„Astăzi, la Colegiul meu, sunt înscriși 500 pe 78 de locuri, 400 de copii vor pleca triști acasă și poate neîncrezători pentru viitor. Cât o să-și mai bată joc statul de copii? De ce atâtea examene când în vârf avem doar gângăvi, inculți și plagiatori?”, reacționează fostul secretar de stat din Ministerul Educației Mihaela Popa la testarea pentru admiterea în clasa a V-a, care are loc în perioada 18-19 mai, la Iași, într-o postare pe Facebook.
- Amintim că admiterea la clasa a V-a nu mai este interzisă conform legii învățământului preuniversitar. Abia din 2028, înscrierile se vor face în baza portofoliului educațional. Înscrierea elevilor în clasa a V-a la unitățile de învățământ care nu dețin clase de nivel primar se realizează în conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației, conform Articolul 32 (4).
Ziarul de Iași a scris despre concurența la școlile care organizează testarea în perioada 18-19 mai:
„Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” Iași – 78 locuri, 647 elevi înscriși, 8,29 elevi/loc;
Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași – 78 locuri, 528 elevi înscriși, 6,76 elevi/loc;
Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași – 78 locuri, 390 elevi înscriși, 5 elevi/loc;
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Iași – 45 locuri, 234 elevi înscriși, 5,2 elevi/loc;
Liceul Teoretic „Miron Costin” Iași – 16 locuri, 59 elevi înscriși, 3,68 elevi/loc;
Liceul de Informatică „Grigore Moisil” Iași – 78 locuri, 228 elevi înscriși, 2,92 elevi/loc”
La Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași, unde este profesoară de matematică Mihaela Popa, concurența este de 6,76 elevi/loc.
În acest context, Mihaela Popa critică examinarea de la clasa a V-a și se întreabă „dacă mai exista o țară cu asemenea examene la 10 ani, dacă cineva a verificat dacă nu cumva sunt mai fericiți copiii care rămân la școlile de lângă casa lor și chiar mai bine pregătiți, decât 4 ore în trafic flamanzi și obosiți”.
„Astăzi, la Colegiul meu, sunt înscriși 500 pe 78 de locuri! 400 de copii vor pleca triști acasă, și poate și neîncrezători pentru viitor, unii vor consideră un eșec…etc…îmi vine să plâng de pe acum văzându-le fețișoarele dezamăgite după un pumn de dopaj cu teste memorate”, a adăugat Mihaela Popa.
Mihaela Popa a criticat și proiectul România Educată care se dorea a fi revoluționar, „prevedea gimnaziul 6-16 ani și la 16 ani elevii puteau merge la liceu teoretic sau dual sau chiar în câmpul muncii, însă în realitate nimic nu s-a schimbat, ba chiar s-a mai adăugat încă un cui în această struțo-cămilă de examene, două evaluări la clasa a VIII-a la aceleași două materii. Același dopaj, aceleași memorări. A învins inerția, lenea schimbării și neprofesionalismul celor care decid.”
Mihaela Popa susține că învățământul obligatoriu ar trebui să se termine la 16 ani, cu trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pe modelul prevăzut de Legea educației Miclea-Funeriu în 2011, model preluat de proiectul prezidențial România educată în 2016 și abandonat ulterior. „La 16 ani, elevul poate da examen la liceu cu intrare cu minim media 5 (cinci)“, a declarat Popa, în martie 3032.
„Cât o să-și mai bată joc statul de copii? De ce atâtea examene, când în vârf avem doar gângăvi, inculți și plagiatori?”, întreabă la finalul postării de pe Facebook Mihaela Popa
24 comments
Corect, de ce atata concurenta intre copii? Si intre scoli, rusine sa ne fie! Auzi, “Imi dau copilul la o scoala buna, de renume” (mondial) si cu meditatii cat incape!
De concurenta aud de 50 de ani, ceea ce dovedeste ca nu ne-am desprins de vechea oranduire.
,, colegiul meu,,?? Copiii premianti trebuie sa primeasca laurii. Multi elevi fac pregatire in particular cu alti profesori decat cei pe care ii au la scoala. Multi sunt autodidacti. Pana cand sa primeasca altii laudele si laurii, doar pentru ca sunt intr-o anumita functie. La fel se întâmplă si cu sportivii de performanta. Cand este rostul de vreo medalie, se infiinteaza repede la reclama și primarii si pe langa ei alte,, persoane inculte,, cum bine era scris in titlul acestui reportaj.,, colegiul meu,, o fi al ei… Pe persoana fizica….
Concluzia? Desființați clasa zero, desființați clasele de gimnaziu din liceu și admitere la liceu și facultate. Adică cam de unde am plecat în 89, dar cu multe experimente pe câteva generații de copii. Se va face așa ceva? Nu, clar nu. Sunt mii și mii de cadre didactice înfipte la aceste licee și e complicat sa îl dau la o școală de cartier.
Nu este neapărat problema sistemului, ci mai degrabă a părinților care își supun copiii la un astfel de stres. Există școli gimnaziale care au profesori foarte buni și dedicați. De ce nu își lasă copiii acolo? Pentru că părinții au orgolii, nu copiii, nu sistemul.
Problema sistemului este aceea că a permis organizarea ciclului primar și gimnazial la colegii.
Doamna care reclamă are probleme pentru că nu a văzut problemele în timpul mandatului domniei sale.
Ce opoziție și luări de poziție a început să aibă fosta…pe Facebook.
Când era la butoane și lua decizii nu se întâmplau toate aceste anomalii?
Ba da. Poate chiar mai aberant.
Dar atunci locul era călduț si verticalitatea topită de partidul iubit.
In plus ne-am săturat de constatări.
Soluții concrete.
Povestea lui Funeriu (a cărui pupilă a fost) de a îngrămădi totul la gimnaziu (CP si cls a 9-a ) o știm.
Știm însă și ca ati desființat toate laboratoarele si sălile disponibile pt alte activități, că ați răpit un an de copilărie, că ați fi vrut o distribuire la liceu de tip comunist (treapta a 2-a) etc
Așa că mai ușor cu acești reformatori de carton.
Soluția e simplă.
Grădinița până la 6 sau 7 ani
Sc primară până la cls a 4-a
Gimnaziu cls 5-8
Apoi concurs national de admitere de cunoștințe generale cu accent pe științe și o probă la alegere din discipline umaniste.
Admiterea la liceu să fie externalizat in sensul susținerii in centre de examen cu profesori din alte școli si monitorizare a societății civile sau comisii mixte selectate aleator in seara de dinaintea admiterii.
Apoi interdicția de a mai fi admis la liceu cu note sub 5.(ca sa nu ne mai văicărim apoi că nu iau BAC ul niciodată)
Apoi revenirea la învățământ obligatoriu doar până la 18 ani(indiferent in ce clasă se află atunci), cu exmatriculare la 80 abs nemotivate.
Sunt atât de multe de reparat iar unii se țin de populisme…
Vinovat este sistemul pentru că permite clase de gimnaziu la liceu.Vinovați sunt părinții că -și dopează copiii.Nu există copii care să reușească la aceste examene fără meditații . Subiectele de admitere depășesc cu mult programa școlară.Învățătorii doresc și ei să obțină laude,diplome(salarii de merit).
Și ne mai întrebăm de ce teme multe și grele,de ce copiii începând cu clasa a V-a,nu sunt atenți la ore,își pierd capacitatea de concentrare…..
Am văzut rezultatele la un liceu(6 elevi pe un loc).Au reușit doar cei care au obținut peste100 de puncte.Dacă aveau 99 -30 puncte: Du-te de unde ai venit! Câtă amărăciune la niște copii de 11-12 ani.
Halal media avem!Eu care urmăresc și tv și radio și online și nu știam că aberația asta exista in Romania.Examen de admitere in clasa a 5-a …Da STATUL mafiot PSDist a inventat asta sigur,ca și clasele de gimnaziu in alta parte decât la scolile dedicate 1-8,fara nici o altă justificare,decât CA NU-I MAI SATURA DRACU DE BANI !La fel cum au “inventat” și invataorul-profesor….Vai de capul nostru! La fel cum permit si existenta altor forme de învățământ străine private(germane,americane,etc) pe alt format.Ca apoi copii aia (care nu mai țin pasul ,nu mai au bani ,etc) sa nu reușească integrarea în sistemul de Stat și chiar în societate.Ce dracu de Bac da ăla care învață după sistem american și ajunge să știe foarte puține(de ex intr-a 12 are la mate max nivelul clasei a X-a de la noi)?
Și dacă merge fara BAC sa învețe pe la universități pe afara(ca aia accepta cu alte examene de absolvire Liceu decât pretențiosul nostru Bac generalist) cum justifici diferența de șanse la ocuparea unui post aici?Ăla pe afara ,poate face foarte puține pe bani multi(că-si permit parintii) apoi vine in Romania sa ne conducă pe noi…S-a văzut și capacitatea unora de afara prin valorile pe care nu-s in stare sa le perceapă corect studenții lor :multi sexualitatea(vezi și rușinosul premiu Eurovizion acordat unei aberații umane fără legătură cu muzica),creșterea economică continua,războiul palestinian,etc.Cum să percepi o pbl de comportament sexual altfel decât ca pe o dereglare,o boala ?Cum sa croiești economia și finanțele pe o creștere economică continua deci infinită când pt asta ne bazam pe materiile prime ale planetei care sunt finite?Și cum sa aperi un popor care găzduiește teroriști și învață proprii copii in familie și școli despre ura împotriva evreilor și despre crimă,și asta pe bani UE chiar ?(și apoi ca student “occidental” sa faci manifestații împotriva războiului și asupririi palestinienilor;halucinant !)…Habar nu avem ce mai e normalitatea !Asta e începutul sfârșitului TOTAL.Prea multi prosti peste tot,indiferent de carte…Bunica fara carte era mai înțeleaptă și inteligenta decât tineretul de azi…Sa fie de la poluare?
Putem sa o creditam pe dna M Popa cu buna credinta pt afirmatiile acestea? – NU. De ce nu “ a lansat” racheta asta cand era secretar de stat? Va spun eu. Nu putea. Nu voia sa si “rănească” echipa care i dăduse postul acesta. Bun! Atunci trebuia sa nu intre in echipa asta. Sau credea ca va schimba ceva? Nu. Nuci vorba. E vorba doar de un loc “căldut” pe bani publici. In rest, ce sa mai spunem de un stat care le fura copilaria elevilor inghesuindu le in viata “ clasa 0”, pe umeri ghiozdane grele cu carti “ necesare” nimanui, iar in clase profesori sictiriți de viata si care nu au cheile potrivite pt a deschide mintea si sufletele copiilor.
Buna ziua. Acestea sunt consecințele unei tâmpenii făcute de cei ce au aprobat înființarea claselor de gimnaziu la colegiile de renume. De atunci toate școlile de cartier au intrat in dizgrația părinților.Au înflorit meditațiile si presiunile pe elevii de gimnaziu care sunt terorizați cu pregătirea intensa . In plus , părinții trebuie sa alerge disperați prin orașe aglomerate ducând copii la cursuri , piezând timp prețios in trafic , producând aglomerație si poluare.
Adevărata problema este ca acei copilași din gimnaziu nu se pot ridica la nivelul de predare al unui profesor de la colegiu (liceu). Acest lucru nu l-au înțeles nici cei care au creat acest sistem și nu cu atât mai puțin îl înțeleg părinții. Metodele de predare difera de la gimnaziu la liceu .
Pentru acest învățământ creat de niste idioți nu va pot spune decât două cuvinte. Sunteți demenți!Aloo.. părinții… Aveți impresia că faceți ceva pentru copiii voștri? Va înșelați… Creați clienți fideli ai cabinetelor de psihiatrie sau într-un caz fericit angajat de unul cu 12 clase. Miliardari lumii nu au învățat în acest fel.
Vă rog să-i spuneți asta și domnului doctor academician Leon Dănăilă care “a mancat” cartea de mic. Asta nu l-a înnebunit, nu l-a trimis la psiholog. Ba din contră! Operează pe creier la 90 de ani.
CORECT!
Aici, in comentarii, dar si in minister(e) si inspectorate lucrurile sunt neintelese si amestecate ca intr-un ghiveci.
Clasa zero e o “gaselnita” nefericita. La 4-6 ani copiii trebuie sa fie cel mult la gradinita.
Clasele de gimnaziu la licee nu reprezinta o problema. Fiecare parinte care-si duce copilul la astfel de clase stie despre ce e vorba si isi asuma situatia. Sunt licee la care astfel de clase sunt chiar necesare/binevenite – de arte, sportive sau cu profiluri pt care sunt necesare aptitudini si cunostinte de un anumit tip si nivel, incurajate si dezvoltate/antrenate inca de la varste mici.
De ce se plange lumea de “concurenta” si “competitivitate” la varsta de 10 ani?? Unii copii nu au nevoie, dar altii sunt capabili.
Vreti sa-i mentineti pe toti in “cutiuta” limitelor varstei??
Avem nevoie ca geniile si/sau copiii dotati sa aiba sansa sa se dezvolte inca de mici, nu sa pluteasca permanent in supa mediocritatii.
Atunci de ce vă plângeți de clasa pregătitoare? Unul poate să scrie și să citească la 6 ani, altul nici la 9!
cât a fost secretar de stat, n a sesizat niste chestii?!
… sunt curios dacă ar fi rămas secretar de stat în continuare ce fel de replică ar fi avut… Cunoaștem profilul. Toate cele bune!
la clasa a V-a își duc părinții inconștienți copii la școală. Doamna Mihaela Popa este din Iași. In primul rand nu am să înțeleg aberația de clasele V-VIII adică de gimnaziu, înfipte la liceu. înainte de 90 nu aveam abominatia asta. Copii stăteau la școlile lor de cartier și prin clasa a VII-a porneau pregătirea pentru liceu, nu pentru evaluarea națională Au stricat tot sistemul cu reformele aberante. Văd că e totvlaudat Funeriu. Permiteți mi sa spun că a făcut clasa zero, iar beneficiile, după 8-10 ani sunt zero. Clar a rupt un an din ceea ce pentru noi s-a numit copilărie. Acești părinți, care din clasa II-a deja fac pregătiri suplimentare, clar sunt cazuri patologice. Mi-e milă de copii lor. Eu am un puști, e la o școală de cartier cla a 8 a. Fără o ora de pregătire a luat la toate simulările între 7-8 ceea ce mi se pare foarte ok, având în vedere aceste generația care a prins pandemia. 80% din colegi însă sunt in fibrilație din cauza părinților. îi vor la licee de top, deja ei sunt terminați de zecile de ore de preparatori ei alte zeci de ore de la școala, de zeci și zeci de probleme pe care multe cadre didactice le inventează, doar pentru a arata unora că fără meditații nu se poate. Înainte să dăm vina pe cineva, vina este comuna celor care conduc educația, apoi a părinților care intra în hora meditațiilor, perfecta pentru unii care își rotunjesc veniturile aberant. Ghinion.
OK si, dupa atata discutie, care e concluzia?
Cum sa incapa 500 pe 78 de locuri?!
E un concurs si raman pe cele 78 de locuri cei mai buni dintre ei!!
Nu-i obliga nimeni pe parinti sa-i inscrie, nici pt gimnaziu, nici pt alt nivel!
De fapt, eliminarea examenelor pt liceu, facultate etc a dus la plafonarea interesului pt invatare, la ideea ca “merge si asa” si ca “nu trebuie chinuiti copiii cu prea multa invatatura,” etc.
De ce la gimnaziu clasa a 9-a si de ce nu treapta la liceu dupa a 10-a, ca sa schimbe mediul un pic elevii, si sa mearga la lucru cei ce nu trec a 10-a?
Daca tot e pe propuneri asa fara explicatii, doar din fler si experiență
Mai exista si oameni zdraveni la cap in tara asta, prea putini, din pacate….
Bravo Mihaela! Inca mai exista speranta in educatie cu astfel de oameni. Pacat ca prea putine cadre didactice spun ceea ce cred.
Și totuși gângăvii nu sunt chiar așa de incompetenți precum par…ei doar nu se pot exprima,dar mintea le merge.Sa lăsăm totuși lucrurile măcar așa cum sunt, decât să ii lăsăm pe cei mici liberi sa se joace pe telefoane și sa se radieze împreună cu părinții și bunicii lor…Spor la învățătură copii și succes la examene!
E prea mult stres și pentru copii din ziua de astăzi. Toată lumea știe doar testări,testări și iar testări. Cum sa nu o iei razna?Lasati-i sa se joace ,sa crească sănătos și vor învață și carte cata vor și dacă vor după ce se mai măresc,lumea nu este facuta doar din intele tuali si nici doar pentru ei.La clasa 2 testare,la clasa 4 testare,la clasa 5 testare.Ati înnebunit, mă!!
GABI AI PERFECTA DREPTATE. PREA MULTE TESTE DEGEABA. LĂSAȚI COPIII SA SIMYTA COPILĂRIA. Nu uit e a scris un copil venit din Canada! A zis ,,Învățământul în România este foarte performan” caurrtaiaicisi căști ce a zis un copil nu un fost secretar de stat care nici nu prea se uita la ce zic profesori. Ca și Marian Stas care își da cu părerea care, a stat câteva luni consilierul ministrului și nu a predat o ora în învățământul preuniversitar formal și extra școlar!