Medicul Gindrovel Dumitra: Școlile nu trebuie închise, peste nenorocirea bolii nu trebuie să suprapunem nenorocirea unei generații care nu va fi educată

23.347 de vizualizări
Dr. Gindrovel Dumitra / Sursă foto: Captură Youtube.com – TVR
“Școlile nu trebuie închise, pentru că peste această nenorocire care aduce decese și ne aduce îmbolnăviri nu trebuie să suprapunem și nenorocirea care poate fi reprezentată de o generație care nu va fi educată”, a apreciat, marți, la Digi 24 medicul Gindrovel Dumitra, președintele grupului de vaccinologie din cadrul Societății Naționale de Medicină a Familiei. Acesta a arătat că internarea unui număr de peste 20 de copii la terapie intensivă, în acest moment, “nu înseamnă că această variantă aduce o afectare predominantă în rândul copiilor”, iar simptomatologia în cazul acestora este, de obicei, banală.

Cu privire la desfășurarea activităților școlare în condițiile pandemiei, Gindrovel Dumitra a apreciat:

  • “Este foarte important ca acești copii să-și continue activitatea în format fizic. Școlile nu trebuie închise, pentru că peste această nenorocire care aduce decese și ne aduce îmbolnăviri nu trebuie să suprapunem și nenorocirea care poate fi reprezentată de o generație care nu va fi educată.”

Întrebat în legătură cu simptomele bolii în cazul copiilor, medicul a explicat că există un număr mai mare de cazuri și copii internați la ATI, dar “asta nu înseamnă că această variantă aduce o afectare predominantă în rândul copiilor”, iar “cazurile pe care eu le-am confirmat sunt cazuri cu simptomatologie ușoară”:

  • “Simptomatologia este banală. Este o simptomatologie care se manifestă cu rinoree, se manifestă eventual cu tuse, eventual cu febră. Și aici avem o foarte mare problemă cu părinții care, pur și simplu, afirmă că această simptomatologie este consecința alergatului în parc sau transpiratului la școală sau acele argumente pe care le aduc părinții de fiecare dată atunci când cataloghează o viroză banală. Ei bine, cazurile pe care eu le-am confirmat sunt cazuri cu o simptomatologie ușoară. Dar e prima săptămână de simptomatologie, vom vedea cum vor evolua lucrurile, trebuie să îi monitorizăm zilnic. În același timp, să nu uităm, totuși, că în conformitate cu raportările oficiale există un număr de peste 20 de copii care se află la terapie intensivă în acest moment. Asta nu înseamnă că această variantă aduce o afectare predominantă în rândul copiilor, ci avem, într-adevăr, un număr mai mare, dar nu este încă predominant în rândul copiilor.“

12 comments
  1. Sunt de acord cu domnul doctor, scoliile nu trebuie inchise.Apoi comentariile ca nu sunt educati sau nu invata sa lasm sa nu ne dam cu parerea, fiecare generatie are si elite si nulitati.Viata va merge inainte cum a fost si va fi dintodeauna.

  2. Zici ca sunteți mereu în urma realitatii imediate : wake the f… up, lumea nu mai crede în medici. Ii considera niște excroci care ii leagă de paturi și ii sufoca în secțiile ATI ptr 30000euro/mort caz covid. Asa ca, lăsați-o balta cu manipulările astea grosolane cu școala. Vedem toți rezultatele scolii fizice în fiecare zi pe strada. Pana anul trecut, școlile au funcționat mereu în format fizic. Și? Rezultatul? Zero împușcat, suntem o tara de analfabeți funcțional. Elevii sunt praf și pulbere în ciuda meditațiilor date încă din clasa întâi ca profesorii nu se ocupa cum ar trebui, de ei. Iar profesorii inafara ca profita luând bani din meditații en gross , nu ii interesează nimic. Ca sa nu mai vorbim ca toți sosocii și încuiații din ziua de azi, școala fizic au făcut, nu altceva.

    1. Copilul este oglinda părintelui – nu a profesorului, nu a bunicilor, nu a bonei, nu a meditatorului. În fiecare clasă există premianți și.. restul. Asta înseamnă că profesorul și-a făcut datoria, predând aceleași cunoștințe întregii clase. După ce a ieșit pe poarta școlii, copilul intră în grija și responsabilitatea părinților, cu tot cu ÎNVĂȚAREA celor predate la școală. O face – bine, n-o face – culege ”roadele”. Și încă un argument, aparent nesemnificativ – în 12 ani de școală, un copil e în grija profesorilor aproximativ 10.000 de ore și în în grija părinților peste 100.000 de ore. Cine merită urecheat mai tare?!

      1. Aveți mare dreptate! Părinții se spală pe mâini, lăsând totul în cârca profesorilor. Educația emoțională, bunul simț, curiozitatea, respectul pentru alții și pentru mediul înconjurător, toate acestea se copiază din familie.

        1. Cat de nemultumiti au fost parintii de profesori? Acum ca sa se scape de proprii copii sustin scoala fizic si alte bazaconii, ca nu si-i pot asuma nici fizic nici educational iar boala ii va ocoli pe ei si pe ai lor. Si oricum nu au timp; sunt asa de prinsi cu forma fara fond. Mai zic unii ca daca n-ar fi profesorii, spitalele de nebuni ar fi pline de parinti de gen indiferent sau de genu’ care se implica. Iar medicii/…? Pai de banii aia sa nu fii pro pacient? Hm… Iar legea? Azi e asa maine e diametral opus. Np. Sa sfaraie munca. Aia de ne transpira fruntea. Ca vorbim toti dar se aud numai cei de la microfon. De vazut? Intrebati va singuri.

  3. in 2021, romania e ultima in UE in orice domeniu, sa nu mai zic ca cea mai tare universitate din RO, este pe locul 1000 in lume. Asta se datoreaza faptului ca generatiile de pana acum nu au fost educate cum trebuie, la nivel calitativ, desi toti au fost fizic la scoala. 75% din poporul roman este necivilizat si needucat

    1. Profesorii si-au dat tot interesul sa-i educe, dar s-au lovit de mii dd ziduri, dintre care, pe prim plan, nepasarea conducerii si absenta motivatiei invatarii cand statul a dat si a lasat nepermis de mult posibilitatea sa ai vila si Mertan din ajutor social si smardeala “pa Franta. Actul educativ a scazut in ochii educatului cata vreme a vazut ca banul se poate obtine mult mai usor nefacand nimic sau foarte putin si uneori foarte ilegal. De unde sa invete? Primarul fura, guvernul fura…N-am cunoscut roman care sa nu fure sau sa nu speculeze cumva banul nemuncit.

    2. @un parinte
      Poate aveți timp să analizați (cu atenție) și criteriile pe baza cărora se face clasificarea universităților…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Motivarea judecătorului care a anulat sesizările de plagiat din doctoratul premierului Ciucă: Analiza Emiliei Șercan este ”o simplă apreciere generală, în abstract, parțială, ieșită din context, trunchiată, pe baza unor texte alese de jurnalist”

O nouă motivare, de data aceasta în cel de-al doilea dosar intentat de premierul Nicolae Ciucă în tentativa sa de a bloca analiza tezei sale de doctorat. În decizia în…
Vezi articolul

Un bacalaureat care “să verifice competențele de bază la toate disciplinele, cel puțin din trunchiul comun”, menționat ca soluție de ministrul Cîmpeanu / În prezent, trunchiul comun include peste 10 materii în fiecare an, inclusiv Religia

“Un bacalaureat adaptat, care să verifice competențele de bază, dar să verifice competențele de bază la toate disciplinele, cel puțin din trunchiul comun, alături de posibilitatea de a-și manifesta fiecare…
Vezi articolul

Ligia Deca, mesaj pentru elevi, studenți, profesori și inspectori: Noi, autoritățile centrale, trebuie să ne uităm mai mult la rezultatele învățării și poate mai puțin la proces, să avem o abordare mai puțin centralizată. Competențele se pot obține într-o varietate de moduri, varietate care să vă stimuleze și pasiunile, curiozitatea

Competențele elevilor și studenților se pot obține într-o varietate de moduri, a declarat azi ministrul Educației, Ligia Deca, la deschiderea anului universitar 2023-2024. Într-un mesaj transmis profesorilor, elevilor și studenților,…
Vezi articolul

Olimpiada Națională de Limba și literatura română – OLLR 2024 Slatina. Subiectele primite de elevii de gimnaziu și baremele / Scriitoarele contemporane Simona Popescu și Ioana Nicolaie, printre autoarele cu texte în concurs

Subiectele și baremele de la etapa națională a Olimpiadei de Limba și literatura română (OLLR) 2024, care se încheie duminică, 21 aprilie, la Slatina, au fost publicate de organizatori pe…
Vezi articolul