Manualul „Istoria evreilor. Holocaustul”, pentru clasele a XI-a, a XII-a, structurat pe unități de învățare, cu zece studii de caz și o sută de fișiere multimedia, este pregătit de Booklet pentru anul școlar 2024-2025 (P)

1.993 de vizualizări
Editura Booklet anunță că manualul „Istoria evreilor. Holocaustul”, pentru clasa a XI / XII-a a fost evaluat de experții Ministerului Educației și este gata să îi însoțească pe liceeni în descoperirea unui capitol sensibil din istoria contemporană. Structurat pe 6 unități și având în componență zece studii de caz edificatoare, manualul vine în întâmpinarea elevului răspunzând la întrebări dureroase adânc înrădăcinate în structura sa identitară.

Manualul Booklet „Istoria evreilor. Holocaustul” pentru clasa a XI/XII-a a fost conceput de echipa de autori alcătuită din Felicia Elena Boșcodeală, Loredana Ciobanu și Nicolae Șerban, profesori cu o carieră impresionantă la catedră și care au ridicat la rang de artă predarea acestei materii atât de importante pentru tinerele generații.

A fost sau nu Holocaust în România? Ce este teorie a conspirației și ce este adevăr pe acest subiect? Ce este adevăr istoric și ce este prejudecată, stereotip sau clișeu? Gândim liber sau suntem în continuare influențați de un tipar de gândire specific începutului de secol XX?

Iată câteva dintre întrebările la care manualul Booklet vine să răspundă readucând în prim plan un episod sumbru din istoria națională a României care și-a găsit oarecum legitimitatea în noiembrie 2004, când România a recunoscut oficial participarea la Holocaust și a dispus adoptarea Raportului Comisiei Internaționale pentru Studierea Holocaustului. Conform acestui act, țara noastră își asuma responsabilitatea pentru moartea a peste 280.000 de evrei în perioada 1940-1944.

Acest gest a venit la 15 ani după căderea regimului comunist, pentru că înainte de 1989 propaganda socialistă încerca să mascheze atrocitățile și să îi găsească circumstanțe atenuante lui Ion Antonescu. Manualul Booklet urmărește dezvoltarea spiritului critic-analitic al elevului de liceu cu privire la evenimentele istorice și îl ajută să identifice pericolul reprezentat de propaganda ultranaționalistă și să adopte un tipar de gândire democratic, bazat pe acceptarea opiniei celuilalt.

Are profesorul de istorie puterea de a face ca Istoria să nu se mai repete?

Un instrument care vine în ajutorul profesorului de istorie printr-o abordare interactivă, cu valoroase resurse digitale, „Istoria evreilor. Holocaustul”, propune activități de predare care dezvoltă gândirea critică a elevilor. Manualul Booklet este completat de 100 de fișiere multimedia care completează experiența educațională a elevului și îl ajută să descopere lucruri noi, să își adecveze perspectiva analitică asupra evenimentelor istorice. Mai mult decât atât, secțiunile Învăț și Aplic vin în ajutorul profesorului completând conținuturile didactice cu secțiuni de evaluarea sumativă și de fixare a informațiilor noi în context și în logica istorică a evenimentelor.

Editura Booklet are o vechime de aproape 25 de ani pe piața editorială românească și este în topul editurilor educaționale românești. În prezent peste 200.000 de elevi din întreaga țară, începând din clasa I și până în clasa a VIII-a învață din manualele Booklet pe care le poartă cu drag în ghiozdane.

Redacția Booklet
Citește și:
Peste 90 de liceeni înscriși în proiectul MOV – Meditații Oferite de Voluntari – îi susțin pe elevii din mediul rural să se pregătească pentru Evaluarea Națională, folosind și ghidurile Booklet pe post de materiale didactice în procesul de meditare (P)
Examene fără emoții în 2024 alături de Ghidurile Booklet pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat, pregătite de autori de excepție, adaptate în conformitate cu noile modele de subiecte și noua programă școlară propuse de Ministerul Educației 
Profesorii pentru învățământ primar își aleg manualele pentru anul școlar 2024-2025 / Recomandări pentru clasa I de la Editura Booklet (P)

5 comments
  1. Asa este, e o disciplina absolut inutila pentru viitorul copiilor nostri. Iar profesorii care predau aceasta materie sunt exagerat de zelosi. Pacat ca Ministerul Educatiei nu este mai preocupat de materiile importante pentru viitor, dar si de istoria tarii noastre, fiindca si poprul roman a suferit atrocitati savarsite de alte popoare, dar asta nu conteaza si nu se spune mai deloc. “Istoria evreilor”- o ora pierduta de copii la scoala in mod nefolositor si multe ore pierdute acasa pentru proiecte si alte asemenea. Chiar ma ingrijoreaza si sper ca NU se va preda aceasta inutilitate si in clasa a XII-a.

  2. Adică o materie nouă? Păi nu zicea doamna ministru ca revizuiește materia, să nu mai fie atâtea ore? Ce s-a scos din programa ca să intre această materie?

    1. Nimic. Se predă deja din acest an. Clasa a 11-a are 31 de ore pe săptămână. Au și oră de istorie unde putea fi introdusă această disciplină nouă, ca modul, sau în urma modificării conținuturilor din programă, DAR Institutul Wiesel a insistat, în parlament au fost de acord și au votat cu ambele mâini această inepție, iar acum, pentru că există lege specifică doar pentru asta, nici nu se mai poate modifica ceva dacă legea nu e abrogată (caz în care va țipa Israelul ca din gură de șarpe.)

      Pentru disciplina asta nu se zbate niciun părinte că e prea degeaba și nu folosește copilului în viață. Nu, mai bine să se reducă numărul de ore la română, matematică, științe, eventual să fie scoase cu totul din trunchiul român – dar istoria altui popor NU va fi scoasă. Am putea ajunge în situația abjectă în care să nu existe istorie la clasa a 11-a după noile planuri cadru, DAR să existe Istoria Evreilor, tot la clasa a 11-a.

      N-ar fi minunat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii și studenții din familii cu posibilități reduse pot depune cerere la școli până pe 17 aprilie pentru bonuri valorice de 200 de euro ca să-și cumpere calculatoare, prevede un proiect de HG pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de mâine. Școlile sunt închise până după Paște, cel puțin

Elevii și studenții din familii cu posibilități reduse pot depune cerere la școli până pe 17 aprilie 2020, dacă vor să se înscrie în Programul Euro 200, dacă vor să…
Vezi articolul

Profesorii vor avea parte de formare și sprijin de la specialiștii EFdeN și experții din mediul academic. Programul EFdeTeach a început la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București cu primul curs opțional de sustenabilitate pentru liceeni

„SustenAbilitate 2.0” este primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat și inovator conceptele de sustenabilitate, potrivit celor de la EFdeN. Organizația anunță că la Colegiul…
Vezi articolul

Material susținut de Platforma de management organizațional VIVA

Noi, ca profesori, învățăm toată viața. Modul în care profesorul predă are acel substrat de management, spune directoarea Școlii „Ioan Creangă” din Cluj / Soluțiile din platforma care conține legislația actualizată, procedurile și documentele necesare cadrelor didactice

„Noi, ca profesori, învățăm toată viața”, a declarat pentru Edupedu.ro Meda Florian, director adjunct la Școala “Ion Creangă” din Cluj. Aceasta consideră că „orele în care se face treabă bună”…
Vezi articolul

Știința distractivă și interactivă pentru copii la atelierele de vară – duminică 11 iunie și sâmbătă 17 iunie! Prima serie cuprinde cursuri și workshopuri de fizică, chimie, biologie și un curs de negociere pentru copii (P)

Ai copii și vrei să experimenteze știința distractivă și interactivă prin workshopuri unice? LearnGate, un start-up în domeniul educației, lansează duminică 11 iunie și sâmbătă 17 iunie, cursurile și atelierele…
Vezi articolul