Elevii români au obținut o medalie de aur, o medalie de argint și două de bronz, la Olimpiada Internațională „Științele Pământului” – IESO 2024, din China, anunță Ministerul Educației într-o postare pe Facebook. Lotul național este format din elevi de la școli de stat.
Iată elevii și rezultatele acestora:
- Neag Tudor Brendan, Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca, medalie de aur
- Bodor Darius Andrei, Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești, medalie de argint
- Balcu Antonia Ioana, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara, medalie de bronz
- Luchian Maria Anemona, Colegiul Național Iași, medalie de bronz
Lotul României a fost condus de Cătălina Șerban, inspector școlar de la Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) și de Cristina Pârvu, consilier în cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), conform sursei citate.
Olimpiada s-a deschis și desfășurat la Universitatea Beijing:
Anul trecut, lotul de elevi olimpici români a obținut la Olimpiada Internațională Științele Pământului (OIȘP / IESO) șapte medalii de aur, argint și bronz, alături de alte premii.
Ce este IESO
„Olimpiada Internațională de Științe ale Pământului (IESO) este un eveniment educațional pentru elevii de liceu din întreaga lume, organizat de Organizația Internațională pentru Educație în Geoștiințe (IGEO). Scopul său este de a îmbunătăți nivelul educației în domeniul geoștiințelor la nivel mondial și de a sensibiliza publicul cu privire la științele pământului. Este una dintre cele douăsprezece olimpiade internaționale de științe. Prima ediție a IESO a avut loc în Daegu, Coreea de Sud, în 2007, iar de atunci a fost organizată anual, atrăgând în fiecare an peste 200 de elevi din peste 40 de țări și regiuni”, scrie pe site-ul organizatorilor.
Conform prezentării oficiale, „până în prezent, au fost organizate cu succes șaisprezece ediții. IESO este recunoscut la nivel mondial pentru promovarea educației în domeniul științelor pământului, creșterea interesului studenților pentru științele pământului și îmbunătățirea calității educației în domeniul științelor pământului în întreaga lume. Acesta a devenit o pârghie importantă pentru studenții care aplică la programele de științe ale Pământului în universitățile din țările dezvoltate din Europa și America”.
Potrivit aceleiași surse, „în ciuda rolului său unic în abordarea problemelor majore cu care se confruntă societatea umană și în realizarea dezvoltării durabile, există încă un decalaj îngrijorător între importanța Științelor Pământului și statutul acestora în școli.
Organizarea și promovarea Olimpiadei Internaționale de Științe ale Pământului sunt benefice pentru creșterea gradului de înțelegere a publicului față de științele Pământului, pentru atragerea unui număr mai mare de studenți interesați de științele Pământului și planetare care să aleagă specializări în științele Pământului, pentru depășirea blocajului de formare a talentelor în domeniul științelor Pământului și pentru promovarea liderilor în dezvoltarea științelor Pământului”.