„Mi-e teamă că vom fi obligați să acceptăm un număr prea mare de elevi care vor repeta, vrând-nevrând, anul școlar”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință online organizată de Newsweek. Acesta s-a referit astfel la pierderile suferite de elevii care nu au avut acces la educației și care acum, odată cu creșterea ratelor de infectare în tot mai multe localități și intrarea acestora în carantină, trec din nou la școala online sau întrerup școala cu totul.
„Din păcate trendul epidemiologic, vedeți, ascendent. Tot ce-am putut noi obține am fost să avem prezență fizică pentru aceste ore de recuperare, atâta vreme cât nu se intră în carantină.
Până la pragul de infectare de șase la mie. Acum, cu localitățile care depășesc acest prag de infectare ne vedem, în educație, puși cumva cu spatele la zid, dacă îmi permiteți o expresie non academică, și nu știu cum vor putea fi recuperate aceste pierderi.
Și cu acest program de educație remedială erau de extrem de greu de recuperat pierderile, pentru că ele sunt neuniform repartizate, diferă de la zonă la alta, de la o școală la alta, de la o clasă la alta și chiar de la un elev la altul, depinde ce posibilități materiale, dar nu numai… Și atunci, pierderile fiind atât de mari, mi-e teamă că vom fi obligați să acceptăm un număr prea mare de elevi care vor repeta vrând-nevrând anul școlar”, potrivit lui Sorin Cîmpeanu.
Cîmpeanu a spus în cadrul conferinței că nu susține repetarea anului școlar, ca decizie pentru întreg sistemul de învățământ. Pe 17 martie ministrul spunea că oricine poate repeta anului școlar, dacă nu merge la școală și dacă nu promovează și că nu a luat niciodată în calcul varianta înghețării și/sau repetării anului școlar.
Cîmpeanu a spus atunci că sunt puține clase care au cursurile suspendate, adică 216 clase din cele 136.000 de la nivel național, din cauza cazurilor de infectare cu noul SARS-CoV-2.
Vineri, pe 19 martie, deja erau în carantină 85 de localități. Vedeți aici lista ratei de infectare în fiecare localitate din România și scenariul în care funcționează școlile.
Foto: gov.ro