Mădălin Bunoiu, prorectorul Universității de Vest din Timișoara, a fost ales membru al Comitetului European Science Advisors Forum

227 de vizualizări
Foto: Universitatea de Vest din Timișoara
Prorectorul Universității de Vest din Timișoara, Mădălin Bunoiu, a fost ales membru al Comitetului ESAF  (European Science Advisors Forum) în cadrul Adunării Generale a acestui structuri, care a avut loc la Roma, în perioada 6-8 noiembrie 2024, potrivit unui comunicat de presă.
  • Profesor la Facultatea de Fizică, Mădălin Bunoiu este prorector la Universitatea de Vest Timișoara, președinte al Colegiului Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare și Inovare din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării și fost președinte ARACIS – Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior.

Alegerea lui ca membru al Comitetului ESAF recunoaște contribuțiile sale în domeniul consilierii științifice și al dezvoltării unei perspective europene în cercetare. Implicat în ESAF încă de la înființarea acestei structuri în anul 2014, la inițiativa comisarului pentru cercetare la acea vreme – Carlos Moedas, Mădălin Bunoiu a susținut activ și continuu obiectivele forumului, de consolidare a impactului consilierii științifice în cadrul politicilor europene.

În calitate de organizator al Întâlnirii Anuale ESAF din anul 2023, de la Timișoara, acesta a propus la acel moment un dialog cu accent pe necesitatea întăririi rolului consilierii științifice, în contextul dezinformării în creștere și al provocărilor actuale generate, în special, de inteligența artificială.

Prin alegerea sa în noul rol de membru al Comitetului ESAF, Mădălin Bunoiu intenționează să contribuie la poziționarea ESAF ca un forum capabil să răspundă dinamic provocărilor interdisciplinare și să susțină ecosistemul de cercetare dezvoltat în cadrul alianțelor universitare europene considerând că, pe termen lung, alianțele universitare europene urmăresc să poziționeze Europa ca un centru global al educației de top, în care studenții și cercetătorii sunt îndreptățiți să abordeze cele mai presante probleme ale lumii prin cunoștințe comune și colaborare, potrivit comunicatului amintit.

„ESAF este o structură independentă, formată din câte un membru al fiecărei țări europene, care reunește experți, consilieri și oameni de știință mandatați să ofere consultanță și să reprezinte interesele propriei țări. Scopul acestui forum este de a promova cooperarea și schimbul de cunoștințe și expertiză, contribuind la fundamentarea deciziilor guvernamentale pe baze științifice și argumentate în procesele legislative și executive.

De asemenea, ESAF își propune, să sporească gradul de conștientizare în rândul cetățenilor, al actorilor din societatea civilă și al reprezentanților din industrie cu privire la importanța și necesitatea de a fundamenta deciziile și strategiile proprii pe argumente solide și bine susținute științific. Întreaga activitate a ESAF se desfășoară sub deviza «știința pentru politică, nu politica pentru știință», promovând ideea că o sinteză precisă și imparțială a dovezilor disponibile reprezintă una dintre cele mai valoroase contribuții pe care comunitatea științifică le poate aduce factorilor de decizie democratici”, mai este menționat în comunicat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
elaborarea curriculumului de liceu

Noile planuri-cadru pentru liceu ar fi gata în doar 3 luni și jumătate, în această iarnă, susține Ministerul Educației, care a pus în dezbatere „calendarul reformei curriculare”, după ce a întrerupt-o în urmă cu doi ani

Noile planuri-cadru pentru liceu ar urma să fie gata în 3 luni și jumătate, până în ianuarie 2024, după cum propune Ministerul Educației într-un grafic de activități privind noul curriculum…
Vezi articolul

Intervențiile sistemice în educație trebuie să iasă din zona gri, a improvizației, și trebuie să se bazeze pe date, evidențe științifice solide, iar evaluările internaționale comparative sunt esențiale, spune ministrul Educației

Intervențiile sistemice în educație trebuie să iasă din zona gri, a improvizației, și trebuie să se bazeze pe date, evidențe științifice solide, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a spus,…
Vezi articolul