Mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal: Îi trata așa pe cei din familii cu probleme sau care nu se descurcau la fel de bine la învățătură / Fata mea venea mereu mai nervoasă de la școală și începuse să strige la surorile ei

15.699 de vizualizări
Foto: © 2mmedia2011 | Dreamstime.com
Mai mulți părinți ne-au trimis mesaje pe adresa redacție@edupedu.ro despre abuzurile suferite de copiii lor în clasa învățătoarei Mariana Alexa de la Școala Gimnazială „Romulus Guga” din Târgu Mureș, după ce Edupedu.ro a publicat înregistrările audio de la clasă, în care se aude cum învățătoarea îi umilește pe copii folosind expresii ca „ce-i cu capul ăsta al tău, groapă de nisip”, „minte îngustă!”, „specimene de colegi”, „unul mai bătut în cap ca altul”, „la școală specială pentru ăștia care nu învață”. Unii dintre părinți ne-au povestit cum și-au retras din clasă copiii, când au observat că li se schimbă comportamentul și manifestă reacții specifice de stres extrem: fac pe ei noaptea în pat, plâng, se retrag în sine, devin brusc necomunicativi, refuză să plece la școală, se autosabotează pentru a fi dați afară din școală sau imită comportamentul agresiv al învățătoarei.

Din 21 de copii, plus unul venit pe parcurs, câți au fost la început la clasa actuală a învățătoarei Alexa, doar 16 au rămas, restul părinților retrăgându-și copiii pentru a-i salva de traumele prin care treceau, ne-au mărturisit aceștia. Toți părinții cu care am vorbit până la ora publicării acestui prim material ne-au spus că directoarea școlii, Daniela Macavei, nu a spus adevărul atunci când a declarat pentru Edupedu.ro că doar doi copii au fost mutați de la clasă și că decizia nu ar fi fost făcută din cauza vreunei agresiuni asupra copiilor. Edupedu.ro a vorbit cu ambele familii la care face referire directoarea și părinții ne-au spus că au plecat din cauza comportamentului învățătoarei Alexa și că au sesizat schimbări la copiii lor.

Am ales să păstrăm identitatea părinților și a copiilor lor anonimă pentru a-i proteja. Spusele părintelui a cărui poveste am publicat-o mai jos sunt, de asemenea, susținute de dovezi și înregistrări.

„Mi-am dat seama că ceva nu e în regulă fiindcă eu nu așa mi-am educat copiii, la noi în casă nu se strigă”

Părintele a spus cum a observat că se schimba comportamentul copilului său din cauza violențelor la care asista zilnic, la școală, în clasa învățătoarei: „Am văzut la copila mea că venea mult mai agitată și mai nervoasă de la școală și începuse să strige la surorile ei, tot timpul era răutăcioasă și nervoasă. Atunci mi-am dat seama că ceva nu e în regulă fiindcă eu nu așa mi-am educat copiii, la noi în casă nu se strigă, nu ne certăm, nu ridicăm tonul. Am văzut la fata mea comportamentul acesta și mi-am pus întrebări. (…) Am auzit în timpul școlii online comunicarea pe care o făceau învățătoarele fetelor mele. În timp ce învățătoarea fetei de la pregătitoare era calmă și răbdătoare, învățătoarea de la clasa fiicei mare (Alexa Mariana) nici în online nu se putea abține, striga, era pur și simplu o atmosferă încărcată. Atunci am întrebat-o pe fata mea și mi-a povestit ce se întâmplă în școală.

Fiica mea mi-a povestit ce le face în clasă colegelor învățătoarea, eu deja știam cuvintele pe care le folosește la clasă învățătoarea. Ea nu își permitea asta cu toți copii, îi trata așa pe cei din familii cu probleme sau care nu se descurcau la fel de bine la învățătură și nu avea răbdare să-i aducă la nivelul celorlalți. Tot ce trebuia ea să facă normal ca învățător nu făcea, în schimb, îi umilea și își bătea joc de ei în clasă. Eu i-am explicat atunci directoarei asta, i-am zis că, într-un an și jumătate, șase copii deja s-au transferat, vorbisem și cu părinții respectivi și toți aveau aceeași problemă, toți și-au luat copiii din clasa învățătoarei Alexa pentru că au fost agresați fizic și psihic. Am întrebat-o pe directoare dacă nu-și pune un semn de întrebare. I-am spus că avem în vecini o familie care și-a mutat copilul la altă școală tocmai din cauza învățătoarei, de când a plecat a devenit alt copil, era fericit. Doamna directoare efectiv a mințit când a spus că nu știa de problemă, ea știa foarte bine care este situația.”

Tatăl a vorbit despre ședința cu părinții, ședință despre care ne-a relatat și inspectorul școlar general și directoarea în materialul publicat inițial.

„A fost o ședință cu părinții în care a venit și directoarea. Două mămici au ridicat anumite probleme ale învățătoarei, că strigă la ele, că le bruschează fizic și psihic. Una dintre mămici a dat în lacrimi explicând că fetița ei de 9 ani face pe ea noaptea de cât de traumatizată este și că nu vrea să mai meargă la școală. La fel, și cealaltă mamă a povestit de mai multe probleme. Învățătoarea le-a spus că exagerează copiii, iar directoarea îi lua apărarea că sunt copii mai sensibili. O mamă polițistă a spus atunci: „Mai lăsați-ne odată cu prostiile astea, noi nu am auzit nimic de așa ceva, să nu ne mai deranjați cu tâmpenii din astea la ședințe că nu există așa ceva”. În acel moment, eu nu am mai putut, m-am enervat, m-am ridicat în picioare și i-am spus mămicii polițiste: mămicile astea își apără copiii lor, au probleme, nu le spuneți lăsați-ne în pace dacă copilul dvs. nu are probleme”.

Directoarea școlii, Daniela Macavei, a spus pentru Edupedu.ro, săptămâna trecută, că niciun părinte nu și-a retras copii de la clasa învățătoarei, în afară de doi copii despre care a spus că sunt altele motivele plecării.

Directoarea Daniela Luminița Macavei: „Am făcut ședință cu părinții, am încercat să discut la nivel de părinți să vedem exact ce se întâmplă și părinții au zis că pentru lucruri de genul acesta, sau afirmații ale unui singur părinte, să nu-i mai deranjez să-i aduc la ședințe cu părinții, pentru că părerile sunt împărțite, în sensul că o singură mămică are ceva împotriva la doamna învățătoare”.

 Edupedu.ro: Au fost părinți care și-au retras copiii de la ore, de la clasa învățătoarei?

Daniela Luminița Macavei: „Absolut niciun părinte, într-adevăr sunt doi copii care au plecat, dar au plecat în altă localitate, unul în altă țară. Niciunul dintre acești părinți care au plecat nu mi-au spus mie sau nu au depus nicio plângere împotriva doamnei învățătoare, deci absolut niciunul. Numai mama la o singură fetiță a depus plângere.”

Părintele care a contactat Edupedu.ro a povestit mai departe despre un dialog pe care l-a avut separat cu directoarea școlii „Romulus Guga”, la care a asistat și secretara șefă a instituției de învățământ. „M-am dus după aceea și separat la direcțiune și am discutat față în față cu directoarea. Directoarea și secretara au recunoscut că e o problemă și că a mai fost și în anii anteriori această problemă cu generațiile trecute. Au crezut că după ce au discutat cu învățătoarea s-a rezolvat problema, dar se pare că nu. Am văzut în articol că directoarea neagă în totalitate că nu era o problemă… nu, minte cu desăvârșire. (…) Mămica (n.red. părintele care a sesizat inițial acest caz) este „problema” pentru că este o mamă singură cu doi copii căreia nu-i permite situația financiară să-și mute copilul la altă școală, de aceea este singurul părinte care s-a luptat mai departe cu sistemul. Eu am discutat și cu cineva de la inspectorat, am întrebat dacă nu se poate face nimic și inspectoarea mi-a spus că și ea a avut aceeași problemă cu fiul ei și a ales să-l mute la o altă școală fiindcă e complicat sistemul când e vorba de schimbarea unei învățătoare”, a povestit tatăl despre discuția avută cu directoarea.

Inspectorul școlar general de Mureș, Sabin Pășcan, contactat de Edupedu.ro săptămâna trecută, a lăsat să se înțeleagă că este un caz izolat și că părintele reclamant ar fi de vină, în niciun caz cineva din școală.

Inspectorul școlar general din Mureș, Sabin Gavril Pășcan: „La ședința cu părinții, doar o singură doamnă, cea care face sesizările, este nemulțumită de activitatea doamnei învățătoare. Ceilalți părinți nu au spus absolut nimic. La un moment dat după ce noi ne-am terminat activitatea și iar au început sesizările din partea aceluiași părinte, părinții au refuzat să mai meargă la ședințe și au spus lăsați-ne domnule în pace că pentru un părinte, noi nu ne agităm, dacă nu-i convine, să-și ia copilul și să și-l ducă în altă școală”.

Ce se aude pe înregistrările primite de Edupedu.ro de la mama care a depus sesizările și dovezile audio la instituțiile competente:

„Ce-i cu capul ăsta al tău, groapă de nisip, ce-i în capul tău, creier nu este nici într-un caz, nici într-un caz”.

„2 împărțit la 8! Tu, deșteaptă care ești! 2 împărțit la 8!? Așa se află jumătatea lui 8?! Le împarți pe 2 la 8, tu, tu, minte îngustă! Minte îngustă!”

„Ce-i cu capul tău, măi, (…) ce-i în capul ăla al tău, varză că învățătură nu-i, varză! Nu știu ce e în capul ăla al tău că minte nu ai deloc”.

„Mulțumită câtorva specimene de colegi care nu se străduiesc să învețe, dar sunt campioni la prostii și la bârfe și la povești, dar la învățat ferescă sfântul!”

„Uite ce specimente avem în clasă! Vedeți?! O …, o … [nume de copii – N.Red.] care nu-și fac temele oră de oră, zi de zi, zi de zi, zi de zi, nu-și fac temele ca lumea, uitați-vă și voi cum ne trag înapoi și stăm pe loc”.

„Ce să-ți zic, măi, copile, ce să-ți zic? Care-i prima întrebare, că deja m-am lămurit cu tine! (…) Doamne, dă-mi răbdare! Doamne, unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean, și (…)”.

„Bun, la școală specială pentru ăștia care nu învață, eu nu o să mă mai… cu ei, este școală specială pentru copiii care nu învață sau nu pot să învețe, dragă, și este loc suficient și pentru voi, n-am ce să vă fac”.

Foto: © 2mmedia2011 | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


50 comments
  1. Toate acestea sunt posibile pentru că partidul a sugrumat statul; majoritatea ”dascălilor” sunt membrii de partid, sunt numiți și momiți cu diferite sume/funcții, iar sistemul este suprapolitizat. Fiind vorba despre răspunsul inspectoratului politic, trebuie să primească o ”scatoalcă” gramaticală pentru că, folosind limba de lemn – aclimatizată în toate spațiile politizate – menționează cum că nu s-ar confirma situația, ea-pe-ea. Pe de altă parte, așa cum fac absolut toți numiți din inspectorate, numitul politic spune că ceilalți părinți nu spun nimic. Sigur că nu spun, pentru că haita din școală se întoarce împotriva copilului, asmuțindu-i și pe ceilalți copii din clasă. Am întâlnit astfel de specimene didactice, avansate prin intermediul politicului și, respectiv, fabricilor de diplome, care sunt cu ochii doar spre buzunarele părinților și sunt protejate de haita politică din școală și inspectorat. Poliția are departament special pentru actele de bullying, dar acolo sunt transferați polițieni care vor să doarmă, foarte ascultători la ordinul celui care i-a uns și pe ei. De aceea, pentru că acolo unde toți gândesc la fel, nimeni nu gândește prea mult, până nu se aplică legea conform constituției, nu sunt sancționate toate abuzurile, iar politrucii nu sunt scoși din instituții, nu putem avea generații capabile să lupte cu nafia de partid din instituțiile statului eșuat, post-iohannis. Tare scârbă am față de sistemul slugarnic din învățământ. Cu foarte puține excepții.

  2. “Dacă un doctor, un avocat sau un dentist ar avea în cabinetul său 40 de oameni în același timp, fiecare dintre aceștia având diferite nevoi, printre ei aflându-se și unii care nu își doresc să fie acolo și dau naștere la tot felul de probleme, iar doctorul, avocatul sau dentistul ar trebui să îi ofere fiecăruia superlativul competenței sale profesionale timp de nouă luni, atunci, poate, aceștia ar reuși să își formeze o oarecare idee despre ce înseamnă munca unui profesor.” Donald D. Quinn

    1. Tocmai pt ca este atat de importantă munca de profesor nu trebuie prestată decat de oameni extrem de evoluati spiritual.Educati profesional.Oameni care au Tact, Rabdare si mai ales CHEMARE. Mama e profesoara.cunosc extrem de bine actuvitatea. Personal daca fata mea era tratata asa de o învățătoare, eu personal o calcam in picioare pe aceasta impostoare care tine ocupat degeaba un loc de invatatoare (pt ca invatatoare sau cadru didactic clar nu este indiferent pe ce diplome a pus mana) si o scoteam din invatamant pe motiv de handicap si imi asumam barbateste un dosar penal.

      1. Copilul a venit “nervos” de la școală. Dar ce e aceea “nervos”?! Copilul să pună mâna să învețe, să asculte învățătoarea și să-și facă temele date. Un copil “nervos” e, în 90% din cazuri, scăpat din mână acasă. Nu are niciun fel de responsabilități și nu știe de niciun fel de autoritate acasă. Un dl. Goe! Șansele ca învățătoarea să fie o nebună, o dezaxată sinistră sunt de 1-5/ %.

  3. Sunt in învățământ și vad aici o grămadă care vin să arunce cu noroi intr un cadru didactic dar fara sa gândească o secundă! Aceasta învățătoare a avut ceva generații pe care le a învățat ,educat și acum , după unele persoane,cică anonime, e o infractoare ,o nemernică! Pe bune? Dar eu vă întreb,voi părinții aveți cunoștință de cum se poarta copii voștri la orele de curs? Unde e respectul și disciplina pe care ar trebui sa o arate fata de școala și acel profesor care vine în fața lui să îi aducă informații care îl vor ajuta in viața? Asta e educația și buna creștere pe care o primește de acasă! Copilul face exact ce vede și îi permit părinții! În clasa am elevii care își văd de treabă și alții care nu ii interesează nimic , pentru că nici părinții lor nu se implica și le permit orice! Deci ,sincer,nusi vorbiți aiurea fara a analiza bine! Va întreb atât: Unde a dispărut Respectul și Disciplina????? Răspundeți voi ,acei părinți atotștiutori la această întrebare!!!

    1. da, am eu un copil “problema” si stiu si cum se comporta la scoala. si am avut norocul sa dau peste o invatatoare de nota 10 care si-a pus mintea cu el si a reusit in 4 ani sa coopereze frumos fara sa il umileasca in fata celorlalti 30 de copii(da, atatia are in clasa!) sau sa il jigneasca.
      pentru invatatorii cu vocatie copiii de genul acesta sunt vazuti ca o provocare de a invata ceva nou si de a evolua, nu ca o problema de eliminat prin agresarea copilului si intimidarea parintilor.

    2. Generatii, generatii … de ce? 45% analfabeti functional si 18 % abandon. Adica iti iei leafa ca sa ai peste 60% rebuturi? Cine te-ar tine in privat cu o asemenea ,,performanta”. Si cand din ceata foarte groasa asezata intentionat din diferite motive peste ,,invatamant” iese cineva cu-n exemplu negativ, de neacceptat (,,a lovit-o cu cartea în cap, cu vârful creionului în cap, a luat-o de maxilar”) in loc sa puna pe ganduri ,,gasca de profesori” sar sa apere ,,fauritoarea de generatii”. Pe ce lume se cred ,,salariatii astia ingamfati” care-si permit sa aprobe un ,,profesor” care-a dat cu cartea in cap unui elev? Isi permit pentru ca zeci de ani le-a fost permis, iar noi, cei care le platim salariile, n-am luat atitudine!

      1. Mai grav este ca chiar parintii celorlalti copii sar de buna voie sa o apere pe o invatatoare abuziva, fara a-si da seama ca si copiii lor sunt victimele unor abuzuri, chiar daca nu sunt vizati in prima persoana.

    3. Si invatatoarea fetei mele ii umileste si ii streseaza. Se poarta oribil cand are nervi. Nu exista scuza pentru asta, nici 12 luni cu 60 de copii zilnic. Nu esti in stare, schimbi profesia. Fiecare avem stres si fiecare meserie e grea in felul ei. Nu este cea de profesor mai grea sau mai usoara decat multe altele.
      Credeam ca doar parintii de la noi din clasa sunt atat de lipsiti de minte incat cred ca exista scuze. M-am inselat.

    4. Respectul nu se impune si nu se pretinde, ci se castiga, zi de zi. Disciplina, la clasa, trebuie sa o impuna cadrul didactic, si deseori depinde de respectul pe care il poate castiga. Iar faptul ca mai multi parinti si-au retras copiii de la scoala este mai mult decat o sesizare. Iar un singur parinte care denunta abuzuri nu este putin, dimpotriva, este deja prea mult.

  4. Nici daca 15 X 2 parinti ar cere express doamnei Alexa sa vorbeasca asa cu cei trei copilasi,nici atunci NU ar avea voie Alexa sa o faca ! Doar avem o Lege a EDU,este un Cod Etic al cadrelor didactice.Inspectorul Pascan este pe langa subiect,merge cu partidul si cu domnul Alexa la brat, inainte

    1. ,,a lovit-o cu cartea în cap, cu vârful creionului în cap, a luat-o de maxilar” … ? Si daca eleva-i bata si tot n-ai nici un drept s-o faci praf. Ce-i atat de greu de priceput? Cine mai discuta aici despre ,,educatie” inseamna ca ori e analfabet functional si nu pricepe (chiar daca stie cat de cat sa scrie) ori are interese de tot felul si se face ca nu observa pt. ca-i convine ca cei cu care intra in contact sa fie cu capul plecat. Daca intri intr-o librarie si ii dai in cap vanzatorului cu o carte (pt. ca-i prea scumpa, de exemplu) esti pasibil de cel putin o amennda. Sigur ca in cazul in care cartea este foarte grea sau ai dat cu prea multa furie si vanzatorul are nevoie de ingrijiri medicale esti pasibil sa stai macar cateva luni ,,la bulau”. In timp ce pe ,,invatatoare” nici din ,,invatamant” n-o zboara. Cica-i aparata de majoritate. Or fi batausi de li se pare totul normal?

  5. Degeaba se fac fel si fel de cursuri pt profesori. Unii merg si in strainatate pt schimb de experienta. Se intorc si isi continua lectiile ca pe vremea lui Pazvante Chiorul, umilesc elevii, nu ii ajuta in procesul de invatare. Ii critica mereu, le scot in evidenta doar defectele. In Romania e jale in scoli. Profesorii participa la unele cursuri sau formari doar pentru adeverinte sau diplome pe care sa le aiba la dosar, nu le pasa catusi de putin de elevi.
    As opta pentru camere de filmat in clase. Sa vedeti atunci comportament exemplar la profesori. Pana atunci, vom mai auzi de astfel de cazuri. Au tot fost si….priviti! Nu le este frica. Taie si spanzura, nenorocesc copii. N au nicio placere sa mearga la scoala.

    1. Vrei sa stii cum stau lucrurile cu camerele de filmat ??? Ar fi IDEAL să fie puse, elevii și-ar controla comportamentul în mod sigur (mă refer totuși la elevi de gimnaziu și liceu). Și bineînțeles si profesorii.
      Dar, hai să-ți spun o situație reală – in urmă cu câțiva ani, cineva (cadru didactic) a propus montarea de camere de filmat intr-o clasă de liceu cu un comportament extrem. Și ghici ce? ELEVII AU PROTESTAT în masă în fața directiunii, nefiind de acord… Și s-a renunțat. Deci, situațiile sunt destul de diferite.
      In cazul de față însă este vorba de elevi I-IV, ceea ce schimbă clar modul în care se pune problema. Ei nu manipulează, ei doar reacționează si aici reacțiile sugerează traume.

  6. Foarte bine ca l-a mutat in alta scoala. Trebuie evaluata situatia si acolo unde s-a dus. Toate generatiile din urma care au invatat cu ea, cum au putut? Incompetenta se manifesta de mic, e dascalita si pusa in frunte.

    1. Incomperenta se manifesta de mic!? Asta da e haioasa. Copilul prin definitie este incompetent, in sensul ca nu are competente, ci doar inclinatii si foarte mare curiozitate. Tocmai scoala ar trebui sa contribuie la dezvoltarea competentelor. Incompetenta se manifesta la adulti, nu de mici.

  7. Bună nu este singurul caz din Târgu Mureș. Tot la o școală din oraș o învățătoare a rămas cu doar doi copii în clasa din 16 . Și nu este cum spune un domn mai sus în comentări ,, asa copii , asa părinți ” poate dansului sau dânsei ii convine sa ii fie maltratat copilul fizic sau psihic .

    1. Adica 14 familii au fost nevoite sa-si mute copii la alta scoala din 16 cate erau? Uite ca n-a fost o stire nici macar la nivel local. Tac toti si inghit abuzurile. Deaia ,,masca pe figura” impusa nu demult atat la interior cat si la exterior a fost atat de usor adoptata de popor. Se vede ca majoritatea au deja de o buna bucata de timp ,,masca pe creier” astfel incat totu-i filtrat cum trebuie reactiile aparand numai la comanda.

  8. Deaia-i necesar ca majoritatea poporului sa fie analfabeti functional ca sa nu priceapa mare lucru si sa inghita. Multiplele derapaje au devenit reguli generale iar cei care nu rezista n-au alta solutie decat sa impacheteze si sa-si incerce norocul mai spre vest. Uite ca nu-i nevoie de razboi, avem peste 5 milioane care-au emigrat in speranta unui trai cat de cat decent. Daca si un inspector isi muta copilul in loc sa rezolve problema atunci chiar ca-i jale mare.

    1. Nimeni nu vrea sa o arda. Insa, mie imi este destul de clar ca nu este potrivita pentru profesia de dascal. Motivele pot fi multe, si nu ma intereseaza neaparat. Insa spre binele copiilor, si al nostru in fond, astfel de specimene – ca sa o citez pe doamna – trebuie excluse din invatamant. Dar cine sa o faca, un inspector numit politic, care este la fel de paralel cu invatamant?

  9. La toate nivelurile de invatamant sunt scene unde profesorii sunt stapânii si elevii sclavii,directorii scolilor ,colegii profesorilor, stiu ce se intampla,insa isi apara colegii stapâni ,ameninta parintii si elevii.Profesorii
    si toti de la minister,inspectorat si sindicate coalizeaza si distrug elevii si parintii elevilor care au alte opinii .

  10. Ar trebui sa postati si alte păreri.
    Nu imi vine sa cred ca din peste 2000 de vizualizări, nu au fost si păreri cel putin neutre.
    Nu ar fi normal ca in democrație ca mass media sa impuna un anume punct de vedere.

    1. Așa e, mass-media trebuie să fie obiectivă și să prezinte informații cât mai apropiate de realitate.

      Ah, stai… Tocmai ASTA e realitatea…

    2. Tocmai pt ca este atat de importantă munca de profesor nu trebuie prestată decat de oameni extrem de EVOLUATI spiritual.Educati moral si profesional.Oameni care au Tact, Rabdare si mai ales CHEMARE. Mama e profesoara.cunosc extrem de bine activitatea. Personal daca fata mea era tratata asa de o învățătoare, eu personal o c****m in p******e pe aceasta impostoare care tine ocupat degeaba un loc de invatatoare (pt ca invatatoare sau cadru didactic clar nu este indiferent pe ce diplome a pus mana) si o scoteam din invatamant pe motiv de handicap si imi asumam barbateste un dosar penal.
      (poate nu ați inteles situația.doamna învățătoare a fost prima care a aruncat cu piatra si a agresat chiar fizic.desi poate ,la comportamentul ei de evul mediu puteau raspunde si parintii cu agresiuni fizice ca in evul mediu se pare ca noi, am fost totusi mai evoluați ca dumneaei si macar am ramas la dat cu parerea pe internet. iar dvs nu aveti ce cauta in învățământ de asemenea daca nu înțelegeți complexitatea procesului de învățământ si standardele extrem de ridicate necesare pentru a forma un om in ziua de azi. INDIFERENT ce face copilul SI DACA LA 8 ANI IL VEZI CA BAGA CUTITUL IN COLEUL LUI DE BANCA tot este valabil faptul ca nu trebuie sa ii raspunzi cu violenta …cat timp este in procesul de educatie exista INFINIT DE MULTE PARGHII PSIHOLOGIECE CARE POT FI APLICATE SI CARE REZOLVA ABSOLUT ORICE PROBLEMA IN TIMP.)
      Asta e parerea mea sincera de sociolog…. studiez de peste 15ani societatea in profunzimea ei…si iti spun sincer, daca te astepti ca un om “neutru” sa depuna efortul de a comenta sau a se angrena in discutii, trebuie sa iti spun ca probabil cunosti realitatea din filme sau carti, nu din viata reala…

  11. Din moment ce 16 elevi invata bine merci cu acesta invatatoare, iar 32 de părinți ai acestor elevi sunt multumiti de nivelul lecțiilor invatatoarei, inseamna ca probleme sunt la elevii care nu tin pasul.
    Nu poate sta invatatoarea cu fiecare separat din moment ce ofera predând aceleasi șanse tuturor elevilor.
    Egalitatea de șanse nu presupune lipsa de atentie la explicațiile invatatoarei a unor elevi.
    Din inregistrari nu rezulta ca ar dracui sau ar vorbi deocheat, ci ca ridica tonul la elevii care doi bani nu dau atunci când in clasa se explica, sa lucrează.

    1. Dar dacă cei 16 elevi sunt din familia cu venit care își permit să de-a atenți cadouri etc. Cum este și eu am asemenea persoane care discriminează copii doar fiindcă nu au un venit moderat de bun nu este bine că copii sa fie discriminați din punctul ăsta de vedere ,băiatul meu cel mijlociu este de nota 9-10dar fiindcă nu avem de unde sa cadouri este lăsat pe urma chiar daca se afișează sa răspundă lucrurile astea se văd peste ani când scapă de jugul obsesiv al acelei învățătoare

    2. un copil de 8-9 ani care ajunge sa faca pe el noaptea nu este un copil “care nu da doi bani”, este un copil stresat la extrem, care nu se mai poate concentra pentru ca se simte in pericol. pe toti cei care cred ca asa e normal sa se faca scoala i-as provoca sa lucreze o luna sub un sef care sa se poarte asa cu ei cat e ziua de lunga. sa ii umileasca zilnic in fata colegilor, sa ii faca sa se simta incompetenti, iar apoi sa-si dea cu parerea. invatatorii care nu sunt capabili sa explice unui copil sa iasa din sistem, pentru ca e clar ca nu aia e menirea lor.
      am in familie 2 foste educatoare pensionate. una din ele a lucrat inca vreo 10 ani dupa ce-a iesit la pensie, si cand ne intalneam ne povestea mereu de copiii cu care lucreaza(si a lucrat inclusiv cu copii de la scoala speciala si ca profesor itinerant cu copii cu probleme de comportament), iar cealalta abia a asteptat sa iasa la pensie si sa scape. vocatia face diferenta.

    3. Vai cum ganditi!!! De aceea Romania nu prea are nicio sansa la un sistem de invatamant care sa prioritizeze elevul.
      Si de-ar fi vina copiilor care nu invata, NU TE ADRESEZI ASA! NU II JIGNESTI!

  12. Dacă este adevărat ceea ce spune.Oamenii sunt subiectivi.Prin faptul ca acuzați și practic scoateți vinovata o persoana fără sa se analizeze situația corect nu este bine și aduceti prejudiciu de imagine tuturor.

    1. Doamna draga, se pare ca acea “invatatoare” a mai avut astfel de probleme si cu generatiile anterioare. Asta spune totul.

      Eu lucrez la un after-school. Nu vorbesc in halul asta cu elevii mei!!! Mi se pare abuz si lipsa de profesionalism. La after vin copii care nu isi pot face temele singuri. Rar intalnesti copii buni, care se descurca singuri. Am cativa copii care nu fac absolut nimic daca nu stau langa ei, deci litera cu litera langa ei, intelegeti? Sunt cu probleme. Dar nu-i jignesc, doamna!! Nu strig la ei!!! Ba chiar ii incurajez, ii ajut, ii scot la tabla, ii implic in procesul de invatare si ce credeti? Sunt incantati ca le ofer atentie, se simt bine si am vazut si mici rezultate!!!
      Mi-ar fi rusine sa umilesc niste copii care si-asa sunt loviti de soarta intr-un fel sau altul.
      E nevoie de o rabdare de fier si de multa daruire. Daca nu le ai, atunci pleaca, cauta-ti alt job si nu nenoroci copiii!

  13. Dar îi spunem ”învățământ centrat pe elev”! Merg toți până în pânzele albe pt un cadru didactic și de elevii nu le pasă! Acesta este cel mai frecvent motiv de abandon școlar: dascălii infecți!

  14. Nu vreau să generalizez, dar majoritatea dascălilor este abuzivă.
    Asemenea atrocități sunt posibile doar pentru că sistemul clientelar, slugarnic, politizat a devenit stat în stat; asigurând liniștea politrucilor conducători – pe de o parte, dar și acumularea de bani de către profesorii șpăgari – pe de altă parte.
    Așa cum am mai spus, ”specimenele” de la catedră sunt de prea multă vreme ocrotite de sistemul viciat, politizat.
    Duamna învățătoare agresează în mod sistematic copilul – este clar un act de bullying- refuză să-l ajute în timpul ascultării, face diferite aprecieri rasiste, negative etc, motiv pentru care trebuie demisă urgent, împreună cu duamna director acoperitoare.
    În ceea ce privește ședințele cu părinții, ele ar trebui interzise; fiind doar mijloace facile de manipulare și constrângere în vederea acumulării de bani de la părinți. Sigur, unii se aruncă la dat bani, pentru că odraslele beneficiază de note sporite artificială, de atenție și de ”scărpinat în creștet”.
    Chiar dacă este interzis prin lege, pentru foloase nemeritate, dascălii fac publice, în ședințele radio-șanț (cu părinții) rezultatele tuturor copiilor, inclusiv problemele, notele etc.
    În conformitate cu legea educației și ROFUIP, hotărârile luate în ședințele cu părinții nu sunt obligatorii. Și nici nu ar putea să fie. Totuși, sistemul comunist de educație a păstrat aceste cutume bolșevice, pentru a putea controla mulțimile. Discuțiile particulare, legale, sunt înlocuite cu aceste forme de agresiune împotriva celor ce nu stau la locul lor. Desigur, în fiecare clasă, dascălii au avut grijă să-și apropie ( contra-cost) un anumit număr de cățeluși vocali, care au rolul de a contracara orice părere personală neagreată de gașcă.
    În urmă cu ceva vreme, am obligat inspectoratul să afișeze în toate cancelariile anunțul privind interzicerea cererii de bani de la părinți și copii.
    Minunea a durat vreo două-trei săptămâni… dar i-a durut. Rău. Urmarea a fost aceea că două infractoare de la catedră mi-au agresat copilul. Fizic și moral (psihic), încurajând agresarea lor la clasă.

    Duamnă= o muiere fără educație ajunsă dascăl

    1. Bullying asupra cadrului didactic. Are perfectă dreptate: Woombat Motat spune:
      27 aprilie 2022 la 16:32
      Raspunsul vi-l dati cu totii singuri prin pozitia oficiala a ISJ-ului care prezinta chiar cu suniect si predicat pozitia celorlalti parinti de la clasa. Concluzia? Parinte-elicopter care perturba o clasa cu prostiile ei si strica reputatia unui invatator cu vechime si cu generatii intregi ce i-au trecut prin mana. Mai, sa fie, cum a fost ea in zeci de ani singura care a vazut adevarul, singura curajoasa care a dat in vileag abominabila invatatoare care i-a traumatizat copilul pana la enurezis infantil. Scuteste-ne, madam, sunt de 18 ani in sistem si ca tine am vazut zeci. Lipsa de ocupatie acasa.

      1. In mii de cazuri,un singur agent constatator cu o camera de inregistrare sau un singur martor sau un singur indiciu a dus la demascarea unor infractiuni abominabile.Despre ce vorbim ?

      2. Doar dacă propriul tău copil ar avea de suferit ți-ai schimba părerea! Cred că ai și votat familia tradițională. Ceilalți părinți nu spun nimic pentru că:
        1. Nu i-a întrebat nimeni, iar inspectorul politic își permite să manipuleze, pentru că de asta l-a numit haita de partid. Adică, tu crezi un cățel de partid și nu dai nicio șansă victimei?! Ai vreo funcție în sistemul clientelar de stat?
        2. Cei mai mulți sunt speriați de răzbunarea găștilor din cancelarie;
        3. Mulți sunt prea slab pregătiți pentru a-și cunoaște propriile drepturi;
        4. O mare parte dintre părinți sunt obișnuiți să ”cadoneze” pentru ca sistemul să meargă uns (în favoarea politrucilor, dar doar până la primul examen ”pe bune”), în ciuda rezultatelor deplorabile de la examenele finale;
        5.Alții sunt angajați la stat, bugetari, iar sistemul are tentacule suficiente pentru a discredita orice inițiativă de acest fel.
        Oare, polițiștii, conduși de bode, au capacitatea de a cerceta corect aceste fapte? din moment ce există o structură specială anti-abuzuri, iar cazurile de bullying cresc?
        Din păcate, fiecare dintre noi va avea ocazia să experimenteze mușamalizarea abuzurilor de către instituțiile politizate ale statului corupt, și nimeni nu-i va ajuta, nici susține.

    2. RESPECT, OMULE!
      Tocmai pt ca este atat de importantă munca de profesor nu trebuie prestată decat de oameni extrem de EVOLUATI spiritual.Educati moral si profesional.Oameni care au Tact, Rabdare si mai ales CHEMARE. Mama e profesoara.cunosc extrem de bine activitatea. Personal daca fata mea era tratata asa de o învățătoare, eu personal o c****m in p******e pe aceasta impostoare care tine ocupat degeaba un loc de invatatoare (pt ca invatatoare sau cadru didactic clar nu este indiferent pe ce diplome a pus mana) si o scoteam din invatamant pe motiv de handicap si imi asumam barbateste un dosar penal.
      (poate nu ați inteles situația.doamna învățătoare a fost prima care a aruncat cu piatra si a agresat chiar fizic.desi poate ,la comportamentul ei de evul mediu puteau raspunde si parintii cu agresiuni fizice ca in evul mediu se pare ca noi, am fost totusi mai evoluați ca dumneaei si macar am ramas la dat cu parerea pe internet. iar dvs nu aveti ce cauta in învățământ de asemenea daca nu înțelegeți complexitatea procesului de învățământ si standardele extrem de ridicate necesare pentru a forma un om in ziua de azi. INDIFERENT ce face copilul SI DACA LA 8 ANI IL VEZI CA BAGA CUTITUL IN COLEUL LUI DE BANCA tot este valabil faptul ca nu trebuie sa ii raspunzi cu violenta …cat timp este in procesul de educatie exista INFINIT DE MULTE PARGHII PSIHOLOGIECE CARE POT FI APLICATE SI CARE REZOLVA ABSOLUT ORICE PROBLEMA IN TIMP.)

  15. Raspunsul vi-l dati cu totii singuri prin pozitia oficiala a ISJ-ului care prezinta chiar cu suniect si predicat pozitia celorlalti parinti de la clasa. Concluzia? Parinte-elicopter care perturba o clasa cu prostiile ei si strica reputatia unui invatator cu vechime si cu generatii intregi ce i-au trecut prin mana. Mai, sa fie, cum a fost ea in zeci de ani singura care a vazut adevarul, singura curajoasa care a dat in vileag abominabila invatatoare care i-a traumatizat copilul pana la enurezis infantil. Scuteste-ne, madam, sunt de 18 ani in sistem si ca tine am vazut zeci. Lipsa de ocupatie acasa.

    1. Si eu sunt in sistem de 18 ani, la un nivel superior, si vad zi de zi cum se degradeaza invatamantul si pregatirea elevilor. Sistemul preuniversitar a clacat de mult, studentii cu bacalaureat nu stiu sa scrie in limba materna si nu pot intelege un text de o complexitate medie. Studentilor trebuie sa le fie corectate greseli elementare: virgula intre subiect si predicat, i-au in loc de iau si invers, genurile gresite, etc. etc. Cine este responsabil pentru acest macel care dureaza de generatii, si se agraveaza an de an? Solutiile sunt doua: fie se nasc copii mai prosti ca inainte, fie sistemul este plin de neaveniti cu diplome fara acoperire, care nu au pregatire. Cred totusi ca este a doua. Iar fara suparare: vechimea este argumentul omului fara argumente. Daca esti prost, vechimea nu te face mai destept. Sorry…

      1. Corect. Am trecut cu copilul meu prin aceeași fază. La profesorii care aveau înclinații spre învățământ și metodică de predare, note peste medie. La profesorii clientelari ,cu trei sferturi de elevi din clasa meditați de aceasta, nu putea mai mult ( banii, relațiile). La clasa a VIII-a ,a fost sigură că la materia ei nu va lua examenul:” -Tu,mai mult de 3 nu iei… Și ce să vezi, a luat examenul făcând împreună eu ,ca părinte și cu ea . Și a luat o notă onorabilă. Rușine, celor care se mânjesc cu bani și cadouri! Copii vor deveni adulți ,iar în urma lor vă vor blestema pentru asta .

      2. Si de ce-i primiti, doamna? De ce le permiteti sa intre la PIPP printr-un concurs de dosare? De ce au toti studentii care aspira sa fie prof. inv. primar numai note peste 7, cand ei nu stiu sa desparta corect in silabe? Nu stapanesc ortografia de clasa a II-a, despre ce vorbim?

    2. Băi, lemn-tănase, unde ai văzut subiectul și predicatul în zicerea inspectorului despre ceilalți părinți? Ți-a arătat el vreo listă, vreo înregistrare? Ori, te-ai obișnuit să primești găleata cu ulei și zahăr?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Klaus Iohannis, mesaj pentru elevi despre integritate, în timp ce legile educației prevăd amnistierea plagiatorilor: Să nu vă temeți de competiția justă și să nu deveniți niciodată tributari lucrurilor obținute facil – VIDEO

„Să nu deveniți niciodată tributari lucrurilor obținute facil, să protejați valorile democratice, să credeți în știință și în profesioniști, să reacționați în fața abuzurilor și a dezinformării și să nu…
Vezi articolul