Mihaela Popa, fost secretar de stat, cere desființarea Titularizării: Să ai 40 de ani, să fii Ministrul Educației și să păstrezi toate obiceiurile comuniste moștenite, asta înseamnă maximă incompetență

125.222 de vizualizări
Mihaela Popa / Foto: Agerpres Foto
Titularizarea trebuie anulată și înlocuită cu angajarea profesorilor direct de către școală, prin modalitatea decisă de fiecare unitate de învățământ, propune fostul secretar de stat Mihaela Popa. „Să ai 40 de ani, să ai șansa să fii Ministrul Educației fără să fi predat măcar o oră, să ai toată susținerea politică pentru o nouă Lege a Educației și să păstrezi toate obiceiurile comuniste moștenite, asta înseamnă maximă incompetență! Titularizarea este un examen învechit, supracentralizat, pe care nu îl găsiți nicăieri în lume și care a dus la starea învățământului de azi”, susține Popa, profesoară de Matematică.

Fostul secretar de stat în Ministerul Educației responsabil cu fondurile europene propune ca titularizarea, care este examenul național de angajare a profesorilor pe o perioadă nedeterminată într-o școală, organizat de inspectoratele școlare, să fie anulat.

„Soluția? Descentralizare! Definitivatul [examenul de intrare în cariera didactică, ce le permite absolvenților de facultate care iau peste 8 la definitivat să dobândească titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar și să avanseze apoi în carieră odată cu gradele didactice – N.Red.] să fie pe țară cu minimul 7 la care ești definitiv în învățământ. Apoi fiecare școală să își facă politica de atragere a resursei umane. În comunitățile dezavantajate împreună cu primarii, să ofere locuințe”, spune liberala Mihaela Popa.

Concret, fosta secretară de stat propune revenirea la soluția angajării și concedierii profesorilor prevăzută de fosta lege, Legea Miclea-Funeriu, care statua că profesorii nu mai trebuie angajați de inspectoratele școlare județene prin concurs național de titularizare, ci direct de către fiecare școală în parte, pentru ca directorii și consiliul de administrație al școlii să poată aplica un management profesional unităților de învățământ. Anularea titularizării și angajarea direct la școală a profesorilor, prevăzute de Legea Funeriu-Miclea, nu au fost puse însă niciodată în practică, Legea 1/2011 fiind modificată în 2014, înainte de operaționalizare, de către Guvernul Ponta.

Mihaela Popa o critică pe actuala ministră din același partid, Ligia Deca, pentru faptul că nu a predat în preuniversitar, Deca fiind lector universitar la SNSPA, fără grade de profesor sau cercetător. Dar și pentru faptul că a menținut titularizarea în noile Legi ale educației pe care le-a promovat în mandatul său și a dat noi puteri inspectoratelor școlare, deși Legea Iohannis-Deca prevede desființarea acestora.

Propunerea integrală a fostului secretar de stat din Educație Mihaela Popa:

„Să ai 40 de ani, să ai șansa să fii Ministrul Educației fără să fi predat măcar o oră, să ai toată susținerea politică pentru o nouă Lege a Educației și să păstrezi toate obiceiurile comuniste moștenite, asta înseamnă maximă incompetență! Titularizarea este un examen învechit, supracentralizat, pe care nu îl găsiți nicăieri în lume și care a dus la starea învățământului de azi! Noutatea în noua Lege a Educației e că rămâne la fel.

Atât timp cât lasă arbitrariul în a decide posturi titularizabile de 30 de ani, toată puterea este la inspectori. Și posturile vacante pe 1 an sau pe 2 ani, Inspectoratele Școlare Județene decid tot. Inspectorii sunt evaluatori, ei sunt președinți și vicepreședinți de examene, ei sunt mentori, ei sunt inspectori, ei decid unde se țin lecțiile deschise, în ce școli, cine asistă, cine pune nota la inspecție, tot ei sunt în comisii la titularizare. Rezultatul? Se vede lipsa resursei umane.

De ce continuăm așa?

În Iași, posturile titularizabile încep cu o cifră, adică sunt de la 0 la maximum 9, deși posturile vacante (libere) sunt de ordinul sutelor.

Doamna ministru este depășită total, a venit cu tam-tam că desființează ISJ-urile [măsură prevăzută de legea sa în vigoare astăzi, dar amânată chiar de Deca – N.Red.] și le-a desființat până le-a făcut și mai puternice. Inspectoratul Școlar Județean decide de anul ăsta viabilitatea unui post.

Cum văd eu situația? Ne-am întors exact cu 25 de ani în urmă, când începuseră a se face pași timizi spre descentralizare cu școli reprezentative, cu descentralizarea resursei umane și manageriale!

Acum totul e supracentralizat. Practic Consiliul de Administrație și directorul școlii nu au puteri nici manageriale, nici financiare și nici în domeniul resursei umane.

Soluția? Descentralizare!

Definitivatul să fie pe țară cu minimul 7 la care ești definitiv în învățământ. Apoi fiecare școală să-și facă politica de atragere a resursei umane. În comunitățile dezavantajate împreună cu primarii, să ofere locuințe.

Sunt tineri care de ani de zile dau examene, trec de birocrație, iau note mari și nu reușesc să aibă un post mai mult de un an, deși ne plângem că nu avem profesori. Cine pierde? În primul rând pierde elevul. Până nu vom avea curajul unei descentralizări reale către școală, nu se va schimba nimic în Educație.

Rectorul este ales de profesori, de ce directorul este «ales» de ISJ?

Profesoară de matematică, Mihaela Popa a fost secretar de stat în Ministerul Educației în mandatul deținut de liberala Monica Anisie, din septembrie 2020 până în februarie 2021, când poziția a fost preluată de Marina Manea, odată cu schimbarea Guvernului Orban. Anterior, Popa a fost senator PNL în perioada 2008 – 2016 și europarlamentar PDL în perioada 2007-2008.

Ministerul Educației este condus în prezent de liberala Ligia Deca, fostă consilieră pe educație a președintelui Klaus Iohannis și cea care a coordonat proiectul prezidențial România educată, transformat anul trecut în Legile învățământului Deca-Iohannis.

Citește și:
Oana Moraru, despre Titularizare: Recrutez profesori de peste 25 de ani. Nu vă imaginați ce dezastru vine acum spre școli. De ce nu vorbim despre asta? Pentru că dinspre școli radiază cel mai mare bazin electoral. Titularizarea distrage atenția de la cât de nepregătiți vin oamenii la catedră
Eliminarea examenului de Titularizare și angajarea profesorilor de școli, nu de Inspectoratele școlare, sunt recomandate României de către două rapoarte de expertiză ale OCDE, solicitate de Guvernul României și ignorate de conducerea Ministerului Educației

134 comments
  1. Descentralizarea peste tot în România a dus numai la haos și corupție !
    Doamna ori habar n-are ce vorbește ori are interese în direcția asta.
    Angajarea directă de către școli înseamnă angajarea pe șpăgi și nepotism.
    Din cauza unor astfel de idei a decăzut educația din Romania.
    Doamna ar trebui să știe că nivelul învățământului românesc era lângă al Finlandei în 1990, datorită calității educației din perioada comunistă.
    Acum după 35 de ani de capitalism sălbatic, Romania e pe locul 26 în UE la testele pisa și locul 1 la analfabetism funcțional.

    1. Titularizarea este binevenita. nu sunt de acord cu angajarea de catre scoala. Daca a luat odata peste 8 la examneul de titularizare mi se pare normal sa fie recunoscut acest examen de titularizare si cadrul didactic care doreste cu media de anul trecut sa participe la ocuparea posturilor vacante sa o poată face. Daca vrea o medie mai mare sa se poata inscrie la urmatorul examen de titularizare dar cunsoc un profesor care a luat 9,52, postul unde voia nu era titularizabil si peste 2 ani iar examen de titularizare si iar nu au fost posturi de fizica titularizabile in Iasi si tot asa…. Un criteriu de ocupare a unui post sa fie media anilor de studii universitare, media de la definitivat si media de la titularizare si abia aceatsa medie as zice ca este mai obiectiva

      1. Concursul pe post e concurs, nu examen. Nu e ca la bacalaureat.

        Sunt 4 posturi pe care le tot scot în Alba Iulia, s-a plâns inspectorul școlar de acolo că nu vin oameni, anul ăsta nici n-a luat nimeni de acolo măcar 5. Acolo e de dat concurs.

        Și da, sunt de acord că trebuia păstrată repartizarea la nivel de țară, ca a doua etapă, pe posturi rămase libere, dar numai în anul în care s-a dat concurs/s-a obținut nota respectivă de repartizare. Altfel comparăm mere cu pere.

  2. Desființarea titularizării e o propunere atât de ineptă, încât a adunat un număr record de comentarii, de peste o 120, față de altele care nu trezesc interese acute. Și nu atât propunerea în sine, care a mai apărut după 1990, cât argumentul pe care doamna profesoară de la Iași, fostă secretar de stat în Ministerul Educației, îl aduce în acest scop: titularizarea este o reminiscență comunistă!
    Mai întâi, două observații: prima, surprinzătoare pentru un fost demnitar, este aceea de a apela la unul dintre cele mai facile argumente de natură politică, deja răsuflat după atâtea decenii (se mai întâmplă și astăzi la unii colegi politici de-ai doamnei); a doua, ar fi fost de așteptat ca, în calitate de secretar de stat, să cunoască măcar câte ceva extrem de important și valabil din legislația românească anterioară.
    Astfel, încă din Legea lui Spiru Haret (1898), concepută marele reformator liberal al învățământului românesc, savant de renume, cu doctorat la Paris în matematică, apar noțiunile de titular și de suplinitor (articolele 22 și 32), menținute în continuare în toate legile învățământului din România până astăzi! Așa încât este regretabil că o astfel de propunere vine de la un profesor titular în învățământ, care a beneficiat din plin de această calitate, transferând-se la cele mai bune colegii din Iași. Mai mult decât atât, ca secretar de stat pentru învățământul preuniversitar, nu ar fi fost deloc rău să cunoască reformele esențiale întreprinse de un ilustru predecesor liberal. Din nefericire, în a cere „desființarea titularizării”, totul se limitează la o confuzie între viziunea clară a lui Spiru Haret, nutrită și aceasta din învățământul francez, și ideea fixă a ideologiei comuniste.
    Opinia respectivă conține și alte confuzii. Legea 1/2011 nu a întrerupt desfășurarea concursurilor de titularizare. Un hiatus lamentabil a fost între anii 1999-2001, când ministrul de atunci a aplicat acest experiment bulversant, de a se da concurs de titularizare/încadrare la nivel de școală, la date și cu subiecte diferite, întocmite de comisii proprii de evaluare. De regulă, într-o școală era un singur post didactic, pe care candidau 15-20 de profesori, cei respinși fiind pregătiți să participe ulterior la alte și alte concursuri. Au fost și situații în care unii directori au refuzat înscrierea unor profesori bine pregătiți (chiar foști olimpici), sub pretext că au profesorii lor.
    O asemenea măsură, contestată, cum se vede, de foarte mulți profesori, ar privatiza de fapt încadrarea școlilor, conducerile acestora devenind factotum, cu puteri discreționare. Iar ideea de a se desființa pur și simplu titularizarea (încadrarea pe durată nedeterminată) nu ar optimiza nicidecum activitatea didactică, ci ar crea o atmosferă de nesiguranță în tot sistemul, pentru profesori, oricât s-ar strădui să intre în grațiile șefului, putând oricând să vină un moment în care să-și piardă catedra, în favoarea vreunuia care își dorește, cum s-a mai și întâmplat, să obțină o catedră la o școală mai bună. De ani de zile, de prin anii 2000, se tot contestă noțiunea de titular și stau mulți la pândă în acest scop. Unii și au obținut astfel de posturi și catedre, prin schimburi de catedre între persoane pensionabile și rude sau cunoștințe apropiate sau prin pretransferări consimțite, preferențiale. S-ar instaura astfel un haos total. Foarte mulți profesori ar accentua atitudinea de laissez-faire, lăsând să se întâmple ceea ce se va întâmpla.
    Pe de altă parte, astfel de măsuri sunt total neconstituționale, încălcând principii ale Constituției României și legislația muncii, în primul rând cerințele de claritate, de previzibilitate a legii și de securitate juridică pentru cariera profesională, prevăzute de art. 1 alin. (5) din Constituție în componenta sa referitoare la calitatea legii, cât și în definiția noțiunii de securitate juridică din Decizia CCR nr. 454/2018 și Decizia nr. 1/2021.
    Am văzut că în ultimele zile au reapărut contestațiile la adresa conceptului de titularizare, de la mămici nemulțumite până la așa-ziși experți în educație cu minime competențe juridice. Să ne închipuim ce s-ar întâmpla dacă s-ar lua în serios „desființarea titularizării”. S-ar declara peste noapte desfacerea tuturor contractelor de muncă din învățământ? S-ar face tabula rasa încadrările din școli? Vor organiza noi concursuri directorii deveniți ei înșiși netitulari? Și pe ce criterii? Și cu evaluatori care și-au pierdut ei înșiși titulatura? Nu cumva cel mai tare act de pregătire profesională va deveni exclusiv carnetul de partid? Iar după haosul administrativ creat cine va mai pune lucrurile la loc?

  3. Mostenire comunistă? Doamna fosta secretara de stat sa se documenteze cum erau repartizati atunci absolventii facultatilor la catedra( sau in producție). Asemenea profesori a avut dansa la școală(titularizare la nivel național, grad definiv, grad 2 , grad 1(care erau capabili).

  4. Doamna EX secretar, pe dumneavoastra v-a angajat directorul in urma examenului dat la partid? Mai predati si matematica …

  5. Mu avem destule nulitati iresponsabile in invatamantul romanesc?Dovada rezultatele de anul acesta la toate examenele.Chiar in orasul meu o asa zisa profa a afirmat ca,, poemul Luceafarul este un roman”.Cate generatii de analfabeti vreti sa mai scoateti voi,cei din invatamantul romanesc? Cu examen de titularizare obligatoriu,avem nevoie de profesori buni pt copiii nostri.

    1. Ăla care te-a învățat să scrii sigur era un învățător dezinteresat. Iar după aceea, niciun profesor nu te-a mai putut îndrepta. Fă un bine lumii, nu te reproduce.

  6. Bună ziua. Eu sunt director de școală, dar nu sunt de acord cu eliminarea concursului național de titularizare, acesta fiind singura formă corectă de angajare din întreg sistemul bugetar.
    Faptul că lucrările sunt scanate începând din acest an și sunt distribuite aleatoriu, iar punctajul nu se mai introduce manual de către un operator care poate greși, sunt lucrurile cele mai bune și corecte posibil.
    Nu îmi doresc ca eu ca director să organizez concurs în școală, eu fiind titularizare prin concurs național, și nici legarea de post prin eliminarea detașării, pretransferului și completării normei, care ar fi urmarea eliminării statutului de cadru didactic titular al sistemului.
    Singurul lucru cu care as fi de acord este posibilitatea sancționării și desfacerii contractului de muncă de către CA-ul școlii, pentru cadrele didactice care nu-și îndeplinesc sarcinile de serviciu, sau care au probleme comportamentale, și credeți-mă că sunt astfel de persoane care nu au ce căuta în sistem.

    1. Cum doamnă, pe profesorii cu probleme sa ii concediem și pe elevii cu probleme ii fidelizam?Nu e dublu standard?De ce pentru unii muma și pentru alții ciumă?Nu ii băgăm mai bine la dezalcoolizare, la dezintoxicare etc?Ii lăsăm pe drumuri?

    2. buna ziua copilul meu a primit la examenu de corijare 4.80 de ce nu i sa acordat alea 20 de sutimi pentru a trece ca este clasa a 11 su se putea da aceasta șansă daca puteți sa îmi raspundeti

  7. Când am văzut titlul, ca ar exista o infima speranța sa se schimbe sistemul si în România, mi-a sărit inima de bucurie! Uite ma, o șansă! Dar! Un mare dar! Profesorii nu vor asta din ce vad în comentarii! Nu vreți pentru ca nu știți cum e fără…

    Și majoritatea menționați ca asa nu e pe pile. Inspectoratele sunt pila de baza, apoi directorii unităților, politicieni, primari, preoți, etc.!

    La Bistrița costa 2000 de euro un post la o școală “bună” prin 2013. Postul titularizabil se scotea și baga când voia inspectoratul, locul ti-l dădea după plic, înălțimea tocurilor sau ochii frumosi. Deci, cu asa sistem, ziceți ca e mai bine? Pentru cine?

    1. Noi nu trăim într-o bulă. Și mai putem și învăța din greșelile altora. Există nenumărate rețele sociale unde profesorii din țări diferite comunică – acolo unde școala angajează direct, profesorul nu are niciun control asupra situației sale. Predă ce i se spune (inclusiv tâmpeniile creaționiste pe care le vor ultra-habotnicii), face toate hârțoagele fără sens care i se cer, este suspendat și/sau dat afară la bunul plac al managerului (care de regulă nu e profesor, dar numără fiecare cent ca să dea profit).

      Asta vrei pentru România?! Pentru câteva mere stricate aruncăm tot sistemul la gunoi?

      Tu ai idee în ce țară trăiești? Există corupție peste tot, acum vrei să întindem boala la absolut tot sistemul, pentru că ai auzit tu de un caz pe undeva, deci toate sunt la fel! Ultimele șanse de a intra în sistem ale celor care chiar nu au în spate PCR ar fi șterse dintr-un foc. Hai să vedem cum ar fi să fie cum vrei tu – noi vedem deja asta în alte țări. Tu, în naivitatea ta, ai impresia că se va face spre binele tuturor, nu pentru binele celor ”aleși”.

      Dacă s-ar face cum vrea Popa și cum vrei tu, EXACT așa cum descrii ce s-a întâmplat (probabil) la Bistrița se va întâmpla în fiecare școală, pentru fiecare post!!

      Terminați cu naivitatea asta păguboasă, dacă sunteți adulți în lumea reală!

  8. Pilele doamnei Popa M. nu au luat peste nota 7 la titularizare? Întreb și eu… oricum nu am treabă cu catedra.
    Nota la examen artă cât de bun este aspirantul la postul de profesor. Este corectă o angajare în baza unui examen corect. În fața directorului nu va mai conta doar calitatea intelectuală. Dacă școala se va subordona intru totul primarului, consiliului de administrație, atunci să vezi performanță.

    1. Țin să te corectez.
      Nota la titularizare arată cât de bun este camdidatul la a învăța, repeta și reda niște lucruri care nu au nici o legătură cu ceea ce se face la clasă.
      Un profesor bun se vede în clasă- dacă e liniște la oră, dacă elevii au rezultate la concursuri, dacă știu lucruri din ce explică la ore, cum înțeleg ei ce li se explică etc. Ori mota la titularizare nu arată nici unul din aspectele astea.
      Școala românească e o glumă. Ți se spune de la inspectorat să-ți faci ora interesantă va să nu aibă ei plângeri după aia. Când au oricum i se dă dreptate elevului. Vom ajunge “departe”…

      1. Si ar trebui ca profesorii sa nu aiba habar ce sa faca la clasa, sa se uite in stele si sa ghiceasca in cafea metodica. Tin sa va informez ca se sustine lectie la clasa la titularizare. Doriti angajarea pe pile sau spaga a unora fara studii. Directorii de scoli sa fie stapani. Examenul sa se dea in conditii de campanie electorala, o parte la vedere, cealalta pe furis, iar notele sa fie in functie de numele candidatului. Eu propun sa se dea examen la varsta de 8 ani pentru a vedea daca mai exista cei 7 ani de acasa si sa trimita atat copiii, cat si parintii lor din nou in clasa I sau la cursuri de bun-simt. Nu mai respectati nimic pe lumea asta, aplaudati multumiti la injuraturile copiilor, va bateti joc de tot ce se poate, LA SCOALA!

        1. Oricine preda știe ca e liniște în clasă etc etc dacă sunt copii educați și nu făcuți la beție. Și aiureala ca …repeta,reda etc etc.Pai și ce faci,nenicule,la clasă?Floricele ,cerculeț?. Da,la examen este muuuult mai greu decât ce faci la clasă, asa este,dar de aici pana la “discursul” matale ,e cale lunguță.

  9. sunt abuzuri făcute și de unii directori… mutam autoritatea de la inspectori la directori … este clar … se dorește eliminarea oricărui control … sa nu se mai facă școala chiar deloc… ce prostii grosolane!

  10. Fapt:
    1. Titularizarea este un examen care permite profesorilor fără pile și bine pregătiți să obțină un post bun.
    2. Dacă directorii (… și primarii) vor face angajări, cei mai mulți o vor face pe pile. Asta e clar !!!
    Soluție:
    Nu desființarea inspectoratelor…ci OBLIGAREA acestora de a scoate la concurs posturile cu statut de TITULARIZABIL !!! … și doar în cazuri excepționale cu statut de netitularizabil ( suplinitor).
    În prezent – în mod nejustificat – sunt extrem de multe posturi de suplinitor… și extrem de puține de titular.

  11. Desființarea examenului de titularizare ar fi catastrofală pt. învățământul românesc.
    Directorii ar angaja pe cine vor vrea ei, nu pe criterii de competență ci pe altfel de “criterii”.
    Să nu ne comparăm cu școlile din alte țări – democrația noastră este tânără, de numai 3 decenii și ceva, nu este consolidată.
    Se cunoaște că dna fost secretar de stat nu cunoaște deloc învățământul din Romania, este pe dinafară, și nu știu cum a ajuns într-o așa funcție, o astfel de incompetentă!
    Victoria P.

  12. atunci sa vezi haos, cand directorasii vor deveni dumnezei si vor decide angajarile…deja decid dar inca mai au frica de ceva…

  13. titularizarea este examenul profesorului care-și dorește o catedră la o unitate de învățământ mai bună , oare faptul că sunt vai de mama lor o mare parte dintre aceștia care vin la catedră pentru partea pecuniară iar nivelul de predare lasă de dorit … titularizarea pe post și retribuirea în funcție de performanțele reale nu artificiale ar trebui să fie litera de lege .

    1. Da, da, singurul criteriu ar trebui să fie nivelul de rudenie cu primarul sau apropiații primarului.

      Cât despre cei care vin în sistem pentru plată – pentru ce ar trebui să vină? Pentru a se sacrifica pe altar? Dar nu vii d-ta să te sacrifici, ca exemplu? O să-ți facă cineva, cândva, o statuie, să aibă și porumbeii pe ce să se…

  14. NU VREM DESFIINȚAREA EXAMENULUI DE TITULARIZARE!!! Este un examen corect cu proba practică și scrisă! Directorul pe ce bază poate să angajeze apoi? …Răspunsul este clar!!!

  15. Habar nu are ce spune…Va dați seama toți profesorii ăștia cu 2 cu 3 la titularizare sa fie angajați de primari și de directori…chiar nu știe de corupția și nepotismul din România?! Pe ce lume trăiește?!

  16. noul ministru trebuie:
    – să reintroducă studiul istoriei românilor;
    – să elimine studiul istoriei evreilor;
    – să micșoreze orele de matematică.

    1. Le publicăm, dar sunt foarte multe și nu suntem o redacție cu 100 de oameni (deși am vrea), nici măcar cu 10. Ne cerem scuze dacă uneori durează un pic mai mult. Mulțumim pentru mesaj!

  17. concluzia….profesorii angajați de școală este competenți și elevii vor fi “tobă de carte”….iar profesorii angajați cu note de 10 de la titularizare, transparent și public….este incompetenți…..deci nu știința scoate elevi buni….ci “fața și talentul”.

  18. D-na Popa dorește introducerea sistemului “nihil sine pilă”, ce atâtea examene și carte, să lăsăm directorii să angajeze tot felul de nulități pe criterii numai de ei știute. Examenul de titularizare este obligatoriu pentru o corectă departajare a candidaților și elimină arbitrarul din procesul de selecție a cadrelor didactice.

    1. Chiar cred ca nu va fi asa.
      Școlile dacă vor un renume și o clasificare mai înaltă vor trebui sa angajeze profesori care sa aducă rezultate elevilor și implicit aceasta va genera căutarea scolii pentru studii.
      Lucrurile ar putea sa scârțâie ani de zile pana sa ajungă pe făgașul concurentei ideale iar atunci vor putea primi fonduri de la ministere în funcție de rezultatele de clasificare.

      1. Ba chiar așa va fi. Școlile nu vor nimic, ele-s niște instituții conduse – ca și în prezent – de animale politice. Pe ăia nu-i interesează meritocrația sau rezultatele reale, ci fațada de școală de renume, că aia aduce bani.

        Restul – poți să crezi dumneata ce vrei, realitatea demonstrată de 35 de ani e că în România nimeni nu vrea meritocrație.

        Pe aia cu fondurile date de la minister în funcție de rezultate – nu cred că ești chiar așa neinformată. Sau dacă ești, caută de te informează.

  19. Principial poziția exprimată de Mihaela Popa este pertinentă și, teoretic asta ar trebui să fie o măsură în stare să resusciteze (termen adecvat realității) învățământul românesc. Tragedia este că atât la nivel de administrație locală cât și la nivel de unități de învățământ probitatea profesională cât și probitatea morală a celor aflați la decizie este de-a dreptul îngrijorătoare. Asemenea competențe , precum cele de principiu , acordate acestora ar duce spre un dezastru ținând cont că acum suntem , încă , “doar praf” . O spun cu responsabilitate și ca fiind preocupat din anii ’90 de problematica învățământului , o perioadă din rațiuni politice iar apoi exclusiv ca părinte și ca cetățean interesat de evoluția vieții sociale. De bine de rău inspectorii ăia ,chiar “luft inspectori” , au criterii de apreciere exersate și cu toată intervenția politicului și a veresiei nu permit accesul loazelor cu diplomă Cum va aprecia un primar , fost el cizmar și azi doctorand în șireturi tradiționale , calitățile unui dascăl de astronomie ? Sau , un consiliu profesoral al unui liceu de muzică , va avea discernământul și obiectivitatea , cunoștințele în definitiv, de a aprecia un profesor de informatică ? . Ministerul învățământului ne dă o probă de “competență” maximă ca nefiind în stare să respecte propria inițiativă sau să își exercite atribuțiile cu maximă celeritate cu deosebire în zonele vulnerabilizate și aflate în colaps.
    Prăbușirea și negarea unui sistem de învățământ anterior , cât se poate de politizat și mistificator ce e drept, dar respectând încă principii de organizare venite de la Spiru Haret , punerea în loc a unor discipline total paralele specificului național și a unor metode ce exclud disciplina necesară studiului și atitudinea învățăcelului față da dascăl își demonstrează efectele . Exemplele împrumutate de la sisteme de învățământ aparent performante nu au decât a rostogoli haotic cutume și percepte ce nu sunt specifice nouă .
    Este de luat în seamă aserțiunea , de fapt intenția doamnei ex secretar de stat , chiar este necesar a se insista asupra unei nevoi de reformă , doar că aici coroborarea unor rațiuni venite din interiorul sistemului cât și din afara sa este o condiție .

  20. SUNT PROFESOARA DE 20 DE ANI.NU DORESC DESFINTAREA EXAMENULUI DE TITULARIZARE.FARA TITULARIZARE DIRECTORI I SI VOR ANGAJA AMANTELE SI VOR ANGAJA PE SPAGA SI BANI ALTI PROFESORI.(DACA VEI DA DIRECTORULUI BANI TE VA ANGJA CA PROFESOR).CONCURSUL DE TITULARIZARE DACA RAMANE DA POSIBILITATEA SA SE ANGAJEZE SI PROFESORI CARE NU VOR SA DEA SPAGA.

    1. Aia ar mai lipsi,sa fie angajați profesorii de către directori (adică de către primari, in realitate).Am ajunge de râsul curcilor iremediabil 😡

    2. Dumneavoastra sunteti profesoara copiilor nostri, in Romania? Ati sustinut examen de titularizare si ati promovat? Daca raspundeti cu “da”, avem cu totii o problema si poate ar fi bine sa mai cititi, sa mai scrieti, sa mai invatati ceva ce v-a scapat chiar in clasele primare! Putere minima de as avea, de maine, ba nu, de azi, nu as admite ca un educator, invatator, profesor, sa vina in fata copiilor fara sa stie sa citeasca si sa scrie corect, ba chiar caligrafic! Mi-e dor de dascalii adevarati, cei dedicati acestei nobile misiuni!

  21. Am citit comentariile doar pentru a observa reactia profesorilor. Frica. Va intreb cum se cheama profesorii dintr-o scoala generala/liceu in care toti absolventii au luat note sub 4 la evaluarea nationala/bacalaureat? Cum au ajuns acei copii sa termine scoala? Ce calificativ depsebit merita profesorii acelei scoli? Cum pot fi ei “recompensati” pentru acea performanta?
    Titularizarra inseamna un examen trecut cu 8 cu care primesti salariul toata viata fara frica de somaj.
    Pentru unii, stiati ca medicii si farmacistii fac cursuri in fiecare an dupa care dau examene si trebuie sa stranga un anumit numar de puncte pentru a putea profesa in continuare?
    Chiar daca si-au luat rezidentiatul si dreptul de libera practica.
    Nu plangeti, nu va fie frica. Luati-va de piept cu coruptia si schimbati sistemul din interior. Sunteti cei mai in masura, dar nu va cred.

    1. Un om inteligent se teme întotdeauna de proști. În special de proștii ajunși la putere.

      Și mai ales de proștii care-s prea proști ca să-și dea seama cât de proști sunt.

      1. Da, dar se pare că pe ultima sută de metri,se vrea implementarea,, lucrului bine făcut,, de la Cotroceni…vai de noi și de urmașii noștri.

    2. Examenul de titularizare este util. Elevul mai tb sa și învețe dacă vrea sa ia un examen. De multe ori profesorii sunt obligați sa umfle notele elevilor ca să nu lase jumate de clasa corijenta. Apoi mai este presiunea părinților care de fiecare data dau vina pe profesori. Cat despre creditele pe care cadrele medicale tb sa le adune intr-un an cu ce ajuta în mod real calitatea actului medical? Sunt tot atâtea de cazuri de malpraxis câți elevi nu sunt capabili sa treacă un examen.

      1. aveti dreptate Medicii au cerut sistem de ocupare posturi similar cu cel al profesorilor Oare de ce? Doamna care scrie articolul- cer scuze- e rupta de realitate…

    3. Ma bucur ca ați simțit “Frica”.Da,ne e o frica de corupție mai rău ca lui Ucigă-l Toaca de tămâie. Cât despre acei profesori eu i-as nu-mi martiri.Ce material genetic trebuie sa fi avut hahalerele de nici de un 5 nu au făcut rost!!Vai,vai,vai!!

  22. Titularizarea este singurul concurs la care nu funcționează pilele, doar în modul de repartiție! Îmi amintesc cum s-au afișat posturi dimineața, apoi, că prin farmec, au dispărut! Nesimțirea inspectorului de specialitate, care, pt. a fi sigur că nu vin la timp la repartiție, pentru a-și pune pilele pe poziția mea, mi-a dat o oră falsă! Noroc că am mers în dimineața respectivă devreme tare, și la afișier specialitatea mea avea o altă oră, mult mai devreme decât cea pe care inspectorul susținea că se vine ! Niște golani aserviți ce și-au băgat tot familionul pe posturi bune, sigure, cu norma întreagă la o singură școală/ liceu! Noroc că am avut nota mare, am luat prima concursul de titularizare, dar era un singur post în Iași pe disciplina desen. Să se desființeze inspectoratele, căpușele inutile să dispară!

  23. Comentarii de ” fosta” plina de ura și invidie la adresa ” actualilor”.Susține doamna titularizarea la nivelul scolii de către director și CA. Nu știe doamna ca directorii și CA iau și aceștia mita pt.titularizari? Nu cred ca nu știe.Nu e naiva, doar a fost directoare,știe cu ce se mănâncă.Mai critica doamna, inspectorii, numiți politic.Dar dumneaei cum a ajuns sa lucreze în minister? Nu tot cu sprijin politic? Iar sprijinul politic cum l- a obținut? Dar, deh, paiul din ochiul altuia îl vezi mai repede decât parul fin ochiul tău,iar strugurii dint acri.Foarte acri când nu ( mai) ajungi la ei.

  24. buba ziua!
    stimata d-na Popa, pe.timpul comunismului era repartiție guvernamemtala.
    profesorii titulari- au învățat pe.branci pt acest examen.
    Au dat admitere la.facultate și multe examene.
    prof de azi, unii dintre ei, au depus dosar pt a întra la.facultate.
    Nu trebuie sa se desființeze titularizarea-este un.concurs de angajare pe.un post, asa cum.este în orice domeniu.
    colegii cu note.mici, sa învețe. celor.cu note mari-felicitari.

  25. Păi atunci directorii devin niște dumnezei. Oricum au ajuns directori de liceu să fie învățători , iar directori de școală gimnaziala, educatoare,singurul criteriu fiind dovada că sunt membrii de partid și pilele. Inspectorii sunt și ei membrii de partid, în speță a celor aflați la guvernare. Vai de el sistem de învățământ! Dar dacă ii și dai o asemenea putere unui director, care este din start un corupt din moment ce a venit prin astfel de mijloace, vei umple școlile de profesori analfabeți. Poate că asta se și dorește. Oricum profesorii au fost dintotdeauna niște obedienti

  26. sunt profesoara, lucrez de 20 de ani in invatamant si nu doresc desfintarea titularizarii.
    sa se dea examen.nu vreau sa ajungem si in invatamant ca sa fie angajarii pe bani ,pe spaga (sa se dea bani directorului ) sau directori sa angajeze amantele.

  27. O bătaie de joc in sistemul de învățământ!!!!S-a ajuns ca directorii să nu mai respecte curricula, să nu se mai studieze materia din curriculă!!!!Nimeni nu mai verifică ce trebuie de verificat!!!Inspectoratele sunt ca și inexistente, nu se amestecă…haos total…Dacă ii lasa pe directori sa angajeze vor anjaja doar familii în învățământ!!!Să nu faca ore si plece in excursii in timpul anului scolar!!!
    Titularizarea este pentru oamenii seriosi care invata si mai cred că si colegii lor sunt la fel ca ei , ajunsi prin examene cinstite!!!Viata dovedeste altceva….dezastrul din invatamant….

    1. Titularizarea este obligatorie. Nu poți lăsa școala la mâna unor directori și prof. din Consiliul de administrație, adesea la mâna unor primari, cei mai mulți azi, absolvenți ai unor facultăți, terminate fără a ști sau pricepe nici titlul lucrării de licență. Nu ajunge o primărie plină de famiglia titularului ales prin vot, cu angajați care au terminat facultăți până la60 de ani, să mai avem și în școli mai multe asemenea specimene? Fiți pe pace, că și așa își bagă primarii coada în școli,cu cât sunt mai neșcoliți corect. Degradarea învățământului a început din 1990,când erau Titularizate și 4 cadre pe același post, când portarii, reprezentanții elevilor, părinților etc, alegeau directori de școală. Despre răzbunări și note de plată achitate, e penibil pt intelectuali.
      Atât, deocamdată.

  28. Sunt de 34 de ani in sistem și nu am dat niciodată șpagă! Nu înțeleg de unde aceasta convingere că toți directorii sunt șpagari și toți profesorii sunt corupți! Am dat de doua ori titularizarea, prima data am picat cu 6.85, a doua oară am luat cu 9.50! Nu am dat niciodată nimic! Titularizarea are rostul ei,dar, sunt multe chichițe ,mai ales cu formarea claselor,care este incerta, cu nr de elevi, cu nr de clase,abandonul,etc!Este un subiect care trebuie dezbătut cu multa seriozitate! Sute de tineri vor să fie educatori,învățători,prof de lb.romana sau limbi straine dar la specialități evo lipsa de prof calificați ,ff mare! Acest lucru se întâmplă ptr că noi școlarizăm la facultăți,….spuneți dv.cum!

    1. tocmai de aceea, titularizarea face o selecție. sa presupunem că 30 termina știi te ale educației, într-o promoție.Toti aceștia dau titularizare, dar iau peste 5 sau 7 doar jumătate dintre ei, restul, nu
      prin urmare nu profesează. Asadar, acest examen face o selecție. cine va garanta că va exista această selecție daca angajările vor fi lăsate la mana unui director(numit de partid în cele mai multe cazuri) și al CA-ului său? M-am titularizat prin examen national cu nota maxima, a fost singura mea șansă să ocup un post titularizabil și să fac ceea ce îmi place, deși nu am fost pila nimănui, sper ca și alții bine pregătiți și muncitori să aibă această șansă!

  29. Dna.este rupta de realitate. Faptul ca recomandarea are la baza justificarea ca este o masura comunista. demonstreaza lipsa de gandire si viziune. Im virtutea unei astfel de gamdiri au distrus tot ce a fost bun. Progresul, stimata dna.fost s.d.s. tine de meritocratie., de masuri adoptate in directa consultare cu academia, asa cum s a facut merey in societatea romaneasca, chiar comunista.
    Faci parte din curentul care promoveaza prostocratia. Tacereq e de aur…mai bine taceai. ca yite ce prostii ai debitat. Nu nai aveti simtul masurii, rusine sa va fie. Ati distrus tot ce a fost bun in scoala romaneasca. Reforme, masuri nebunesti…principii de tot hazul…vacante ciudate…chiar de ski. Bai sunteti nebuni. mergeti intr un sat izolat din tara asta, cu copii necajiti. care n au habar de ski. Vizionari in educatie de rahat. cei mai prosti ministeriali ai educatiei de cand exista Romania.

  30. chestia asta este cu doua tăișuri:
    1. se angajează prof.competenti
    2. se da drumul cu duiumul la pile
    A fost un an când s-a procedat așa -era ministru Marga- și la cel mai căutat liceu din urbea mea s-au angajat numai pile . A fost mare scandal, dar așa a rămas.

  31. Nu sunt de acord cu desființarea titularizarii.A avea definitivat în învățământ înseamnă să ai dreptul sa profesezi definitiv,însă a fi titular pe un post e cu totul altceva.Sa nu fugim de examene ci sa trecem prin ele arătând că suntem capabili sa fim acolo,pe o funcție de profesor,educator, învățător sau maistru,care impune respect. Legat de ceea ce se întâmplă cu procedura,cu inspecțiile la clasă sau cu probele practice la acest se concursuri,aici ar mai trebui umblat.Spre exemplu la Neamț ,evaluatorii la proba practică sau la inspecția la clasă,nu primesc adeverințe sau decizii că ar fi participat la așa ceva .Probabil că inspectorii sau directorii isi însușesc aceste documente ca și cum ar fi participat dânșii la așa ceva

  32. Asta mai trebuie, ca directorii să angajeze🤦. Cei mai mulți corupți, vedem cum acordă preferențial diverse prin școli.
    Daca nu ești in stare să iei un 7 la examen, asa comunist cum o fi, ce spune asta despre învățământ?! Fără titularizare, se duce chiar de râpă totul…

  33. Parca discutia era sa se desfiinteze inspectoratele, aceste cozi de topor ale pnlului. Mult rau a facut acest partid invatamantului.

  34. Dacă desfiintezi și ultimul examen corect din România unde ajungi? Poate doamnă și dorește pilangii în sistem…..

    1. Dna.este doar profana… adica n are habar de nimic din ce inseamna realitate in sistemul romanesc de inv. A dat cu bata in balta din momentul in care a invocat trecutul comunist. in virtutea unor vizionari de tipil asta…de tot rasul, ce a fost bun in sistemul politic trecut au stricat. Este dovada certa a incapabilitatii de a intelege nevoia unui invatamant meritocratic. stie ca s directori numiti politic sau cu concursuri…obtinute?
      care nici la catedra n ar trb.sa fie., ca a devenit scoala un sistem al.nonvalorilor prin meritoprostia promovatq? avetingroja de ce este in minister…subsecretari, consilieri care nu stiu ce e ala registru matricol. Apare asa cate o pupaza atotstiytoare doar sa arate ce???? prostia, lipsa de viziune.? Baaaaai nebunilooor avem cel mai inalt for intelectual si cultural al acestui popor- Academia. Nici comunistii pe care tu ii blamezi…ca e la.moda, nu ca ai acea ceva de spys, nu adoptau o reforma, un plan fara consultarea creierelor luminate ale poporului. Bine ca va avem pe voi…nebuni si prosti, exponenti reali ai prostocratiei.

      1. Bravo ! Atata timp cat va fi învățământ de stat, cadrele didactice nu vor fi angajate de scoli pt competență .In mediul rural primarul și consilierii își vor recompensa obedientii. Concursul național de titularizare este singurul care mai oprește intrarea celor slabi în învățământ. În școli cine decide competența unui candidat la post? Numai necalificați, primarul, prof de mate pt post de română, directorul școlii, etc. Teoria, suna bine, practica , nu! Consultare publică, nu din birou.

    2. Doamna este ruptă de realitățile învățământului. Cum poate un absolvent de universitate să îndeplinească toate cerințele școlilor la care ar dori să lucreze? Titularizarea este un examen corect . Nu trebuie desființată.

  35. Aceasta “doamna” doreste ca in invatamant sa se instituie pe deplin PILA de partid cum este in toata societatea “esuata”.
    Titularizarea este independenta profesorului,ce nu poate fi dat afara de specimenele din politica! Se pare ca se doreste ca sa se distruga tot!Si asa nu pori sa avansezi daca nu esti membru sau ai epoleti.
    Distrugeti tot fete si baieti de la partid si UM.
    Ma gandesc cum o fi ajuns madama in functiile pe care le-a avut! Cine stie castiga!

  36. dragă doamna Pop, lăsați titularizarea și definitivatul sa stea in capul mesei ! Asta e singura posibilitate pentru obținerea unui post de profesor ,fără să dai șpagă la director.

    1. Nu stiu ce este si cine este,nu lucrez si n am lucrat in invatamant,dar daca sunt multi ca dumneaiei care fumeaza ce nu trebuie este clar de ce avem atatia analfabeti functionali si de ce rezultatele la examene sunt dezastruoase.

  37. Ar fi culmea sa se renunte la titularizare-singurul examen serios si fara suspiciuni de “aranjamente”! Adica vrea aceasta “doamna” sa ajungi sa dai mii de euro la directori sa intri in invatamant si atunci o sa predea cei cu bani, care poate nu ar lua nici 5 la titularizare? Sa faca bine sa ia exemlu si sanatatea si sa se dea examen exact ca in invatamant pentru a ocupa posturile din spitale. Nu cred ca domnii care ne conduc si onor domnii politidti nu stiu ca doar pentru un post de asistent se cer 10 000 de euro. Cat o fi pentru un medic???? A luat cineva vreo masura impotriva managerilor spagari? Evident ca nu. Se pare ca se vrea ca si in invatamant sa se ajunga la aceeasi sitiatie.DOAMNE FERESTE!

  38. Doamna sa vine sa predea intr-o scoala , fara sa fie tifular , si sa depinda de director. Doamna, vreti sa faceti haos in sistem? Cum adica sa stam la mana directorilor, cum apreciaza el , dupa care criterii? Nu veti mai avea profesori. Nimeni nu poate sta , asa ,in tensiune, pana la pensie, am, nu am post. Cel mai bine isi face treaba cel care stie ca nu mai sta cu securea deasupra capului, asta daca e profesor adevarat, daca nu e, nu isi face treaba nici cum! Mergeti in alra parte sa dati indicatii comuniste!!! Dvs sunteti cea care e comunista sefa!!!

  39. Examenul de titularizare este un examen corect. Eu am învățat 2 ani de zile ca să-l iau. E un examen de maturitate pentru un profesor și are o valoare enormă prin faptul că are loc la nivel național. Restul sunt povești. Medicii sau cei din justiție, poliție, finanțe dau examen în fiecare an? Probabil că doamna vine cu idei de inspirație europeană. Dacă vrem un sistem puternic, altele sunt lucrurile de schimbat.

  40. Ba să se mențină examenul de titularizare, profesorii trebuie să dea un examen unic, centralizat. Daca e sa se schimbe ceva, sa se publice situatia reala a posturilor titularizabile, nu renuntarea la examen, e o ineptie ce spune dna ex secretar de stat. Cum adică, sa merg sa ma ploconesc pe la directori? de ce? Si daca directorii au alte afinitati, pt alte persoane, poate mai slab pregatite decat mine, cum facem?

    1. Eu am lucrat în multe instituții de învățământ. Dintre toate, am întâlnit 1 singur director corect, care nu era corupt și nu susținea incompetenții.
      Nu îmi place acest examen de titularizare, cu subiecte care nu au nici o legătură cu realitatea din teren, cu persoane care corectează subiectiv, cu situația atât de întâlnită de a obține o notă mare și să nu ai unde să mergi, fie pentru că nu sunt posturile scoase la concurs, fie pentru că directorul unității nu te vrea pe tine acolo etc …
      Eu aș umbla la toate acestea, le-aș schimba (cu ajutorul consultărilor publice!) și aș menține acest examen, singurul care îți mai poate garanta independența față de director și preferintele lui, dacă chiar ești un om competent. Pentru că, dacă vom ajunge să depindem de directori în fiecare an, sigur nu se va mai putea rezista în sistem!

      1. Examenele de titularizare sunt extrem de importante!
        Unii ce visează noaptea cred că așa arată realitatea.
        Aș umbla puțin la modul în care se fac angajările, numirile din minister, inspectorate. Sunt de fapt cei care care nu sunt conectați la realitatea din școli.

  41. AR trebuie desfiintat acest Communist Ex.asa zis National De FAPT UN Examen communist singular Tara din UE in care COMUNISMUL MAI PERSISTA DUPA 35 ANI SUNTEM NOI ROMANII ,

  42. Nu de la directori pleacă problemele. ISJ-urile lasă să se înțeleagă așa dar de fapt problema pleacă de la ISJ. Cum să își impună punctul de vedere directorul daca este evaluat de inspectorat??? Directorul nu are niciun cuvânt de spus, el executa ce ii spune inspectoratul inspectoratul. O descentralizare ca in privat și apoi să ceri performanță ar fi soluția cea mai bună. Oare de ce nu s-au desființat inspectoratele??? Suveica trebuie sa meargă mai departe….Soluția este descentralizare și depolitizarea învățământul românesc.

    1. În general, se acoperă unii pe alții și sunt mana in mână când vine vorba de “negociat” posturi. Sunt cazuri și cazuri. Sa desfintezi acest examen asa-zis comunist și să dai exclusivitate directorilor și inspectorilor sa angajeze personal in școli e o bătaie de joc la adresa unora care chiar merita sa ocupe un loc într-o școală, dar nu sunt pilele nimănui. Și dacă acum li se pare unora că învățământul este in deriva, să vadă după o astfel de măsură cum e. Am întâlnit și directori de școală integri, care apreciază profesorii buni și încearcă să mențină un echilibru, am întâlnit și inspectori școlari care încearcă să facă și ceea ce e corect. Dar sunt prea putini ca sa schimbe ceva. Cum zicea cineva pe aici, democrația noastră e încă cruda, ce funcționează în Occident, ca procedura de angajare in instituțiile publice, nu funcționează în statele Est -europene măcinate de mica și marea corupție postcomunistă.

  43. Ferească Dumnezeu! Cum să se scoată titularizarea?! Oricum, majoritatea directorilor se umplu de bani în fiecare toamnă, deoarece țin ore “pe dreapta” și își aduc neamurile și prietenii, ulterior intregindu-le normele! Atât mai au profesori o titularizare! Dacă o neica nimeni ca această cucoană, vine și anulează titularizarea, o să vedeți școli de tip sultanat😀 Are loc de muncă doar cine vrea “sultanul”
    Ce să spun, bine că sunt în prag de pensionare și nu voi mai suporta mult timp ideile dejectoare ale unor habarniști 🙏🏻

  44. titularizarea la nivel de unitate inseamna punga de bani si pile la director !
    Hai sa fim seriosi !

  45. Dar ce ziceți dlor,.că sa dai de gradul 1 trebuie sa te pregătești atâția ani cu inspecții la ore că în final să susții examen national.Si diferență de la un grad la altul este de 500 de lei.De ce atâta rigoare în învățământ și în primarii și în cele subordonate se da o lucrare pt a trece de la un grad la altul.Directorii de școli sa susțină un concurs nu sa fie propuși de partid

  46. Stimata doamna,

    Titularizarea e singura șansă de a întra în sistem pentru un profesor care nu are pile. Daca doriți o schimbate, actualizați programa pentru examen, dar nu veniți cu idei ,,comuniste”.

  47. Nu ar fi rău să se titularizeze cu definitivatul dar…repartizarea sa se facă automat ,ca la EN.Bagi 20-30 de opțiuni și unde ai medie obții postul.
    Descentralizat frumos.Fara sa mai treacă posturile prin mana latifundiarului de inspectori și company…

  48. Invatamantul nu mai este de stat! Incatamantul este al familiei care pompeaza bani in meditatii!
    Vom ajunge in societate la urmatorul paradox:
    – cei buni vor pleca pt salarii mai bune afara;
    – cei care raman vor solicita salarii si mai mari pentru a presta aceeasi munca;
    Cine pierde?! Cetateanul platitor de taxe si impozite?
    Administrația din Ro nu mai poate fi reformată! Statul supravietuieste numai prin experiența generatiei 70-80!

  49. Se vede ca doamna care face aceste afirmatii , habar nu are despre ce este vorba in sistem.
    Sunt respinsi la transfer titilari cu vechime , de catre directori , in favoare pilelor de partid , primari si alte functii , adusi de pe bancile unor facultati modeste , dar cu note mari …

    Daca pana acum mai aveau bietii copii de la cine sa inteleaga o matematica , acum , HAOS.
    GHIVECIUL din capul asa zisilor pseudoprofesori , ve fi transferst in capul bietilor copii.
    Te mai intrebi , de ce parintii aleg sa i mediteze ?
    Pai daca directorul are facultate de agronomie , si tot EL DECIDE cine trebuue sa predea matematica , atunci este clar , ca ne aflam pe mosia de kegume a directorukui.

    Dna SECRETAR DE STAT !
    Din ce partid veniti ?

  50. Ce a făcut această fost secretar de stat?! Suferă că e la stadiul ,,de fost” și se se trezește vorbind! Da, directorii să transforme școlile în moșii! Doamne-ajută că e fost! Titulatura de fost e boală grea!

    1. Exclus!
      Deseori vedem persoane cu nota 2 sau 3 la Titularizare ce obțin in toamnă nota 9 sau 10, la nivel de școală.
      Dacă s ar sesiza DNA ul ?

  51. Doamna asta nu are nicio rusine.
    Nu era ea presedintele comisiei de educatie din senat si a negociat cu Cati Andronescu sa scoata referirea la titularizare in scoala ca sa faca pe plac sindicatelor?
    Scatofagia e alegerea ei, nesimtirea sa spuna ca ii miroase gura a flori o caracterizeaza…dar sa ii oferiti tribuna cand nimeni nu se uita la ea…chiar nu va inteleg. Preluati fara sa verificati… vremea noua din Vaslui?

  52. parcă acum nu fac directorii și prepușii lor toate măgăriile posibile!!!

    uitați-vă la matei Basarab, la finlandez la București… e mai rău ca pe vremea comuniștilor

    asta mai lipsea!!! să le iei și ultima urmă de independență a profesorilor, independență și autonomie pe care tocmai examenul de titularizare le-o dă

    1. Asa este!E mai rău ca pe vremea comunistilor!Nici în cele mai negre coșmaruri nu as fi văzut atât corupție și fără nicio rușine, ca și când e un drept al lor și si-l apară. De filme de groaza ,nu alta!

  53. Cea mai mare prostie debitata de cineva pe masura. Titularizarea sa ramana titularizare, definitivatul sa ramana definitivat cu subiecte elaborate la nivel national si corectate de profesori din domeniul respectiv. Daca se ajunge la deciderea titularizarii de director, atunci vor fi numai pilele in sistem care, de regula, sunt cele mai slabe cadre didactice si am o gramada de cunostinte in acest sens incat pot sustine cu tarie acest lucru. Daca vrea sa faca un bine, sa nu mai fie pusi niciunul politic, nici directorul si nici inspectorul ca sa nu mai fie pe mana. Lectiile de titularizare se tin in institutiile in care directorul pupa cel mai bine mana inspectorului, ambii pusi politic. Examenul ala fals de directori a fost fix apa de ploaie. La interviu a fost favorizat si a trecut doar acel cadru didactic sustinut politic care nu avea habar de subiecte si cunosc si aici destule cazuri. Scoateti prostia aia de viabilitate si puneti mana si cereti situatia tuturor posturilor direct la minister ca are ministerul atatia secretari si subsecretari adjuncti, generali etc. si comparati numarul total de posturi cu planul de scolarizare propus si atins cu un an in urma, iar acolo unde apar nereguli, sa fie aspru sanctionati directorii si decazuti din functii. Ati mai putea face un bine cadrelor didactice, aplicand pentru programe elaborate de cadre didactice din sistem si nu apeland la profesori universitari care n-au habar de realitatea din sistem si umfla programele cu multa pedagogie si multe opere fara sens si multa bibliografie ca sa le cumpere profesorii din preuniversitar cartile deloc ieftine. Eu nu imi amintesc sa fi invatat la gradinita poezii de Nichita Stanescu sau povesti de Mihail Sadoveanu ori de Caragiale. Astea se predau la liceu si la gimnaziu. Faceti programele cu cap si nu mai puneti atat accent pe memorarea de informatii care se predau doar de profesorii universitari la facultate la cursuri. Scoateti tampenia aia de examen de gradul II cu muuulta pedagogie si materie fara folos corectat de profesorii universitari care n-au nici macar o zi de activitate la catedra ca invatatori, profesori pt. gimnaziu si liceu sau educatori si mai au si o gramada de pretentii la limbaj pedagogic. Profesorii mai au si ei familie, ei nu predau pedagogia aia la clasa daca nu sunt profesori de pedagogie, sunt oameni profesorii si nu roboti sa memoreze atatea prostii. Si gradul 1 cu sustinerea unei lucrari ca la licenta, dizertatie, doctorat, alta ineptie. In loc sa ne focusam pe ceea ce conteaza, pe activitatea la clasa, noi stam sa scriem carti si baliverne, dar asa se intampla cand suntem condusi de toti incompententii.

    1. De când nu ați mai dat examenul de titularizare? Cunoașteți colegii de 40-50 de ani care dau de 10 ani titularizarea cu note peste 7 dar fără să fie titulari? Nu desființarea este necesară ci desființarea repetării lui și legea unei titularizări pe normă și nu pe școală cum este acum.

    2. de acord, mai puțin cu a nu exista gradul 1. Așa se detașează cei care mai citesc ceva pentru o lucrare de cei care nu vor sa mai citească nimic după definitivat. Da, gradul 2 scos.

    3. conduși de incompetenți, corupti, ticalosi…
      mi- e scârba de ce e acum învățământul românesc .

  54. Nu ai făcut nimic bun și acum te-ai trezit las-pe doamna ministru E singura care mai mișcă câte ceva.

  55. D-na Mihaela Pop vreți ca posturile sa se ia pe pile și șpăgi ce director va angaja pe competente.Nu mai veniți cu expresia vremea comunistă. Pintre lucrurile care erau bune învățământul. Uni ca dv l-ati dărâmat.Capacitatea sa se susțină la majoritatea materiilor ,bacalaureat la toate materiil în funcție de liceu nivel de dificultate.Au ajuns elevii din cls XII sa mai învețe la doua materii si multele altele sunt problemele.

  56. vocala e Dna asta de când nu mai e in minister …car a fost acolo,nu am auzi de ea! Are tot soiul de idei, un Gigi contra perfect!
    nu,Dna,sa se păstreze titularizarea,oamenii au muncit pentru ea! scoateți posturile dosite și mai scurtați și mandatele de prin inspectorate …sunt unii acolo din 90….

  57. Nu pot decât să spun că doamna asta s-a cam stafidit în minister.

    Cum se face că oamenii care și-au strâns bani (ei știu cum) pentru trei generații, din ”salariul de la stat” nu au alte planuri decât să distrugă orice șanse pentru toți ceilalți?!

    Fără stabilitate nu poți să-ți faci planuri nici pentru un credit pentru casă, cum crede madam asta că un om plătit așa cum sunt plătiți cei din învățământ își permite un credit dacă nu știe dacă mai lucrează în doi-trei ani de acum înainte, pentru că stă la mâna directorului pus politic (preferabil de partidul doamnei care vorbește mai sus)? Sau vrea să aducă sclavi pe plantație, dacă știi că postul tău ține de cât de bine te afli cu directorul, îi faci sluj și îi dai și niște parandărături, ce faci? Ții la principii și-ți pierzi locul de muncă, sau te apleci și supraviețuiești?

    Femeile astea au trăit vreodată din banii lor, în medii în care n-au avut servit totul pe tavă? Mi se pare că nici ea, nici Deca, habar n-au pe ce lume trăim noi ceilalți.

  58. Foarte bună abordare, din păcate însă oamenii care știu, pot și sunt dedicați educației, nu sunt neapărat pe placul politicienilor, iar în România politica este deasupra a toate. Descentralizare s-a inițiat în România, acum 20 de ani, desigur, timid ca orice început, s-au obținut bani pentru un proiect Phare, în pre-aderare pentru formarea directorilor în management organizațional, inclusiv management financiar, dar … centralizarea e boală grea și e clar că e aleasă această soluție păguboasă și învechită doar pentru controlul sistemului, prin oamenii care îl formează. Sindicatele, pe vremea aceea se opuneau desființării titularizării, în forma în care încă se derulează – centralizat.

    1. titularizarea este foarte buna, bine că măcar la asta s au opus sindicatele …ar fi devenit școlile o jungla și un tărâm al pilelor ,stimata d-na Paloma…directorii lăsați să angajeze pe cine vor??? ferească dzeu…și așa se cred stăpânii plantațiilor, veșnici în funcție și nemuritori …NU desființării titularizării!!!

    2. Nu știi ce spui, d-nă. Prin 2008 sau 2009 a existat un sistem de școli ”reprezentative” unde se dădea concurs direct în școală, exact în sistemul propus de Popa. Ce crezi că s-a întâmplat? Au ocupat posturi (prin școlile bune) DOAR pilele politice apropiate de conducere (din școală și din inspectorat, ca să fie clar).

      Tâmpeniile astea au fost făcute deja, hai s-o facem la fel în toată țara, nu? Chiar ne luați de proști.

    3. Datorită faptului că mergem să dăm examen de titularizare, mai avem șansa să ne titularizăm ,unii dintre noi. În toate școlile unde am fost pe detașare la cerere , am întâlnit comportamente ilegale ale directorilor tineri ,care – ți spuneau în față că : ,,orele astea erau pentru titularii școlii, pentru plata cu ora .N- ați găsit în altă parte ? Ce comportamente au în timpul anului , țipă la tine când fac orarul și alte mizerii de te doare capul , hărțuială pe față
      La pretransfer , colegă cu doctoratul a luat 6,5 la inspecția la clasă,ca să nu i se dea orele. Liceu slab cu 5 ore scoase la pretransfer cere 2 ore de inspecție la clasă. Dacă n- ar exista inspectoratul , noi ,cei fără pile , nu ne- am titulariza niciodată. Și acum există în baza de date de anul trecut,profesori care s- au dus cu ore luate la Inspectorat ,la sală și directorul i- a spus că nu primește profesori din afara școlii, că așa e regula la el în școală. Și nevasta directorului ,care lucrează în altă școală,fiind în CA ,e la fel de coruptă și se comportă urât cu noii veniți care predau materia ei , pentru că cucoana vrea orele la plata cu ora .Ce păcat că n- a fost denunțat, el și alți corupți de directori

      1. Stai puțin!Și nimeni nu face nimic?De ce nu va duceți cu camera ascunsă?Nici nu e nevoie de televiziune,difuzezi totul pe YouTube etc.

    4. Desființați facultățile care scot numai rebuturi!
      Desființați Ministerul Educației!
      Desființați inspectoratele!
      Desființați școala, că oricum se face degeaba!
      În 34 de ani nu s-a construit nici măcar o școală care să aibă sisteme de răcire și de încălzire moderne. În 34 de ani ați distrus laboratoarele școlare în loc să le dotați!
      Așa că nu mai contează titularizarea dacă există sau nu.
      Participăm la curse de formula 1 cu un Logan luat la mâna a doua.
      Așa că, oricât de buni ar fi profesorii care intră în sistem, nu au cum să performeze. Exemplele bune sunt doar izolate.
      Dacă totul ar fi bine pus la punct, titularizarea ar fi obligatorie pentru că stabilitatea e crucială în orice activitate.
      Acum e stabilitate doar pentru prostie.

  59. Dacă scoți titularizarea și lași la decizia școlilor, atunci dărâmi cu totul sistemul de învățământ. Angajarea se va face pe pile. Măcar examenul național mai dădea șanse reale, dar așa…

      1. pentru cine nu învață poate e cum zici. Doar cei note mici de 2 și 3 pot fi de acord cu desființarea titularizarii. Cei care au acest examen luat prin muncă știu ce înseamnă și nimeni nu poate luat un drept constituțional. Ii dăm în judecata.

  60. Câtă ipocrizie! Directorii aduc pe cine doresc la pretransfer. Sunt județe în care posturile de la stat se dau pe bani. Justiția doarme. La spital pt o intravenoasa te înțeapă de 5 ori cel puțin. Nu ii e rușine doamnei să vorbească! Titularizarea e singurul examen la care un nepilos poate prinde un post.

  61. Definitivatul a urcat de la 6 la 8 prin coborârea nivelului de dificultate al subiectelor și scoaterea materiei….socialism științific și pedagogie .
    Zice doamna că sunt posturi,dar parcă era vorba să se reducă numărul de ore pe săptămână…Se mai gândește cineva la elevi?

  62. Sa nu uitam ca directorii sunt cei care țin posturile ascuns ca X și Y sa aibă norma dubla,norma dubla care nici nu e făcută pentru ca nimeni nu poate preda atâtea ore doar ia banii și ii împarte cu directorul.Si voi vreți legalizarea acestei practici?Si asa fac ei ce vor ,asta mai lipsește!

    1. Să angajeze școala?
      Acum este plin de pile și cumetrii dar dacă dai unui director dreptul de angajare atunci doar familia și prietenii lui vor fi veșnic angajați în școală, directorul ales de profesorii pe care i-a angajat el?
      abia atunci va fi ruină totală școala din România…
      Cred că asta se urmărește…

  63. Sa lase directorii de capul lor?Pai și asa sunt abuzuri.Mai bine învăț pana turbez decât sa intru în măgăriile lor.NU.Examenul e sfânt.Definitivatul ar putea ajuta la echivalarea acelei inspecții la clasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, către lotul olimpic de matematică al României: Indiferent unde veţi învăţa în viitor, atunci când consideraţi că se cuvine, să vă întoarceţi acasă / Guvernul va dubla alocaţia zilnică a fiecărui elev participant la olimpiade naţionale, anunță prim-ministrul

Prim-ministrul Nicolae Ciucă a anunţat că Guvernul va dubla alocaţia zilnică a fiecărui elev participant la olimpiade naţionale şi va majora valoarea premiilor pentru elevii care câştigă olimpiadele la acest…
Vezi articolul

DOCUMENT De ce a eliminat Ministerul Educației, în anul 2000, examenul de admitere la liceu, testare pe care astăzi o vrea înapoi: este „o repetare inutilă a examenului de Capacitate și o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”

Ministerul Educației, care se pregătește acum să implementeze „reforma” admiterii la liceu prin introducerea unui examen suplimentar pentru elevii de clasa a VIII-a, a justificat renunțarea la admiterea la liceu…
Vezi articolul

Politicienii legiferează ca la piață, în Senat, pentru admiterea la liceu a elevilor. De ce examen pe 50% din locuri? Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: A fost decis de Camera Deputaților, nu pot să dau studii pentru cei 50% / USR s-a retras de la dezbateri

Un examen de admitere la liceu, pe lângă Evaluarea Națională, va fi introdus în noua lege a Educației, pentru 50% dintre locuri. Prevederea a rămas în actuala formă a proiectului…
Vezi articolul