Mărturia unei învățătoare care a reluat predarea pe 1 iulie: Copiii de clasa I a trebuit să-i iau din nou cu primele litere, au uitat ce au învățat în semestrul 1 / Cum se va recupera, se va face tot online? Facem recuperarea recuperării?

7.487 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
“Sunt învățătoare la o școală gimnazială, și în același timp lucrez cu copiii în cadrul programelor A doua șansă și Școală după școală, în cadrul Salvați Copiii”, și-a început prezentarea învățătoarea Gabriela Popescu. Prezentă în conferința online “Vreau la școală!”, aceasta a explicat că a reluat la 1 iulie predarea, cu copiii din medii defavorizate, în cadrul acestor programe.

Mi-am dat seama că de fapt aceste luni de repaus total au un impact negativ asupra lor, în sensul că foarte mulți dintre ei au uitat ce au învățat în semestrul 1. Practic, copiii de clasa I eu a trebuit să îi iau din nou cu primele litere, cu primele adunări, cu numărătoare, deci să mă întorc de unde am plecat la începutul anului școlar, în toamna trecută“, a declarat astăzi, 23 iulie, învățătoarea Gabriela Popescu, în cadrul conferinței online “Vreau la școală!” organizată de Salvați Copiii România, în parteneriat cu Edupedu.ro.

Aceasta a atras atenția că autoritățile au promis foarte multe, la începutul anului școlar, inclusiv mișcorarea numărului de elevi la clasă, “ceea ce nu se face. În continuare, copiii de pregătitoare de anul acesta vor fi în număr de 27-28, nicidecum maximum 20, cum s-a promis”.

“Dar oare se gândește cineva la copiii de clasa a VII-a, care au pierdut semestrul II cu promisiunea că în semestrul I se va recupera materia? Cum se va recupera, se va face tot online? Facem recuperarea recuperării? Adică copiii ăștia per total vor pierde un an de școală: semestrul II de anul trecut cu semestrul I de anul acesta. Și examenul bate la ușă”, a afirmat Gabriela Popescu.

Declarațiile integrale făcute de învățătoarea Gabriela Popescu:
Gabriela Popescu
  • Sunt învățătoare la o școală gimnazială, și în același timp lucrez cu copiii în cadrul programelor A doua șansă și Școală după școală, în cadrul Salvați Copiii.
  • Ce am constatat eu: competențele cognitive au fost parțial sau chiar deloc însușite. Deci foarte mulți copii după această perioadă fie au uitat tot, fie că au înțeles din loc în loc câte ceva. Și asta s-a întâmplat chiar la clasă unde eu am intrat cu copiii pe Meet în fiecare zi și i-am solicitat și la un moment dat, după o săptămână – două de școală, copiii mi-au menționat că nu mai vor online, că ei vor să se întoarcă la școală, că “la tablă a fost mai simplu și înțelegeau mai ușor”.
  • Revenind la copiii de la Salvați Copiii, aici împreună cu grupul din care fac parte am trimis copiilor fișe, am lucrat cu ei pe Whatsapp, dar să știți cu intermitențe. Pentru că fie nu aveau internet, fie li s-a stricat telefonul. Erau diverse motive pentru care acești copii nu puteau să aibă o continuitate în a învăța.
  • Întâlnindu-mă cu ei acum, începând cu 1 iulie, cu cei de la A doua șansă și Școală după școală, mi-am dat seama că de fapt aceste luni de repaus total au un impact negativ asupra lor, în sensul că foarte mulți dintre ei au uitat ce au învățat în semestrul 1. Practic, copiii de clasa I eu a trebuit să îi iau din nou cu primele litere, cu primele adunări, cu numărătoare, deci să mă întorc de unde am plecat la începutul anului școlar, în toamna trecută.

Care sunt noutățile, directivele primite de la inspectorate:

  • S-au promis foarte multe, inclusiv mișcorarea numărului de elevi la clasă, ceea ce nu se face. În continuare, copiii de pregătitoare de anul acesta vor fi în număr de 27-28, nicidecum maximum 20, cum s-a promis.
  • Cu cât efectivul este mai numeros, cu atât activitatea va avea mai mult de suferit. Chiar dacă învățătorul se trudește, este foarte greu cu un număr foarte mare de copii. Sunt situații în care este nevoie de lucru 1 la 1.
  • Deci se uită întotdeauna sau nu vor să-și amintească, nu știu exact cum stau lucrurile, dar nu sunt menționați nicicum copiii cu nevoi speciale. De ei nu vorbește nimeni.
  • Nu sunt menționați copiii care sunt din medii defavorizate, cu părinți analfabeți sau semi-analfabeți, care se întorc acasă cu ceea ce au învățat la orele de Școală după școală sau la școală, dacă sunt prinși în program, și a doua zi vin cu aceleași cunoștințe. Nimeni nu îi întreabă nimic. Nu că nu vor părinții, ci nu pot, sunt depășiți.
  • Materiile sunt stufoase, programa este foarte încărcată și eu nu văd cum această programă a noastră poate fi adapată online, încât toată lumea să se aleagă cu ceva. Adică să capete copilul niște deprinderi, să-și formeze niște competențe, în condițiile în care este o avalanșă de informații.
  • Cred că în ultima vreme s-a cam uitat acel principiu al pedagogiei de respectare a particularităților de vârstă și a celor individuale. De la o generație la alta, copiii tot 7, 8, 9 ani au. Faptul că ei știu să se joace pe un telefon nu înseamnă că sunt mai grozavi decât au fost cei de dinaintea lor.
  • Trebuie umblat și la programa școlară, și la manuale, să fie manuale mai atractive, cu exemple care să-l ajute pe copil să își aprofundeze niște cunoștințe, iar acest învățământ online nu știu în ce măsură se poate folosi peste tot, cu aceeași unitate măsură. Toți am fost în școală, pe toți ne-a ajutat dna învățătoare la început de drum, a scris cu mâna noastră o literă, sau două, or cât a fost nevoie pentru fiecare.
  • Or de la distanță cum să dirijezi un copil? E foarte greu! Ar trebui ca măcar pentru copiii foarte mici, de pregătitoare sau clasa I, să se găsească o soluție ca acești copii să vină la școală. Și nu o zi da, una ba, pentru că aceasta este iarăși, mi se pare, o aberație; pentru că îi scoatem din ritm. Știm ce înseamnă weekenduri prelungite, când copilul vine luni ‘parfum‘ după 4 sau 5 zile de stat acasă. Și o luăm de la început. Și tot muncim și batem pasul pe loc.
  • Iar acum toată lumea este încântată de acest online, ce rezultate minunate au avut! Dar oare se gândește cineva la copiii de clasa a VII-a, care au pierdut semestrul II cu promisiunea că în semestrul I se va recupera materia? Cum se va recupera, se va face tot online? Facem recuperarea recuperării?
  • Adică copiii ăștia per total vor pierde un an de școală: semestrul II de anul trecut cu semestrul I de anul acesta. Și examenul bate la ușă.
  • Mi se pare că învățământul tradițional, așezat, când copilul este ajutat să se dezvolte nu numai intelectual, ci și emoțional…
  • La o oră te oprești atunci când se ivește o situație și încerci să faci copilul să înțeleagă și punctual, atunci, nu peste o săptămână. Ca și acasă: degeaba îi faci copilului observație pentru o greșeală pe care a făcut-o acum 3 zile. Nu mai are același efect. La școală, corectezi un caiet pe loc și lămurești. Or trimise temele, până a doua zi… Nu știu, este greu, probabil și o necesitate, însă ar trebui redus la minim acest online, pe cât posibil ponderea mai mare să o aibă școala tradițională.

Amintim că organizația Salvați Copiii România a reluat cursurile școlare, în comunitățile dezavantaje în care a avut și până acum activități. “Odată cu începerea verii, ne-a fost foarte clar că trebuie să ne focusăm pe activități de remediere. De la 1 iulie, în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere și vom organiza cu 4.600 de copii serii care fac astfel de activități fie în curtea școlii sau în alte spații din afară, fie în interior, cu respectarea regulilor”, a declarat Anca Stamin, Director de Programe la Salvați Copiii.

Vezi mai jos întreaga conferință online ‘Sunt profesor, Vreau la școală!’, organizată de Salvați Copiii:

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:

 


5 comments
  1. Profii slab pregatiti ar spune ca un elev uita ce a invatat dupa aprox.doua saptamani.Ca sa nu mai vorbim despre elevii care invata pentru patru sau cinci materii,materii pe care le au in ziua urmatoare.Sa vina un elev sa te intrebe la 22.30, la ce sa invete,la chimie sau la ed.tehn.,dupa ce a inceput sa invete de la ora 15 pentru celelalte materii.Si tine-te de crize de colecist .Sau de migrene cu aura.Aici e dezastrul si ,,demolition school,,.

  2. Patetic articolul asta … ramai perplex.

    >> foarte mulți copii după această perioadă fie au uitat tot, fie că au înțeles din loc în loc câte ceva

    Uitarea este un fenomen natural. Toti oamenii uita. Pentru asta se face o evaluare initiala, se pleca cu copilul de acolo de unde este acum si se face o recapitulare. Mai mult ca sigur nu au uitat tot si recuperarea va merge destul de repede. Dar, e mai simplu sa ne vaitam si sa ne plangem de mila.

    >> Cred că în ultima vreme s-a cam uitat acel principiu al pedagogiei de respectare a particularităților de vârstă și a celor individuale. […] Faptul că ei știu să se joace pe un telefon nu înseamnă că sunt mai grozavi decât au fost cei de dinaintea lor.

    Principiul respectarii particularitatilor de varsta si individualizarii zice cu totul altceva. Poate doamna ar trebui sa puna mana pe o carte de pedagogie.
    Aici este vorba de schimbarea modului de a invata. Profii slab pregatiti nu au cum sa inteleaga asta.

    Impresia mea este ca atat dinozaurii din minister, cat si profii slab pregatiti nu inteleg ca trebuie facut un management al crizei si un damage control.
    Credeam ca acest Salvati Copiii face ceva mai de soi. Dinozaurii nu pot salva copiii.

    1. Daca folosesti DAMAGE CONTROL si MANAGEMENTUL CRIZEI in asociere cu numirea profesorilor dinozauri ai impresia ca esti interesant sau foarte actual? Perplex am ramas eu cand am vazut ce debitezi.

      1. Ah, trebuia sa zic controlul daunelor :).

        “sau foarte actual”: o exprimare foarte interesanta in limba romana … ca sa raman in acelasi registru nationalist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiectele, biletele și baremele de la probele orale de Bacalaureat și de la Competențe digitale și de Limbi străine, ținute sub lacăt de ani de zile de Ministerul Educației. Instituția nu le-a publicat niciodată din 2017 cel puțin

Subiectele/biletele de la probele orale de Bacalaureat și de la Competențe digitale și de Limbi străine, cât și baremele aferente acestora nu au fost publicate de Ministerul Educației după sesiunea…
Vezi articolul

Cercetătorul Octavian Jurma: În valul 4, România este “într-o zonă de risc mai apropiată de India și Indonezia decât de Marea Britanie”, unde sunt mult mai mulți vaccinați / Părinții să facă presiuni “pentru ca siguranța copiilor sa fie luată în serios” în școală

“Valul 4 (Delta) nu va fi atât despre numărul de cazuri noi cât despre numărul de internări și decese”, scrie, într-un material publicat duminică seară pe Facebook, cercetătorul Octavian Jurma.…
Vezi articolul

Președintele Ungariei a comparat anexarea Crimeei cu Tratatul de la Trianon prin care Transilvania revenea României: Maghiarii nu au uitat, nici după un secol, că au ajuns minoritari, că li s-au luat școlile şi s-a făcut tot posibilul ca învăţământul în limba maternă să fie desfiinţat

Președintele Ungariei, János Áder, a comparat, luni, anexarea Crimeei de către Rusia cu Tratatul de la Trianon, încheiat la finalul Primului Război Mondial, prin care Transilvania revenea României, transmite hirado.hu,…
Vezi articolul