate ?Si ce, credeti ca Munisterul si sefa lui nu stiu asta?Cum sa nu fie la tara note mici cand lucrati cu suplinitori apriape analfabeti angajati pe spagi si concursuri aranjate in timp ce ai cu studii superioare pe bune nu pot accesa sistemul su sunt someri,fara ocuoatie sau fac alte maruntisuri sub nivelul lor ibtelectual si de educatie.Si de ce asta ?Simplu,pt ca cei care oredau oe la tara sunt de acolo.Pot sa aiba IQ 50 si doar un BAC luat cu nita 5 dar cu Facuktate pe bani la FF sau distanta ,ei pe acolo ai gasiti,in comuna lor(pe la Primarie,Scoala…).Ce va tot dati dupa copac…Nu avem oameni cu c***e in Romania ci doar niste lingai si pampalai !Asta e realitatea ,dura…Si mai sunt si prosti si nu doar pt ca nu au memorat tonele de carti care le-au trecut prin mana(ca asta pot multi) ci ca nu judeca ca asta ne va face rau tuturor(inclusiv metodele de invatare,materia multa nu doar politica de cadre si coruptia cu organizarea asta a aranjamentelor,de fatada )

  6. pai daca elevii vin din ciclul primar fara sa stie tabla inmultirii si a impartirii pe de rost, fara sa stie adunarea si scaderea peste 10 , profesorii de la gimnaziu in nici un caz nu ii invata ce trebuiau sa ii invete la ciclul primar, asa ca astea sunt rezultatele
    Tot din ciclul primar vine si analfabetismul acela mare, din cauza ca in clasa pregatitoare si clasa I , se trec toti elevii chiar daca nu stiu sa citeasca si citesc pe litere, din clasa a II-a nu ii mai invata nimeni cititul, raman analfabeti pe litere sau sa ghiceasca cuvintele
    Doar nu credeti ca profesorii de gimnaziu stau sa invete elevii adunarea si scaderea peste 10 sau inmultirea si impartirea, nu, in nici un caz
    Ii trec cu 5 mai departe pe elevi , pentru ca la gimnaziu nu mai sta nimeni sa invete elevii tabla inmultirii si impartirii pe de rost sau adunarile si scaderile peste 10, de aici din ciclu primar , din cei 5 ani de primar vin ei fara sa le stie si raman asa pana la sfarsitul clasei a VIII-a, de aceea sunt rezultate la simulare si evaluare sub 5 , aproape de 50 % si intra la liceu cu notele de 1 si 2 sau 3
    Ce sa faca profesorii de liceu cu acesti elevi care nu stiu inmultirea, impartirea, adunarea , scaderea peste 10?????? Viitorii meseriasi
    Ei de abia stiu sa citeasca pe silabe sau cauta sa ghiceasca cuvantul-40 % analfabeti pe tara

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Locurile în plus la Olimpiada Națională de Muzică 2023 au fost suplimentate pe bază de cerere către Ministerul Educației, în cazul Colegiului ”George Enescu” București / Directoare: Tuturor liceelor care au cerut locuri în plus li s-au dat

Doar 18 din 35 de elevi de la Colegiul Național ”George Enescu” din București au mers la Olimpiada Națională de Muzică de anul trecut, nu 30 câți au fost înscriși…
Vezi articolul