Angajații din sistemul de Învățământ continuă marți, 23 mai, greva generală. Ieri, reprezentanții sindicatelor au anunțat că au intrat în grevă peste 150.000 de profesori și peste 70.000 de angajați care fac parte din categoria personalului didactic auxiliar și nedidactic.
Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” a precizat pentru Edupedu.ro că sindicatele din Învățământ nu au primit luni vreo invitație pentru o eventuală discuție cu reprezentanții Guvernului. George Purcaru, vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, a declarat ieri la Radio România Actualități că Simion Hăncescu, președintele FSLI, a solicitat duminică, 21 mai, o nouă întâlnire cu reprezentanții Guvernului, dar nu a primit un răspuns.
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat la Radio România Actualități că sunt între 60-70% dintre angajații din școli în grevă generală în acest moment și că Ministerul Educației nu va face publice listele cu procente de participare, pe școli, pentru că ar putea duce la o etichetare a unităților de învățământ.
De ce fac profesorii grevă. Revendicările sindicatelor din educație:
- „Majorarea salariilor personalului din învățământ, în conformitate cu importanța socială a muncii prestate, plecând de la principiul salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic;
- Instituirea regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației;
- Plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic;
- Acordarea sporurilor pentru condiții de muncă personalului din învățământ;
- Acordarea drepturilor prevăzute în legislația în vigoare și contractele colective de muncă aplicabile (decontarea navetei, plata indemnizației de instalare, acordarea concediului de odihnă suplimentar, compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat etc.);
- Creșterea anuală a investițiilor în învățământ, pentru îmbunătățirea bazei materiale și a infrastructurii;
- Renunțarea la aplicația EduSal și înlocuirea acesteia cu un program informatic de salarizare gestionat și administrat de Ministerul Educației.“