Mediul academic să susțină mentalitatea și inițiativa antreprenorială în rândul studenților – recomandarea unui studiu despre antreprenoriat sub impactul Covid-19, realizat de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai

119 vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Beneficiile antreprenoriatului trebuie să fie transmise mai clar de către mediul academic, mediu care să se concentreze pe construirea mentalității antreprenoriale în rândul studenților – aceasta este una dintre recomandările formulate într-un studiu realizat de un grup de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai și publicat în revista științifică Eastern European Economics a editurii Taylor&Francis, studiu ce vizează impactul pandemiei Covid-19 asupra inițiativei antreprenoriale în România.

Studiul cercetătorilor de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB transmite o serie de recomandări pentru mediul academic, dar și guvernamental pentru susținerea antreprenoriatului în perioada post-Covid. Obiectivul cercetării este, potrivit unei prezentări transmise miercuri de UBB, acela de „a oferi o analiză detaliată și multi-dimensională a principalilor factori determinanți ai intenției antreprenoriale într-un context global perturbat de pandemia de Covid-19, pornind de la faptul că nu există modele standardizate de identificare a factorilor care influențează decizia indivizilor în direcția alegerii unei cariere antreprenoriale”.

  • Potrivit studiului, mediul academic ar trebui să facă eforturi pentru a-i identifica pe indivizii cu abilități antreprenoriale și de a-i sprijini în dezvoltarea de noi afaceri. Iar „din perspectivă managerială, acest aspect se traduce prin proiectarea și implementarea unor programe de formare a personalului, menite să pregătească profesorii și să le semnaleze importanța încorporării acestor aspecte în discursurile și practicile educaționale”. 

În ceea ce privește guvernele, analiza citată spune că e nevoie ca acestea să formuleze măsuri solide și eficiente în două sensuri – acela de susținere a afacerilor existente, mai ales a celor mici și mijlocii, respectiv să asigure supraviețuirea lor în momente critice, asemenea recentei crize Covid-19, prin sprijin legislativ și fiscal.

UBB despre studiul prezentat (care poate fi consultat aici):
  • „Originalitatea acestei lucrări științifice constă pe de o parte în fuziunea unor modele teoretice și empirice care să permită o mai bună înțelegere a principalilor factori determinanți ai intenției antreprenoriale, fiind introduse canale inovative de interacțiune între variabilele testate, iar pe de altă parte, în evaluarea impactului pe care o criză majoră, precum recenta criză sanitară, l-ar putea avea asupra intenției antreprenoriale în România.” 
  • „Rezultatele obținute în urma acestui studiu consolidează rolul fundamental pe care factori precum atitudinea, dezirabilitatea, fezabilitatea, auto-eficacitatea percepută și eficacitatea colectivă îl au asupra intenției antreprenoriale, susținând rezultatele cercetărilor anterioare și evidențiind totodată și numeroase implicații majore în plan instituțional.”

3 comments
  1. Cine să îi învețe să devină antreprenori?!? Niște bugetari (cei mai mulți jalnici) care HABAR nu au despre antreprenoriat??? (BTW – să aduni șpagă de la studenți nu e biznis, e altceva)
    Dar e bine că faceți studii și spuneți cum se face. Fără ele moare antreprenorul român, își bagă degetele-n ochi! No, Babeș – Bolyai, etalonul :)))

    1. Pot să îi învețe cei mai buni de pe bursă, BANI pentru început de unde iar, din pomul cu bani?

      Hai să fim serioși, niciun antreprenor nu are succes fără BANI, indiferent care-s ideile grozave pe care le are. Unul care vine dintr-o familie săracă, n-are sistem de PCR în spate și nimic de amanetat ca să obțină un împrumut la bancă are ZERO șanse de reușită. Restul sunt povești de adormit copiii.

      1. La ce răspuns ai dat nu am nicio îndoială că ești un antreprenor de mare succes, și nu un bugetar care nu poate înțelege cum e aia cu afacerile… Stai jos, ai 4!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
începerea școlii, predare bilingvă

Școala ciuruită de zile libere, punți, săptămâni altfel și verzi, module cu multe vacanțe sau o oportunitate pentru ca elevii să aibă parte de o altfel de învățare? Analiză cu experți, părinți, profesori și elevi

Vacanțe mai dese cumulate cu zilele libere legale, cu punțile care leagă aceste libere, plus zilele în care se organizează simulările pentru examenele naționale, evaluările decise de inspectorate la nivel…
Vezi articolul

Educația din România cu greu furnizează suficienți absolvenți care au competențele necesare dezvoltării adecvate a sectorului public și nu e suficient conectată la acesta – raport OCDE

Sistemul românesc de educație întâmpină greutăți în a furniza suficienți absolvenți care să aibă competențele necesare sectorului public, sector ce are nevoie de reforme majore inclusiv în învățământ, pentru a-și…
Vezi articolul

INTERVIU “Luni m-am întors la școală” – O elevă din Germania povestește ce înseamnă revenirea la clasă în condiții de distanțare, după multe săptămâni de învățat acasă / “Unii prieteni se bucură că se întorc, eu cred că nu era chiar atât de necesar”

“Trebuie să purtăm mască atunci când venim la școală, să ne spălăm sau să ne dezinfectăm mâinile. Dar în clasă nu purtăm măști, suntem distanțați”, povestește o elevă de clasa…
Vezi articolul