Memoriu al părinților de la Colegiul German “Goethe” din București pentru susținerea cadrelor didactice, trimis către Ministerul Educației și ISMB de o lună și jumătate, fără niciun rezultat / Două profesoare s-au retras de la clasa respectivă

Colegiul German Goethe / Foto: INQUAM Photos - George Calin

Într-un memoriu trimis încă din ianuarie către Ministerul Educației, majoritatea părinților unei clase susțin cadrul didactic de la Colegiul German Goethe din București acuzat că ar intimida un elev de la clasă pentru că nu face meditații cu acesta, potrivit docmentului primit pe adresa redacției. Părinții au transmis poziția lor în privința situației de la clasă și susțin că mama elevului ar face presiuni asupra mai multor profesori pentru a îmbunătăți notele copilului său. Între timp, în scandalul de la Goethe două profesoare au renunțat deja la clasa respectivă.

Amintim, de vineri, 1 Martie, Colegiul German Goethe are o nouă conducere după ce cele 3 directoare și-au dat demisia săptămâna trecută, a doua oară, fără să prezinte oficial motivele. De precizat că în luna ianuarie, Corpul de Control al Ministerului a făcut verificări la Colegiu în urma acuzațiilor aduse de un părinte că un cadru didactic ar „desfășura meditații cu elevii de la clasă și l-ar intimida pe un elev ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”. A doua zi după control, întregul personal al Colegiului a protestat acuzând presiuni.

Majoritatea părinților unei clase a Colegiului German Goethe din București au trimis o scrisoare de susținere față de cadrul didactic acuzat de un părinte că l-ar fi intimidat pe copilul său pentru că ar fi renunțat la ore de limba germană de la un centru privat la care profesorul este administrator. De fapt, părinții susțin că elevul, al cărei mame a făcut plângerea, a fost dat afară de la centrul de cursuri particular, nu forțat să facă meditații.

În scrisoarea trimisă pe 23 ianuarie 2024, Ministerului Educației, Inspectoratului Școlar al Municipiului București și Forumului Democrat al Germanilor din România, părinții reclamă la rândul lor faptul că părintele respectiv a făcut presiuni asupra mai multor profesori atunci când copilul său a luat note “mici” la diverse discipline.

“Suntem totodată extrem de îngrijorați de situația care ne-a fost adusă la cunoștință, privind demisiile celor 3 directori ai școlii în contextul controlului recent al Corpului de Control al Ministerului Educației, și solicităm autorităţilor abilitate, analizarea sesizărilor, depuse de părintele petent, în mod echilibrat și particular, fără a generaliza la nivelul celorlalți elevi din clasă și chiar la nivelul școlii situația relatată, și în consecință, luarea măsurilor adecvate astfel încât conducerea CGG să fie asigurată în continuare de către aceeași echipa directorală”, este concluzia scrisorii.

Între timp, cele trei directoare ale Colegiului German Goethe din București și-au dat demisia săptămâna trecută, iar două profesoare au renunțat să mai predea la clasa respectivă.

Amintim, Corpul de Control al Ministerului Educației a făcut verificări la Colegiu în perioada 15 -17 ianuarie, la nici o lună de când a făcut sesizarea la Ministerul Educației, așa cum reiese din raportul Corpului de control, obținut de Edupedu.ro.

Până la data publicării acestui articol, 4 martie 2024, părinții nu au primit nici un răspuns de la niciuna dintre instituțiile de mai sus unde a fost trimisă scrisoarea.

Părinții au spus că de fapt, mama elevului care acuză cadrul didactic că i-ar intimida copilul a reacționat pentru că elevul fusese dat afară de la centrul particular unde cadrul didactic este administrator și desfășoară ore, dar care “nu urmăresc programa școlară românească pentru materia de limba germana, ci dimpotrivă, se desfășoară cu materiale și cărți din Germania. Prin opiniile exprimate, părinții au confirmat clar faptul că notarea la clasă este obiectivă și corectă”, mai scrie scrie în scrisoare.

“Mama elevului a considerat ca fiul său este afectat profund din punct de vedere emotional, întrucat s-a considerat exclus de la centrul de limba germană unde ii
plăcea foarte mult să participe alături de colegii lui de clasă, context în care, mama sa, a considerat de datoria ei să intervină, atât prin prezenta personală la școală, cât si ulterior prin sesizările depuse”, mai scrie în memoriu.

De asemenea, părinții acuză mama în cauză că face presiuni la adresa mai multor profesori pentru ca copilul său să aibă note mari. “Părinţii prezenți la ședință, au confirmat că au cunoștință de situații, relatate de către copiii lor, cum că mama elevului s-ar prezenta frecvent la școala pentru a „discuta cu profesorii în situatiile în care elevul a fost notat cu note sub 10 sau 9, și au mentionat că dezaprobă ferm această practică prin care
a fost perturbată activitatea la clasă a cadrelor didactice. Mama elevului a precizat în replică faptul că a venit la scoala “doar de 3 ori” și speră ca relațiile vor reveni la normal”, se mai arată în memoriu.

Scrisoarea trimisă de părinți către Ministerul Educației, Inspectoratul școlar al Municipiului București și Formului Democrat al Germanilor din România:

Sursa: Scrisoarea trimisă către Ministerul Educației de părinții unei clase din Colegiul German Goethe din Capitală
Sursa: Scrisoarea trimisă către Ministerul Educației de părinții unei clase din Colegiul German Goethe din Capitală
Sursa: Scrisoarea trimisă către Ministerul Educației de părinții unei clase din Colegiul German Goethe din Capitală
Informații de context

În data de 18 ianuarie 2024, cele trei directoare de la vremea respectivă ale Colegiului German Goethe din București și-au dat demisiile în bloc, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunță colegiul într-un comunicat. Profesorii și personalul nedidactic din Colegiu au informat părinții că se solidarizează cei trei directori și declanșează un „protest, în care vom asigura supravegherea la clasă a elevilor, fără evaluare sau predare de conținuturi didactice”.

Cele trei directoare s-au răzgândit și au revenit pe funcții în data de 2 februarie, în contextul apropierii perioadei de examene, a declarat atunci pentru Edupedu.ro purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Elena Ștefan.

Apoi, pe 28 februarie, la nici o lună distanță cele trei directoare și-au dat demisia din nou, fără să anunțe motive oficial, iar de vineri, 1 Martie, Colegiul German Goethe are o nouă conducere: noul director al Colegiului “Goethe” este profesorul Sebastian Stoica, iar cele două directoare adjuncte sunt Alina Suciu și Fabiana Vîlcu, potrivit surselor Edupedu.ro. 

Corpul de Control a fost trimis la Colegiul German Goethe la nici o lună de când părintele unui elev a făcut reclamații că un profesor ar fi abuzat emoțional de copil prin acte de bullying, după ce ar fi întrerupt meditațiile cu acesta.

În urma concluziilor prezentate în raport, ISMB a declanșat o inspecție generală ce urmează să fie făcută la Colegiul German Goethe din Capitală. “Inspecția generală se va desfășura conform calendarului cuprins în Graficul unic de monitorizare și control al ISMB – an școlar 2023-2024”, a spus pentru Edupedu.ro, purtătorul de cuvânt al ISMB, Elena Ștefan.

Măsuri propuse de echipa de control a Ministerului Educației

În urma raportului corpului de control al Ministerului, obținut de Edupedu.ro, se recomandă cercetarea disciplinară a directoarei Colegiului, Rodica Ilinca, printr-o comisie la nivelul Ministerului.

“Comisia de control propune constituirea, cu celeritate, a unei comisii la nivelul Ministerului Educației, care să aibă ca obiectiv verificarea măsurilor interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea si combaterea fenomenului de bullying, având în vedere faptul că echipa de conducere de la nivelul Colegiului German „Goethe” nu a prezentat niciun document cu privire la modul în care gestionează situații semnalate privind violența psihologică — bullying”, scrie în raportul Corpului de control al Ministerului.

De asemenea, se recomandă deschiderea unui dosar penal pe numele cadrului didactic, profesor de limba germană: “Sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria sectorului 1, cu privire la suspiciunea de încălcare a prevederilor art. 297 din Codul Penal (Legea nr. 286/2009), cu modificările şi completările ulterioare, de către cadrul didactic la Colegiul German „Goethe” din Bucureşti, prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de firma la care este administrator”, potrivit documentului.

Citește și:
UPDATE Directoarea Colegiului German Goethe din București, Rodica Ilinca, și-a dat din nou demisia, confirmă ISMB
Directoarele Colegiului German Goethe din București rămân în funcții. Inspectoratul Școlar București: Au revenit asupra deciziei de a demisiona / Cele trei directoare își anunțaseră demisiile, susținute de profesori care acuzau „atitudini umilitoare“ la care i-a supus Corpul de Control al ministrului Deca
Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii
Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”
Protestul profesorilor de la Colegiul German Goethe încetează, anunță Ministerul Educației
Exit mobile version