Mărturii ale unor profesori veniți în Piața Victoriei, la miting: Se pare că nu doresc să comunice deloc și nu doresc să rezolve problema, ci doar să tergiverseze întreaga situație / Sperăm ca președintele să fie la Cotroceni, el în mod normal ar trebui să vină să medieze, poate chiar la un moment dat să iasă și în stradă, cum a mai făcut când a avut interese

1.294 de vizualizări
Sursa: Edupedu.ro
Profesorii care participă la mitingul din Piața Victoriei au de data aceasta mesaje adresa președintelui Klaus Iohannis. “Sperăm ca președintele să fie la Cotroceni, el în mod normal ar trebui să vină să medieze, poate chiar la un moment dat să iasă și în stradă, cum a mai făcut când a avut interese”, spune Matei, un profesor venit la protest cu care Edupedu.ro a stat de vorbă. Amintim, profesorii vor merge spre Palatul Cotroceni în marș, din Piața Victoriei.

Edupedu.ro a întrebat profesorii participanți la miting cum au evoluat negocierile față de ultima oară când au ieșit în stradă, în urmă cu o săptămână.

Mădălina Matcov, profesoară de sport, la școala Mărțișor: “Din nefericire, negocierile nu au decurs așa cum am dorit, din moment ce ne vedeți aici e clar că nu suntem mulțumiți. Și ne dorim ca acest proces să ne atingem obiectivul să înțeleagă lumea cat de important este acest sistem și să nu uităm că fără noi nimic nu se învârte, fără nici o supărare”.

Matei, profesor: “În primul rând felul în care au decurs negocierile în sensul în care ele au decurs pe niște propuneri care nu au fost luate drept bază. Nici ieri nici alaltăieri au fost înaintate niște propuneri și negocierile s-au făcut pe altceva.

A fost o îmbunătățire a propunerii pe care nu acceptat-o nimeni acum câteva zile. Se pare că nu doresc să comunice deloc și nu doresc să rezolve problema, ci doar să tergiverseze întreaga situație.

Reporter: Ce așteptări aveți de la președinte?

În primul rând ar fi bine să fie și acolo poate e plecat în vacanță nu știm, el în mod normal ar trebui să vină să medieze, poate chiar la un moment dat să iasă și în stradă cum am mai făcut-o cu altă ocazie când a avut interese. Se pare că educația nu are interes pentru el. Am văzut declarațiile lui.. M-am simțit “sprijinit” atunci la Sibiu când au cântat copiii am simțit un “etern sprijin al președintelui”, poate suntem noi mai ghinioniștii”, a spus profesorul.


4 comments
  1. ”Greva” este de fapt un război al dascălilor repetenți la examenele profesionale numite ”Definitivat” și ”Titularizare pe post”. Acest război este pornit contra contribuabililor români care din munca lor plătesc niște venituri unor peste 50% cadre didactice pentru un proces de învățământ și educație a copiilor țării. Ce caută acești greviști la guvern și la președinție? Ce este guvernul fără contribuabili? Nimic. Ce treabă are președintele cu veniturile dascălilor? Acești greviști cred că președintele încă este tătucul comunist? Nu știu că Parlamentul face legea în România? Mă întreb ce îi învață ei pe copiii noștri dacă nu cunosc cum funcționează țara? De unde să le dea venituri salariale mai mari și pentru ce? Guvernul poate fie să mărească taxele pe muncă, fie să se împrumute de bani. Cei care chiar produc bani în România, majoritatea covârșitoare câștigă salariul minim. Din taxe și impozite pe salarii minime nu se pot plăti venituri salariale mari nejustificate prin competență pentru servicii, căci învățământul este un serviciu oferit societății pentru o asigurare a dezvoltării în viitor. Elevii, studenții de azi vor fi decidenții de mâine. Cum justifică greviștii nivelul de semianalfabetism al absolvenților învățământului preuniversitar? Acest nivel este oglinda calității muncii greviștilor. A calculat cineva tariful orar din învățământul preuniversitar ca să descopere că este cel mai mare tarif orar raportat la norma de timp de muncă? Dacă timpul normat de muncă este doar 18 ore, sub 50% față de al celor care muncesc minim 40 ore/săptămână pentru doar 18,15lei/oră, care este justificarea obiectivă a cererilor greviștilor? Aaaa! Dacă se duceau la Parlament să ceară aplicarea legii salarizării unice și pentru justiție, din impozitele se veniturile salariale din justiție guvernul ar fi putut să mărească unele salarii conform unui criteriu de meritocrație. Doar pentru acele cadre didactice care au fost admiși la examene, Definitivat și Titularizare. Există foarte mulți profesori și învățători de o calitate care îi onorează și este normal să fie remunerați la nivelul lor. În 33 ani au fost 29 miniștri !!! Nici unul nu a dorit să implementeze principiul meritocrație în interesul elevilor. Nici unul nu a cerut depolitizarea sistemului de educație. La fel, nici un sindicat afiliat acestei meserii. Nici greviști, nici sindicat, nici guvern nu au cerut Parlamentului să se deschidă gropile cu bani din economia neagră, de acolo se pot aduce bani pentru toate găurile din bugetul României. Toți cer bani de la contribuabili, că și împrumuturile sunt plătite tot de contribuabili. Deci, greviștii să plece acasă ori la Parlament. Ministru Deca, este pupila d-ui Iohannis, un fizician de tot rahatul dar cu nasul pe sus să demisioneze. Un singur ministru putea să ridice educația elevilor la nivelul secolului 21, DANIEL FUNERIU, dar a fost schimbat de gașca politică care duc România în trecut. Ce aș face eu dacă aș fi ministru? Mai întâi, nu aș mai ascunde rezultatele examenelor susținute de cadrele didactice, unde peste 50% sunt repetenți. Ca măsură aș organiza prin Institutul Pedagogic, pe timpul vacanței de vară plătită cu salariul minim, cursuri gratuite oferite dascălilor repetenți, pentru perfecționare pe specialități și pentru pedagogie, urmate de un examen teoretic și o probă de predare la clasa. Cei care trec probele se pot întoarce în sistem la nivelul de salarizare avut anterior. Cei din sistem care au deja acum definitivat și titularizare pe post trebuie să suplinească lipsa de personal, motiv pentru care dublez norma didactică de timp de la 18 ore la 36 ore/săptămână, ofer un salariu net de 3 ori mai mare decât cel actual si orele suplimentare peste norma națională de 40 ore, le voi plăti dublu. În paralel, aș stabili pentru angajații din sistem, un algoritm de criterii pe baza cărora la fiecare sfârșit de an să se facă o evaluare a calității activității specifice, dar și nivelul de evoluție al elevilor, gradul de satisfacție al părinților, nr de elevi care obțin rezultate la examene de admitere spre universitar. Unui ministru inteligent la educație și dispus să muncească pentru națiune și generații următoare, Guvernul și Parlamentul trebuie să-i acorde libertate și putere de decizie, dacă sunt sinceri și vor să servească țara nu doar să stea pe scaunele politice. Suntem în ceasul al 12-lea.

    1. Dacă nu cresc salariile , nu vor mai veni in sistem nici dascăli repetenti d-apoi premianți!Nu muncește nimeni de calitate pentru doi lei.

  2. Nu avem nicio așteptare de la acest ficus și de la acoliții lui, inclusiv de la ministresa obedientă!

  3. Autocarele cu profesori nu sunt lăsate să intre în București! Sabotaj! Asta-i Romania educată!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aritmetica ministrului Ligia Deca, în cazul toaletelor din curtea școlilor. Anul trecut erau 180 de școli cu latrină, anul acesta mai sunt 189, după ce în ultimul an pentru 62 de școli au fost construite WC-uri în interior. Explicația: „Școlile mai fuzionează sau se mai despart în funcție de nevoile locale”

Din 180 de școli cu toalete în curte cât erau în 2022 la începutul anului școlar, pentru 62 de școli s-au făcut lucrări ca să rămână fără latrină și au…
Vezi articolul

VIDEO Un sistem de supercomputere de 11,5 milioane de euro din bani europeni va fi utilizat pentru cercetare în Bulgaria. „În ultimele luni, supercomputerele au fost esențiale în dezvoltarea vaccinurilor împotriva COVID-19” – Anders Dam Jensen, directorul executiv al EuroHPC JU

Un sistem de supercomputere de 11,5 milioane de euro, care va fi utilizat în cercetare, va fi instalat în Bulgaria, a anunțat the European High Performance Computing Joint Undertaking (EuroHPC…
Vezi articolul

Unu din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară în ultimii doi ani de pandemie – sondaj al Salvați Copiii România. La începutul anului 2021, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscriși la grădiniță

Unu din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară în ultimii doi ani de restricții pandemice, în vreme ce rata de participare la educație timpurie a scăzut,…
Vezi articolul