„Monica Anisie a pus unele putori la treabă”, scrie o profesoară dintr-un „mare liceu” din București într-un mesaj primit de Edupedu.ro. Aceasta susține că măsurile privind obligativitatea orelor online, luate de ministrul actual al Educației, au făcut ca „profesorii care nu se duceau la ore la timp, sau cei obosiți după meditații”, să fie acum în online și să facă ore cu elevii lor.
Sub protecția anonimatului, profesoara scrie în mesajul trimis Edupedu.ro: “Când Monica Anisie a spus ‘obligativitate online’, s-a referit la liceele de elită ale Bucureștiului. Anisie pleacă din școală. Cunoaște profesorii foarte bine”.
“‘Marele liceu’ nu are elită. Are niște elevi meditați și puțini profesori care se duc la ore la timp. Profesori buni și elevi buni sunt peste tot. Apreciez obligativitatea lui Anisie. Profesorii care nu se duceau la ore la timp sau cei obosiți după meditații sunt acum în online!”, spune profesoara.
Redăm mesajul profesoarei care a dorit să își păstreze anonimatul:
”Am citit în ultimele două luni multe articole în ceea ce privește învățământul din România. Sunt uimită de interesul arătat de întreaga societate. Părinții se revoltă, elevii au curaj. Interesant. Această situație există doar în online pentru că în realitate văd multe cadouri… Situația este alta în realitate.
Sunt profesor de engleză într-un ‘mare liceu’ din București.
Când am ajuns în ‘marele liceu’ fără pile, fără relații, am fost întrebată cum am ajuns. Sincer, nu am avut răspuns. După o discuție cu mama, cred că răspunsul bun ar fi fost ‘cu metroul’.
Apoi îmi aduc aminte când Monica Anisie a fost propusă pentru poziția de ministru. Și m-am bucurat. Un om care știa sistemul, pentru că pleca dintre noi, mi-am zis.
Veneam dintr-un liceu cu un director care se implica în tot, cu un director căruia îi păsa de profesori și de elevi. Un director care m-a sprijinit din toate punctele de vedere. Și când am avut probleme m-a consiliat și și-a făcut timp ca lucrurile să fie bine făcute.
Când am ajuns în ‘marele liceu’, lucrurile s-au schimbat.
‘Elita’ nu era așa cum mă așteptam. ‘Elita’ nu comunica, nu saluta sau nu îți răspundea.
Nu m-a deranjat asta! Dacă nu răspunzi la un salut, nu înseamnă că nu ești un profesor excepțional. Așadar am încercat să renunț la subiectivism și păreri fără fond.
Dar când am înțeles că o parte a ‘Elitei’ nu face ore, când am înțeles că ‘marele liceu’ este sinonim doar cu ideea de ‘Elită’, m-am retras.
Când Monica Anisie a spus ‘obligativitate online’, s-a referit la liceele de elită ale Bucureștiului. Anisie pleacă din școală. Cunoaște profesorii foarte bine. Îi cunoaște. Știe că unii dintre ei vin după meditații la școală. Știe că nu mai au chef!
‘Marele liceu’ nu are elită. Are niște elevi meditați și puțini profesori care se duc la ore la timp.
Profesori buni și elevi buni sunt peste tot. Apreciez obligativitatea lui Anisie. Profesorii care nu se duceau la ore la timp sau cei obosiți după meditații sunt acum în online!
Până una, alta Anisie a făcut ceva. A pus unele putori la treabă! Așa că respect… măcar în ‘marile licee’. A început cu ‘Elita’! Așa că până una, alta bravo, Monia Anisie!”
Informații de background
Pe 24 aprilie 2020, Ordinul care obligă profesorii şi elevii să participe la cursurile online a fost publicat în Monitorul Oficial. Publicarea a însemnat intrarea în vigoare a actului normativ.
Ordinul prevede regulile pentru fiecare categorie de actori implicată în procesul de predare online: elevi, profesori, autorităţi şcolare și părinți.
Imediat a început Marea Predare Online. Școlile au trimis profesorilor orare noi cu programul pe care-l au, la ce clasă predau și când, majoritatea bazate pe un timp de predare de 30 la gimnaziu, 40 de minute la liceu, potrivit documentelor obținute de Edupedu.ro. Iată un exemplu de orar pentru predarea online:
Profesorii trebuie să completeze fișe de auto-pontaj, pe care le trimit secretariatelor școlilor. În aceste condici trebuie să completeze activitățile făcute, la ce clase, care a fost subiectul lecției și ce aplicație au utilizat. Tot prin aceste fișe de activitate se face și prezența elevilor, însă doar numeric, nu cu nume și prenume.
FOTO: pexels.com
36 comments
Acum se vede clar cat de putine cadre didactice au valoare de pedagog.Cei mai multi sunt superficiali,lenesi,oportunisti,autosuficienti,…….etc,si aceste ,,calitati” se vad in rezultatele elevilor de 20 de ani.
Da, Camelia, aveţi dreptate. Dar învăţământul din întreaga lume a trebuit să se readapteze rapid la noile condiţii date, şi altă cale în afara orelor online nu există. Exagerările vin din partea acelor învăţători sau profesori care dau teme prea multe unor copii pentru care lucrul la calculator mai are destule „taine″.
Monica Anisie a pus părinții la treaba și nimic mai mult!
Asa cum s-a gândit, (dacă aceasta doamna mai și gândește), ca putem lucra fisele, pe care ulterior sa le postam pe platforma, ar putea sa se gândească cum sa ne acorde și un procent din salariul unui cadru didactic.
Fisele nu se rezolva singure! Școlarii mici nu sunt autodidacți!!
Inainte sa primiti ceva de evaluat, primiti, ca si la scoala continutul teoretic de invatat, iar in recapitulare se fac exercitii, se reiau notiuni, asa ca lasati vrajeala.Sunt profesor si ma mai uit si in jur la colegi.Nimeni nu trantesteste niste fise fara explicatii scrise, video, audio in prealabil, fara a preda notiunile.Si la fel gandesc si eu si fac. SI o fac din plin: azi dim.la ora 7 primeam teme si dadeam explicatii(copilul nu stie ca eu mai si dorm, gatesc, spal etc).Ieri la ora 00:20 primeam intrebari si tema pe whatsapp, alaltaieri la ora 23:00 o mama nu stia ce are de scris fiul, desi pe platforma am anuntat.Mai vreti? Si asa e aproape fiecare zi, inclusiv sambetele si duminicile noaptea.Da, noaptea.Nu seara.Pentru ca nu poti numi seara ora 00:19 minute duminica.Stiti doar sa blamati.V-au pus la treaba, aaaa.. ma scuzati.Nu-i nimic, vin relaxarile si scapati de ei: de profesori si mai ales de…copiii proprii care acum va stau prea mult pe cap.Pun prea multe intrebari, va intrerup programul de Netflix si conversatiile pe F… cu vecina.
Profesorii sunt mult prea bine platiti pentru ceea ce fac, analfabetismul de astazi li se datoreaza lor, este rezultatul muncii lor asa ca lasati-o mai moale cu efortul depus.
La scoala nu la intins mana profitorilor.
Poate aveti si d-voastra putina dreptate stimate d-le Gigel, insa ce ziceti de educatia traditionala romaneasca conform careia “ne furam caciula” de multi ani incoace, de parinti care-si trimit copii la scoala nu stiu nici ei pentru ce, ca tot n-au ce invata de la “profesorii aia incompetenti, oricum eu il trimit la ore in particular”, copii hraniti cu autosuficienta de asazise politici educationale populiste care ne-nvata cum sa nu dam teme elevilor si sa nu-i suprasolicitam, de parca invatatura s-ar lipi asa, fara nici un efort de mintea lor stralucita de genii, “manca-i-ar mama”. Acesti elevi “inspirati” de o societate fara valori reale, fara constiinta muncii, invata si ei “sa-si fure caciula”, ca toata lumea si sa se victimizeze. Bine ziceti “la scoala nu la intins mana…”, poate vom schimba ceva incercand sa colaboram si nu sa aruncam cu noroi, sa invatam… si sa gandim cu totii ce-ar fi mai bine pentru copii nostri.
Cu un lucru sunt sigur de acord: in scolile/liceele de elita multi (nu toti!) din profesori sunt mari datorita elevilor lor, multi intre ei meditati.
Am pregatit o eleva foarte buna de la un astfel de liceu care, datorita faptului ca nu facea meditatii cu profesorul de la clasa avea media 7-8. In momentul in care a avut o lucrare impecabila, de nota 10, profesorul respectiv (autor de manuale si culegeri!) parca a dat punctele de la el…
Aceasta goana dupa scolile de elita si profesorii “magici” imi suna binisor hilar si (categoric!) a snobism cras.
Mentionez ca sunt profesor de matematica la un colegiu tehnologic, am o pregatire (reala!) pe care multi profesori de la liceele de “elita” nu o au dar nu m-as transfera la un astfel de liceu nici de frica. Am si refuzat recent asa ceva…
Si elevii mei au nevoie de calitate!
Bravo! Foarte frumos ceea ce faceți!
Succes în continuare!
Articolul scris de profesoara de engleză de la „marele liceu″ din Bucureşti îmi aminteşte de o intervenţie radiofonică la Robert Turcescu într-o emisiune, când femeia se lăuda pe ea însăşi, susţinând că n-o cunoaşte pe ministra în cauză.
Nu înţeleg de ce profesoara n-a putut da un răspuns când a fost întrebată cum a ajuns să predea la „marele liceu″. Prea multe căi nu sunt pentru a ajunge la o şcoală. Titularizare, pretransfer, transfer, etc, .etc. Că noua colegă n-a fost salutată de colegi, nu mi se pare un fapt condamnabil, din moment ce semnatara mesajului pentru Edupedu.ro spune că n-a răspuns la întrebarea cum a ajuns profesoară acolo.
Acum, laudele le primeşte ministrul Învăţământului. Chiar am mari îndoieli că profesoara care spune că „Până una, alta Anisie a făcut ceva. A pus unele putori la treabă! Așa că respect… măcar în ‘marile licee’. A început cu ‘Elita’! Așa că până una, alta bravo, Monia Anisie!” (Monica Anisie, dar pe site aşa scrie!) există în realitate.
Dacă a mers figura cu intervenţia laudativă la tv făcută de o mare „admiratoare″ a unei ministre care s-a dovedit a fi însăşi ministra, de ce n-ar merge ceva asemănător şi pe Edupedu?
Cat de sprinteni devin părinții cand se ivește ocazia de a manji cu venin întreaga tagma a cadrelor didactice.
Omul sfințește locul, nu invers. Liceu mare bla, bla, liceu mic, școală de cartier sau din vreun sătuc… Profesorul sau învățătorul corect și dedicat profesiei, este aur pentru sistemul de învățământ.
Nu pentru salariul sub cel mediu pe economie muncește un cadru didactic.Daca ar fi asa, un profesor ar trebui plătit corect, adică cel puțin cât un medic, deci sa aibă un salariu de patru ori mai mare decât cel pe care îl are.
Și da, cunosc destule cazuri în care profesorii din multe scoli (fără excepție, toți, indiferent de materia predata) au întrat in legatura cu elevii lor abia la starsitul lunii aprilie. Și de la scoli modeste, nu numai de la licee de elita.
Doamna profesoara care este obsedata de licee de elita, sa știe ca sunt puturoși peste tot.
Am şi eu o curiozitate,dacă predarea online este într-adevăr o metodă minune care va revoluţina sistemul, atunci de ce n-a fost adoptată şi de şcolile private?Acum n-ar mai fi stat pe tuşă,să se vaite că nu mai plătesc părinţii taxe.Concluzia e clară,un părinte n-ar soate bani din buzunar pentru genul ăsta de serviciu educaţional.Toţi cei care investesc bani grei în educaţia copilului,apelând la grădiniţe şi şcoli private,au alte repere despre conceptul de calitate.Răspunsul e simplu,nu online-ul aduce calitate,iar părintele scoate bani doar pentru calitate.De ce nu vrem să acceptăm odată că în orice domeniu calitatea costă.De ce n-ar avea şi profesorii dreptul să câştige în termeni de profit şi pierdere?Sau şcoala trebuie să fie un fel de bonă gratis?
Dreptul la educatie e al copilului, nu al parintilor de copii aflati la varsta scolara. Scoala online poate fi si de calitate, chiar daca sunt multe dezavantaje fata de scoala tete-a-tete. Dar este foarte solicitant pentrtu cadru didactic, chiar mai solicitant decat in scoala, daca vrei sa iti faci treaba.
E pandemie, nu e o alegere benevola, e o conditie obligatorie pentru a continua procesul educational in conditii de izolare, intrucat viata are prioritate. Iar izolare nu inseamna concediu fortat acasa pentru cadre didactice.
Inainte sa primiti ceva de evaluat, primiti, ca si la scoala continutul teoretic de invatat, iar in recapitulare se fac exercitii, se reiau notiuni, asa ca lasati vrajeala.Sunt profesor si ma mai uit si in jur la colegi.Nimeni nu trantesteste niste fise fara explicatii scrise, video, audio in prealabil, fara a preda notiunile.Si la fel gandesc si eu si fac. SI o fac din plin: azi dim.la ora 7 primeam teme si dadeam explicatii(copilul nu stie ca eu mai si dorm, gatesc, spal etc).Ieri la ora 00:20 primeam intrebari si tema pe whatsapp, alaltaieri la ora 23:00 o mama nu stia ce are de scris fiul, desi pe platforma am anuntat.Mai vreti? Si asa e aproape fiecare zi, inclusiv sambetele si duminicile noaptea.Da, noaptea.Nu seara.Pentru ca nu poti numi seara ora 00:19 minute duminica.Stiti doar sa blamati.V-au pus la treaba, aaaa.. ma scuzati.Nu-i nimic, vin relaxarile si scapati de ei: de profesori si mai ales de…copiii proprii care acum va stau prea mult pe cap.Pun prea multe intrebari, va intrerup programul de Netflix si conversatiile pe F… cu vecina.
Sa-mi fie cu iertare, insa ora la care primiti intrebarile, emailulurile, nu va obliga sa raspundeti la aceeasi ora, sa cititi la acea ora. Personal imi opresc netul dupa o anumita ora. Nu va obliga nimeni sa raspundeti in weekend sau la ore tarzii. In familia extinsa avem cativa elevi, majoritatea au primit lectii si teme via email, whattsapp, fara lectii sustinute de cadre didactice. Si cativa sunt elevi la licee considerate bune. Interactiunea cu cadrul didactic, chiar si in online, este necesara elevului, altfel s-ar achizitiona doar niste pachete educationale, niste manuale si caiete de exercitii si atat.
Cunosc profesori extraordinari pe live … care au refuzat tehnologia … ce sa le facem … au o varsta … face2face imi dau clasa … tin grupuri intregi cu limba scoasa …avizi de informatii si cunosc profesori care cu un live sau un test … repet … un test online rupe randurile printre elevi … concluzie … tind sa cred ca aici este vb de #fakenews … succes in scrierea articolelor. Eu nu cred in existenta acestui personaj … mai mult e suplinitor care se plange ca titularii sunt LENESI.. nu fac una sau alta si eu sunt ZA BEST…
Disciplina Educație tehnologică și aplicații practice (ETAP) – este disciplină obligatorie în Planul de învățământ, dar cu surprindere constat că lipsește din orarul realizat de către școala……. și care este prezentat în ”Informații de background”.
Tehnologie este în orice domeniu de activitate. Tehnologia este parte integrantă din orice produs pe care dorim să-l realizăm.
Școala ar trebui să acorde atenție sporită Tehnologiei.
Acolo unde, dascălul, iubitor de meseria lui, pune în practică programa școlară de ETAP, ochii elevilor se luminează.
Si la noi la o scoala de “elita” din Brasov, Scoala 6, se fac ore din ani in pasti. Inainte de obligativitate, 2 intalniri video pe saptamana cu doamna invatatoare. Dupa instituirea obligativitatii, putin mai des, insa nu depaseste 2 ore pe zi, ca oboseste. Sunt curios ce a bifat doamna in condica, dat fiond faptul ca prezenta la ore se poate verifica pe log-urile Meet.
Felicitari pentru adevarul spus cu subiect si predicat! Cele considerate licee ‘mari’ sunt asa datorita elevilor pregatiti in afara orelor si/sau catorva profesori dedicati. “Nu am fost instruiti sa predam online” este o scuza jalnica (ma refer la cei care au permanent pretentii de la elevi, la profii care au cerut parintilor laptop si imprimanta de la clasa pregatitoare si acum se dau nestiutori in ale tehnologiei, la cei care pretind ca salariile sunt mici – de ani de zile nu mai sunt mici si maririle au fost date la gramada, nu pe competente si performante, ceea ce a dus la distrugerea aproape completa si a ultimelor exceptii de profi dedicati! – si considera asta un motiv sa nu isi faca treaba, pentru profii care au acces la tehnologie si clasele lor sunt conectate si la energie si la dispozitive performante). Discreditarea tagmei profesorilor nu se face pentru ca cineva spune adevarul, profesorii dedicati nu se vor simti NICIODATA lezati de adevar, de realitate, ei vad adevarul si vad realitatea, de aceea rezista si nu au renuntat. Ganditi-va ca profii au 18 ore in clasa de predare/evaluare pe saptamana PLUS 22 ore (scrie in fisa postului, pana la 40, nu??) de pregatire a lectiilor, a testelor, de gasire a noi metode, de etc. Asa ca, de pe 11 martie 2020, au tot avut timp. Abia pe 22 aprilie s-au trezit unii, desi salariile le-au primit intregi!!!
Cei care fac orele online si stau 6 ore cu ochii in laptop e cam exagerat, nu cred ca stau, reteaua te cam obliga sa inchizi camera video si in plus, orele online NU SUNT OBLIGATORII IN ACEASTA PERIOADA, CI DOAR O SOLUTIE DE A CONTINUA COMUNICAREA CU ELEVII.
Succes tuturor!
Disciplina Educație tehnologică și aplicații practice (ETAP) lipsește din Orarul prezentat de o anumită școală și publicat în articolul de mai sus.
Aceasta este o disciplină obligatorie în Planul de învățământ pentru gimnaziu.
Școala, care a prezentat orarul, nu cunoaște planul de învățământ?
Nu știe că tehnologia se aplică în toate domeniile de activitate?
Dascălul, iubitor de meseria lui, când pune în practică programa școlară de ETAP, ochii elevilor se luminează.
Da, orele on-line reprezintă o soluție foarte bună, deși cam târziu a venit decizia doamnei ministru.
Problema este aceea că la cele mai multe discipline, în foarte multe școli, predarea on-line se rezumă la indicații de tipul:”La pagina … găsiți teoria, iar de la pagina … rezolvați exercițiile.”
Bravo, dna ministru! Este adevarat ca la asa zisele licee si scoli bune, profesorii isi pun foarte putine ore si in special dimineata, ca sa aiba timp sa ajunga acasa sa dea meditatii.Aceste licee bune sunt de fapt afaceri. Mai nou s au mutat cu meditatiile online. Si plata tot online. Prost și cine da, nu cine cere
‘Marele liceu’ nu are elită. Are niște elevi meditați și puțini profesori care se duc la ore la timp”
Ca sa intelegem mai bine…
Aceștia ar fi elevii din liceele ” bune ” si care ar fi dezavantajati la mediile școlare comparativ cu elevii din școlile mai puțin bine cotate ? Lor si parintilor lor le este teama ca pot veni altii ( care nu isi permit meditatii ) cu medii mai mari si le ia locul in universitati cu toate ca acestea au autonomie universitară si pot decide si pe alte criterii admiterea ? Halal…
Iar in privinta d-nei ministru…Demisia !
La cate prostii spune sint ULUIT ca inca mai este in functie…
Ultima idiotenie se cheamă aruncarea răspunderii pe umerii părinților !
https://www.edupedu.ro/amisie-vom-propune-ca-elevii-cu-parinti-de-peste-65-de-ani-sa-poata-veni-la-scoala-daca-parintii-lor-decid-ca-nu-prezinta-un-risc-va-fi-decizia-parintilor-am-discutat-cu-raed-arafat-ca-si-profesori/
Sunteti uluit degeaba. Provine din sistem si se vede. Deciziile de pana acum sunt juste. Incet, incet destructureaza mafia. Suntem pe drumul cel bun. Apreciez faptul ca e realista. Nu ma asteptam la un profesor de romana, dar are alt profil. E cu picioarele pe pamant si nu a ajuns acolo pentru a si satisface ambitiile personale. Pe scurt, un om de valoare.
Poate la dvs in Bucuresti se tin 30 minute orele la gimnaziu. Fiica mea este clasa a VIII-a si face ore online conform orarului, adica 5-6 ore/zi, apoi urmeaza temele care trebuie trimise profesorului pt verificare. Sta cel putin 6 ore pe zi cu ochii in ecranul calculatorului. Acesta este invatamantul online! Nimeni nu stie cum sa procedeze, nu au fost si nici nu sunt norme pentru predare online. Profesorii nu au avut in facultate disciplina: invatamantul in perioada de dezastre.Sufera deopotriva elevii si profesorii. Este un haos.
Adevarul supara si supara tare.
Exact aceasta ar fi rețeta de succes și în Universitar. Altfel, se vor încasa fără efort salarii grase, punând studenții să conspecteze de pe Net și să facă “referate”.
Marian Ivan
Divide et impera !
Sa-si asume cu nume acest profesor pus sa manjeasca numele intregii tagmei profesorale. Fara in interes, stim noi care, niciun cadru didactic nu iese din simpla invidie in presa sa descalifice munca unor oameni de o viata.Si cum intrresele sunt acum mari…
Ce vorbesti amice?! Este chiar asa. Copilul meu nu a pupat nici un fel de ore de limba romana/geografie/matematica… era intr-o pauza continua. Noroc ca el de la mama lui nu sta degeaba si muncea separat. La momentul aparitiei obligatiei, ce sa vezi? Au inceput orele. Asa incat, mai usor cu #manjirea intregii tagme profesorale#, pentru ca este chiar asa. Nici macar unul singur (din 6 materii) nu a catadicsit sa se miste. Si am vorbit cu si alti parinti si aproximativ 70% au fost in aceeasti situatie. Deci da, putorile sunt acolo si sunt multe si momentan reprezinta aceasta tagma profesorala. Asta e realitatea, trezeste-te.
Tin ore online cam de pe 23 martie. O cunostinta,cadru didactic in gimnazial, m-a abordat abia saptamana trecuta 28 aprilie sa o ajut sa se logheze ca sa tina orele online, adica numai dupa ce s-a impus obligativitatea. Pana atunci nu a avut nici o curiozitate in acest sens 🙁
De ce nu de pe 12? Ba, ce prosti am fost unii.
La noi abia pe 12 s-a intrerupt activitatea, initial pentru doua saptamani anuntate. Eu am recuperat orele din saptamana pierduta, iar acum, la noi, s-a prelungit activitatea didactica cu alte 2 saptamani. Va felicit ca ati inceput chiar pe 12 ! 😀
Simate domn și dacă-și asume cu numele cele declarate, hienele de profesori mânjiți[N.R: comentariu editat], nu vor sări ca arsi?
În trecut, eu m-am confruntat cu astfel de probleme ca părinte, erau profesori care nu intrau la ore, abesentau, a trebuit să ma folosesc de camera viseo pentru a proba măgăriile acestora. Am zurat-o din școală pe directoarea care era capul răutăților și care patrona indisciplina. Acum(înainte de corona) luam la autostop păriti din Călugăreni, o localitate din Giurgiu, pe care tot cu CAMERA ASCUNSĂ îi chestionam despre cum respectă profesorii programa școlară și dacă intra la ore. Aceștia absentau în masă . Vi se pare normal? Ar trebui introduse camere de supraveghere video la ore, doar așa “putorile” îsi vor face treaba!
Cu camera ascunsă? Sigur nu e numele tau real, altfel nu ti-ar strica o plângere penală! Lichelele naibii, vă credeti paparazzi!
Sunt perfect de acord. E valabil si ptr ca sa se vada ce fac hahalerele (contrapartidă cu puterile tale) in banca si cand profesorul e întors ca sa scrie la tabla.
Daca se intampla sa fiti cadru didactic, ar fi cazul sa parasiti catedra. Nu este posibil sa folositi termenul de “hahalere” la adresa elevilor!