Mesaj comun de solidaritate cu profesorii, lansat de organizațiile elevilor, studenților și tinerilor: „Statul român este dator să își asume responsabilitatea” pentru situația salariilor din educație

3.411 vizualizări
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), Consiliul Tineretului din România (CTR) și Consiliul Național al Elevilor (CNE) își exprimă, într-un mesaj comun transmis marți dimineață, solidaritatea cu cadrele didactice din România și organizațiile lor sindicale și își exprimă sprijinul față de revendicările acestora.

În ziua în care sunt programate noi manifestații de amploare ale cadrelor didactice, ANOSR, CTR șI CNE spun că “statul român este dator să își asume responsabilitatea” față de situația salariilor din învățământ și să ia o decizie “strategică” în acest sens, în condițiile în care “un salariu al unui profesor debutant, în valoare de 2.400 RON, este deconectat de realitatea socio-economică a anului 2023.”

Organizațiile își afirmă convingerea că reforma reală a învățământului nu poate fi efectuată fără o alocare corespunzătoare a resurselor financiare ale statului, iar educația de calitate se poate construi doar pe baze economice solide, apte să motiveze cei mai buni absolvenți să aleagă funcția didactică”.

ANOSR, CTR și CNE solicită, totodată, respectarea prevederilor care tocmai au fost adoptate de Parlament și alocarea a 15% din bugetul național către educație, “având în vedere iminența intrării în vigoare a legilor educației”.


3 comments
  1. Ar trebui ca profesorii să fie foarte bine plătiți!Mai bine ca politicienii!!!Școlile să devină un mediu sănătos și atractiv pentru tinerii absolvenți de facultate!!!Elevii să vină cu drag la școală!!!Programa școlară să fie clară,benefică și copiilor și societății!Astăzi școala face mai mult rău decât bine!Este un mediu toxic pentru toată lumea!Învățământul în veșnică schimbare,a devenit nociv și distructiv!Nu înțeleg de ce doar politicienii trebuie să o ducă bine și restul societății să fie la limita subzistenței!Cred că ne-ar fi mai bine fără U.E. și fără clasa politică!!!Noi ,părinți și bunici,susținem greva celor din învățământ!Așa nu se mai poate!!!Vrem demnitate pentru ,,dascăli”,pentru școli și elevi!Vrem ca un elev să învețe în clasă ceva folositor în viață și societate și să-și facă singur temele nu sprijinit de părinți!Suplimentar se poate pregăti fiecare după putință și dorință!!!Azi,și profesorii și părinții dar mai ales copiii sunt încărcați peste măsură cu atribuții și informații balast!!!

    1. Foarte bine ce spuneți. Și au bătut joc de învățământul asta, nu au schimbat nimic în bine, doar vacantele le au tot sucit, când ce era mai important a rămas la fel. Suntem conduși de atâția ani de niste incompetenți.

    2. Mare dreptate aveți! Dacă ar fi și profesorii întrebați despre ce se poate schimba în programa școlară și dacă am avea un guvern competent și dacă s-ar mai introduce și niște examene de admitere serioase la liceu și la toate facultățile poate că lucrurile ar sta altfel. Mediul școlar în care copiii își petrec o parte din timp trebuie mult îmbunătățit. Inclusiv colaborarea între școală și părinți ar trebui îmbunătățită substanțial.
      Cred ar trebui mai multă înțelegere între români pentru că țara asta e la pământ și doar câțiva o duc bine. O bătaie de joc asupra tuturor. O lege a salarizării se impune. Și nu numai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doi soți, procuroare și judecător, au dat în judecată Colegiul Național Iași pentru că fiul lor a primit nota 1 la Muzică / Părinții susțin că nota 1 se acordă pentru fraudă, iar profesorii spun că e meritată dacă elevul nu scrie nimic în lucrare

Claudia Monica și Marius Cătălin Palaghia, părinții unui elev în clasa a VI-a au depus la Tribunalul Bacău o acțiune în care au chemat la bară Colegiul Național din Iași,…
Vezi articolul

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul