Medicul Mihai Craiu: Înaintea deschiderii școlilor trebuie căutate strategii pentru a modifica tipul de interacțiune ‘riscantă’ la copii

4.806 vizualizări
Mihai Craiu
Foto: Facebook.com / Mihai Craiu
“În contextul în care țări precum Israel, Finlanda, Franța, Germania, Olanda, UK au redeschis sau pregătesc redeschiderea școlilor, este necesar un comentariu asupra datelor disponibile privind SARS-CoV-2 și mitul ce susține că ‘un copil nu transmite boala în comunitate'”, scrie medicul pediatru Mihai Craiu.

Într-o analiză publicată pe pagina sa de Facebook, Mihai Craiu, profesor la Universitatea de Medicină “Carol Davila” din București, spune că “închiderea școlilor a contribuit la aplatizarea curbei și a scăzut cu 40-60% rata de transmitere în comunitate a COVID-19. Vor trebui căutate strategii pentru a modifica tipul de interacțiune ‘riscantă’ în populația pediatrică anterior deschiderii școlilor”.

Analiza integrală semnată de Mihai Craiu, medic pediatru, publicată pe pagina sa de Facebook:

În contextul în care țări precum Israel, Finlanda, Franța, Germania, Olanda, UK au redeschis sau pregătesc redeschiderea școlilor, este necesar un comentariu asupra datelor disponibile privind SARS-CoV-2 și mitul ce susține că “un copil nu transmite boala în comunitate”.

O știre de presă, publicată sub un titlu senzațional – “Safe as houses: COVID-19 study clears NSW schools for student return” – a avut o mare audiență săptămâna trecută. 

Aceste articole au răspândit o generalizare eronată asupra datelor preliminare ale studiului australian menționat. Studiul privind răspândirea noului coronavirus, în mediul școlar, a fost efectuat în 15 unități de învățământ primar și gimnazial din New South Wales. Sunt prezentate 18 cazuri (9 profesori și 9 elevi) și se emite concluzia că nu există dovezi despre transmiterea bolii de la școlari la profesori.

Chiar așa să fie?

Un studiu recent publicat în Science documentează că există aparent o susceptibilitate de 3 ori mai mică a copilului la achiziția noului coronavirus, față de adult. Dar copiii respectă puțin/deloc regulile de distanțare socială și interacționează “riscant” cam de 3 ori mai frecvent decât adulții, motiv pentru care riscul de infecție, în ansamblu, este similar.

Un ultim argument ce demontează lipsa posibilității transmiterii SARS-CoV-2 de la copil, în comunitatea de adulți, este articolul publicat de celebrul virusolog german Dr Christian Drosten, de la Universitatea de Medicina Charité din Berlin.

Autorii au arătat că încărcătura virală cu SARS-CoV-2, în secrețiile copiilor studiați, a fost similară cu cea de la adulții bolnavi. Experții germani au studiat 47 copii infectați, cu vârste între 1 și 11 ani, și au consemnat că 68% din aceștia aveau semne minime de boală.

CONCLUZIA – închiderea școlilor a contribuit la aplatizarea curbei și a scăzut cu 40-60% rata de transmitere în comunitate a COVID-19. Vor trebui căutate strategii pentru a modifica tipul de interacțiune “riscantă” în populația pediatrică anterior deschiderii școlilor. Până la “relaxare” trebuie să respectăm regulile actuale și sa căutam soluții“.

În cadrul unei alte postări, pe platforma Spitalul Virtual pentru Copii, Craiu adaugă următoarele:

Experții UNESCO au dezbătut asupra factorilor ce pot înclina balanța în ce privește deschiderea școlilor și relația acestei măsuri cu pandemia COVID-19.

Prea REPEDE poate dezechilibra grav sistemul medical, cu numeroase cazuri noi și decese, prea TÂRZIU poate afecta sever echilibrul emoțional și abilitățile de comunicare ale copiilor, precum și traiectoria educațională a acestora. Nu în ultimul rând vor exista efecte economice, directe sau indirecte, prin “imobilizarea” părinților, dacă nu se redeschid structurile educaționale.

E simplu? Nu cred… Pentru că există încă numeroase necunoscute în epidemiologia SARS-CoV-2 în comunitățile de copii“.

Mihai Craiu este medic primar pediatru, a absolvit studiile medicale la Facultatea de Medicină din București, lucrează de 30 de ani în Institutul Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului și este profesor la Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” din București.

În 2017, Craiu a lansat proiectul Spitalul Virtual pentru Copii, prin care le oferă părinților și colegilor medici/asistenți o platformă pentru discutarea temelor de sănătate în pediatrie, cea mai importantă fiind vaccinarea, bazându-se pe informații și dovezi din surse reputate. Organizația Mondială a Sănătății l-a declarat anul trecut pe Mihai Craiu “erou al vaccinării” (sursa și detalii).

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ecaterina Andronescu susține că semnătura din dreptul numelui său, de pe contractul cu Alexandru Cumpănașu, nu este a sa: Aveam un secretar de stat care răspundea de proiecte europene

“Nu este pe niciunul dintre documente semnătura mea”, a declarat pentru Edupedu.ro fostul ministru al Educației Ecaterina Andronescu. Reacția vine la contractul dintre Ministerul Educației și ONG-ul condus de Alexandru…
Vezi articolul

INTERVIU “Luni m-am întors la școală” – O elevă din Germania povestește ce înseamnă revenirea la clasă în condiții de distanțare, după multe săptămâni de învățat acasă / “Unii prieteni se bucură că se întorc, eu cred că nu era chiar atât de necesar”

“Trebuie să purtăm mască atunci când venim la școală, să ne spălăm sau să ne dezinfectăm mâinile. Dar în clasă nu purtăm măști, suntem distanțați”, povestește o elevă de clasa…
Vezi articolul

Cum susțin instituțiile statului că Mircea Vulcănescu, antisemit și condamnat definitiv pentru crime de război, este ”o mare personalitate” / Inclusiv un liceu din București poartă numele fostului demnitar

Instituții importante ale statului român susțin că Mircea Vulcănescu, un antisemit feroce condamnat definitiv pentru crime de război, este o personalitate reprezentativă, dar care ”a fost condamnată politic” în 1948.…
Vezi articolul

INTERVIU Fadia Saadah, director în cadrul Băncii Mondiale: Să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor / Criza Covid-19 din educație ar putea crește cu până la 10% rata analfabetismului funcțional în rândul elevilor din România și să producă pierderi economice anuale de până la 1,4 miliarde de dolari

“Este important să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor și pentru maximizarea șanselor de a le ține deschise pe viitor. Când sunt deschise, școlile trebuie să se asigure că…
Vezi articolul