Manualul „Istoria evreilor. Holocaustul”, pentru clasele a XI-a, a XII-a, structurat pe unități de învățare, cu zece studii de caz și o sută de fișiere multimedia, este pregătit de Booklet pentru anul școlar 2024-2025 (P)

2.051 de vizualizări
Editura Booklet anunță că manualul „Istoria evreilor. Holocaustul”, pentru clasa a XI / XII-a a fost evaluat de experții Ministerului Educației și este gata să îi însoțească pe liceeni în descoperirea unui capitol sensibil din istoria contemporană. Structurat pe 6 unități și având în componență zece studii de caz edificatoare, manualul vine în întâmpinarea elevului răspunzând la întrebări dureroase adânc înrădăcinate în structura sa identitară.

Manualul Booklet „Istoria evreilor. Holocaustul” pentru clasa a XI/XII-a a fost conceput de echipa de autori alcătuită din Felicia Elena Boșcodeală, Loredana Ciobanu și Nicolae Șerban, profesori cu o carieră impresionantă la catedră și care au ridicat la rang de artă predarea acestei materii atât de importante pentru tinerele generații.

A fost sau nu Holocaust în România? Ce este teorie a conspirației și ce este adevăr pe acest subiect? Ce este adevăr istoric și ce este prejudecată, stereotip sau clișeu? Gândim liber sau suntem în continuare influențați de un tipar de gândire specific începutului de secol XX?

Iată câteva dintre întrebările la care manualul Booklet vine să răspundă readucând în prim plan un episod sumbru din istoria națională a României care și-a găsit oarecum legitimitatea în noiembrie 2004, când România a recunoscut oficial participarea la Holocaust și a dispus adoptarea Raportului Comisiei Internaționale pentru Studierea Holocaustului. Conform acestui act, țara noastră își asuma responsabilitatea pentru moartea a peste 280.000 de evrei în perioada 1940-1944.

Acest gest a venit la 15 ani după căderea regimului comunist, pentru că înainte de 1989 propaganda socialistă încerca să mascheze atrocitățile și să îi găsească circumstanțe atenuante lui Ion Antonescu. Manualul Booklet urmărește dezvoltarea spiritului critic-analitic al elevului de liceu cu privire la evenimentele istorice și îl ajută să identifice pericolul reprezentat de propaganda ultranaționalistă și să adopte un tipar de gândire democratic, bazat pe acceptarea opiniei celuilalt.

Are profesorul de istorie puterea de a face ca Istoria să nu se mai repete?

Un instrument care vine în ajutorul profesorului de istorie printr-o abordare interactivă, cu valoroase resurse digitale, „Istoria evreilor. Holocaustul”, propune activități de predare care dezvoltă gândirea critică a elevilor. Manualul Booklet este completat de 100 de fișiere multimedia care completează experiența educațională a elevului și îl ajută să descopere lucruri noi, să își adecveze perspectiva analitică asupra evenimentelor istorice. Mai mult decât atât, secțiunile Învăț și Aplic vin în ajutorul profesorului completând conținuturile didactice cu secțiuni de evaluarea sumativă și de fixare a informațiilor noi în context și în logica istorică a evenimentelor.

Editura Booklet are o vechime de aproape 25 de ani pe piața editorială românească și este în topul editurilor educaționale românești. În prezent peste 200.000 de elevi din întreaga țară, începând din clasa I și până în clasa a VIII-a învață din manualele Booklet pe care le poartă cu drag în ghiozdane.

Redacția Booklet
Citește și:
Peste 90 de liceeni înscriși în proiectul MOV – Meditații Oferite de Voluntari – îi susțin pe elevii din mediul rural să se pregătească pentru Evaluarea Națională, folosind și ghidurile Booklet pe post de materiale didactice în procesul de meditare (P)
Examene fără emoții în 2024 alături de Ghidurile Booklet pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat, pregătite de autori de excepție, adaptate în conformitate cu noile modele de subiecte și noua programă școlară propuse de Ministerul Educației 
Profesorii pentru învățământ primar își aleg manualele pentru anul școlar 2024-2025 / Recomandări pentru clasa I de la Editura Booklet (P)

5 comments
  1. Asa este, e o disciplina absolut inutila pentru viitorul copiilor nostri. Iar profesorii care predau aceasta materie sunt exagerat de zelosi. Pacat ca Ministerul Educatiei nu este mai preocupat de materiile importante pentru viitor, dar si de istoria tarii noastre, fiindca si poprul roman a suferit atrocitati savarsite de alte popoare, dar asta nu conteaza si nu se spune mai deloc. “Istoria evreilor”- o ora pierduta de copii la scoala in mod nefolositor si multe ore pierdute acasa pentru proiecte si alte asemenea. Chiar ma ingrijoreaza si sper ca NU se va preda aceasta inutilitate si in clasa a XII-a.

  2. Adică o materie nouă? Păi nu zicea doamna ministru ca revizuiește materia, să nu mai fie atâtea ore? Ce s-a scos din programa ca să intre această materie?

    1. Nimic. Se predă deja din acest an. Clasa a 11-a are 31 de ore pe săptămână. Au și oră de istorie unde putea fi introdusă această disciplină nouă, ca modul, sau în urma modificării conținuturilor din programă, DAR Institutul Wiesel a insistat, în parlament au fost de acord și au votat cu ambele mâini această inepție, iar acum, pentru că există lege specifică doar pentru asta, nici nu se mai poate modifica ceva dacă legea nu e abrogată (caz în care va țipa Israelul ca din gură de șarpe.)

      Pentru disciplina asta nu se zbate niciun părinte că e prea degeaba și nu folosește copilului în viață. Nu, mai bine să se reducă numărul de ore la română, matematică, științe, eventual să fie scoase cu totul din trunchiul român – dar istoria altui popor NU va fi scoasă. Am putea ajunge în situația abjectă în care să nu existe istorie la clasa a 11-a după noile planuri cadru, DAR să existe Istoria Evreilor, tot la clasa a 11-a.

      N-ar fi minunat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care “se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu…
Vezi articolul