„Ma thèse de doctorat en 180 secondes”, concurs pentru studenții înscriși la doctorat și pentru cei care și-au susținut teza anul trecut. Înscrierile țin până la data de 15 aprilie

334 de vizualizări
Foto: © Gaudilab | Dreamstime.com
Studenții care sunt într-un program de doctorat sau cei care și-au susținut teza în anul precedent (2020-2021), într-o instituție de învățământ superior din România, se pot înscrie la concursul „Ma thèse de doctorat en 180 secondes” (Teza mea de doctorat în 180 secunde), până la data de 15 aprilie 2022, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Competiţia permite doctoranzilor şi tinerilor doctori în ştiinţe să-şi prezinte subiectele de cercetare în termeni accesibili, în limba franceză, unui public divers şi neiniţiat, în doar trei minute.
  • Concursul este organizat Institutul Francez din România şi Direcția Europa Centrală şi Orientală a Agenției Universitare a Francofoniei.

Fiecare candidat are la dispoziție 180 de secunde și un singur diapozitiv pentru a prezenta publicului rezultatele cercetării sale doctorale într-o manieră clară, ludică și convingătoare, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, acest concurs este un instrument de popularizare a ştiinţelor, prin care publicul larg are posibilitatea de a descoperi diverse domenii de cercetare. Este, în același timp, un exercițiu excelent de comunicare publică pentru doctoranzi. 

  • Înscrierile se pot realiza până la data de 15 aprilie 2022 (inclusiv), pe site-ul AUF. Mai multe detalii aici.

În cazul în care numărul candidaților o impune, vor fi organizate semifinale, în diverse regiuni ale României. Finala națională va avea loc la București la începutul lunii iunie a acestui an, iar juriul va decerna trei premii dintre care două vor fi oferite de Institutul Francez din România alături de o companie parteneră.

Câștigătoarea sau câștigătorul finalei naționale va avea șansa de a reprezenta România la Finala Internațională de la Montréal din această toamnă. Cele două etape ale concursului vor fi transmise pe rețelele sociale, conform sursei menționate.

În cadrul finalei internaționale din 2018, Veronica-Diana Hagi de la Universitatea „Ovidius” din Constanţa a câștigat locul al III-lea pentru prezentarea proiectului său doctoral„ Biografia lingvistică, un instrument didactic plurivalent”. 

Foto: © Gaudilab | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încă 150 de milioane de euro pentru școlile care vor să combată abandonul școlar prin PNRAS. Ministerul Educației anunță că redeschide runda a doua, după ce 40 de școli au fost declarate neeligibile la cel mai recent apel de proiecte

Cel puțin 50 de școli vor putea să obțină fonduri prin Programul Național de Reducere Abandonului Școlar (PNRAS) – runda a doua, de până la câte 300.000 de euro, după…
Vezi articolul

Cornelia Popa, vicepreședinte de sindicat, întrebată ce soluție are pentru profesorii care refuză să țină ore online: Așteptăm dotările tehnice / Mulți inspectori sunt în campanie și nu au putut fi accesați banii pentru echipamente

„Noi așteptăm dotările tehnice și vă garantez că profesorii sunt pregătiți să meargă mai departe. Și există soluții și cu o bază legală adecvată, astfel încât profesorii să nu fie…
Vezi articolul