Mai multe ore de informatică în școli, pentru creșterea nivelului de competențe digitale, cerute de ministrul Teleman în discuțiile pe proiectul “România Educată”

2.687 de vizualizări
Ciprian Teleman / Foto: gov.ro
Creșterea numărului de ore de informatică în școli a fost cerută de ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Ciprian Teleman, în cadrul reuniunii de joi a comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării proiectului România Educată, după cum a anunțat el pe Facebook. Îndemnat de o persoană să propună ore de informatică încă din ciclul primar, ministrul a răspuns “acesta este mesajul pe care-l duc”.

Potrivit ministrului, la discuțiile de ieri a “subliniat următoarele lucruri:

  • creșterea numărului de ore de informatică pentru ridicarea generală a nivelului de competențe digitale (capitol la care România se află sub media europeană) și reducerea deficitului de resurse umane în sectorul IT.
  • crearea de facilități de orientare în cariera de cercetare pe toate segmentele lanțului de educație. În PNRR am inclus opt centre de orientare în carieră care îi vor apropia pe elevi sau pe studenți de lumea cercetării prin programe dedicate.
  • suplimentarea investițiilor în conectivitate, pe lângă cele 94 de milioane € alocate din PNRR, este esențială, fără de care România nu poate beneficia de învățământ digitalizat, administrație sau sănătate digitalizate. Sunt încă multe localități care au o viteză de sub 100 Mb/s la punct. Avem nevoie de autostrăzi rutiere dar și de autostrăzi digitale.”

Îndemnat de un cititor, la aceeași postare: “poate reusiti dvs sa le explicati celor de la ministerul educatiei ca ar trebui ore de informatica(coding) inca de la ciclul primar…”, ministrul Teleman a spus că “Acesta este mesajul pe care-l duc și pe care l-am preluat cu plăcere de la ANIS” (Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii).

Mesajul integral:

Ministrul Teleman spusese în iunie a.c., la dezbaterea online “Reforma digitală a Educației”, că “în momentul de față, lăcătușeria, electronica vor fi înlocuite de alte discipline legate de domeniul digital. Susținem, din partea MCID, demersurile industriei. Asociația Națională a Investitorilor în Industria de Software a făcut propuneri pentru creșterea numărului de ore în programele școlare, începând de la școala primară. Industria din sfera digitală va crește, aș îndrăzni să spun exponențial, în segmente – Internet of things, senzorii din jurul nostru vor crește exponențiali. Acestea vor presupune îndemânare tehnică. Or, aceste lucruri nu sunt în programele școlare. La fel, securitatea cibernetică. A trăi într-o lume digitală va însemna a învăța să ne protejăm, atât în fața atacurilor soft, cât și hard”.|

Dezvoltarea competențelor digitale încă din școala primară fusese inclusă în proiectul de strategie privind digitalizarea educației, prezentat la sfârșitul anului trecut și despre care nu s-a mai vorbit de atunci. Acea strategie prevedea un plan de acțiune care ar fi trebuit să înceapă încă din anul școlar 2021-2022, cu elemente de competențe digitale în școala primară și cu revizuirea programelor de profil pentru gimnaziu și liceu. 

Subiectul a fost reluat în cele 4 pagini dedicate digitalizării în proiectul România Educată, prezentat vara aceasta, document ce nu conține, însă, măsuri detaliate de acest fel.

Citește și:
Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul “România Educată”. Ce rămâne?
VIDEO Ministrul Cercetării, Ciprian Teleman: Până în 2025 vom garanta o viteză mare de conectivitate pe 90% din teritoriul țării de care va beneficia și Educația

4 comments
  1. vorbiți ce creșterea numărului de ore de informatică in școli dar spre exmplul, clasele a 9 a și a 10 a, SPECIALIZATE IN MATEMATICĂ-INFORMATICĂ au o singură oră (UNA) / săpt de informatică! La fel ca numărul de ore de religie de ex… De râsul curcilor, cică mate-info!

    Apropo, programa școlară la clasa a 9 incă n-a apărut și orele de curs incep in 14 zile. Tot de râs

  2. Si cine sa predea aceste ore? Doamne in varsta, absolvente de agronomie si mai degraba prietene cu andrelele decat cu tehnologia? Mai mult fac rau copiilor orele predate in asemnea fel, nu numai ca nu-i invata nimic, dar reusesc sa discrediteze ideea de scoala si imaginea profesorului in ochii lor. Cunosc profesoara de informatica care, – acum cu scoala online, – in loc sa le trimita copiilor link-ul de conectare la ora, le trimitea poza cu link-ul 🙂 Doamna facea o poza cu telefonul personal al link-ului pe cate il genera google classroom si punea diafan aceasta poza pe grupul de whatsapp al copiilor (dupa care se intreba de ce nu se conecteaza copii). Cei putini care au reusit sa se conecteze au fost cei care copiau link-ul manual in browser, iar doamna ii lauda, premiind astfel retardul tehnologic absolut 🙂

    Cum toata lumea stie, profesori buni de informatica nu vor veni in sistem pe aceste salarii, dimpotriva… chiar si cei putini priceputi probabil ca sunt pe picior de plecare. Pana nu se va gasi o solutie sa se atraga oameni competenti in sistem, vorbim sa ne aflam in treaba, in cazul de fata mai multe ore inseamna doar accelerarea unei perpetue pendulari intre ridicol si retard.

    Inteleg ca nu sunt bani pentru toti profesorii, ok. Poate, atunci, cei de la conducere ar trebui sa gandeasca out-of-the-box si sa ofere salarii mai mari doar pentru anumite specializari, cele care au trecere pe piata muncii. Sau macar sa taca si sa tasteze mai repede manual linkurile in browser 🙂

  3. Degeaba cresteti numarul de ore de informatica daca pastrati aceleasi limbaje de programare ca in anii ’90. In liceu in continuare se studiaza Pascal si ANSI C, in foarte putine licee se studiaza C++ la nivel de programare orientata pe obiecte. Trebuie sa tineti pasul cu tehnologia si sa scoateti Pascal-ul, eventual sa introduceti alte limbaje cu care elevii chiar pot sa isi gaseasca o slujba in domeniu. Puteti de exemplu sa introduceti Python si Machine learning, sau macar tehnologii web. In acest moment toate manualele de informatica par neschimbate de peste 30 de ani.

    1. Nu o să vedem Python în școli, în multe nici măcar C++. Cei care știu programare nu vin în învățământ atâta timp cât un programator câștigă de 5 de ori mai mult decât un profesor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Curtea de Conturi: Şcolile din România au primit de la primăriile şi consiliile judeţene doar 0,6% din totalul finanţării pe anul 2016. Echivalentul a 21 de lei pe elev, pe an

Subfinanţarea cronică a Educaţiei şi şcolilor româneşti este reflectată în cel mai recent Raport de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, făcut de Curtea de Conturi. În…
Vezi articolul

Elevii din București ar putea trece la școala online după doar o lună de la debutul anului școlar, susține ministrul Educației: Mi-aș fi dorit să se micșoreze viteza de avans a ratei de infectare dar, din păcate, cifrele nu au confirmat această dorință

Dacă se menține trendul ascendent al ratei de infectare, elevii din București ar putea face școală online de la jumătatea lunii octombrie, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, duminică seară,…
Vezi articolul