Matematica, fizica, marketingul, robotica, teologia ortodoxă didactică și securitatea sistemelor informatice militare – printre specializările la care vor să renunțe unele universități din țară, în anul 2022-2023 / Unele dintre acestea se transformă în învățământ la distanță

14.843 de vizualizări
Foto: © Larisa Shpineva | Dreamstime.com
Matematica la Universitatea “Ovidius” din Constanța, „Teologia ortodoxă didactică” la Universitatea Al.I. Cuza din Iași, Fizica la Universitatea din Oradea, Marketingul la Universitatea din Pitești se numără printre specializările care intră în lichidare pentru forma de învățământ cu frecvență, la instituțiile de învățământ superior începând de anul viitor, potrivit unor schimbări puse în consultare pe site-ul Ministerului Educației. Alte programe la care urmează să se renunțe: Securitatea sistemelor informatice militare la Academia Tehnică Militară, dar și Limbile moderne aplicate și Dreptul cu frecvență redusă de la Universitatea de Medicină, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș. De fapt universitățile precizează că multe dintre aceste specializări erau de învățământ cu frecvență redusă, iar odată cu această intrare a lor în lichidare se înființează specializări de învățământ la distanță, în locul lor.

Printre programele care urmează să intre în lichidare din următorul an se numără mai multe specializări desfășurate de universități din țară în centre din Maramureș (Baia Mare, Satu Mare). Printre acestea – studiile de Robotică oferite de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca la Baia Mare.

Iar unele instituții renunță la specializări-cheie pentru domeniul lor, precum:

  • Specializarea “Ingineria și securitatea sistemelor informatice militare” (domeniu-cheie în contextul de securitate actual) la Facultatea de Sisteme Informatice a Academiei Tehnice Militare din București
  • Specializarea Fizică la Facultatea de Informații și Științe a Universității din Oradea
  • Specializarea Marketing la Facultatea de Științe Economice și Drept a Universității din Pitești  
  • Specializarea Matematică la Facultatea de Matematică și Informatică a Universitatea “Ovidius” din Constanța
  • La Academia Tehnică Militară “Ferdinand I” din București, Facultatea de Sisteme Informatice și Securitate Cibernetică – specializarea “Ingineria și securitatea sistemelor informatice militare”

Alte schimbări notabile:

  • La Politehnica Timișoara intră în lichidare specializarea “Vehicule pentru transportul feroviar”
  • La Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș intră in lichidare, între altele, specializările de Limbi moderne aplicate (engleză-franceză), și specializările de învățământ cu frecvență redusă: Științe politice și Drept – acestea din urmă se transform însă în specializări de învățământ la distanță.
Lista completă – Specializări/Programe de studii universitare care intră în lichidare începând cu anul universitar 2022-2023 – Anexa 6 a proiectului de HG:

Foto: Admission © Larisa Shpineva | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. Desființați specializările vocaționale de prin unele orașe ale tarii, deoarece sunt producătoare doar de diplome fără acoperire profesionala, bani publici tocati aiurea, cifra de școlarizare formala, pentru interesul salarial al unor rataciti la catedra.
    Lăsați marile Conservatoare(Iași, Cluj și Bucuresti) sa își selecteze real și eficient studentii și arta se va dezvolta armonios si pragmatic în toate instituțiile profesioniste de spectacole.
    Luați cifra de absolvenți vocaționali anual și vedeți ce integrare au ulterior.
    0 ! De regula!
    Și atunci, încotro?

  2. Ciudata chestie ?! specializari la care “vor sa renunte unele universitati din tara”. Daca va uitati pe site-ul univ. din Oradea la sectiunea fizica sunt deja publicate cifrele de scolarizare pentru admiterea 2022-2023. Atunci, ori renunta universitatea, ori este “sinucisa” sectia din exterior, prin HG, ca lucrurile nu se leaga.

  3. Și din materiile care se predau la gimnaziu ar trebui unele scoase, altele mărite ca număr de ore, altele mai puține ca numă de ore.

      1. Marite:Mai multe ore la geografie.
        Eliminate: religia, latina. Nu trebuie nimeni sa-ti impuna sa crezi sau nu in ceva ce nu poate fi dovedit iar latina sa se faca la facultatile unde meseria necesita cunostinte de latina.
        Micsorate: matematica(numai 4 ore pe saptamana) si la fel romana.
        Introduse obligatoriu: comportamentul in societate.
        Si sa se stabileasca definitiv cate ore se fac zilnic la gimnaziu.De ex. in Brasov se face o zi din saptamana 7 ore iar restul cate 6 ore. Asta in contextul in care la matematica se da 4-5exercitii cu subpuncte de la a…….f si uneori si g.Iar la romana sa citesti carti, sa faci rezumate , compuneri. Plus apoi pentru a doua zi fizica, chimie, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Șerban Iosifescu, fost președinte al agenției care acreditează școlile, despre rezultatele de la PISA 2022: Care este impactul miliardelor cheltuite din 2009 încoace pentru combaterea părăsirii timpuri a școlii și îmbunătățirea rezultatelor elevilor?

Fostul președinte al Agenției române de Asigurare a calității în școli – ARACIP, Șerban Iosifescu, semnalează, pe pagina de socializare, referitor la rezultatele de la testarea PISA 2022, că „în…
Vezi articolul

Universitățile să se adapteze pentru instrumentele de inteligență artificială, chiar dacă pun multe probleme: ele oferă numeroase beneficii posibile, iar interzicerea lor ar fi inutilă / Folosirea AI să fie declarată în activitățile academice și restricționată selectiv – poziția oficială a Asociației Universităților Europene

ChatGPT și alte instrumentele bazate pe inteligență artificială, care au ajuns în ultima perioadă la dispoziția publicului larg, ar trebui să fie adoptate într-o manieră “eficientă și adecvată” la nivelul…
Vezi articolul