„Mă consider român și simt nevoia de a face o schimbare în țara mea”. David Dumitrescu, medaliat cu aur la Olimpiada Internațională de Geografie, spune că vrea să se întoarcă acasă după ce studiază la facultate în străinătate – VIDEO

David Dumitrescu / Foto: captură TVR Craiova

David Dumitrescu, câștigătorul medaliei de aur la Olimpiada Internațională de Geografie din Irlanda, a declarat într-un interviu pentru TVR Craiova că ia în calcul varianta de a studia în străinătate. Acesta a menționat că se va întoarce în România după finalizarea studiilor.

David Dumitrescu, elev în cadrul Colegiului Național „Carol I” din Craiova, a obținut medalia de aur în cadrul celei de-a XX-a ediții a Olimpiadei Internaționale de Geografie, care a avut loc în perioada 19-24 august, după cum a relatat Edupedu.ro.

În interviul realizat în cadrul emisiunii „Educație 9”, David a vorbit despre planurile sale de viitor. Acesta a precizat că se gândește să aplice la facultate în afară, dar că se va întoarce în România după absolvire. În plus, acesta a dezbătut și problema educației care este văzută ca fiind inutilă de tot mai mulți elevi.

Interviul integral, la care a participat și profesoara de Geografie a lui David, poate fi vizionat mai jos în articol – VIDEO.

Întrebat de ce ar dori să studieze în străinătate, David a punctat avantajele sistemului de învățământ superior din România.

„Este un mare semn de întrebare pentru început, pentru că sistemul universitar din România are și el destul de mult de avantaje. Pe lângă cel evident al proximității, este și cel al calității bine întemeiate din vremurile anterioare, care s-a păstrat în anumite domenii”.

Există și dezavantaje, spune David, mai ales în ceea ce privește investițiile și entuziasmul pentru domeniul preferat de el.

„Problema intervine în domeniile care nu au fost atât de avantajate în ceea ce privește aspectul economic, cum este geografia. Cum Facultatea de Geografie și cele derivate, care ar putea să mă intereseze pe mine, de exemplu, nu sunt unele care generează cantități însemnate de bani prin profesiile pe care le formează, nu sunt, în consecință, preferate, de fapt, nici de studenți și nici de investitori, motiv pentru care mă simt nevoit să caut altundeva această susținere și, mai mult decât atât, rigoarea care nouă în acest aspect aș zice că ne este deficitară tocmai ca rezultat al acestei lipse de interes”.

Acesta a menționat că dorința sa este să se întoarcă în țară după absolvirea facultății: „Doresc ca apoi să mă întorc în țară tocmai ca să am șansa de a pune lucrurile în ordine din punctul meu de vedere”.

„Mă consider român și voi fi român până la ultima mea suflare, față de care am un imens sentiment de mândrie. Aș zice că simt și nevoia de a face o schimbare în țara mea. Simt că se poate mai bine. Niciodată n-o să fie suficient de bine, pentru că este vorba de țara mea”, a mai accentuat David.

Medaliatul a recunoscut că există și riscul să nu se mai întoarcă în țară, însă este pregătit să și-l asume.

„O statistică îngrijorătoare arăta că undeva la chiar la 90% din participanți la olimpiadele internaționale sunt nevoiți să ia drumul străinătății și, cum ați spus și dumneavoastră foarte bine, nu se mai întorc. Sunt pe deplin conștient de acest risc, însă consider că realizarea, cel puțin pe plan intelectual, ar trebui să fie obiectivul principal, dacă nu pentru țară, măcar pentru omenire, cu toate că acum aș zice că îmi asum o responsabilitate mult prea mare, dar este efectul artistic în fond și la urma urmei”.

„Ce pot să spun este că niciodată nu voi uita de unde am venit”, a mai declarat David.

Olimpicul internațional a discutat în cadrul interviului și despre mentalitatea tot mai des întâlnită în rândul elevilor, potrivit căreia educația ar fi inutilă.

Acesta a recunoscut că această concepție există: „Din experiențele prin care am trecut sunt nevoit să constat că da, este o tendință care se face simțită la nivel național într-o măsură mai mică sau mai mare. Depinde de zonă și depinde de contextul material. Există multe corelații între nivelul de trai și atitudinea față de educație, fie pozitive, fie negative – fiecare cu interpretări variate”.

„Însă cred că este un enorm potențial pierdut prin această concepție, prin faptul că omul de cele mai multe ori refuză să accepte că dezvoltarea de-a lungul unor principii morale și etice bine întemeiate este o un mod de construire a unui individ net superior celui de factură pur materialistă”, a mai spus el.

Exit mobile version