Măsura sălii de detenție îi poate face pe elevi să privească negativ școala și să ajungă să fie stigmatizați sau excluși, susține Consiliul Elevilor București: O măsură drastică „într-un sistem educațional care se confruntă cu deficiențe fundamentale”

Foto: Pexels.com

Măsura sălii de detenție îi poate face pe elevi să se raporteze negativ la școală, iar pentru cei care ajung în aceste săli – să fie stigmatizați sau excluși, consideră Consiliul Elevilor din Municipiul București (CEMB), potrivit unui comunicat de presă primit la redacție.

Elevii din CEMB spun că detenția este una din „măsurile drastice dintr-un sistem educațional care se confruntă cu deficiențe fundamentale”, argumentând că în schimb, mai întâi, ar trebui „să abordăm cauzele reale ale comportamentului inadecvat, cum ar fi lipsa de sprijin emoțional, problemele sociale și lipsa unei educații adecvate”.

Sala de detenție, „deși poate fi văzută ca o soluție pe termen scurt ale problemelor comportamentale, nu abordează substratul emoțional ale acestora”, se mai arată în comunicatul citat. Un prim exemplu este impactul asupra relației dintre elev și instituția de învățământ, susține Consiliul Elevilor București (CEMB): „detenția poate crea resentimente”. „În loc să se bazeze pe pedepse, școlile ar trebui să încurajeze dialogul, consilierea și alte metode care să ajute elevii să își dezvolte abilități de gestionare a emoțiilor și comportamentului”.

„De asemenea, este esențial să luăm în considerare efectul pe termen lung al utilizării frecvente a detenției. Elevii care petrec mult timp în aceste săli pot ajunge să fie stigmatizați sau excluși, ceea ce poate agrava problemele lor de comportament și poate duce la abandonul școlar, problemă cu care România se confruntă. În schimb, o abordare care pune accent pe integrarea elevilor în comunitatea școlară și pe suportul personalizat poate avea rezultate mult mai bune”, mai continuă în comunicatul CEMB.

DOCUMENT DESCARCĂ Comunicatul Consiliului Elevilor Municipiul București:

Amintim că președinta Consiliului Național al Elevilor (CNE), Bianca Ivan, a spus recent că e foarte important impactul pe care îl va avea atât asupra elevilor, cât și asupra profesorilor, măsura care permite școlilor să înființeze „săli de detenție sau de liniștire” în care să fie trimiși elevii care deranjează orele. „Trebuie să existe și măsuri și să vedem exact cum putem să-i ajutăm, nu doar să îi pedepsim pe elevi”, a mai spus Bianca Ivan.

Camera de detenție în școli, așa cum este introdusă prin Statutul Elevului, conform unui anunț făcut miercuri de Ministerul Educației, „e fix opusul a ceea ce am propus noi”, a spus, citată de Știrile Pro TV, vicepreședintele Consiliului Național al Elevilor (CNE), Rafaela Barac-Bologa. Propunerea noastră a fost [ca această cameră] să nu existe. Totuși, a fost implementată”, a spus ea în august.

Citește și:
Președinta Consiliul Național al Elevilor, Bianca Ivan, despre camera de detenție: „În teorie este o măsură care pentru unii elevi poate ar funcționa, dar e foarte important ce se întâmplă cu acești elevi după ce stau în spațiul respectiv”
O sală de detenție – soluția “România educată” pentru formarea tinerelor generații?
OFICIAL Sala de detenție, introdusă în noul Statut al Elevului 2024, pentru elevii care deranjează orele. Pentru ora respectivă, elevul nu primește absență
Statutul Elevului 2024 a fost publicat în Monitorul Oficial. Sala de detenție, fără telefoane mobile în timpul orelor și sancțiunile care pot fi aplicate elevilor din anul școlar 2024-2025, printre noutăți
Cum funcționează o „sală de detenție” în școlile din SUA și ce ar trebui să știe profesorii, directorii, inspectorii și reprezentații Ministerului Educației înainte de a lua decizii pe această temă – Cercetătorul Dacian Dolean
Ligia Deca, despre camera de detenție: Nu este nicio școală obligată să aplice această măsură dacă nu o consideră necesară sau dacă consideră că nu are resursele necesare pentru ea
Exit mobile version