Mai multe asociații ale elevilor cer Guvernului să facă “achiziții publice de tablete și abonamente la internet”, pentru școala online, și acuză că “autoritățile au compromis acest an școlar prin tot ce (nu) au făcut”

5.075 de vizualizări
Foto: freepik.com
Patru asociații ale elevilor cer Guvernului “să înceapă în regim de urgență procedura unei achiziții publice de tablete și abonamente la internet”, pentru ca școala online să se deruleze și pentru elevii din medii defavorizate. “Autoritățile au compromis acest an școlar prin tot ce (nu) au făcut”, acuză președintele Asociației Elevilor din Constanța, care susține că “decizia de a suspenda cursurile pentru restul anului școlar este una întemeiată”, dar avertizează că “nu s-a schimbat nimic de la începerea crizei, nu toți elevii au acces la educație, iar acolo unde există internet, învățarea online nu este reglementată”.

Asociațiile elevilor din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea lansează următoarele întrebări către Ministrul Educației:

  • Cum se va realiza învățarea la distanță pentru elevii fără acces la un dispozitiv conectat la internet?
  • Ce se întâmplă cu acordarea burselor școlare?
  • Unde nu există numărul necesar de note pentru încheierea mediei, cum se va realiza acest lucru?
  • Cum se vor rezolva situațiile de corigență?
  • Când și în ce condiții se vor susține examenele de bilingv și cele practice de la filiera vocațională?
  • Care va fi durata unei ore de curs, respectiv numărul maxim de ore pe care elevii îl vor petrece în fața dispozitivelor?
Comunicatul integral al asociațiile elevilor din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea:

“Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), trag un semnal de alarmă privind modul în care școala online funcționează, în contextul suspendării cursurilor definitiv pentru acest an școlar.

Luni, 27 aprilie a.c, Președintele României, Klaus-Werner Iohannis, a anunțat că elevii nu se vor mai întoarce la școală în anul școlar 2019-2020, iar orele vor continua în mediul online până la data de 12 iunie, când s-ar fi terminat în mod normal cursurile. În aceeași zi, ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, menționa următoarele:

  • se anulează susținerea tezelor din semestrul al II-lea;
  • competențele digitale și cele pentru limba modernă studiată se vor susține după examenul de Bacalaureat;
  • elevii din anii terminali pot reveni la orele de curs începând cu data de 2 iunie a.c., cu mențiunea că într-o sală de clasă vor fi maximum 10 elevi;
  • materia din această perioadă va fi recuperată în primul semestru al anului școlar 2020-2021;

Reprezentanții elevilor consideră că autoritățile trebuie să înceapă de urgență procedura unei achiziții publice, deoarece aruncarea responsabilității către inspectoratele școlare va izola în continuare elevii din mediile rurale sau proveniți din familii cu posibilități materiale reduse de educație și va face imposibilă respectarea dreptului la educație gratuită.

De asemenea, emiterea unui ordin de ministru de către ministrul educației, pentru a reglementa metodele de folosire a platformelor de e-learning este necesară, întrucât învățarea trebuie să se realizeze unitar în toate instituțiile de învățământ. Mai mult de atât, realizarea ghidurilor metodologice trebuie făcută având în vedere faptul că semestrul I a avut mai puține săptămâni, iar ritmul de predare este deja unul alert.

Enumerăm întrebările pe care principalii actori din educație le-au adresat, întrebări ce necesită clarificări, astfel încât încheierea mediilor și rezultatele examenelor naționale să nu fie afectate în mod negativ:

  • Cum se va realiza învățarea la distanță pentru elevii fără acces la un dispozitiv conectat la internet?
  • Ce se întâmplă cu acordarea burselor școlare?
  • Unde nu există numărul necesar de note pentru încheierea mediei, cum se va realiza acest lucru?
  • Cum se vor rezolva situațiile de corigență?
  • Când și în ce condiții se vor susține examenele de bilingv și cele practice de la filiera vocațională?
  • Care va fi durata unei ore de curs, respectiv numărul maxim de ore pe care elevii îl vor petrece în fața dispozitivelor?

Suntem total nemulțumiți de atitudinea ignorantă a guvernanților și le cerem să înceapă în regim de urgență procedura unei achiziții publice de tablete și abonamente la internet, pentru a face posibilă punerea în aplicare a învățământului la distanță pentru elevii din mediile dezavantajate, ale căror familii nu au posibilități materiale pentru a cumpăra un dispozitiv conectat la internet. Totodată, în contextul unui nou val al pandemiei din toamna următorului an școlar, aceste tablete vor putea fi folosite în cazul suspendării cursurilor.

Așadar, asociațiile elevilor din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea, solicită Ministerului Educației și Cercetării să achiziționeze tablete și abonamente la internet pentru elevii din mediile dezavantajate și să emită un ordin de ministru care să prezinte clar cum se va încheia acest an școlar!

“Suntem de părere că autoritățile au compromis acest an școlar prin tot ce (nu) au făcut. Decizia de a suspenda cursurile pentru restul anului școlar este una întemeiată, având în vedere situațiile școlilor noastre, dar în continuare se uită câteva aspecte destul de importante. Din păcate nu s-a schimbat nimic de la începerea crizei, nu toți elevii au acces la educație, iar acolo unde există internet, învățarea online nu este reglementată. Trebuie să se specifice foarte clar cum mai exact se va face atât notarea, cât și predarea, astfel încât să fie totul unitar și să nu accentuăm și mai tare inechitățile deja existente.”– Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC

,,Din punctul meu de vedere, am asistat, din nou, la niște măsuri la care nu s-au luat în calcul factorii ce pot aduce la discriminare. Elevilor fără acces la internet trebuie să li se asigure obligatoriu dispozitive și resursele necesare, implicit o conexiune la internet. Doamna Anisie dorește să arunce din nou responsabilitatea pe inspectoratele județene și primării, dar, Ministerul Educației își asumă doar ordinele, nu și aplicabilitatea acestora. Pe aceeași idee, doamna Anisie declara în trecut faptul că examenele naționale se vor susține în luna iulie, pe când astăzi, dumneaei a renunțat la ideea de decalare a examenelor, astfel, se poate observa instabilitatea și incoerența deciziilor oferite de către autorități pentru elevii care, în această perioadă au nevoie de foarte mult sprijin și de stabilitate.’’ -Nicolae Alexandru Rădulescu, președinte AEBI

“Conceptul de a se relua scoala în toamnă este cea mai buna opțiune în momentul actual. Faptul că orele online sunt cu prezența obligatorie, fără să se fi făcut o statistică cu elevii din medii dezavantajate care nu au conexiune la internet sau device-uri necesare pentru a putea susține orele la distanță, arată importanța pe care MEC o acordă cu adevărat elevilor.”– Iulia Maria Ardelean, vicepreședinte AEM

Am înțeles, școlile nu se redeschid. Este o decizie justă și o susținem, întrucât siguranța elevilor este prioritară pe timp de pandemie. Însă, menținerea școlilor închise nu răspunde celorlalte întrebări pe care le avem. Elevii trebuie cumva să încheie anul școlar, iar resursele în momentul actual nu sunt suficiente: îi reamintim doamnei ministru de cei 350.000 de elevi defavorizați care nu au acces la internet/device-urile necesare pentru a participa la orele online și de promisiunea că cele necesare se vor face. Promisiune, bineînțeles, nerespectată până în momentul de față. Ce se va întâmpla cu corigențele, examenele și cum se va desfășura programul elevilor în fața dispozitivelor? Așteptăm răspunsurile la aceste întrebări și, mai important, așteptăm soluțiile” -Rahela-Maria Macovei, președinte AVE


5 comments
  1. Bai fraților, dar nu vi se pare ca in tara asta elevii au mai multe drepturi decat ar trebui….stiu, o sa zică lumea(unii) că e discriminare….Dar de cand cu atatea drepturi, si numai ei au dreptul să ceară, a scăzut calitatea lor ca elevi….asta de ce nu o spuneti stimați elevi….ca din cauza mofturilor voastre, profesorii( pe care nu ii mai ascultați) părăsesc instituția aceasta atat de hulita de părinți și elevi, numită scoala, si rămâneți în multe situații din mediul rural și nu numai cu personal necalificat sau slab calificat….aproape ca as îndrăzni să vă rog, dragi elevi sa va raportați la mediul privat, la economia reala, acolo unde directorul spune si trasează liniile de dezvoltare iar ceilalți respectă si înfăptuiască ceea ce au în sarcina. Cui nu i convine, este liber sa plece. Iar schimbări drastice peste noapte asa….Cam greu. Asa ca mai analizați, oferiți soluții viabile si apoi mai discutam. Altfel îndrăznesc să cred ca e cineva în spatele acestor asociații….

  2. Eu am 3 copii in clasele a doua, a patra si a cincea. Cum o sa poata face scoala online? Cineva va trebui sa stea cu ei caci ppt apare probleme de retea, de conectivitate. Noi, parintii lucram amandoi.

  3. Ce-ar fi sa propuneti solutii nu sa condamnati tot timpul pe altii. Fiecare profesor isi cunoaste elevii si fiecare scoala, comunitate poate identifica solutii pe plan local. Pentru elevii din medii defavorizate care nu au acces la Internet inca exista Posta Romana, curierat sau chiar un angajat al scolii care poate distribui materialele in format fizic. Nu poate Ministerul sa rezolve toate problemele, fiecare persoana implicata in procesul de educatie se poate implica, iar Ministerul va crea un cadru legislativ care sa permita solutii constructive.

    1. In sfirsit citesc un comentariu inteligent. De acord total . Imi amintesc ca a mai fost acum citiva ani un program de dotare a elevilor cu calculatoare,program de care s-a ales praful( au beneficiat elevi care au adus dovezi false cum ca familia nu are niciun venit, pe cind stiam ca ambii parinti lucreaza in strainatate, dar nu aveai ce sa faci de vreme ce aveau acte semnate la notar) Si ce sa faca un elev cu un calculator in zonele in care nu are acces la internet sau nu plateste accesul? Sau priceputii astia din asociatiile elevilor ar dori ca si asta sa se plateasca din buget, adica din banii tuturor? Asa ne-am obisnuit ca natie, sa nu avem nicio initiativa constructiva , sa cirtim la orice, sa criticam pe oricine lucreaza, sa avem pretentii si constat ca asa ne-am educat si copiii. Eu as considera acest prim semestru , oricum prea scurt, pierdut si as mai repeta anul scolar in intregime incepind cu luna septembrie. Altfel e o treaba superficiala si contraproductiva.

    2. Nu vrei tu atunci sa-mi platesti curentul, internetul si coletele pentru celelalte 10 clase din 15 in total, care nu au resurse online la scoala mea din mediul rural? Pentru fiecare elevisor in parte.Si poate imi aduci niste hartie, ca momentan imi scriu declaratiile pe foile din agenda personala.M-a prins declaratia la locuinta secundara unde am doar un telefon cu wireless, capul si niste….foi din agenda.Legea imi permite sa ma izolez unde vreau, mai ales daca ai boli cronice.Madam ministra s-a gandit ea acum o saptamana sa oblige la online, dupa ce s-a razgandit de 7 ori: ba recuperare fizica, ba nepredare online ca recomandare, ba predare, ba obligatoriu, ba cu recuperare.Politistul care m ar vedea plimbandu ma din oras in oras cand se tot razgandeste ministra nu ma intreaba ce hartie si resurse am.Scoate PV- ul si pac 5000 ron amenda.Mi-i platesti tu sau ministra razgandaca!? CUM SA SPUI ASA CEVA? Cum sa acuzi bietii copii ca nu au si sa spui ca profesorii si scolile sa le dea prin curierat?? Daca eu judec gresit, spuneti-mi, stimati alti utilizatori.Sa-mi revin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

10 burse de 1.000 de lei pentru elevii performanți care trăiesc în medii defavorizate, acordate de Academia Română / Care sunt criteriile de selecție și ce trebuie să cuprindă dosarele candidaților. Bursele se acordă anual până la finalizarea studiilor de liceu sau facultate

10 burse de câte 1.000 de lei pentru elevii care trăiesc în medii defavorizate și care au rezultate școlare excepționale vor fi acordate de Academia Română, în anul 2023, potrivit…
Vezi articolul