Matematica, în prăbușire la Evaluarea Națională: aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8 puncte procentuale mai mult decât în 2023 / Situația este similară cu cea de acum 3 ani

31.858 de vizualizări
începerea școlii, predare bilingvă
Foto: Pixabay.com
Anul acesta, mai mulți elevi nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la Evaluarea Națională 2024 față de anul trecut: în total 31,30% dintre elevi au luat note sub 5, potrivit datelor Ministerului Educației. În mediul rural, 48% nu au reușit să ia nota 5 la această probă, cu 8 puncte procentuale în plus față de anul trecut. Procentul este similar cu cel din 2021. Și diferența dintre rural și urban se adâncește de la un an la altul, la notele între 1-4.99, mai arată datele Ministerului Educației comparate de Edupedu.ro.

În plus, o singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024, de către un elev care învață în județul Giurgiu (sursa și detalii).

La Evaluarea Națională 2024 au fost 31,30% note sub 5 la matematică, o creștere de peste 6 puncte procentuale a notelor mai mici de 5 la nivel național, față de anul trecut. În 2023, 24,60% dintre elevii care au dat Evaluarea Națională au note între 1 și 4.99 la proba de matematică.

Sursa: Rezultate Evaluare Națională 2024, înainte de contestații
Sursa: Rezultate Evaluare Națională 2023, înainte de contestații

În mediul rural a crescut numărul elevilor care nu au luat 5 la matematică, cu aproape 8 puncte procentuale, față de anul trecut, ajungând la 48%. Procentul este similar cu cel din 2021. În 2024, 40% dintre elevii din mediul rural au luat sub 5 în 2023, iar în 2024, rezultatele Ministerului Educației înainte de contestații arată că 48% dintre elevi nu au reușit să obțină nota 5.

Sursa: Ministerul Educației Situație Evaluare Națională 2024, înainte de contestații

Se remarcă și o diferență mai mare față de anul trecut dintre elevii de la rural și urban care au luat sub 5 la matematică.

Aproape 15% dintre elevii din urban au luat sub 5 în 2023 față de 20,7% anul acesta. În mediul rural la Evaluarea Națională 2023, 40% dintre elevii din mediul rural nu reușiseră să ia note sub 5, față de 48% în 2024.

Sursa: Ministerul Educației, Evaluare Națională 2023

Note matematică urban / rural în 2022

Note matematică urban / rural în 2021

A scăzut și numărul elevilor de la sat care au luat note de 10 la matematică: 0,9% față de 0,29% în 2023.

Pe județe, în Vaslui este cel mai ridicat procent de note între 1 și 4.99 – 47%, urmat de Călărași, 42%.

Situația notelor la matematică pe județe Evaluare Națională 2024
Subiectele la Matematică pe care le-au avut de rezolvat în 2 ore absolvenții de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională 2024:
Descarcă de aici Baremul de corectare de la examenul de Matematică – Evaluarea Națională 2024
Rezolvarea subiectelor la Matematică – Evaluarea Națională 2024, făcută de profesorii platformei „Pauza de Mate”:
Informații de context

Peste 74% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională în 2024 au luat medii peste 5, a anunțat Ministerul Educației miercuri, într-un comunicat de presă. Rezultatele sunt cele inițiale, înainte de contestații. Este cel mai mic procent din ultimii 4 ani. Față de anul trecut, scăderea este de aproape 2 puncte.

Statisticile oficiale arată că au fost 152.903 de absolvenți ai clasei a VIII-a prezenți, din totalul absolvenților înscriși 160.467, cu o prezență de 95,3%.

Dosarul rezultatelor de la Evaluarea Națională 2024:
Calendar Evaluarea Națională 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Admitere.edu.ro 2024 – site-ul cu ierarhia și repartizarea elevilor la liceu și colegii militare a fost publicat

Rezultatele de la Evaluarea Națională în ultimii 21 de ani (procentul mediilor peste 5):

Evaluarea Națională 2024: 74,4% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2023: 76,2% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2022: 82,3% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2021: 76,8%
Evaluarea Națională 2020: 76,2%
Evaluarea Națională 2019: 73,12% note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2018: 73,5% de note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2017: 77% (76,9% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2016: 75%
Evaluarea Națională 2015: 79,36% ( 79,3% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2014: 71,12% (70,78% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2013: 75,89% / Anul în care părinții s-au plâns că subiectele au fost ușoare
Evaluarea Națională 2012: 66,12% / Anul în care au fost introduse camere video la evaluare
Evaluarea Națională 2011: 81,79%
Evaluarea Națională 2010: 85,97%
Evaluarea Națională 2009: 88,90%
Evaluarea Națională 2008: 89,93%
Evaluarea Națională 2007: 77,96%
Evaluarea Națională 2006: 67,16%
Evaluarea Națională 2005: 62,39%
Evaluarea Națională 2004: 71,38%

Foto: Edupedu.ro

Sursa

Calendarul admiterii la liceu 2024

11 – 12, 15 – 22 iulie 2024: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a

Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită!

Numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului!

Completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/transmiterea fișelor, conform proceduriistabilite de Comisia națională de admitere 

NOTĂ: 1)Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024-2025, completează opțiunile în perioada 19 – 22 iulie 2023.

2) Candidații care au participat la prima etapă de admitere în învățământul profesional și dual și care nu au fost admiși, completează opțiunile în fișele de înscriere în perioada 20 – 21 iulie 2024

11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere

11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată

22 iulie 2024: Termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în  aplicația informatică centralizată 

Predarea/transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de  opțiuni  originale la centrul de admitere județean/al municipiului București

22 iulie 2024: Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată

23 iulie 2024: Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională

23 iulie 2024: Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată

24 iulie 2024: Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025

24 iulie 2024: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal 

Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București

25 – 30 iulie 2024: Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați

30 iulie 2024: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere

31 iulie – 2 august 2024: Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

Citește și:
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2024 este 74,4 – cel mai slab rezultat din 2020 încoace. Asta înseamnă că 39.100 de elevi sunt sub acest prag după 9 ani de școală
După 9 ani de școală, un elev din 4 nu reușește să ia nota 5 la matematică, la Evaluarea Națională 2023 / Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu: Ca să iei nota 4, cel mai greu exercițiu era să poți calcula două treimi din 12
Ligia Deca: Rezultatele la Evaluarea Națională „nu sunt comparabile de la un an la altul” și „nu putem să facem comparație între subiecte” / De ce? E „o chestiune pur științifică”, spune ministra / Ea fusese întrebată în legătură cu scăderea procentului de note peste 5, față de anul trecut
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2024. Prăbușire cu peste 84% a numărului de medii maxime, comparativ cu 2023. Doar 65 de absolvenți de gimnaziu au luat media 10
BREAKING Rezultatele Evaluarea Națională 2024 au fost publicate de Ministerul Educației. Vezi notele și mediile absolvenților de clasa a VIII-a, pe județe – LISTĂ
Admitere liceu 2024. Directoarea Andreia Bodea: În ziua în care sunteți programați, părinți și copii, să aveți foarte clar în mână și doar să copiați pe foaie ordinea corectă a opțiunilor. Dacă copilul are anul acesta media 9,21, coborâți până la un liceu unde anul trecut s-a intrat cu 8,21
ANALIZĂ Rezultatele elevilor din București la Evaluarea Națională 2024, înainte de contestații: A scăzut numărul mediilor între 9 și 10, un elev cu media 9,60 are mai puțini concurenți în fața sa în ierarhie / Mediile de admitere la unele licee de top vor scădea
Matematica, în prăbușire la Evaluarea Națională: aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8% mai mulți decât în 2023 / Situația este similară cu cea de acum 3 ani
O singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024. Este de la o școală din județul Giurgiu
Peste 19.500 de lucrări au fost recorectate pentru diferențe de peste un punct la Evaluarea Națională 2024, înainte de contestații
Contestațiile la Evaluarea Națională 2024 se depun sau se transmit electronic miercuri, 3 iulie, între orele 16-19, și joi, 4 iulie. Descarcă modelul de cerere
La Evaluare Națională 2024, aproape 40 de mii de elevi nu au reușit să ia media 5 / Rezultatele înainte de contestații
Admitere liceu 2024. Algoritmul de repartizare a elevilor explicat de autorii lui / Cum se calculează media de admitere și care sunt criteriile de departajare
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2024 vor fi afișate miercuri, 3 iulie / Model de cerere pentru contestație – document
Subiectele la Matematică de la Evaluarea Națională 2024. La geometrie, elevii au avut un triunghi isoscel, un cerc și o prismă dreaptă
Subiecte Evaluare Națională 2024 – Limba și literatura română: Texte suport din Constantin Chiriţă – „Cireșarii” și din Cella Delavrancea – „Portret”. La subiectul al II-lea, elevii au avut de făcut o compunere în care să caracterizeze un personaj
Lista școlilor din Iași cu medii de 10 la Evaluarea Națională 2024
Lista școlilor din Cluj-Napoca cu medii de 10 la Evaluarea Națională 2024
Lista școlilor din București cu medii de 10 la Evaluarea Națională 2024

23 comments
  1. Matematica nu e pentru toți.

    Proba a doua ar trebui să fie la alegere la examen. Unii vor da desen, alții muzică, unii biologie, alții fizică etc. Și pe baza asta să își poată alege liceul.

    Limba română obligatorie în continuare.

    Atunci notele ar fi mai aproape de realitate.

    1. Nu, dacă EN este în continuare admitere la liceu. Dacă vreți așa, OK, dar atunci se dă și examen de admitere și asta este.

  2. Bună ziua! Din păcate comparațiile procentuale față de anul precedent sunt incorecte: de exemplu dacă anul trecut 40% au luat o notă sub 5, iar anul ăsta 48% au luat sub 5, asta înseamnă o creştere de 20% (sau 8 *puncte procentuale*).

  3. Păi nu urlau profesorii la grevă că nu ai cum să faci educație fără salarii?

    S-au mărit salariile, în plină criză și în plin sezon de mărit taxe la mediul privat. Unde sunt rezultatele?

    1. Bă, tu chiar ești cretin rău. Du-te la doctor și caută-te la cap, nu e normal să fii atât de sociopat.

      Edupedu, să vedem, publicați asta?

  4. Este un semnal foarte puternic ca cineva sa rupă pisica și sa schimbe ceva în predarea matematicii. Matematica este înțeleasă mai ușor cu exemple concrete, vizuale, multisenzoriale etc. Poate trebuie umblat la metode, la nr. de ore, la ore remediale, școală după școală etc.

    Situația nu se rezolva pasand pisica la elevi.

    Deca ar trebui sa plece pentru ca ea și dulapul nu au rezolvat niciuna din problemele învățământului romanesc. Au reușit doar un haos.

  5. Dar de ce nu ziceți că mulți profesori sunt refuzați la oras ca nu au abilități de profesor si sunt trimiși la tara , ca de , acolo merge! De ce nu se face un program de la Minister plătit de ei ca profesorii să îi pregătească înainte de examen? Să se asigure că măcar iau un 5 amărât? Nu se vrea ! Asta e adevarul!

    1. De ce ești prost/proastă? Nu există posturi în orașe, de aia cei care iau concursul merg la țară, unde se găsesc catedre libere. Și spre informarea ta, se face pregătire suplimentară cu elevii, doar că ei trebuie să și vină și să participe efectiv, nu doar cu fundul pe scaun și ochii pe geam.

      Dar ce știi tu, ai impresia că tot ce auzi în cercul tău pe FB e adevărat.

    2. Vio, eu sunt profesor la tara. Am luat la titularizare a treia nota pe judet. Dupa mine au luat zeci de oameni posturi in orasele judetului. Eu locuiesc la tara. Sunt cumva mai prejos? In scoli se face pregatire gratuita la matematica si romana. Ba, mai mult decat atat, sunt scoli unde s-a implementat si un program remedial pe langa cel obligatoriu. Si acesta, tot gratuit. Elevii nu se sinchisesc sa vina la pregatiri. Le e lene, le e somn, au stat pe net, au fost in club.

  6. Pe unii dintre noi, cu nimic mai buni decat copiii de azi, parintii ne urmareau in parcursul scolii pentru ca voiau sa ne fie mai bine si aveau exemple in sensul acesta. Acum studiul si munca nu sunt exemple, cat timp lipitori de afise electorale ajung sefi de institutii de stat dupa ce s-au spalat de aracet. Pentru needucatii care ajung in pozitii importante, oamenii educati sunt un pericol. Stiu sa analizeze, sa se ridice impotriva sistemului in mod argumentat.
    In plus, capacitatea e bazata pe memorare la limba romana, cu o parte de gramatica academizata si o parte de literatura ce tocita fiind, nu combate analfabetismul functional, doar pentru a sustine o industrie a meditatiilor si a culegerilor de pregatire. Limba romana este foarte importanta dar la nivel ridicat doar in presa, justitie. In rest are contributie mica in PIB. Matematica este insa necesara in cam tot ce se produce si vinde material. Ea are nevoie de limba romana dar la nivelul intelegerii contextuale, a enunturilor de probleme de fiecare zi, dincolo de memorare si analfabetism functional.

    1. Asta e rezultatul scolii pa internet pe timpul covidului și al alianței pnl-usr!Dar acum nu mai țin minte iar u.s.r.-ul nici usturoi nu a mâncat nici gura nu i-i duh este!

  7. Dovada ca la tara si nu numai, oricat efort ar depune profesorul, elevii nu reusesc sa treaca de stadiul adunari si scaderi. Pentru ca pe ei cam atata ii intereseaza: sa stie sa numere banii. Tu le predai ecuatii si pe ei ii doare la bascheti de ecuatiile tale. Ei stiu deja ca pleaca dupa vreun var, un unchi sau un tata in Spania la capsuni, in Germania la sparanghel sau “pa” Franta la ciordit. Degradarea societatii ar trebui sa nu mai fie pusa in carca profesorilor. Ca nu profesorul ii pune sa lipseasca, sa fie neatenti, sa stea pe telefoane, sa mearga la munca cu ziua inca de la clasele primare. Habar nu aveti cate programe de prevenire a fel si fel de conportamente nedorite se fac in scoli. Si cate resurse epuizate si degeaba. Nu mai cultiva nimeni gradinile la tara, nu mai creste nimeni o vaca, un porc, o gaina. Toti asteapta beneficiile lunare si vaneaza baxul de pulpe si mezelurile de la magazinul satesc. Ii doare la basca de integralele tale cand banii vin nefacand nimic. De ce s-ar speti sa invete mai mult decat socoata cand poti culege capsuni si fara sa termini gimnaziul?

  8. Lucrurile arata efectul eliminării autorității profesorului în fata elevului. Dacă nu înțelegeți ca un profesor trebuie sa aibă autoritate atunci nu va mai plângeți de rezultate.
    Pe de alta parte as remarca o tenta în scădere a calității evaluării punandu-se accent din ce în ce mai mult pe capcane ci nu pe rațiune.
    Ca sa faci fata cu brio ar trebui introdus un nou capitol special în manualele de matematica “CAPCANE”.

  9. De ce ne miram de cel mai slab rezultat din 2020 pana acum?
    Acum se culeg ,,roadele” scolii online,total neadaptata realității,la noi!

  10. pai daca doamnele invatatoare nu ii invata in 5 ani de zile ,tabla adunarii si scaderii peste 10 pe de rost si nici inmultirea si impartirea nu o stiu pe de rost, ce sa faca profesorii cu ei la gimnaziu????
    nimic

    1. Doamnele invatatoare nu au nicio vina ca trebuie sa treaca toti prostii, toti redusii mintali cu care nu reuseste sa faca nimic nici macar profesorul de sprijin. Nu pot fi lasati repetenti, ca asa e legea. Si apoi ne vin noua la gimnaziu si o luam de la capat cu baza si raman acolo in baza. Pentru ca, ce sa vezi, ei fizic si psihic nu sunt construiti sa poata mai mult. Si care sunt nu vor.

      1. Corb la corb…
        Un profesor care mustește de dispreț la adresa copiilor, nu are ce căuta în educație!
        Dacă e prea mare efortul, încercați în alt domeniu, ceva fără interacțiune cu oamenii, mi- e teamă că nu dispuneți de competențele necesare, iar cu adulții nu e la fel de ușor să vă fie scuzate, ca în cazul copiilor, unii își pot pierde răbdarea, sunt mai nevricoși.
        Incluziune și diversitate, povești vânătorești!
        Există o fundație căreia îi este dedicat pe site un articol, deoarece oferă soluția consultațiilor psihologice ale minorilor cu probleme de gestionare a emoțiilor în pragul examenelor. Dacă oamenii sunt sinceri, le- aș sugera să înceapă cu adulții intrați în învățământ. Au mai multă nevoie și, poate vor avea noroc, împușcă doi iepuri, vom avea copii mai relaxați… ca turcul și pistolul.
        Nu vă e rușine să învinovățiți copiii de 10 – 14 ani de lipsă de responsabilitate?

        1. Hai lasă-ne cu textele astea. Ăia nunscriu de la tablă, chiulesc, stau le telefoane etc. și vin în ultima săptămână cu nu știu ce referat că vor media 10 pentru bursă și să le pui tu 6 de 10 pe o foaie scoasă la imprimantă. Ce să-ți povestesc…
          Torul începe de acasă, de la părinți ca tine care-i învață să fie iresponsabili și că li se cuvine totul.
          Astea sunt rezultatele. Acum e vremea să-și asume ce n-au făcut 9 ani de școală. să zică mersi și pentu nota aia de 2,70 luată la nimereală pe grile.

  11. Poate ar trebui să eliminați evaluările și chiar Bac-ul nu să mai băgați și alte materii in plus
    Dovada ce vor elevii( poate chiar nu mai vor) și ce dau profesorii este chiar Evaluarea 2024
    Succes

    1. Poate ar trebuii eliminata cu totul scoala! Poate ar trebui in scoala sa invatam despre cum functioneaza tic toc, despre cum functioneaza alte elemente atractive pentru ei! Poate ar trebuii sa eliminam cu totul acesta materie ca de “nu mergem la moll sa ne cumparam blugi cu pitagora”, poate ar trebuii sa se invete tabla inmultirii, a adunarii, a scaderii undeva prin facultate, poate ar trebuii pana in clasa a 12 a sa ii invatam sa deseneze, sa faca bastonase si eventual doar daca ei vor sa asculte povesti!
      Despre ce vorbim? Din an in an aceeasi poveste!
      Nu, subiectele nu sunt grele, nu materia nu este dificila, ci este dificil sa faci sa inteleaga un parinte ca trebuie sa isi urmareasca copilul, sa se intereseze despre situatia lui scolara intr-un cuvant sa il educe in cultul studiului. Din acest motiv am ajuns sa fim condusi de un tractorist! Daaar… ne meritam soarta! Ca de… este grele domle matematicile astea!

    2. 😅 Elevii vor note mari pe ochi frumoși! Prea mult Facebook, Tiktok, Instagram etc. Prea multă lene…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu ia în calcul ca BAC-ul viitor să fie cu teste grilă: Mulți spun că nu se poate la materia X să mergem pe itemi obiectivi. Asta e calea / Plus: O nouă lege a educației va fi lansată în dezbatere

Ecaterina Andronescu a anunțat că Ministerul Educației va regândi subiectele de la Bacalaureatul viitor și a vorbit despre teste grilă, evitând să spună dacă subiectele de la examenele următoare vor…
Vezi articolul

Secretarul de stat Florian Lixandru, despre orele elevilor care nu dau simulările naționale: Procesul educativ să se desfășoare în condiții normale, școlile fie vor modifica programul, fie vor decala programul

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, într-o intervenție la Radio București FM, referitor la orele elevilor care nu dau simulările naționale, că „unitatea de învățământ, practic,…
Vezi articolul